Implementace tunelu duplex na A86 v Paříži v Praze
Implementace tunelu duplex na A86 v Paříži v Praze
dvs: Ty 2m na výšku musí působit dost klaustrofobně. Až pojedu směr Paříž, tak bych si ten tunel rád projel.
Nevím, jak by to bylo u nás průchozí. Navíc nezanedbatelný podíl na dopravě v Praze (a dálničním přivaděči z D5 zvlášť) mají dodávky a SUV, které mají přes 2m. Co chvíli by to někdo zkoušel, že se tam ještě vejde
Nevím, jak by to bylo u nás průchozí. Navíc nezanedbatelný podíl na dopravě v Praze (a dálničním přivaděči z D5 zvlášť) mají dodávky a SUV, které mají přes 2m. Co chvíli by to někdo zkoušel, že se tam ještě vejde
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
ano, Radlická radiála by byla především pro osobáky (r6/D5 - D11/R10 , kamiony by dále jely po R1. Ale osobáky jsou velkou většinou dopravy.dvs píše:Souhlas, ale pomůže jenom osobákům.obr píše:Nicméně pro 515 je nyní důležité urychlené dostavění Radlické radiály
Pro kamióny ale moc nepomůže. Možná je tam nepustí a ta křižovatka ve Zlíchovském tunelu není pro kamióny. Připomíná mi myší díru na Barrandovském mostě.
Když to vypadá, že Radlický tunel bude asi nakonec stejně jenom pro osobáky, tak by možná stálo za to jej zkrátit jenom někam k budově Lukoilu a snížit jej na výšku 2m (viz tunel duplex na A86 v Paříži). Možná i zkrátit a napojit někde proti Smíchovskému nádraží a ne až ve Zlíchovském tunelu. Díky výšce 2m se razí jenom jedna tunelová roura.
A s těmi 2 m výšky nezačínejte - tyhle tunely se staví na desetiletí a mají mít poctivé a bezpečné parametry - viz jak je dobře, že tunel Komořany je širší o 75 cm. To by do 2 m vysokého tunelu nemohl ani řemeslník s dodávkou a žebříkem nebo vyšší motocyklista. A co hasiči či sanitka? Postavit takový paskvil můžou jen Francouzi.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Taky bych to rád viděl na vlastní oči.
Hodně prý pomáhá osvětlení a asi taky odstavný pruh.
Má cenu kvůli 10% aut vrtat dvě roury. Ty v klidu projedou Radlickou.
Jinak A86 Duplex je jeden z nejbezpečnějších tunelů. Motocyklisti tam nesmí.
PS: Možná proto Renault Trafic H1 má výšku 1995mm.
video
Hodně prý pomáhá osvětlení a asi taky odstavný pruh.
Má cenu kvůli 10% aut vrtat dvě roury. Ty v klidu projedou Radlickou.
Jinak A86 Duplex je jeden z nejbezpečnějších tunelů. Motocyklisti tam nesmí.
PS: Možná proto Renault Trafic H1 má výšku 1995mm.
video
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Tak zatim můžete aspoň jezdit chvíli dokola v nějakym podzemnim parkingu
Dva plus plnej odstavnej znamenaj raženej profil aspoň dvanáct metrů v průměru. Za to máte na stejnou plochu dva devítimetrový profily, kam se vejde plnohodnotná vejška se zůženym .. podstatně líp se to razí a vyztužuje a konstrukčně to neni takový harakiri.
Dva plus plnej odstavnej znamenaj raženej profil aspoň dvanáct metrů v průměru. Za to máte na stejnou plochu dva devítimetrový profily, kam se vejde plnohodnotná vejška se zůženym .. podstatně líp se to razí a vyztužuje a konstrukčně to neni takový harakiri.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Jenomže stačí jenom jedem profil cca 12m. Ty 2x2 s odstavným jsou nad sebou. A zase díky tomu, že to je pro osobáky tak ty patra nemusí být dimenzovaný na 12t.
Razili to razícím štítem.
Razili to razícím štítem.
- Přílohy
-
- A86duplex.JPG (30.96 KiB) Zobrazeno 27188 x
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Profil 12m = výrub 113m^2. Profil 2x9m = výrub 127m^2. Ušetří se 11% na výrubu. Na celkových nákladech ještě míň.
