Implementace tunelu duplex na A86 v Paříži v Praze

dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Implementace tunelu duplex na A86 v Paříži v Praze

Příspěvek od dd »

dvs: Ty 2m na výšku musí působit dost klaustrofobně. Až pojedu směr Paříž, tak bych si ten tunel rád projel.

Nevím, jak by to bylo u nás průchozí. Navíc nezanedbatelný podíl na dopravě v Praze (a dálničním přivaděči z D5 zvlášť) mají dodávky a SUV, které mají přes 2m. Co chvíli by to někdo zkoušel, že se tam ještě vejde :jidlo:
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od obr »

dvs píše:
obr píše:Nicméně pro 515 je nyní důležité urychlené dostavění Radlické radiály
Souhlas, ale pomůže jenom osobákům.

Pro kamióny ale moc nepomůže. Možná je tam nepustí a ta křižovatka ve Zlíchovském tunelu není pro kamióny. Připomíná mi myší díru na Barrandovském mostě.

Když to vypadá, že Radlický tunel bude asi nakonec stejně jenom pro osobáky, tak by možná stálo za to jej zkrátit jenom někam k budově Lukoilu a snížit jej na výšku 2m (viz tunel duplex na A86 v Paříži). Možná i zkrátit a napojit někde proti Smíchovskému nádraží a ne až ve Zlíchovském tunelu. Díky výšce 2m se razí jenom jedna tunelová roura.
ano, Radlická radiála by byla především pro osobáky (r6/D5 - D11/R10 , kamiony by dále jely po R1. Ale osobáky jsou velkou většinou dopravy.
A s těmi 2 m výšky nezačínejte - tyhle tunely se staví na desetiletí a mají mít poctivé a bezpečné parametry - viz jak je dobře, že tunel Komořany je širší o 75 cm. To by do 2 m vysokého tunelu nemohl ani řemeslník s dodávkou a žebříkem nebo vyšší motocyklista. A co hasiči či sanitka? Postavit takový paskvil můžou jen Francouzi.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

Taky bych to rád viděl na vlastní oči.

Hodně prý pomáhá osvětlení a asi taky odstavný pruh.
Má cenu kvůli 10% aut vrtat dvě roury. Ty v klidu projedou Radlickou.
Jinak A86 Duplex je jeden z nejbezpečnějších tunelů. Motocyklisti tam nesmí.

PS: Možná proto Renault Trafic H1 má výšku 1995mm. :)

video
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Tak zatim můžete aspoň jezdit chvíli dokola v nějakym podzemnim parkingu ;)

Dva plus plnej odstavnej znamenaj raženej profil aspoň dvanáct metrů v průměru. Za to máte na stejnou plochu dva devítimetrový profily, kam se vejde plnohodnotná vejška se zůženym .. podstatně líp se to razí a vyztužuje a konstrukčně to neni takový harakiri.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

Jenomže stačí jenom jedem profil cca 12m. Ty 2x2 s odstavným jsou nad sebou. A zase díky tomu, že to je pro osobáky tak ty patra nemusí být dimenzovaný na 12t.

Razili to razícím štítem.
Přílohy
A86duplex.JPG
A86duplex.JPG (30.96 KiB) Zobrazeno 27157 x
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Bobek »

Profil 12m = výrub 113m^2. Profil 2x9m = výrub 127m^2. Ušetří se 11% na výrubu. Na celkových nákladech ještě míň.
Království a půl princezny za 511.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Kubajsu »

jonáš píše:Tak zatim můžete aspoň jezdit chvíli dokola v nějakym podzemnim parkingu ;)

Dva plus plnej odstavnej znamenaj raženej profil aspoň dvanáct metrů v průměru. Za to máte na stejnou plochu dva devítimetrový profily, kam se vejde plnohodnotná vejška se zůženym .. podstatně líp se to razí a vyztužuje a konstrukčně to neni takový harakiri.
To znamená nějakých 113 m2. Vzhledem k tomu, že Blanka má 2x123,7 m2 (třípruh 176), tak to nevypadá, jako nějaká hrůza... A jestli u nás jezdí běžně vyšší dodávky, tak se to snad klidně dá udělat 2,5 nebo 3m vysoké. To není zas takový rozdíl profilu (když si vezmem, že rozplet Mrázovky má přes 300 m2) a za (odhaduji) 2/3 nákladů :ok:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

