"Vídeňská" radiála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od romul »

První použitelný sjezd z okruhu od Vltavy, tedy Vestecký přivaděč k Vídeňské, se už ukazuje jako problém. Jezdím tudy denně a poslední dny stojí ráno před kruháčem s Vídeňskou fronta aut. Ráno stojí i celá Vídeňská do Prahy. Radiální doprava v této části není stále řešená, po otevření okruhu se to bohužel ještě zhoršilo. Chybí ostatní plánované exity. Vídeňská je za hranicí kapacity.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od kasme »

já to říkal, mě to nepřekvapuje :)

Ještě by to chtělo nějaké zprávy z okolí Jesenice...

Já mám zatím jen info o prodoužení jízdní doby a nepravidelnostech autobusů z Jesenice do Prahy.
Způsobené prej i kruháky u MÚK Jesenice.

A co ty kolony u napojení 512 na D1, také stále trvají??
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Exity nepomůžou, ty okresky kolem jsou ráno taky za hranicí kapacity. To je bohužel v okolí větších měst ve špičce normální, zvlášť když se propaguje "zdravý" bydlení v okolních satelitech .. a kdyby se to nedávkovalo na Vídeňské, zahltí to Krč před jižní spojkou a nikdo se nedostane do špitálů. Obrňte se trpělivostí, nebo pokračujte až na D1 a ke Spořilovu. Ale tam se myslim stojí taky.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od mapman »

Současná situace je způsobená mimojiné i rekonstrukcí D1, kdy se tam ráno tvoří kolony, takže spousta lidí má tendenci to přes Jesenici objíždět, resp. ještě jinak, místo aby objeli Jesenici a Vestec po D1, tak jedou po Vídeňské... Ale kolony nepochybně jsou, jsem zvědavý kdy začne někdo řvát dostatečně na to aby se aspoň Písnický sjezd uvedl do provozu...
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od romul »

Ano, kolony byly tam jsou a budou. Je to dáno charakterem výstavby v regionu. Jenže řešení typu metro do Písnice je poněkud dlouhodobé. Po otevření okruhu byla situace na Vídeňské mezi Vestcem a Kunraticemi v podstatě stejná jako před otevřením, tedy nic moc. Poslední dva dny je to výrazně horší. V podstatě je to parkoviště (Vídeňská i kruháč od přivaděče). Řidiči jedoucí po Vídeňské směrem do Prahy mají smůlu. Musí dát přednost autům jedoucím na kruháči. Jenže od přivaděče taky stojí auta a ti mají přednost, čili místo plynulého provozu jde o dobrovolné zipování. Budoucí spojka to taky nevyřeší. Jednak je v nedohlednu a navíc přivede další provoz z budoucí D3. Snad se to zlepší až bude plně průjezdná D1. Jinak příště na kole...
Petr M
Příspěvky: 121
Registrován: 15.3.2009 17:43:08

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Petr M »

Myslím, že zprovoznění sjezdu Písnické MÚK nepřinese nic moc pozitivního, ani teď ani po vybudování obchvatu Písnice (pro směr do centra). Pomůže jen směrem ven (na Břežany). Prostě tady chybí kapacitní radiály. I ten obchvat Písnice toho moc neřeší, vyhne se sice tomu esíčku a Písnici, ale skončí na Kunratické spojce. A pak zbývá zase jen přeplněná Vídeňská nebo průjezd Libuší (hrůza už teď) a nájezd na Novodvorskou přes světelné křižovatky a odbočku do vietnamské tržnice. Pomohly by jedině kapacitní radiály - především Komořanská a také prodloužení Novodvorské k MÚK Písnice. Ovšem to těžko půjde, v cestě je Modřanská rokle, těžko by se získalo povolení pro tuto stavbu. Moc optimisticky to nevidím, prostě kolony ve špičkách jsou a budou.
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od miho »

Oživme tedy plán na zrušenou Krčskou radiálu.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Netřeba nic oživovat, ten plán furt existuje. Začíná to obchvatem Písnice a pokračuje přivedenim na Vídeňskou pod Kunraticema. Akorát se tomu už nesmí řikat radiála, ale rezerva na těsnej čtyřpruh tam je. Ale co s tim dole v Krči nikdo neví, Michelská i Pankrác jsou ucpaný už teď.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od romul »

Určitě by se dalo najít i řešení realizovatelné dříve než za nějakých 5-10 let, třeba rozšíření Vídeňské o pruh navíc do Prahy alespoň v tom kritickém úseku. A k tomu vyřešení nepovedené kruhové křižovatky s Kunratickou spojkou:

http://www.tsk-praha.cz/web/doprava/udi ... unrspoj_04

Nedá se říct, že by se od roku 2004 situace nějak zlepšila, spíše naopak.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od adamos »

Proč si spousta lidí myslí, že tří/čtyrpruh na Vídeňské něco vyřeší?

