MÚK a komunikační spojka Beranka

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od andy »

Zveřejněna dokumentace pro EIA k záměru MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka.

Záměr navazuje na záměr zkapacitnění SOKP 510 a jeho cílem je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. Jedná se o výstavbu nové MÚK Beranka na 3. km dálnice D11 v místech dnešního nadjezdu nad D11 (ulice Bořetická spojující Horní Počernice a Klánovice asfaltovou cestou - cyklistickou trasou). Stávající nadjezd bude demolován, nahradí jej nový mostní objekt v šířkovém uspořádání 3 jízdní pruhy + jednostranný chodník a cyklostezka.

Záměr vedle výstavby samotné deltovité MÚK zahrnuje:
  • 2 malé okružní křižovatky a 1 křižovatku styčnou řízenou SSZ na větvích deltovité MÚK (tyto křižovatky jsou přípraveny pro napojení dalších plánovaných komunikací - viz situaci),
    2 kolektorové komunikace podél dálnice D11 (ty umožní připojení/odpojení větví budoucí křižovatky i připojení čerpacích stanic) o šířce vozovky 8 m a délce cca 1450 m,
    komunikační spojku Beranka kategorie S7, 5/50 podél dálnice D11 (přivaděč k MÚK z ulice Ve Žlíbku) - ta je uvažována ve dvou variantách - varianta 1 jižně od D11, varianta 2 severně od D11.
Situace s komunikační spojkou Beranka ve variantě 1 je přiložena k oznámení záměru. Zaujme v ní zejména zákres zkapacitnění začátku dálnice D11 - rozšíření vozovky na úkor stávající rezervy SDP o 3, 5 m, jehož cílem je postupné a plynulé snížení počtu jízdních pruhů ze 4 na stávající 2 v délce 1485 m. Toto zkapacitnění ovšem není součástí záměru a oznámení záměru zkapacitnění SOKP 510 o něm rovněž mlčí :?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od martini »

Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od andy »

martini píše:Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!
:) Hlavně by mě zajímalo, jak taková korekce funguje - osobně bych spíš čekal, že čím víc MÚK na nadřazených komunikacích, tím víc "místních" po nich bude chtít jezdit :?
Jinak mě hodně zaujala ta plánovaná křižovatka řízená SSZ mezi dvěma kruhovými objezdy, vzdálená cca 100 m od bližšího kruháku - to už je snad vážně nějaký lobbing výrobců SSZ :roll:
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MPMP »

martini píše:Cílem záměru je korigovat nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace. To je panečku odůvodnění pro novou MÚK po 3 km od křížení s R1!
To se jen někdo neumí vyjádřit, cílem (apoň radnice Horních Počernic) není "KORIGOVAT nepříznivý vliv místní dopravy na nadřazené komunikace", ale "SNÍŽIT nepříznivý vliv místní dopravy JEJÍM PŘESUNEM na nadřazené komunikace", čemuž má sloužit uvedená MÚK a převedení provozu ze silnice 611 před Horními počernicemi na D11. 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od martini »

No samozřejmě, ale že to takhle projde v dokumentaci EIA...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od andy »

Byl zveřejněn posudek záměru, zpracovatel navrhuje vydat souhlasné stanovisko.
Ke stanovení pořadí variant komunikační spojky Beranka podél dálnice D11 zpracovatel posudku konstatuje, že z hlediska ochrany přírody a krajiny je varianta 2-severní vhodnější, nicméně, co se týče výhledové akustické situace a výsledků hodnocení zdravotních rizik, je tato varianta zcela jednoznačně méně vhodná než varianta 1-jižní.
Za předpokladu realizace navržených podmínek k ochraně životního prostředí lze konstatovat, že životní prostředí jako celek nebude realizací záměru „MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka“ jak ve variantě vedení komunikační spojky 1-jižní, tak i 2-severní ovlivněno nad únosnou míru a záměr je tedy akceptovatelný v obou navrhovaných variantách vedení komunikační spojky.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Avantime »

Dnes bylo v informačním systému EIA zveřejněno souhlasné stanovisko k výše diskutovanému záměru.
Stanovisko píše:Na základě závěrů posudku, veřejného projednání a doplňujících informací se k realizaci doporučuje varianta řešení záměru popsaná v dokumentaci vlivů záměru „MÚK Beranka na D11 a komunikační spojka“ na životní prostředí z listopadu 2009. Toto představuje invariantní řešení nové mimoúrovňové křižovatky Beranka na cca 3,0 km dálnice D11 a řešení komunikační spojky Beranka podél dálnice D11 (přivaděč k MÚK Beranka z ulice Ve Žlíbku) v obou navrhovaných variantách vedení komunikační spojky (1-jižní, 2-severní).
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Mike »

a jak chtějí řešit ono "odvedení dopravy z II/611"?
to jako že tudy naženou všechnu dopravu na D11 ?
jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11 na Náchodskou, ale to asi nebylo záměrem :lol:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MiT »

