Dvoupruh nebo třípruh na D0 ? !

Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Warcz »

Pořád se ale vracíme k otázce jestli stavět 3+3 a nebo rovnou druhou 2+2 cestu. Kdyby to stálo ve 3 pruhu o kolik by se zvětšila průjezdnost ? o 30 000 aut za den ?
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od miho »

Kubajsu píše:
Max píše:Podle toho vyhledu na rok 2040 by v podstate skoro vsechny R/D vedouci do Prahy mely bejt 3+3, aby se to tam veslo, a R1 vsude 3+3, mistama mozna i 4+4 :) Coz jakykoliv rozsirovani tech klesajicich tunelu a estakady 513 a 514 pri soucany technologii je ekonomicky nerealny :)
Obávám se, že v případě 4-pruhových tunelů by musela být trasa vedená hodně jinak. Přeci jen vyrazit takovýhle profil v geologických podmínkách v jakých byla 514 (513 neumím) by nebyla vůbec sranda... K propadu došlo (i když ne až na povrch) i při ražbě 2PT a nebyly to jediné problémy, nedovedu si (spíš nechci) představit co by se dělo při ražbě 4PT...
Co se týče tunelů 513 a 514 , tak určitě nikdo nebude bourat ostění s projektovanou životností 100 let, aby tunel rozšířil ze dvou na 4 pruhy. Je zda však jiná možnost, podíváme-li se na původní, dosud nedokončený projekt Strahovského tunelu. A sice vedle dvouproudého tunelu postavit ještě jeden dvouproudý tunel pro stejný směr jízdy. Takový tunelový kolektor.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od obr »

především je třeba rychle dostavět celý systém okruhů a radiál. Intenzity na jednotlivých částech bez toho jsou zkresleny. Až bude celý systém hotov, je možno pracovat na dalším zkapacitnění jeho slabých míst.
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od Maniac »

obr píše:především je třeba rychle dostavět celý systém okruhů a radiál. Intenzity na jednotlivých částech bez toho jsou zkresleny. Až bude celý systém hotov, je možno pracovat na dalším zkapacitnění jeho slabých míst.
Obávám se, kdy k tomuto někdy, jestli vůbec, dojde... Reálně je šance brzo dostavět Blanku a VR, u VR je dost problém ten, že končí na úzké 2+2 komunikace s připojením 1 pruhem, a Blanka přivede provoz na již hodně přetíženou komunikaci V Holešovičkách, takže to bude napínavý, jak moc tyto stavby na severu pomůžou rozdělit zatížení západ ->východ aspoň pro osobní auta.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od martini »

mapman píše:Dnes už jsou předpoklady pro rok 2040 přes 80 tis...
A na 515 je těch 80 tisíc možná už dnes :crazy:
mapman píše:Logistické areály u Hostivice, rozvoj Kladna a okolí v návaznosti na rozvoj letiště atp... Ale stejně mi přijde že si to cucali z prstu, 88 tisíc tam IMHO ani v 2040 nebude...
Svatosp píše:Vyhledove intenzity na vice nez 5 let dopredu jsou ciste vesteni z kristalove koule, celkem se musim smat, kdyz RSD uvadi intenzitu v roce 2040.
Nějaký smysl to dává, ale holt Cityplan a model Visem Visum je nutné brát se značnou rezervnou.
multi píše:Každopádně už teď je jasné, že R512-514 je v 2+2 velkej průser...
Sice se tvrdí, že po dostavění severní části okruhu se jížní části odleví, ale kdy to bude? Navíc neustále roste hustota dopravy... :kladivo:
Intenzity imho podle těch růstových křivek neporostou. Kdo by se pořád kam navíc přesouval. Jsem zvědav na výsledky sčítání 2010. Růstový koeficient předpokládaný mezi 2005 - 2010 byl 1,22. Já si troufám tvrdit, že průměr bude (s výjimkou blízkého okolí aglomerací) tak max 1,15 a ta křivka se bude dál zplošťovat.
pavel.hrdina píše:Zacinam verit tomu, ze stav na 512-515 se muze stat dalsim argumentem ve prospech varianty J pro 518+519. A to argumentem velice padnym!
Já už to tvrdím od začátku, co jsem hledal argumenty pro variantu J. Teď se to projeví v praxi konečně :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od egelebege »

multi píše:Nedělá se náhodou dálnice 3+3 bez stoupacích pruhů?
standartně asi jo a taková D1 před odbočkou na Stránčice je vyjímka, která toto pravidlo potvrzuje ;)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od multi »

Tak v tom případě by už jen stačilo při rozšíření předělat dva tunelové tubusy a kousek estakády. :)
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od egelebege »

multi píše:Tak v tom případě by už jen stačilo při rozšíření předělat dva tunelové tubusy a kousek estakády. :)
jak němci všechno zbourat a postavit to od píky znovu:D
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od multi »

jak němci všechno zbourat a postavit to od píky znovu:D
Jsem pro. A začít se může už na jaře! :D
nedopravak
Příspěvky: 9
Registrován: 25.12.2009 14:42:04

Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !

Příspěvek od nedopravak »

jasně vše poroste do nekonečna. není od věci se podívat na plány z roku 1985 a předpoklady spotřeb energií a vody. dnes jsou nižší. před roky probíhala doprava energetických surovin převážně po železnici - uhlí. dnes železnici a uhlí, vystřídalo potrubí a plyn.
proto jsem k těm intenzitám pro rok 2040 jsem značně skeptický
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“