Přerušené trasy silnic
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Přerušené trasy silnic
Zajímá mě, jestli víte důvod označení silnice II/373 v celé délce, když mezi obcemi "Benešov" a Brodek u Konice neexistuje propojení a trasa je přerušena. Vedla tady snad nějaká silnice historicky?
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: II/373
Možná jestli nezasahoval až do těch míst vojenský újezd Březina.
Mimochodem, nevíte někdo co je toto?
http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Brodek%20u%20k34018320@z=1
Mimochodem, nevíte někdo co je toto?
http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Brodek%20u%20k34018320@z=1
R48 -> D48 se podařilo!
Re: II/373
Nad tímto jsem také několikrát přemýšlel, silnice II/373 by mohla být značena tudy - přes Bukovou, Lipovou a Jandov. Možná, že ta chybějící silnice mezi Benešovem a Brodkem se bude jednou stavět v nové trase (dnes ale velmi nepravděpodobné).
Podobný chybějící kus silnice je i na silnici II/390 mezi Žďárcem (Víckovem) a Drahonínem - tady.
Podobný chybějící kus silnice je i na silnici II/390 mezi Žďárcem (Víckovem) a Drahonínem - tady.
Re: II/373
A v době, kdy byla I/21, se tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.
Re: II/373
V historické mapě je vidět pro II/373 tato cesta http://mapy.cz/#mm=PA@dm=138558976+1339 ... 66944@z=12
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: II/373
Tak ona je vidět stopa i dnes na fotomapě.Lenny píše:V historické mapě je vidět pro II/373 tato cesta http://mapy.cz/#mm=PA@dm=138558976+1339 ... 66944@z=12
Re: II/373
Stejně tak nebyla značena I/23 v tomto úseku a někde i I/18 tady.Pavel Q píše:A v době, kdy byla I/21, se tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: II/373
Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Ještě vím o:
II/121
http://mapy.cz/#mm=TP@x=132059136@y=133638144@z=11
II/191
http://mapy.cz/#mm=TP@x=131404544@y=133977600@z=12
II/221
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=130121728@y=136537088@z=10
II/374
http://mapy.cz/#mm=TP@x=138239232@y=133228800@z=12
II/440
http://mapy.cz/#mm=TP@x=140290048@y=134621184@z=10
Ještě vím o:
II/121
http://mapy.cz/#mm=TP@x=132059136@y=133638144@z=11
II/191
http://mapy.cz/#mm=TP@x=131404544@y=133977600@z=12
II/221
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=130121728@y=136537088@z=10
II/374
http://mapy.cz/#mm=TP@x=138239232@y=133228800@z=12
II/440
http://mapy.cz/#mm=TP@x=140290048@y=134621184@z=10
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: II/373
Pak mě napadly ještě zajímavá křížení s letišti
http://mapy.cz/#mm=T@x=131602048@y=133634752@z=13
http://mapy.cz/#mm=T@x=131851008@y=135107840@z=13
http://mapy.cz/#mm=T@x=131602048@y=133634752@z=13
http://mapy.cz/#mm=T@x=131851008@y=135107840@z=13
Re: II/373
Je to tak. Při tom poválečném návrhu číslování byla vyznačena kompletní síť, silnice ale v některých úsecích nesplňovaly parametry. Z těch odkazů to ale neplatí pro II/221 a II/240, tam jde o prostory vojenských újezdů, kam byl vjezd zakázán později. I I/18 byla původně trasována přes Brdy na Rokycany než byla kvůli újezdu odkloněna na Rožmitál.elrondecuba píše:Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Re: II/373
U II/440 je to jistě taky tak,určitě existovala,než vzniknul VÚ Libavá
Re: II/373
Tak to křížení s letišti je ovšem drsné. Na těch letištích asi není normální provoz, ne?
Re: II/373
Zajímavé téma, plkám zbytečnosti jinde a tady kde se můžu vyžít to přehlédnu Až vyvenčím dceru tak to napravím.