Vemte si hadici půlcoulku a na konec dejte půlcoulovej ventil. A pak vemte hadici dvoupalcovou a na konec stejnej půlcoulovej ventil. Z který hadice poteče voda rychlejc?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Copak u hadic to funguje, tam jsou menší průtočný odpory který zvýšej před ventilem tlak. Otázka spíš je, jestli má cenu dávat dvoucoulovou hadici na napuštění jednoho hrníčku za dvě minuty ;)
Protože a) od Thomayerky by musel bejt asi šestipruh s kolektorama k JS b) jinam než na JS se to odvést nedá c) křižovatka s JS by musel bejt plnej čtyřlístek což se prošvihlo prevítizací areálu Fruty. Takže je zatim furt lepší ten tlak redukovat už po cestě.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od romul »

Vídeňské by třeba pomohlo kdyby místo kruhové křižovatky s Kunratickou spojkou byla klasická na semafory s dvěma pruhy do Prahy (pravý odbočovací na Chodov) a kdyby stávající kruhový objezd od Vesteckého přivaděče k R1 měl "obchvat" pro průjezd rovně, viz. Sezimovo Ústí. Dneska je to špunt směrem od Jesenice. To je ale jen můj názor. Chápu, že je tam napojení na budoucí spojku a že taková změna projektu nehrozí.
Přílohy
křižovatka sezimovo ústí.JPG
křižovatka sezimovo ústí.JPG (62.8 KiB) Zobrazeno 18657 x
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dd »

Kam ti lidé jezdí? Jestli dál do centra, tak se nabízí i jiné objízdné trasy.

Podle mě se dost vyřeší dostavbou 511 a dokončením úprav na D1. Pak půjde myslím celkem plynule dojet od D1 až někam k Pankráci (dál budou kolony vždy). A potom nechápu, proč jezdit z Jesenice po Vídeňský. To se vyplatí objet po R1->D1, nebo ještě lépe až bude Vestecká spojka rovnou na D1.

Písnice je na hraně, ale než stát půl hodiny v koloně, tak bych to radši objel. Navíc se nabízí R1->Strakonická a v budoucnu KOMOKO.
romul
Příspěvky: 30
Registrován: 5.10.2010 11:00:44

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od romul »

To mně by taky zajímalo proč tudy pořád tolik lidí jezdí do Prahy. Okruh neřešil radiální dopravu od satelitů, ale měl jí alespoň trochu rozdrobit, jenže Vídeňská je furt stejně špatná, ve špičkách horší. Třeba si řidiči uvědomí že už existují alternativy a třeba do budoucna těch alternativ bude víc. Výstavba v Jesenici a okolí je však nadále dost masivní, hlavně bytové domy a co byt do dvě auta...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Standa »

romul píše:...Výstavba v Jesenici a okolí je však nadále dost masivní, hlavně bytové domy a co byt do dvě auta...
To je ovšem z hlediska budoucnosti spíše pozitivní vývoj, bytové domy generují poptávku po dopravě poněkud koncentrovanější, než satelity výhradně z RD, takže zde může být účinnější MHD (uvažuje se už i o možnosti prodloužení trasy D za Písnici). Ovšem do výstavby metra D alespoň na tu Písnici, kde bude P+R, se to asi moc nezlepší...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Ty bypassy pro odbočení vpravo by tam měly být, to je bez diskuse. Zprůjezdňovat Vídeňskou v přímym směru ale nemá moc význam, protože to pak bude stát o to víc před dalšíma kruháčema u Kunratic a od Ikemu k Thomayerce. Jezdí se tudy asi ze dvou důvodů - je to kratší a pahýl VS tam přived další dopravu přímo z R1.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:Ty bypassy pro odbočení vpravo by tam měly být, to je bez diskuse. Zprůjezdňovat Vídeňskou v přímym směru ale nemá moc význam, protože to pak bude stát o to víc před dalšíma kruháčema u Kunratic a od Ikemu k Thomayerce. Jezdí se tudy asi ze dvou důvodů - je to kratší a pahýl VS tam přived další dopravu přímo z R1.
Takže dotáhnout VS na D1, nejlépe s MÚK na II/603, odstranit pár dalších bodových závad (malé kruháče) a hlavně tlačit na trasu D.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od adamos »

jonáš píše: ...a pahýl VS tam přived další dopravu přímo z R1.
A já se ptám, proč R1 zároveň neodvedl část bývalé dopravy z Vídeňské na R1? A rovnou si odpovím otázkou: jezdí tudy do práce manželky těmi druhými auty v rodině, které nemají dálniční známku?