Výrub musí bejt samozřejmě ještě větší, o tloušťku ostění. U NRTM prakticky dvojího ostění. A ta taky roste s profilem. No nevim, tady se běžně propadaj i menší tunely 8-)
Ale pro tunely hloubený nebo kopaný pod razicim štítem v písku to může vycházet líp.
A docela by mě zajímalo, jestli tam maj i spešl placatý hasiče, záchranku a vyprošťováky, když tam "dospělý" nemůžou.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od obr »

takhle by se možná daly řešit nějaký vedlejší/pomocné tunely v centru města, třeba pod Václavákem, ale ne páteřní radiála.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

vnitřní průměr (interior diameter) 10.4 m

Total cost: €1,565 M
Work dates: 1997 to 2011

The tunnel-boring machine
Exterior diameter of the shield: 11.56 m
Length of the shield: 11.90 m
Total length (shield and backup): 200 m

http://www.tollroadsnews.com/node/3906
Bobek píše:Profil 2x9m = výrub 127m^2.... Ušetří se 11% na výrubu.
No, že by takovou "opičárníčku" dělali kvůli 11% snížení nákladů se mi nezdá. Výpočet profilu 9m mi nesedí - dvoupruhový tunel o šířce 9m nebývá kruh. To mi sedí 123m2 profil Blanky, protože profil tunelu není kruh viz
Kubajsu píše:Blanka má 2x123,7 m2
. Takže oproti té Blance mi to vychází o 65% menší profil.

Jo a ti hasiči.
http://www.tollroadsnews.com/node/3906
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

No, pěknej odkaz. Samozřejmě to má svůj "overhead", stejně jak ty únikový šachty na povrch každej kilometr. A dva jízdní pruhy po 3,00 m bez oddělovacích proužků jsou proti Blance "substandard" i co do šířky. Ale zas je to prej "zaplatitelný".
Jinak jak se ukazuje, tady nestčí ani 4,5 m. Podle toho odkazu se nový stavby dimenzujou na 4,90 až 5 m ..
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Kubajsu »

obr píše:takhle by se možná daly řešit nějaký vedlejší/pomocné tunely v centru města, třeba pod Václavákem, ale ne páteřní radiála.
Páteřní radiála, není to trochu protimluv?
A nebuďme zbyteční megalomani. Peníze nejsou a jen tak na všechno nebudou a když by náhodou byly, tak se dá střední podlaha vždycky vybourat a vyrazit druhou troubu... Hlavně ale myslím, že do města náklaďáky stejně nesmí, zásobování prakticky všeho stejně řeší v 90% případů dodávky, tak kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání), tak mi to přijde jako hodně zajímavá varianta. Těch radiál totiž ještě zbývá postavit moc a rád bych měl alespoň šanci se toho dožít...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

jonáš píše:Ale zas je to prej "zaplatitelný".
4,5€ ve špičce, 3€ mimo špičku, 1,5€ v noci za 4,5km
(cca 100Kč/km :shock: ) = PS: Doufám, že jsem to dobře přeložil a není to cena za nějakou permanentku.
http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/f ... tarifs.htm
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Standa »

dvs píše:
jonáš píše:Ale zas je to prej "zaplatitelný".
4,5€ ve špičce, 3€ mimo špičku, 1,5€ v noci za 4,5km
(cca 100Kč/km :shock: ) = PS: Doufám, že jsem to dobře přeložil a není to cena za nějakou permanentku.
http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/f ... tarifs.htm
Asi to tak bude, docela drahota. Hledám ještě ceny za nějaké permice, ale nenalézám. Ovšem každý pracovní den od 7 do 20 hod. lze dvakrát uplatnit 50% slevu, jedou-li ve vozidle alespoň tři osoby (viz, je tam zmínka i o využití této slevy pro abonenty).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

Kubajsu píše:kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání)
No asi to nemá cenu moc nafukovat, protože pak stoupne zátěž a ta mezipodlaha pro větší nosnost bude dražší než dvě klasické roury (oválného profilu).
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV 8-)
Tak do 2m se snad vejde i BMW X5 a mám dojem, že i Hummer, to by museli mít opravdu nějaké expresmanagor SUV :) !
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od dvs »

Standa píše:Hledám ještě ceny za nějaké permice, ale nenalézám
Je tam kalkulačka "Calculez votre reduction mensulle" na slevu.
Od 40 průjezdů to dělá 2.91€ ve špičce. Furt tam skloňují sleva až 35%.

