Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 20:49:31, celkově upraveno 1
necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
25.6.2009 14:45:25
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1
Přesné trasování doposud nejestvuje. Musí se zohlednit fakt, že jsou zde dva národní parky, jsou zde vysoce chráněné vodní zdroje a mimo toho se taky plánuje přeložka I/59. Doposud (do konce 2008) se zrealizovali od 2006 na I/59 drobné stavební práce (nouzvoé zálivy, opěrné zdi atd.), které se ovšem zastavili - je v plánu vybudovat za téměř 398 mil. € postavit přeložku I/59. A do toho všeho se prodloužila R1 až k Ružomberku.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 20:49:42, celkově upraveno 1
25.6.2009 16:15:30
rumpeak
Příspěvky: 805 Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: R1
Diaľničiar píše:
rumpeak píše:
A kudy to povede? Tak jako 59 přes Donovaly nebo je v plánu nějaký tunel?
Přesné trasování doposud nejestvuje. Musí se zohlednit fakt, že jsou zde dva národní parky, jsou zde vysoce chráněné vodní zdroje a mimo toho se taky plánuje přeložka I/59. Doposud (do konce 2008) se zrealizovali od 2006 na I/59 drobné stavební práce (nouzvoé zálivy, opěrné zdi atd.), které se ovšem zastavili - je v plánu vybudovat za téměř 398 mil. € postavit přeložku I/59. A do toho všeho se prodloužila R1 až k Ružomberku.
Sice neznám vaše intenzity, prioritní směry a mnou nejvyužívanější směry jsou: KÚTY - Nové Zámky a Čadca - Vysoké Tatry (kde mě neuvěřitelně štve ten úsek mezi Žilinou a Ružomberokem), ale při pohledu na mapu mi přijde logické nejdříve postavit jižní spojení Bratislavy a Košic, než stavět R1 až k Ružomberoku. V budoucnu určitě ano, ale přednost by podle mělo dostat to jižní spojení 2 nejvěších měst. (Ale určitě se těším i na to, že si ke kamarádovi do Žiaru nad Hronom sice zajedu, ale celou dobu pojedu po R )
Jinak díky za info o tom, že trasa ještě není stabilizovaná.
26.6.2009 7:27:38
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1
No ona je taky potřeba říct, že na R1 Banská Bystrica-Ružomberok se nestaví nic, ale na "sousední" R3 Martin-Žiar nad Hronom se již staví úsek R3 Horná Štubňa, obchvat na půlprofil.
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
28.9.2009 17:18:55
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1
Lenny: stačí si přečíst ten článek: "Poslednú chýbajúcu časť cesty R1 na území Banskobystrického kraja z Lehôtky pod Brehmi do Šášovského Podhradia by mali otvoriť na jeseň budúceho roku."
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
5.3.2010 11:16:49
žichovice
Příspěvky: 27
Re: R1 všeobecně
Je super jak se do toho slováci obuli...staví se v celém úseku...akorát ty prvotní zmatky o severní x jižní trase kolem Nitry...už se těším na svezení Trnava - B.Bystrica
14.3.2010 9:38:28
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1 všeobecně
Do řeky Hron se zřítil most sloužící výstavbě R1 na úseku Žarnovica - Šášovské Podhradie, II. etapa
Tam je vidět nějaké nákladní auto, to se propadlo pod ním?
_________________ D47 už máme, teď ještě D48 Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
23.3.2010 20:00:53
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1 všeobecně
Lenny: ano. Ten most byl postaven jako pomocný objekt k přepravě materiálu, ovšem před pár měsíci zde byli povodně a most byl porušen - ale opravili ho. Most má nosnost 40t, ale zjevně nebyl dobře opravený, když neunesl ani jedno nákladní auto. Zraněn byl 1 dělník - na něj spadli kusy železné konstrukce.
Zarnovica_Sasovske.jpg [ 173.26 KiB | Zobrazeno 20849 krát ]
Stavba byla rozdělená na dvě etapy.