Není to tak dávno, co vyšla mapka předpokládaných intenzit po otevření 512-514. Nejvyšší úbytek, absolutní i relativní, byl právě na Vídeňské. Jen tu mapku najít...
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Bobek »

No nevím, jak velké by to P+R muselo být, aby to bylo na Vídeňské vůbec poznat?
Intenzity 2009:
JS - U Krčského nádraží 51100
U Krčského nádraží - Zálesí 48900
Zálesí - Jalodvorská 23900
Jalodvorská - Dobronická 17500
Dobronická - Kunratická spojka 13900
Kunratická spojka - hranice města 20200

Edit: mohl by nás někdo přestěhovat? Tady jsme asi (zase) mimo mísu. :oops:
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

adamos píše: A já se ptám, proč R1 zároveň neodvedl část bývalé dopravy z Vídeňské na R1?
Protože to není doprava tranzitní, ale z 99% doprava směřující do vnitřního města, tudíž ho nebude objíždět. Jestli byly nějaký odhady výrazného poklesu na Vídeňské, tak to bylo nerealistický očekávání (myslim že se o tom tady sváděly taky nějaký polemiky).
Pepino_82
Příspěvky: 63
Registrován: 16.5.2009 11:51:08
Bydliště: SOKP 512

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Pepino_82 »

Ten provoz je tam dán taky tím,že nevšichni se naučili využívat R1,navíc ani dálkové návěštidla je k tomu nenabádaj.Například když jedu od Kamenice do Krče, je to lepší po R1-vestecká spojka,ale značeno je to po staré,dále když pojedu z Jesenice na levý břeh Vltavy (Smíchov,Letná atd)je to rychlejší a možná i kratší po R1-Strakonická atd
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

"Vídeňská" radiála

Příspěvek od kasme »

Název je doufám jasný i když není úplně přesný... :)
ale to se dá upravit...

Takže sem vše co se týká komunikace Vídeňská (II/603) a okolí...
Vestecká spojka má své vlákno
a měl jsem pocit že i obchvat Písnice někde byl...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: "Vídeňská" radiála

Příspěvek od dvs »

Ve volebních programech se najde hodně NIMBA cílů:

např tento:
ODS Jesenice:
"Dne 20. 9. 2010 uveden do provozu Pražský silniční okruh v úseku D1–D5. Tato významná dopravní stavba však nutně ovlivňuje své okolí, tedy i jesenický region. Jsme rádi, že se nám podařilo v rámci projednávání stavby okruhu již v předminulém volebním období let 2002–2006 prosadit omezení rozsahu osvětlení trasy tak, že osvětleny jsou jen úseky kolem sjezdů a výjezdů z okruhu. V původním projektu bylo naplánováno osvětlení Pražského silničního okruhu v celém úseku stavby č. 512, tedy od sjezdu do Jesenice až po napojení na dálnici D1. Věříme, že omezení světelného znečištění přivítají všichni občané, a to zvláště za zhoršených rozptylových podmínek, kdy se světelný smog šíří kilometry daleko.
Co se však již v prvních dnech provozu okruhu ukázalo jako významný problém, je šířící se hluk. Jsme připraveni zasadit se o realizaci protihlukových opatření, která jsou v projektu okruhu, ale dosud nebyla realizována, ale i dalších opatření tak, aby občané byli obtěžováni hlukem z okruhu co nejméně. Zároveň vyvineme maximální úsilí, aby byla na okruhu dodržována, tedy pravidelně měřena, max. povolená rychlost a pokusíme se dosáhnout v nejkritičtějších místech snížení max. povolené rychlosti na 100 km/hod

Pražský silniční okruh bez poplatku

Spolu s okolními vesnicemi se zasadíme o to, aby Ředitelství silnic a dálnic dodrželo slib, že okruh nebude zpoplatněn. Je zřejmé, že jen velmi málo řidičů si kvůli krátkému úseku od Vestce k Jesenici koupí dálniční známku a radši budou nadále projíždět skrz Jesenici a zatěžovat ji zbytečnou dopravou.
"


zdroj: http://www.odsjesenice.cz/program.php
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: "Vídeňská" radiála

Příspěvek od pinus »

dvs píše: Je zřejmé, že jen velmi málo řidičů si kvůli krátkému úseku od Vestce k Jesenici koupí dálniční známku a radši budou nadále projíždět skrz Jesenici a zatěžovat ji zbytečnou dopravou.
Tohle je věc, která mě opravdu zajímá. Existují STATISTIKY (ne dohady) ukazující, kolik procent obyvatel Prahy a blízkého okolí nemá na autě dálniční známku? Vždyť ať jedu kam jedu, všude dálnice. To není jako někde v Šumperku.

Chápu argument s druhými auty v rodině, které slouží jen na popojíždění do práce. Ale i tak by mě zajímalo, jak velkou to hraje roli. Známku si nekoupí převážně ti, kteří auto využívají málo. Ale ti také málo zatěžují silnice.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: "Vídeňská" radiála

Příspěvek od Max »

Nevim, ale pro nekoho, a muze si dovolit popojizdet kazdej den autem (a v pripade predmesti navic bydli i v rodinnym dome), podle me neni dalnicni znamka velka polozka v rocnim rozpoctu.

A v pripade, ze by mne na ni peniz nezbyl, tak bych treba kakzdej tejden odpustil 1ks piva a tu castku by to za rok hodilo, ale to me napadlo jen tak na okraj :D
Odpovědět

Zpět na „Praha“