Mike píše:jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11
Ono to tudy půjde i "střihnout" na R10 nebo opačně, když se to ucpe okolo ČM. Taky je to cesta ze Zelenče na Shellku ;) za cenu devastace relativně klidné pěšinky do Klánovic. Taky lidi, co občas zajdou na "Hummer tvrz" nebudou asi nadšení :(
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Mike »

aneb předzvěst odsunuté 511 v praxi ;)
pardon, spíš 520
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MiT »

Nebo taky VR, pokud tedy výstavba nepoběží stejným tempem:
MÚK Beranka - Bořetická - Náchodská - Bystrá - K Cihelně - Trabantská - Hornopočernická - Mladoboleslavská - Kbelská ;)
Nebo z Mladoboleslavské Toužimská - Beranových - Veselská - Tupolevova - Kostelecká - Cínovecká :jidlo:
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od GiuseppeS »

Mike píše: jedinou výhodu spatřuji v tom, že se tudy bude dát "utéct" z ucpané D11 na Náchodskou, ale to asi nebylo záměrem :lol:
Nějaké divné vtipy - sice tam nejezdím, ale snad mi nebudete tvrdit, že je dálnice častěji ucpaná než ulice s několika semafory, nejmíň tak 20 přechody ...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od pp21 »

GiuseppeS píše:Nějaké divné vtipy - sice tam nejezdím, ale snad mi nebudete tvrdit, že je dálnice častěji ucpaná než ulice s několika semafory, nejmíň tak 20 přechody ...
Ano, každé ráno stojí (zlehka popojíždí) kolona na Štěrboholské radiále a odhadem tak 2x týdně se tato kolona táhne až na km 1 D11. Navíc na D11 jsou pochopitelně největší intenzity na jejím začátku, takže čas od času se tam stane nehoda a D11 je ucpaná i z centra. Je to tam dopravně zabitá oblast ... přestože kolem Horních počernic vede z každé strany jedna dálnice, byl by tam třeba vybudovat i obyčejný obchvat. Bohužel reálné šance na jeho stavbu byly během posledních 10ti let pohřbeny :( Ideální stopa se přímo nabízí: http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133594 ... 45824@z=13
Sojer
Příspěvky: 100
Registrován: 3.4.2009 19:23:39

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Sojer »

Já Vám dám stopu :o

http://www.presko.cz

Zkuste si pak jít bydlet k nám do HP. speciálně do ulice Kludských!
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MiT »

Souhlas, ta trasa vypadá na papíře zajímavě, ale v reálu je tak pro vrtulník - napřed trať na náspu, pak čistička, potom industriální park a nakonec Metrostav. Pod tím zahradnictví, hotel, škola a zázemí cirkusu. Když obchvat, tak snad jedině od Sychrova rovnou na D11 a tam zrušit dálniční známky. Jenže to by napřed muselo existovat pokračování 510 v obou směrech (511, 520). Táhnout přes Beranku trasu mezi HP a Klánovicemi a řídit SSZ se mi příčí.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od mapman »

Vždyť Petr taky psal, že:
Petr Pokorný píše:Bohužel reálné šance na jeho stavbu byly během posledních 10ti let pohřbeny
čímž vcelku jasně říká že to nepovažuje dnes za reálné...
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od dd »

A proč ne tudy a dále po R10? Navíc po dostavbě VR to bude mít přímé pokračování na centrum.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Michal R »

to DD: no však to není nic proti ničemu. Návrh od Petra je důležitý hlavně pro dopravu z centra ven, váš řeší hlavně trasy do města, a to hlavně ve směrech na sever (Pha 8/Pha 9). Nicméně stavby se vzájemně doplňují, lze etapizovat. Nejprve část propojení 601-R10 (dle DD) a posléze obchvat až do ulice Skorkovská (dle Petra).

A teď si rejpnu. Výše uvedená stavba (či stavby dvě) je dost možná príma nápad se zcela jasně prokazatelnými přínosy (doprava i enviro) - ostatně zkuste dnes přejít mimo semafor v Počernicích... Ale tak nějak tušíme, že najít peníze na tuto stavbu bude ještě dlouho problém. A teď ten štouchanec. Ekologické, či spíše ekologistické, organizace se staví jako bojovníci proti stavbám dálničního typu a často mluví o potřebách na místní úrovni, o stavbách obchvatů měst a obcí. A pokud by mysleli svá slova vážně, očekával bych spory typu: ... místo 12km dálnice postavme 15 staveb lokálního významu třebas jako výše uvedená stavba. (prosím opravte mě, já předpokládám, že rozumě postavený obchvat Horních Počernic, jak ho nakreslil Petr, by stál něco málo pod 1 mld. Kč).

