I/35 Lešná – Palačov (Palačovská spojka)

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Marty »

multi píše:cca. 5,5km silnice v kategorii S11,5, kolik by to tak mohlo stát?
Tipuji, že méně než 3,6 miliard bez DPH... Ušetřené peníze bych dal na R49 nebo severní obchvat I/35 ValMezu - ať zustanu v regioně...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Lenny »

ono je v ceně Palačovské spojky ještě rekonstrukce 3,6 km I/48 na R48, složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru. Vybudováním půlprofilu se něco ušetří, ale ne moc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od flames »

Marty píše:když už jsem v tom zaplevelování Vašeho Webu malůvkama... Ten kruháč ve ValMezu mezi I/35 a I/57 by šel trošku ale hlavně levně vylepšit takto:
nešel, to už tu bylo
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Marty »

Lenny píše:ono je v ceně Palačovské spojky ještě rekonstrukce 3,6 km I/48 na R48, složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru. Vybudováním půlprofilu se něco ušetří, ale ne moc.
Já mám pocit, že zrovna teď přes léto tam teď měnili asfaltový povrch (na R48 před MÚK Palačov) - že by si spočítali, že do doby životnosti nového povrchu tato akce nebude ? 8-)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od jonáš »

Proč se tam má tolik měnit trasování R48, kvůli poloměru oblouku? Soudim podle pdf letáku, vypadá to na spoustu pozemků a zemních prací navíc.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Marty »

Lenny píše:...složitá MÚK a další objekty, za které cena jen skáče nahoru...
No ale proč ? Proč musím stavět hned mosty přes místní komunikace ? Jedině by to ospravedlnila vysoká intenzita... Ta ale nebude větší než na současné I/35 od Hranic - a tam úrovňové křížení stačí... Takže znovu nechápu Palačovskou spojku hned ve 4pruhu a mimoúrovňových kříženích...
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od viky »

Podle mne by to stačilo určitě,s výhledem ,že se do 10 let nezačne dělat na 4 pruhu a tomu nevěřím.Dvě křižující komunikace bych ale přemostil,jezdí tam dost traktorů a to by bylo při úrovňovém přejíždění nebezpečné.Ale rozhodně bych nedělal s nimi MÚK.Stačí kruháč u Lešné a Palačova.

Stávající MÚK Palačov je pro dočasné napojení dostačující podle mne.

Toto všechno beru jako reálné východisko z nouze při nedostatku finančních prostředků,kdy je finální řešení v nedohlednu.
Výrazně by to ulevilo N.Jičínu a vesnicím po trase včetně nebezpečného klesání u Shellky ve Val.M.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Majkii »

Marty píše:Jedině by to ospravedlnila vysoká intenzita... Ta ale nebude větší než na současné I/35 od Hranic - a tam úrovňové křížení stačí... Takže znovu nechápu Palačovskou spojku hned ve 4pruhu a mimoúrovňových kříženích...
Ta spojka má ale kromě I/35 přebrat i dopravu z I/57, nevím, jestli si to uvědomujete.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od viky »

No já si to uvědomuju dostatečně,ale taky při nedostatku financí si uvědomuju,že je lepší tohle,nebo podobné řešení v brzké době,než čtyřpruh,který Bárta určitě nepodpoří :kladivo:
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od dd »

Jenomže tím odložíte výstavbu do konečné verze (čtyřpruhu) někam do nekonečna. Tak to tu funguje.

Postavíte silnici s drobnými nedostatky (úrovňové křížení), která na sebe stáhne dopravu, takže bude vytížená na hranici kapacity. I když to situaci trochu zlepší, další rozšiřování tím odložíte o 100 let.

Pak by to dopadlo asi jako pražský okruh jako 3+3. Už teď by to bylo potřeba, ale rozšiřování nepřipadá v úvahu nikdy.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od viky »

dd píše:Jenomže tím odložíte výstavbu do konečné verze (čtyřpruhu) někam do nekonečna. Tak to tu funguje.

Postavíte silnici s drobnými nedostatky (úrovňové křížení), která na sebe stáhne dopravu, takže bude vytížená na hranici kapacity. I když to situaci trochu zlepší, další rozšiřování tím odložíte o 100 let.

Pak by to dopadlo asi jako pražský okruh jako 3+3. Už teď by to bylo potřeba, ale rozšiřování nepřipadá v úvahu nikdy.
jenže tady to rozšíření na rozdíl od pražského okruhu v úvahu připadá.
A donekonečna budu tvrdit-raději tohle řešení do 2let,než plný profil za 15 let.
Za tu dobu od event.zprovoznění jednodušší varianty do předpokládaného zprovoznění plného profilu se vším všudy to může třeba i zachránit několik životů zejména chodců na trase NJ-VM a vesnicích na trase I/57 , i I/35,ikdyž tam je podstatně bezpečnější situace.
A pokud se tím odloží rozšiřování o 100 let,jak píšete,tak kde berete víru,že za normální situace to bude vybudované dřív?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od adamos »

viky píše: A donekonečna budu tvrdit-raději tohle řešení do 2let,než plný profil za 15 let.
Za tu dobu od event.zprovoznění jednodušší varianty do předpokládaného zprovoznění plného profilu se vším všudy to může třeba i zachránit několik životů zejména chodců na trase NJ-VM a vesnicích na trase I/57 , i I/35,ikdyž tam je podstatně bezpečnější situace.
A pokud se tím odloží rozšiřování o 100 let,jak píšete,tak kde berete víru,že za normální situace to bude vybudované dřív?
:ok: :ok: :ok: :ok:
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od dd »

Otázku toho, jestli se to vyplatí, vynechme. (i když by nemuselo být tak těžké udělat studii a spočítat to)

Chtěl jsem říct, že buď se teď může vyvíjet tlak na výstavbu čtyřpruhu a snad by se mohl za nějakých 10-15 let postavit. Anebo teď postavíte během (možná) 2-5 let dvoupruh bez múk a příštích 30 let vám nikdo nedá peníze na rozšiřování mostů nebo aspoň přípravu čtyřpruhu, protože bude ještě x míst, kde se ani nekoplo.