Prozatím toliko - u většiny se jedná o nedostavěné úseky či úseky historických cest nevhodné pro dopravu, které byly v řadě map vyznačeny čárkovaně jako že se stavět budou, to platí o I/21, ex I/23, II/373, II/390 co vím či jsem zatím zkouknul. Pokud jde o I/18, tak tohle by mělo být místo, kde původně začínala I/19 (podle jiné mapy vedly z Rokycan souběžně I/18 s I/19 a zde se rozdělily), osmnáctka vedla na Nepomuk a Láz, devatenáctka na Věšín. Na druhou stranu vedla I/18 po hrázi Dolejšího padrtťského rybníka do Skořic a přes Mirošov do Rokycan
Prozatím toliko - u většiny se jedná o nedostavěné úseky či úseky historických cest nevhodné pro dopravu, které byly v řadě map vyznačeny čárkovaně jako že se stavět budou, to platí o I/21, ex I/23, II/373, II/390 co vím či jsem zatím zkouknul. Pokud jde o I/18, tak tohle by mělo být místo, kde původně začínala I/19 (podle jiné mapy vedly z Rokycan souběžně I/18 s I/19 a zde se rozdělily), osmnáctka vedla na Nepomuk a Láz, devatenáctka na Věšín. Na druhou stranu vedla I/18 po hrázi Dolejšího padrtťského rybníka do Skořic a přes Mirošov do Rokycan
Re: II/373
Asi ne,ale na Gibraltaru ano.A kříží jej dálnice,ne žádná okreska.Takže si myslím,že to žádná hrůza nebude.Prostě když letí letadlo,tak půjde někdo z řídící věže s červeným praporkem, zastaví provoz a hotovo!multi píše:Tak to křížení s letišti je ovšem drsné. Na těch letištích asi není normální provoz, ne?
Re: II/373
Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.
Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.
Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.
Království a půl princezny za 511.
Re: II/373
samozřejmě,měl jsem tím na mysli víceproudou komunikaci
Re: II/373
Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace, jedině snad se semaforovým systémem ovládaným z věže jako v Gibraltaru.Bobek píše:Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.
Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.
Místní cesty také oficiálně dráhu nekříží, akorát u dráhy končí a za dráhou zase začínají, takže místní je samozřejmě normálně používají a pak se kolikrát nestačí divit.
Kolem letišť vůbec raději dávat majzla, letos na MS plachtařů v Maďarsku si to řidič kamiónu klidně šinul po silnici kolem letiště a najednou měl křídlo v kabině - vina pilota.
Re: II/373
Však píšu vesměs nepoužívaných, u těch používaných jsou pak zkrácené ranveje apod.
Království a půl princezny za 511.
Re: II/373
Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu http://www.letistehorovice.cz/. Letiště Tchořovice je opuštěné bývalé záložní letiště, tudíž jej taky silnice křížila a režim byl pravděpodobně takový, že v případě potřeby se silnice přes letiště trvale uzavřela.Jardaf píše:Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: II/373
Letiště má prostě posunutý práh východně od křížení se cestou ....Vizi píše: Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu http://www.letistehorovice.cz/.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: II/373
U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Při pohledu do mapy mi nehráli II/639 a II/644. V historické mapě je současná II/639 plnohodnotnou 39 a při přeznačovaní ji nezařadily do schématu dvojek, ale zvolili odlišně tento způsob. Stejně tak I/44 vedla od Jeseníku, přes Mohelnici dále do Městečka Trnávky, kde končila na silnici II. třídy a poté byla přečíslovány také tímto schématem.
U některých II/5XX je jejich vznik poměrně jednoduše odhadnutelný. Zatím jsem neměl čas zkoumat všechny, pouze letmo: II/523 je v úseku Jihlava - Větrný Jeníkov bývalá I/2 (která dále pokračovala na Velešov a končila v Herálci).
Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Při pohledu do mapy mi nehráli II/639 a II/644. V historické mapě je současná II/639 plnohodnotnou 39 a při přeznačovaní ji nezařadily do schématu dvojek, ale zvolili odlišně tento způsob. Stejně tak I/44 vedla od Jeseníku, přes Mohelnici dále do Městečka Trnávky, kde končila na silnici II. třídy a poté byla přečíslovány také tímto schématem.
U některých II/5XX je jejich vznik poměrně jednoduše odhadnutelný. Zatím jsem neměl čas zkoumat všechny, pouze letmo: II/523 je v úseku Jihlava - Větrný Jeníkov bývalá I/2 (která dále pokračovala na Velešov a končila v Herálci).
Re: II/373
Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?elrondecuba píše:U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Přesně tak, číslování začínalo klasicky "pragocentristicky" kolem Prahy, pokračovala na severozápad a pak se otočila přes jih až na úplný východ. 5XX nebyly původně doplňky, ale vyšly na Slovensko, nicméně po očíslování základního systému se už tak užívaly.elrondecuba píše:Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Přerušené trasy silnic
Podle mě určitě. Šlo mi hlavně o tento úsek http://mapy.cz/#mm=T@x=136186752@y=135737344@z=13 ale v budoucnu ho asi nahradí I/2, pokud se uskuteční tato stavba http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdfVizi píše:Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
Když už jsme u Pardubic, tak kdysi I/36 vedla z Pardubic do Hrochova Týnce ve stopě současné II/355
Re: Přerušené trasy silnic
Já vím ještě o přerušené II/181 u Nového Sedla, ale na mapy.cz je to vyznačené špatně, nutno se podívat na http://www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/ka.png. Ale tam je to dané důlní činností, sice nechápu, proč se to po dostavbě navazující silnice nedalo do souladu, ale budiš.