To že se tak neděje, je dle mého soudu jedním z důkazů toho, že hlavním motivem oněch organizací je "BÝT PROTI". Tož, sorry za trochu OT.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od dd »

Jenomže jednak už bylo řečeno, že dnes ten obchvat není reálný. Jsou tam nově postavené haly a těžko je bude někdo bourat.

Zadruhé při bližším pohledu není třeba obchvat ve smyslu silnice, která odvede tranzit - Počernice lze z obou stran objet po dálnici (D11 a R10). Takže tu dopravu asi tvoří převážně místní a byla by potřeba spíš pořádná sběrná komunikace. Ale na tu tam není prostor a ani to nedopovídá trendu "zklidňování".
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MiT »

dd píše:Počernice lze z obou stran objet po dálnici (D11 a R10)
Ne tak docela - na D11 se dá najet jedině na 8. km u Jiren, kdo je blíž k Praze (Zeleneč, Šestajovice), použije spíš II/611 (Náchodskou). Na R10 je názezd u Brandýsa (9. km) a u HP (3. km), ale na ten se nedá "rozumně" dostat - musí se do HP, okolo Kovárny a ulicí Ve Žlíbku, kde 30, příčný práh a nízký podjezd pod tratí. Navíc do ulice Ve Žlíbku ústí přímo výjezd z VGP, takže obsluha těch skladů, pokud nepřijede po dálnici/rychlostnici to má tudy nejblíž ke skladům v Jirnech. Tranzitu skrze HP zase tak málo nebude, protože když se ucpe Chlumecká, tak se za chvíli vytvoří v HP kolona až k Vojické, ne-li k nádraží.
Ta stopa dd má problém u trati (trať je na náspu, který je dost nízký na to, aby se dal podkopat, ale dost vysoký na to, aby most přes trať dominoval širokému dalekému okolí), pak v Čertousích (vede blízko domečků a vilek v klidné části) a nakonec u cirkusů. Leda přestavět výjezd z R10 na kruháč a zaústit to rovnou do něj. Jsme ale už dost OT.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Mike »

Petr Pokorný píše:Ano, každé ráno stojí (zlehka popojíždí) kolona na Štěrboholské radiále a odhadem tak 2x týdně se tato kolona táhne až na km 1 D11. ...
malý fotoseriál z dnešního rána, cesta od ČM směr HK
Přílohy
DSC00923a.JPG
DSC00923a.JPG (110.06 KiB) Zobrazeno 34631 x
DSC00925a.JPG
DSC00925a.JPG (106.3 KiB) Zobrazeno 34631 x
DSC00926a.JPG
DSC00926a.JPG (117.24 KiB) Zobrazeno 34633 x
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Mike »

a proože se nemohou přiložit více než 3 soubory, tak jestě pokračování
Přílohy
DSC00927a.JPG
DSC00927a.JPG (111.52 KiB) Zobrazeno 34629 x
DSC00928a.JPG
DSC00928a.JPG (92.44 KiB) Zobrazeno 34633 x
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
MiT
Příspěvky: 52
Registrován: 18.3.2009 13:10:32

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od MiT »

Podle "Nového územního plánu Prahy" http://www.uppraha.cz/uploads/assets/vy ... _07_Kc.pdf o MÚK nejspíš není sporu. I se zatažením dopravy do Klánovic. Podle té malůvky s kruháky by tam musel být zatraceně hustý provoz, když nestačí ty stávající nájezdy z parkovišť plus trojúhelník nebo stopka. :oops:
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: MÚK a komunikační spojka Beranka

Příspěvek od Mosquit »

ZAHÁJENÍ ÚZEMNÍHO ŘÍZENÍ A POZVÁNÍ K VEŘEJNÉMU ÚSTNÍMU JEDNÁNÍ (konanému 28. června 2018 (čtvrtek) v 9,00 hodin), vyvěšeno na ÚD 21.5.2018
https://www.pocernice.cz/app/uploads/eu ... s/2342.pdf
Stavba zahrnuje nový mostní objekt (nadjezd) v šířkovém uspořádání 3 pruhy s jednostranným
chodníkem a cyklostezkou. Součástí stavby jsou dále dvě kolektorové komunikace podél dálnice D11 a
okrajů prostoru ČS PHM, které umožní jak připojení a odpojení větví budoucí křižovatky, tak i
nájezdy/výjezdy do/z prostorů ČS PHM. Předpokládaná délka kolektorových komunikací s šířkou
vozovky 8 m, včetně odpojovacích a připojovacích úseků, je cca 1450 m. Větve mimoúrovňové
deltovité křižovatky budou vybaveny dvěma malými okružními křižovatkami a jednou křižovatkou
styčnou. Křižovatky tvoří základ pro budoucí navazující komunikace (komunikační propojení II/611 -
D11 a komunikační propojení D11 - Klánovice)
Odpovědět

Zpět na „D11“