Království a půl princezny za 511.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
To znamená nějakých 113 m2. Vzhledem k tomu, že Blanka má 2x123,7 m2 (třípruh 176), tak to nevypadá, jako nějaká hrůza... A jestli u nás jezdí běžně vyšší dodávky, tak se to snad klidně dá udělat 2,5 nebo 3m vysoké. To není zas takový rozdíl profilu (když si vezmem, že rozplet Mrázovky má přes 300 m2) a za (odhaduji) 2/3 nákladůjonáš píše:Tak zatim můžete aspoň jezdit chvíli dokola v nějakym podzemnim parkingu
Dva plus plnej odstavnej znamenaj raženej profil aspoň dvanáct metrů v průměru. Za to máte na stejnou plochu dva devítimetrový profily, kam se vejde plnohodnotná vejška se zůženym .. podstatně líp se to razí a vyztužuje a konstrukčně to neni takový harakiri.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Výrub musí bejt samozřejmě ještě větší, o tloušťku ostění. U NRTM prakticky dvojího ostění. A ta taky roste s profilem. No nevim, tady se běžně propadaj i menší tunely
Ale pro tunely hloubený nebo kopaný pod razicim štítem v písku to může vycházet líp.
A docela by mě zajímalo, jestli tam maj i spešl placatý hasiče, záchranku a vyprošťováky, když tam "dospělý" nemůžou.
Ale pro tunely hloubený nebo kopaný pod razicim štítem v písku to může vycházet líp.
A docela by mě zajímalo, jestli tam maj i spešl placatý hasiče, záchranku a vyprošťováky, když tam "dospělý" nemůžou.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
takhle by se možná daly řešit nějaký vedlejší/pomocné tunely v centru města, třeba pod Václavákem, ale ne páteřní radiála.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
vnitřní průměr (interior diameter) 10.4 m
Total cost: €1,565 M
Work dates: 1997 to 2011
The tunnel-boring machine
Exterior diameter of the shield: 11.56 m
Length of the shield: 11.90 m
Total length (shield and backup): 200 m
http://www.tollroadsnews.com/node/3906
Jo a ti hasiči.
http://www.tollroadsnews.com/node/3906
Total cost: €1,565 M
Work dates: 1997 to 2011
The tunnel-boring machine
Exterior diameter of the shield: 11.56 m
Length of the shield: 11.90 m
Total length (shield and backup): 200 m
http://www.tollroadsnews.com/node/3906
No, že by takovou "opičárníčku" dělali kvůli 11% snížení nákladů se mi nezdá. Výpočet profilu 9m mi nesedí - dvoupruhový tunel o šířce 9m nebývá kruh. To mi sedí 123m2 profil Blanky, protože profil tunelu není kruh vizBobek píše:Profil 2x9m = výrub 127m^2.... Ušetří se 11% na výrubu.
. Takže oproti té Blance mi to vychází o 65% menší profil.Kubajsu píše:Blanka má 2x123,7 m2
Jo a ti hasiči.
http://www.tollroadsnews.com/node/3906
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
No, pěknej odkaz. Samozřejmě to má svůj "overhead", stejně jak ty únikový šachty na povrch každej kilometr. A dva jízdní pruhy po 3,00 m bez oddělovacích proužků jsou proti Blance "substandard" i co do šířky. Ale zas je to prej "zaplatitelný".
Jinak jak se ukazuje, tady nestčí ani 4,5 m. Podle toho odkazu se nový stavby dimenzujou na 4,90 až 5 m ..
Jinak jak se ukazuje, tady nestčí ani 4,5 m. Podle toho odkazu se nový stavby dimenzujou na 4,90 až 5 m ..
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Páteřní radiála, není to trochu protimluv?obr píše:takhle by se možná daly řešit nějaký vedlejší/pomocné tunely v centru města, třeba pod Václavákem, ale ne páteřní radiála.