PS: ještě jedna zajímavá placená dálnice v Paříži (přesněji Ille de France) je A14. Tarif 7,70 € za 15,6km. Hodně dlouho se o ní hádali. Nakonec ji postavili jako zpoplatněnou a v aglomeraci. To jsem už hodně OT.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Jarda Š. »

jonáš píše:No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV 8-)
Jde o část nového okruhu (A86), který odlehčuje velmi přetíženému Pařížskému městskému okruhu (Boulevard Périphérique).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od jonáš »

No tak až se bude odlehčovat "Pražskej okruh" .. dejte vědět 8-)

Cofiroute's concession provides for construction of a second tunnelway for full height vehicles after the opening of the two level or duplex facility. The high vehicles tunnel will be the same diameter tube but a single level and one lane each direction. It will trend southwest to join the A12 some miles west of the route of the duplex tunnel and be shorter in length (7.5km, 4.7mi) according to the plan. Čili výhledově počítaj s druhym zhruba souběžnym tunelem dělenym podélně, pro náklady s jednim jízdnim pruhem na směr, ale možná ho nikdy nepostavěj. Pořád ze stejnýho odkazu, http://www.tollroadsnews.com/node/3906

The financial model assumes motorists will pay E6 ($8.40) to E7 ($10) to save 20 minutes in peakhours or E18/hr to E21/hr ($25 to $30/hour of time saved). Trips that now take 30 to 45 minutes on heavily overloaded signalized and roundabouted surface roads will take little more than 10 minutes in the underground expressway. Počítaj že těch šest sedm Euro bude lidem stát za dvacetiminutový zkrácení a zjednodušení jízdy. Na naše poměry dost nepředstavitelný :lol:

Cost of the project is currently put at E1.7b ($2.4b). Counted as 40 lane-km (25 lane-miles) that is $60m/lane-km or $96m/lane-mile. Cena 1.7 miliard Euro, na deset km (počítaj to tam na pruhy) čili na naše peníze cca 4,5 miliardy za kilometr tunelu 2x2. To pak moc nevěřim, že bychom takovym dvojpatrovym dělenim něco ušetřili, když se u nás přece staví extra dráž ..

Ideovej návrh je z roku 1988, koncese na 70 let a těch 10-15% vyšších aut si to bude muset někudy objet. Jestlipak tam taky maj sofistikovanej systém měření výšky a dopravní info jak u Lahovic? ;)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Jarda Š. »

Ono jde také o to, že se razilo metodou TBM, kde se vždy vytvoří kruhový profil. Použití TBM je výhodné tam, kde se razí dlouhý tunel v homogenním horninovém prostředí (při zastižení změny horninové třídy se musí ražba přerušit a přestavět frézovací hlava). Pro kratší tunely nebo nehomogenní horninové prostředí je výhodnější NRTM.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Lenny »

Jarda Š. píše:Nedostatek kapacity by se dal řešit prostým přemalováním na tři zúžené jízdní pruhy bez odstavného a snížením rychlosti na 80 km/h, což by zvedlo kapacitu o víc než 30 %, ale na úkor jízdní doby.
Akorat by se museli dobudovat připojovací a odbočovací pruhy, jinak by to nebylo řešení moc bezpečné řešení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Kubajsu »

dvs píše:
Kubajsu píše:kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání)
No asi to nemá cenu moc nafukovat, protože pak stoupne zátěž a ta mezipodlaha pro větší nosnost bude dražší než dvě klasické roury (oválného profilu).
Nevím, Blanka (Královská obora) je na pohled přísně kruhová a pod vozovkou jsou vybetonovány technologické kanály vysoké cca 2 m, takže ta podlaha tam je tak jako tak. Trochu oválný je myslím třípruh, ale také má od pohledu blíž ke kruhu... Na druhou stranu 514/513 je jednoznačně ovál/klenba.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Web »

Kubajsu: Trochu rozdíl mezi podlahou s kolektory podélně rozdělenou nosnýma stěnama a tím v Paříži, ne? Nebo tam ještě dáme mezi pruhy sloupy?
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)

Příspěvek od Kubajsu »

Web píše:Kubajsu: Trochu rozdíl mezi podlahou s kolektory podélně rozdělenou nosnýma stěnama a tím v Paříži, ne? Nebo tam ještě dáme mezi pruhy sloupy?
Zas by nebyla dimenzována na mnohatunové náklaďáky...
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“