MÚK Mladá Boleslav - centrum
MÚK Mladá Boleslav - centrum
Jezdím tudy docela často, snad pokaždé se tomu podivím, ale až nyní jsem si na to vzpomněl u PC. Ptám se tedy, jestli někdo neví, proč z jednoho a toho samého kruhového objezdu vedou hned dva sjezdy/nájezdy na R10? To vzniklo nějak historicky nebo je jiný důvod mít na 200m potencionálně rizikové křížení proudů, když se stejně člověk dostane vždy na tu samou křižovatku?
Jde o tuto křižovatku: http://mapy.cz/#mm=FP@x=134259904@y=137093984@z=15
Jde o tuto křižovatku: http://mapy.cz/#mm=FP@x=134259904@y=137093984@z=15
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Původně tam byla MÚK ve tvaru čtyřlístku. Ten kruhák je tam asi 10 let, od té doby co tam postavili Interspar a rozhodli se ho napojit na komunikaci v tomto místě.
Já osobně, když jedu od Jičína, tak jezdim tou vratnou rampou. Po tom kruháku jedu nerad.
Já osobně, když jedu od Jičína, tak jezdim tou vratnou rampou. Po tom kruháku jedu nerad.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Nějak jsem nepochopil o co jde, v mapě vidím vždy jen jednu větev a ne dvě?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Jedouce od Jičína máme dvě možnosti jak se dostat na Prahu z toho kruháku vlevo, buď vratnou rampou hned prvním výjezdem z kruháku anebo tou přímou třetím výjezdem z kruháku. Může se to zdát jako nadbytečné a nahoře to vytváří ne moc žádoucí průplet. Ale jak už napsal Drak, je to dáno historicky, kruhák je mladší než samotná MÚK.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
díky za vysvětlení, už to vidím. možná by stálo za zrušení těch dvou vratných ramp.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Jediné, co je nežádoucí je nahoře na R10 ten průplet. Já bych byl pro zrušení té vratné rampy ve směru R10 z Turnova na kruhák. Naopak "nadbytečná" vratná rampa z I/16 směr R10 Praha je velmi žádoucí, neboť provoz v tomto směru je dost velký a tímto je umožněn přímý nájezd bez dalšího zatěžování kruhového objezdu. Navíc přímá rampa na Prahu je přes den hodně vytížena dopravou z centra MB a pokud by měla pobrat ještě dopravu z I/16 na Prahu, nemusela už by stíhat... Odstraněním vratné rampy R10 Turnov - kruhák by se odstranil na R10 ten kolizní bod a bylo by to asi nejlepší řešení.
Opačný směr, kde je obdobný kolizní problém by to asi chtělo řešit kolektorem, neboť dochází k nežádoucímu křížení z R10 od Prahy - MB centrum a MB centrum - Turnov, což je v praxi mnohem více konfliktní místo než opačný směr, protože velká část dopravy je realizována právě v těchto dvou relacích a vše se musí vykřížit na těchto 263 metrech.
Opačný směr, kde je obdobný kolizní problém by to asi chtělo řešit kolektorem, neboť dochází k nežádoucímu křížení z R10 od Prahy - MB centrum a MB centrum - Turnov, což je v praxi mnohem více konfliktní místo než opačný směr, protože velká část dopravy je realizována právě v těchto dvou relacích a vše se musí vykřížit na těchto 263 metrech.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29.8.2009 10:25:18
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Celá MÚK je pomalu na přestavbu, ve výhledu je rozšíření mezi MÚK s průmyslovou zónou a touto MÚK na 3+3 tak s tím snad budou něco dělat a nepotřebné rampy zmizí. Ten kruháč je tam už deset let, ale severovýchodní tangenta, kvůli který byl postaven se jěště nezačala stavět a to už to slibujou tři roky.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Nežádoucí je napojení jakéhokoliv obchodního centra jinou, než mimoúrovňovou křižovatkou, kterou si obchodní centrum zaplatí jak jinak, než ze svého. Tohle je další příklad nějakého podlehnutí obchodnímu lobby. Jak tohle mohl někdo povolit?!?!?!?!?!?!?
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
já teda - asi poněkud zmatečně - jezdím přes kruhák a výjezd skoro u Benziny, přijde mi tam lepší připojovák, resp. lepší rozhled
ale poslední dobou - tedy když probíhala rekonstrukce I/16 - jsem jezdil až na EXIT Bakov a připojoval se před Sobotkou
ale poslední dobou - tedy když probíhala rekonstrukce I/16 - jsem jezdil až na EXIT Bakov a připojoval se před Sobotkou
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Na R 10 byly v okolí MÚK Mladá Boleslav centrum (v obou směrech) osazeny značky omezující rychlost na 80 km/h. Dosud zde platila rychlost 110 km/h. Myslím, že alespoň zpočátku tam bude ráda hlídat rychlost Policie
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Taky řešení (a velmi levné) vyčerpané kapacity, které snad přinese větší bezpečnost a na ten kousek se ta 80 km/h vydrží.arnold píše:Na R 10 byly v okolí MÚK Mladá Boleslav centrum (v obou směrech) osazeny značky omezující rychlost na 80 km/h.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Jj, snížením rychlosti na 80 km/h se trochu zvýší propustnost, protože auta budou moci bezpečně projíždět s menšími rozestupy.martini píše:Taky řešení (a velmi levné) vyčerpané kapacity, které snad přinese větší bezpečnost a na ten kousek se ta 80 km/h vydrží.arnold píše:Na R 10 byly v okolí MÚK Mladá Boleslav centrum (v obou směrech) osazeny značky omezující rychlost na 80 km/h.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Škoda, že už tam někoho nenapadlo dát dodatkovou tabulku určující čas tohoto omezení. Na 80km/h je to tam dle mého pozorování opravdu jenom ve špičce, jinak je 110km/h plně dostačujících.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
Na R10 v okolí křižovatky MB centrum zmizely před pár týdny značky omezující rychlost na 80 km/h. Teď už se tam smí jezdit zase 130. Vzhledem k množství automobilů, které najíždí na R10 a současně další do stejného pruhu z R10 sjíždí mi to nepřijde jako moc vhodné. Mohli tam nechat omezení třeba na 100- 110 km/h.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
no já tamtudy jezdím hodněkrát, ale nevšiml sem si, že by to někdo dodržoval.
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
To tam mělo naprostou logiku ty značky, i když 100 by byla ok. To spíše někdo komu to vadilo ukradl.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: MÚK Mladá Boleslav - centrum
To nevypadá, že by ty značky někdo ukradl. Obě zmizely ve stejný den, a to včetně sloupků. Ve směru na Prahu byla navíc opakovaně ještě za prvním sjezdem do MB.