A nebuďme zbyteční megalomani. Peníze nejsou a jen tak na všechno nebudou a když by náhodou byly, tak se dá střední podlaha vždycky vybourat a vyrazit druhou troubu... Hlavně ale myslím, že do města náklaďáky stejně nesmí, zásobování prakticky všeho stejně řeší v 90% případů dodávky, tak kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání), tak mi to přijde jako hodně zajímavá varianta. Těch radiál totiž ještě zbývá postavit moc a rád bych měl alespoň šanci se toho dožít...
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
4,5€ ve špičce, 3€ mimo špičku, 1,5€ v noci za 4,5kmjonáš píše:Ale zas je to prej "zaplatitelný".
(cca 100Kč/km ) = PS: Doufám, že jsem to dobře přeložil a není to cena za nějakou permanentku.
http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/f ... tarifs.htm
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Asi to tak bude, docela drahota. Hledám ještě ceny za nějaké permice, ale nenalézám. Ovšem každý pracovní den od 7 do 20 hod. lze dvakrát uplatnit 50% slevu, jedou-li ve vozidle alespoň tři osoby (viz, je tam zmínka i o využití této slevy pro abonenty).dvs píše:4,5€ ve špičce, 3€ mimo špičku, 1,5€ v noci za 4,5kmjonáš píše:Ale zas je to prej "zaplatitelný".
(cca 100Kč/km ) = PS: Doufám, že jsem to dobře přeložil a není to cena za nějakou permanentku.
http://www.cofiroute.fr/cofiroute.nsf/f ... tarifs.htm
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
No asi to nemá cenu moc nafukovat, protože pak stoupne zátěž a ta mezipodlaha pro větší nosnost bude dražší než dvě klasické roury (oválného profilu).Kubajsu píše:kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání)
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Tak do 2m se snad vejde i BMW X5 a mám dojem, že i Hummer, to by museli mít opravdu nějaké expresmanagor SUV !jonáš píše:No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Je tam kalkulačka "Calculez votre reduction mensulle" na slevu.Standa píše:Hledám ještě ceny za nějaké permice, ale nenalézám
Od 40 průjezdů to dělá 2.91€ ve špičce. Furt tam skloňují sleva až 35%.
PS: ještě jedna zajímavá placená dálnice v Paříži (přesněji Ille de France) je A14. Tarif 7,70 € za 15,6km. Hodně dlouho se o ní hádali. Nakonec ji postavili jako zpoplatněnou a v aglomeraci. To jsem už hodně OT.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Jde o část nového okruhu (A86), který odlehčuje velmi přetíženému Pařížskému městskému okruhu (Boulevard Périphérique).jonáš píše:No však to taky neni "základní síť", to tam výslovně zmiňujou .. a vyšší krámy to maj kudy objet. Tohle je expresní trubka pro managory, co si to můžou dovolit, pokud zrovna nejedou svym třetim SUV
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
No tak až se bude odlehčovat "Pražskej okruh" .. dejte vědět
Cofiroute's concession provides for construction of a second tunnelway for full height vehicles after the opening of the two level or duplex facility. The high vehicles tunnel will be the same diameter tube but a single level and one lane each direction. It will trend southwest to join the A12 some miles west of the route of the duplex tunnel and be shorter in length (7.5km, 4.7mi) according to the plan. Čili výhledově počítaj s druhym zhruba souběžnym tunelem dělenym podélně, pro náklady s jednim jízdnim pruhem na směr, ale možná ho nikdy nepostavěj. Pořád ze stejnýho odkazu, http://www.tollroadsnews.com/node/3906
The financial model assumes motorists will pay E6 ($8.40) to E7 ($10) to save 20 minutes in peakhours or E18/hr to E21/hr ($25 to $30/hour of time saved). Trips that now take 30 to 45 minutes on heavily overloaded signalized and roundabouted surface roads will take little more than 10 minutes in the underground expressway. Počítaj že těch šest sedm Euro bude lidem stát za dvacetiminutový zkrácení a zjednodušení jízdy. Na naše poměry dost nepředstavitelný
Cost of the project is currently put at E1.7b ($2.4b). Counted as 40 lane-km (25 lane-miles) that is $60m/lane-km or $96m/lane-mile. Cena 1.7 miliard Euro, na deset km (počítaj to tam na pruhy) čili na naše peníze cca 4,5 miliardy za kilometr tunelu 2x2. To pak moc nevěřim, že bychom takovym dvojpatrovym dělenim něco ušetřili, když se u nás přece staví extra dráž ..