Délka: 18,047 km Financování: 85% Kohézny fond (111 mil. €) Celkové náklady na výstavbu: 130,612 mil. €
I. etapa: 9675m Začátek výstavby I. etapy: 03/2008 Konec výstavby I. etapy: 02/2010 Předčasné uvedení do provozu I. etapy: 11/2009 Zhotovitel: SSŽ, Eurovia MÚK: 2 PHS: 6,5 km
II. etapa: 8372m Začátek výstavby II. etapy: 11/2008 Konec výstavby II. etapy: 11/2010 Zhotovitel: Doprastav, Strabag, SSŽ, Inžinierske stavby MÚK: 1 PHS: 3,9 km
Myslím si, že si Žiar n. H. pěkně oddychne, až se to na konci roku zpustí...no vypadá to, že toho letos a příští rok Slováci otevřou víc než v ČR ..no škoda....
4.4.2010 13:48:06
Domis
Příspěvky: 239 Bydliště: Viničné Šumice
Re: R1 všeobecně
V jaké šířkové kategorii je stavěna ta stavba, nebo vůbec rychlostní silnice na Slovensku? A podle obrázku to vypadá, že poloměry některých oblouků jsou opravdu malé, nebo se mi to jen zdá.
5.4.2010 20:08:39
jannnn
Příspěvky: 753
Re: R1 všeobecně
Je to tam napsané
Diaľničiar píše:
Tenhle úsek R1 je v kategorii 22,5/80,100.
5.4.2010 20:26:13
Domis
Příspěvky: 239 Bydliště: Viničné Šumice
Re: R1 všeobecně
Jéžiš, já jsem blb zrovna tam jsem to hledal, ale nevšiml jsem si toho
5.4.2010 20:29:55
Honda
Příspěvky: 454
Re: R1 všeobecně
Diaľničiar píše:
A ještě tedy jedna zprávička: Brusel proplatí na 18 km úsek Žarnovica - Šášovské Podhradí 85% nákladů, tedy 111 mil. €.
I. úsek byl dán do předčasného užívaní v 11/2009 II. úsek bude zprovozněn v 11/2010
Otevření úseku cesty R1 sa odkladá Výstavba R1 medzi Šášovským Podhradím a Žarnovicou mala byť podľa plánu už ukončená. Vodiči však musia aj naďalej jazdiť po starej ceste.
Výstavba cesty medzi Žarnovicou a Šášovským Podhradím bola rozdelená na dve etapy. Prvú dokončili pred rokom, druhá etapa dlhá vyše 8 kilometrov mala byť ukončená v týchto dňoch. Tohtoročné povodne však spôsobili staviteľom vážne problémy, pre ktoré sa dokončenie rýchlostnej cesty posúva.
Stanislav Gabryš, riaditeľ Dopravoprojektu Zvolen: "A tuná obrovský prítok od Žiaru nad Hronom prišiel, to znamená, zaplavili nám celú túto časť. Jeden celý hotový most nad riekou Hron bol povodňou zničený."
Tisícky áut musí preto denne chodiť cez Ladomerskú Viesku, kde sú zápchy samozrejmosťou. Netrpia však len vodiči, ale aj domáci obyvatelia.
Anketa: -Hlavne táto cesta, čo je na Zvolen, tak to je katastrofa, to není človek schopný prejsť z jednej strany na druhú, to je tak plné, že až. -To je problém prejsť na druhú stranu, či je to ráno, na obed, večer.
Alan Sitár, generálny riaditeľ NDS: "Vzhľadom na to, že my chceme byť stopercentne istí, že bezpečnosť tohto úseku nebude ohrozená a že sa nezopakuje situácia, ktorú poznáme z iných úsekov, tak materializujeme a zavádzame tieto dodatočné opatrenia do praxe."
Cestu otvoria v druhej polovici decembra. Vodiči ale musia rátať s dočasným obmedzením. V istom úseku sa totiž bude jazdiť len v jednom pruhu.
Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.5.2016 20:51:25, celkově upraveno 1
odstranění neplatného odkazu
25.11.2010 10:31:49
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14816 Bydliště: EU
Re: R1 všeobecně
NDS dala do provozu téměř 8,5 km úsek Žarnovica – Šášovské Podhradie. Jde o II. etapu. Paralelní silnicí přes obec Ladomerská Vieska již projíždělo denně na 23.000 aut. Nyní 60% jde po R1.
Bohužel, na novém úseku je asi 1 km omezení pro sesuv svahu (povodně) a tento stav bude trvat do léta 2011. Náklady na úsek bez vlivu povodní jsou doposud 109 mil. €, větší část šla z EU.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru