Tipuji, že méně než 3,6 miliard bez DPH... Ušetřené peníze bych dal na R49 nebo severní obchvat I/35 ValMezu - ať zustanu v regioně...multi píše:cca. 5,5km silnice v kategorii S11,5, kolik by to tak mohlo stát?
I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)
Re: R35 Palačovská spojka
Re: R35 Palačovská spojka
ono je v ceně Palačovské spojky ještě rekonstrukce 3,6 km I/48 na R48, složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru. Vybudováním půlprofilu se něco ušetří, ale ne moc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R35 Palačovská spojka
nešel, to už tu byloMarty píše:když už jsem v tom zaplevelování Vašeho Webu malůvkama... Ten kruháč ve ValMezu mezi I/35 a I/57 by šel trošku ale hlavně levně vylepšit takto:
Re: R35 Palačovská spojka
Já mám pocit, že zrovna teď přes léto tam teď měnili asfaltový povrch (na R48 před MÚK Palačov) - že by si spočítali, že do doby životnosti nového povrchu tato akce nebude ?Lenny píše:ono je v ceně Palačovské spojky ještě rekonstrukce 3,6 km I/48 na R48, složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru. Vybudováním půlprofilu se něco ušetří, ale ne moc.
Re: R35 Palačovská spojka
Proč se tam má tolik měnit trasování R48, kvůli poloměru oblouku? Soudim podle pdf letáku, vypadá to na spoustu pozemků a zemních prací navíc.
Re: R35 Palačovská spojka
No ale proč ? Proč musím stavět hned mosty přes místní komunikace ? Jedině by to ospravedlnila vysoká intenzita... Ta ale nebude větší než na současné I/35 od Hranic - a tam úrovňové křížení stačí... Takže znovu nechápu Palačovskou spojku hned ve 4pruhu a mimoúrovňových kříženích...Lenny píše:...složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru...
Re: R35 Palačovská spojka
Podle mne by to stačilo určitě,s výhledem ,že se do 10 let nezačne dělat na 4 pruhu a tomu nevěřím.Dvě křižující komunikace bych ale přemostil,jezdí tam dost traktorů a to by bylo při úrovňovém přejíždění nebezpečné.Ale rozhodně bych nedělal s nimi MÚK.Stačí kruháč u Lešné a Palačova.
Stávající MÚK Palačov je pro dočasné napojení dostačující podle mne.
Toto všechno beru jako reálné východisko z nouze při nedostatku finančních prostředků,kdy je finální řešení v nedohlednu.
Výrazně by to ulevilo N.Jičínu a vesnicím po trase včetně nebezpečného klesání u Shellky ve Val.M.
Stávající MÚK Palačov je pro dočasné napojení dostačující podle mne.
Toto všechno beru jako reálné východisko z nouze při nedostatku finančních prostředků,kdy je finální řešení v nedohlednu.
Výrazně by to ulevilo N.Jičínu a vesnicím po trase včetně nebezpečného klesání u Shellky ve Val.M.
Re: R35 Palačovská spojka
Ta spojka má ale kromě I/35 přebrat i dopravu z I/57, nevím, jestli si to uvědomujete.Marty píše:Jedině by to ospravedlnila vysoká intenzita... Ta ale nebude větší než na současné I/35 od Hranic - a tam úrovňové křížení stačí... Takže znovu nechápu Palačovskou spojku hned ve 4pruhu a mimoúrovňových kříženích...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: R35 Palačovská spojka
No já si to uvědomuju dostatečně,ale taky při nedostatku financí si uvědomuju,že je lepší tohle,nebo podobné řešení v brzké době,než čtyřpruh,který Bárta určitě nepodpoří
Re: R35 Palačovská spojka
Jenomže tím odložíte výstavbu do konečné verze (čtyřpruhu) někam do nekonečna. Tak to tu funguje.
Postavíte silnici s drobnými nedostatky (úrovňové křížení), která na sebe stáhne dopravu, takže bude vytížená na hranici kapacity. I když to situaci trochu zlepší, další rozšiřování tím odložíte o 100 let.
Pak by to dopadlo asi jako pražský okruh jako 3+3. Už teď by to bylo potřeba, ale rozšiřování nepřipadá v úvahu nikdy.
Postavíte silnici s drobnými nedostatky (úrovňové křížení), která na sebe stáhne dopravu, takže bude vytížená na hranici kapacity. I když to situaci trochu zlepší, další rozšiřování tím odložíte o 100 let.
Pak by to dopadlo asi jako pražský okruh jako 3+3. Už teď by to bylo potřeba, ale rozšiřování nepřipadá v úvahu nikdy.
Re: R35 Palačovská spojka
jenže tady to rozšíření na rozdíl od pražského okruhu v úvahu připadá.dd píše:Jenomže tím odložíte výstavbu do konečné verze (čtyřpruhu) někam do nekonečna. Tak to tu funguje.
Postavíte silnici s drobnými nedostatky (úrovňové křížení), která na sebe stáhne dopravu, takže bude vytížená na hranici kapacity. I když to situaci trochu zlepší, další rozšiřování tím odložíte o 100 let.
Pak by to dopadlo asi jako pražský okruh jako 3+3. Už teď by to bylo potřeba, ale rozšiřování nepřipadá v úvahu nikdy.
A donekonečna budu tvrdit-raději tohle řešení do 2let,než plný profil za 15 let.
Za tu dobu od event.zprovoznění jednodušší varianty do předpokládaného zprovoznění plného profilu se vším všudy to může třeba i zachránit několik životů zejména chodců na trase NJ-VM a vesnicích na trase I/57 , i I/35,ikdyž tam je podstatně bezpečnější situace.
A pokud se tím odloží rozšiřování o 100 let,jak píšete,tak kde berete víru,že za normální situace to bude vybudované dřív?
Re: R35 Palačovská spojka
viky píše: A donekonečna budu tvrdit-raději tohle řešení do 2let,než plný profil za 15 let.
Za tu dobu od event.zprovoznění jednodušší varianty do předpokládaného zprovoznění plného profilu se vším všudy to může třeba i zachránit několik životů zejména chodců na trase NJ-VM a vesnicích na trase I/57 , i I/35,ikdyž tam je podstatně bezpečnější situace.
A pokud se tím odloží rozšiřování o 100 let,jak píšete,tak kde berete víru,že za normální situace to bude vybudované dřív?
Re: R35 Palačovská spojka
Otázku toho, jestli se to vyplatí, vynechme. (i když by nemuselo být tak těžké udělat studii a spočítat to)
Chtěl jsem říct, že buď se teď může vyvíjet tlak na výstavbu čtyřpruhu a snad by se mohl za nějakých 10-15 let postavit. Anebo teď postavíte během (možná) 2-5 let dvoupruh bez múk a příštích 30 let vám nikdo nedá peníze na rozšiřování mostů nebo aspoň přípravu čtyřpruhu, protože bude ještě x míst, kde se ani nekoplo.
Neříkám, že to je správné. Ale teď, když nejsou peníze, tak to bude stále víc tak, že příležitost stavět bude jednou za dlouhé období. A z té příležitosti musíte vytřískat maximum, protože pak dlouho nebudete na řadě. To je můj odhad do budoucna z pohledu měst a krajů.
Chtěl jsem říct, že buď se teď může vyvíjet tlak na výstavbu čtyřpruhu a snad by se mohl za nějakých 10-15 let postavit. Anebo teď postavíte během (možná) 2-5 let dvoupruh bez múk a příštích 30 let vám nikdo nedá peníze na rozšiřování mostů nebo aspoň přípravu čtyřpruhu, protože bude ještě x míst, kde se ani nekoplo.
Neříkám, že to je správné. Ale teď, když nejsou peníze, tak to bude stále víc tak, že příležitost stavět bude jednou za dlouhé období. A z té příležitosti musíte vytřískat maximum, protože pak dlouho nebudete na řadě. To je můj odhad do budoucna z pohledu měst a krajů.
Re: R35 Palačovská spojka
Vždyť v tom regionu je třeba tlak i na výstavbu úseku Semetín-Bystřička II.stavba, obchvat Valmezu a napojení I/35 směr Rožnov.Záměrně vynechávám stavbu Bystřička-Val.Mez,kde má být tunel a to je dnes úplně passé.Kde chcete vyvíjet tlak dřív?!
Kolik si myslíte,že se toho v horizontu 10-15 let dá protlačit v plné palbě,jak je naplánováno?!
Takže s oběma nohama na zemi bych byl raději,aby se za skromnějších podmínek vybudovala zmiňovaná Palačovská spojka,obchvat Valmezu ve 4-pruhu a úsporná verze Semetín-Bystřička s vyústěním v Bystřičce za přejezdem.Toho jsem schopen se dožít za racionálního uvažování těch,co o tom rozhodují i za ekonomicky horší situace,jaká je ted a jaká nás čeká.
100x raději úsporná varianta do pár let,než plná kdovíkdy,protože za tu dobu nepochybně přibudou pomníčky v N.Jičíně,Životicích,Hodslavicích,Valmezu,Jablůnce atd.Když se zavčasu postaví přijatelná úsporná varianta,nemusí tam být...
Přiznám se-jsem sobec-nechce se mně čekat 30-40 let,než se to postaví tak jak má!
Z mých daní chci užít to,co je reálné se během zbytku mého aktivního života postavit,byť za cenu nižšího jízdního komfortu,zato však s pocitem bezpečí,že tranzitní provoz neohrožuje lidi ve vesnicích.
K čemu je nám teď krásný úsek 4-pruhu Semetín-Jablůnka,když je sveden přímo do vesnice na přejezd,kde každých 15 minut přes den jede vlak?
Sorry za OT a útěk od tématu R35,ale ekonomicky to regionálně souvisí.
Kolik si myslíte,že se toho v horizontu 10-15 let dá protlačit v plné palbě,jak je naplánováno?!
Takže s oběma nohama na zemi bych byl raději,aby se za skromnějších podmínek vybudovala zmiňovaná Palačovská spojka,obchvat Valmezu ve 4-pruhu a úsporná verze Semetín-Bystřička s vyústěním v Bystřičce za přejezdem.Toho jsem schopen se dožít za racionálního uvažování těch,co o tom rozhodují i za ekonomicky horší situace,jaká je ted a jaká nás čeká.
100x raději úsporná varianta do pár let,než plná kdovíkdy,protože za tu dobu nepochybně přibudou pomníčky v N.Jičíně,Životicích,Hodslavicích,Valmezu,Jablůnce atd.Když se zavčasu postaví přijatelná úsporná varianta,nemusí tam být...
Přiznám se-jsem sobec-nechce se mně čekat 30-40 let,než se to postaví tak jak má!
Z mých daní chci užít to,co je reálné se během zbytku mého aktivního života postavit,byť za cenu nižšího jízdního komfortu,zato však s pocitem bezpečí,že tranzitní provoz neohrožuje lidi ve vesnicích.
K čemu je nám teď krásný úsek 4-pruhu Semetín-Jablůnka,když je sveden přímo do vesnice na přejezd,kde každých 15 minut přes den jede vlak?
Sorry za OT a útěk od tématu R35,ale ekonomicky to regionálně souvisí.
Re: R35 Palačovská spojka
To je pekna vymena nazoru. Ja jsem spokojen s tim, jak se stavi ted. Pokud je treba postavit silnici, kde po zprovozneni bude treba pristich 15 let intenzita do 15tis. aut, at to je treba zatim dvoupruh. Pokud vime, ze po dostavbe silnice tam bude do 10 let 20tis aut, tak kazdopadne jedine ctyrpruh. Osobne ocekavam ze intenzita na palacovske bude vyssi, proto radeji nic nez dvoupruh. Dvoupruh jako polovina dalnice je hrozne nebezpecny, nikdo tam nejede 90 a pri vyssi intenzite se tam casto nebezpecne predjizdi. Tech pomnicku by tady bylo stejne jako na stare silnici. Takze radeji pockat a stavet dulezitejsi silnice a az prijde na radu, postavit ctyrpruh. Tady prave chybi ten seznam nejdulezitejsich staveb..
Re: R35 Palačovská spojka
Souhlasím. Ale u Palačovské spojky a celé I/35 od D1 na Slovensko platí argument, že intenzita bude plynule stoupat a najednou po dokončení R49 skokově klesne. Pro mne by měly mít prioritu naplánované Dčka a Rka a pak teprve 4proudé jedničky (Vikiho příklad Valašské miničtyřproudovky od žel.přejezdu k Vsetínu). Takže logicky bych čekal, že R49 bude dříve než čtyřproudá Palačovská spojka. Minimálně aspoň po Slušovice. R49 natáhne z I/35 podstatnou část tranzitu ČR-SK. Proto ten návrh slušné jedničky Palačovské spojky na příštích léta - a ušetřenými penízky urychlit R49 !!!Mario píše:Pokud je treba postavit silnici, kde po zprovozneni bude treba pristich 15 let intenzita do 15tis. aut, at to je treba zatim dvoupruh. Pokud vime, ze po dostavbe silnice tam bude do 10 let 20tis aut, tak kazdopadne jedine ctyrpruh.
P.S. Kde je psáno že za deset-dvacet let vůbec státu zbydou peníze na nové dálnice ?
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 25.12.2009 14:42:04
Re: R35 Palačovská spojka
taky by se dalo ušetřit zrušením těhle spojek. cena křížení s nimi je vyšší než proplácení ztraceného času, opotřebení auta a pohonných hmot při 5 km objížďce všem lidem na 50 roků.
občas si říkám, co tak zrušit některé méně vytížené a nepotřebné silnice.
občas si říkám, co tak zrušit některé méně vytížené a nepotřebné silnice.
Re: R35 Palačovská spojka
Ježiš, to je zase názor A co do toho započítat benefity vzniklé stavbou samotnou, tj. placená práce, která se další útratou zaplacených subjektů vrací zpět do ekonomiky a tím podporuje její rozvoj?
Takhle se totiž pak můžeme bavit donekonečna, co ještě přidat do hodnocení efektivnosti a účelnosti stavby.
Přínos Palačovské spojky nemůže být podceňovaný, má odvést dopravu jak z I/35 mezi Hranicemi a ValMezem tak (a to je neméně podstatné!) z I/57 mezi Novým Jíčínem a ValMezem. Čili pak taky započítejme benefity pro lidi bydlející na těchto dvou trasách. Osobně mě trochu štve to označení R35, měla by to být R57 od Palačova až k Pozděchovu (lehké R viz diskuze o rekategorizaci)...
Takhle se totiž pak můžeme bavit donekonečna, co ještě přidat do hodnocení efektivnosti a účelnosti stavby.
Přínos Palačovské spojky nemůže být podceňovaný, má odvést dopravu jak z I/35 mezi Hranicemi a ValMezem tak (a to je neméně podstatné!) z I/57 mezi Novým Jíčínem a ValMezem. Čili pak taky započítejme benefity pro lidi bydlející na těchto dvou trasách. Osobně mě trochu štve to označení R35, měla by to být R57 od Palačova až k Pozděchovu (lehké R viz diskuze o rekategorizaci)...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R35 Palačovská spojka
A to mi zase název R35 přijde správný, neb je to přirozené pokračování tahu R35.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R35 Palačovská spojka
Martine, není a dlouhá leta nebylo. I/35 vede z ValMezu na Slovensko teprve od konce 90. let, dříve tam vedla I/18.
Navíc logické pokračování R35 na Slovensko je spíš od Olomouce na Hulín a Púchov nebo alternativně po R48 až k Třinci a na Čadcu...
Mnohem logičtější je právě R57, která vytvoří mezi R48 a R49 ucelenou spojnici...
Navíc logické pokračování R35 na Slovensko je spíš od Olomouce na Hulín a Púchov nebo alternativně po R48 až k Třinci a na Čadcu...
Mnohem logičtější je právě R57, která vytvoří mezi R48 a R49 ucelenou spojnici...
Re: R35 Palačovská spojka
Zase ty ledovce jak jsem psal u obchvatu Pribora a R11.
Nezapomente ze jak bude zprovoznena A4 a D1 na PL.
Tak to zacnou brat vsichni z Gdansku na Jihovych Evropu
a mozna zapad. Asii pres Sev. Moravu.
A to nekoment. dnesni zpravu o dovozu zkap. zemn. plynu z USA
do Evropy a Asie.
Nezapomente ze jak bude zprovoznena A4 a D1 na PL.
Tak to zacnou brat vsichni z Gdansku na Jihovych Evropu
a mozna zapad. Asii pres Sev. Moravu.
A to nekoment. dnesni zpravu o dovozu zkap. zemn. plynu z USA
do Evropy a Asie.
Re: R35 Palačovská spojka
to by mělo logiku v případě pokračování palačovské spojky z Palačova dále na Opavu... což se ale neplánuje, proto spíše 35...mapman píše:... Osobně mě trochu štve to označení R35, měla by to být R57 od Palačova až k Pozděchovu (lehké R viz diskuze o rekategorizaci)...
I/57 tak nadále zůstane lokálním tahem s adepcí na překategorizování na II.
Re: R35 Palačovská spojka
No jasně ... Vsetín je takové malé bezvýznamné městečko které si nějakou silnici I. třídy ano nezaslouží ... šup a udělamé tam z toho II. tříduJaroslav píše:...I/57 tak nadále zůstane lokálním tahem s adepcí na překategorizování na II.
Toto je trasa souvislého 4pruhu, která se pomalu připravuje ke stavbě, označení celého úseku jako R57 by bylo vhodné.
Re: R35 Palačovská spojka
Nojo, řeč ale byla o trase Nový Jičín - ValMez ... a to je trochu jinde, že?Petr Pokorný píše: No jasně ... Vsetín je takové malé bezvýznamné městečko které si nějakou silnici I. třídy ano nezaslouží ... šup a udělamé tam z toho II. třídu ....
Re: R35 Palačovská spojka
No já jsem mluvil o celém tahu z NJ až za Vsetín. A ten starý úsek 57ky přes Životice má přejít do druhých tříd a 57ka bude značená na Palačovské spojce spolu s 35kou. Ideální by ovšem bylo 35ku ukončit v Lipníku, Palačovskou spojku označit jako 57 a úseku ValMez - Rožnov - Makov přidělit číslo nové, už tak jsou tam pro 35ku předpokládány dvě peáže - D1 a R48 - to je samo o sobě nekoncepční.