Ideovej návrh je z roku 1988, koncese na 70 let a těch 10-15% vyšších aut si to bude muset někudy objet. Jestlipak tam taky maj sofistikovanej systém měření výšky a dopravní info jak u Lahovic?
Cofiroute's concession provides for construction of a second tunnelway for full height vehicles after the opening of the two level or duplex facility. The high vehicles tunnel will be the same diameter tube but a single level and one lane each direction. It will trend southwest to join the A12 some miles west of the route of the duplex tunnel and be shorter in length (7.5km, 4.7mi) according to the plan. Čili výhledově počítaj s druhym zhruba souběžnym tunelem dělenym podélně, pro náklady s jednim jízdnim pruhem na směr, ale možná ho nikdy nepostavěj. Pořád ze stejnýho odkazu, http://www.tollroadsnews.com/node/3906
The financial model assumes motorists will pay E6 ($8.40) to E7 ($10) to save 20 minutes in peakhours or E18/hr to E21/hr ($25 to $30/hour of time saved). Trips that now take 30 to 45 minutes on heavily overloaded signalized and roundabouted surface roads will take little more than 10 minutes in the underground expressway. Počítaj že těch šest sedm Euro bude lidem stát za dvacetiminutový zkrácení a zjednodušení jízdy. Na naše poměry dost nepředstavitelný
Cost of the project is currently put at E1.7b ($2.4b). Counted as 40 lane-km (25 lane-miles) that is $60m/lane-km or $96m/lane-mile. Cena 1.7 miliard Euro, na deset km (počítaj to tam na pruhy) čili na naše peníze cca 4,5 miliardy za kilometr tunelu 2x2. To pak moc nevěřim, že bychom takovym dvojpatrovym dělenim něco ušetřili, když se u nás přece staví extra dráž ..
Ideovej návrh je z roku 1988, koncese na 70 let a těch 10-15% vyšších aut si to bude muset někudy objet. Jestlipak tam taky maj sofistikovanej systém měření výšky a dopravní info jak u Lahovic?
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Ono jde také o to, že se razilo metodou TBM, kde se vždy vytvoří kruhový profil. Použití TBM je výhodné tam, kde se razí dlouhý tunel v homogenním horninovém prostředí (při zastižení změny horninové třídy se musí ražba přerušit a přestavět frézovací hlava). Pro kratší tunely nebo nehomogenní horninové prostředí je výhodnější NRTM.
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Akorat by se museli dobudovat připojovací a odbočovací pruhy, jinak by to nebylo řešení moc bezpečné řešení.Jarda Š. píše:Nedostatek kapacity by se dal řešit prostým přemalováním na tři zúžené jízdní pruhy bez odstavného a snížením rychlosti na 80 km/h, což by zvedlo kapacitu o víc než 30 %, ale na úkor jízdní doby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Nevím, Blanka (Královská obora) je na pohled přísně kruhová a pod vozovkou jsou vybetonovány technologické kanály vysoké cca 2 m, takže ta podlaha tam je tak jako tak. Trochu oválný je myslím třípruh, ale také má od pohledu blíž ke kruhu... Na druhou stranu 514/513 je jednoznačně ovál/klenba.dvs píše:No asi to nemá cenu moc nafukovat, protože pak stoupne zátěž a ta mezipodlaha pro větší nosnost bude dražší než dvě klasické roury (oválného profilu).Kubajsu píše:kdyby se to trochu nafouklo do výšky (klidně jen jeden pruh nad kterým by nebylo větrání)
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Kubajsu: Trochu rozdíl mezi podlahou s kolektory podélně rozdělenou nosnýma stěnama a tím v Paříži, ne? Nebo tam ještě dáme mezi pruhy sloupy?
Re: Provoz na jižní části R1 (D1-D5)
Zas by nebyla dimenzována na mnohatunové náklaďáky...Web píše:Kubajsu: Trochu rozdíl mezi podlahou s kolektory podélně rozdělenou nosnýma stěnama a tím v Paříži, ne? Nebo tam ještě dáme mezi pruhy sloupy?