Neříkám, že to je správné. Ale teď, když nejsou peníze, tak to bude stále víc tak, že příležitost stavět bude jednou za dlouhé období. A z té příležitosti musíte vytřískat maximum, protože pak dlouho nebudete na řadě. To je můj odhad do budoucna z pohledu měst a krajů.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od viky »

Vždyť v tom regionu je třeba tlak i na výstavbu úseku Semetín-Bystřička II.stavba, obchvat Valmezu a napojení I/35 směr Rožnov.Záměrně vynechávám stavbu Bystřička-Val.Mez,kde má být tunel a to je dnes úplně passé.Kde chcete vyvíjet tlak dřív?!
Kolik si myslíte,že se toho v horizontu 10-15 let dá protlačit v plné palbě,jak je naplánováno?!

Takže s oběma nohama na zemi bych byl raději,aby se za skromnějších podmínek vybudovala zmiňovaná Palačovská spojka,obchvat Valmezu ve 4-pruhu a úsporná verze Semetín-Bystřička s vyústěním v Bystřičce za přejezdem.Toho jsem schopen se dožít za racionálního uvažování těch,co o tom rozhodují i za ekonomicky horší situace,jaká je ted a jaká nás čeká.
100x raději úsporná varianta do pár let,než plná kdovíkdy,protože za tu dobu nepochybně přibudou pomníčky v N.Jičíně,Životicích,Hodslavicích,Valmezu,Jablůnce atd.Když se zavčasu postaví přijatelná úsporná varianta,nemusí tam být...
Přiznám se-jsem sobec-nechce se mně čekat 30-40 let,než se to postaví tak jak má!
Z mých daní chci užít to,co je reálné se během zbytku mého aktivního života postavit,byť za cenu nižšího jízdního komfortu,zato však s pocitem bezpečí,že tranzitní provoz neohrožuje lidi ve vesnicích.
K čemu je nám teď krásný úsek 4-pruhu Semetín-Jablůnka,když je sveden přímo do vesnice na přejezd,kde každých 15 minut přes den jede vlak? :kladivo:


Sorry za OT a útěk od tématu R35,ale ekonomicky to regionálně souvisí.
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Mario »

To je pekna vymena nazoru. Ja jsem spokojen s tim, jak se stavi ted. Pokud je treba postavit silnici, kde po zprovozneni bude treba pristich 15 let intenzita do 15tis. aut, at to je treba zatim dvoupruh. Pokud vime, ze po dostavbe silnice tam bude do 10 let 20tis aut, tak kazdopadne jedine ctyrpruh. Osobne ocekavam ze intenzita na palacovske bude vyssi, proto radeji nic nez dvoupruh. Dvoupruh jako polovina dalnice je hrozne nebezpecny, nikdo tam nejede 90 a pri vyssi intenzite se tam casto nebezpecne predjizdi. Tech pomnicku by tady bylo stejne jako na stare silnici. Takze radeji pockat a stavet dulezitejsi silnice a az prijde na radu, postavit ctyrpruh. Tady prave chybi ten seznam nejdulezitejsich staveb..
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Marty »

Mario píše:Pokud je treba postavit silnici, kde po zprovozneni bude treba pristich 15 let intenzita do 15tis. aut, at to je treba zatim dvoupruh. Pokud vime, ze po dostavbe silnice tam bude do 10 let 20tis aut, tak kazdopadne jedine ctyrpruh.
Souhlasím. Ale u Palačovské spojky a celé I/35 od D1 na Slovensko platí argument, že intenzita bude plynule stoupat a najednou po dokončení R49 skokově klesne. Pro mne by měly mít prioritu naplánované Dčka a Rka a pak teprve 4proudé jedničky (Vikiho příklad Valašské miničtyřproudovky od žel.přejezdu k Vsetínu). Takže logicky bych čekal, že R49 bude dříve než čtyřproudá Palačovská spojka. Minimálně aspoň po Slušovice. R49 natáhne z I/35 podstatnou část tranzitu ČR-SK. Proto ten návrh slušné jedničky Palačovské spojky na příštích léta - a ušetřenými penízky urychlit R49 !!!

P.S. Kde je psáno že za deset-dvacet let vůbec státu zbydou peníze na nové dálnice ? :shock:
nedopravak
Příspěvky: 9
Registrován: 25.12.2009 14:42:04

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od nedopravak »

taky by se dalo ušetřit zrušením těhle spojek. cena křížení s nimi je vyšší než proplácení ztraceného času, opotřebení auta a pohonných hmot při 5 km objížďce všem lidem na 50 roků.
občas si říkám, co tak zrušit některé méně vytížené a nepotřebné silnice.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od mapman »

Ježiš, to je zase názor :) A co do toho započítat benefity vzniklé stavbou samotnou, tj. placená práce, která se další útratou zaplacených subjektů vrací zpět do ekonomiky a tím podporuje její rozvoj?

Takhle se totiž pak můžeme bavit donekonečna, co ještě přidat do hodnocení efektivnosti a účelnosti stavby.

Přínos Palačovské spojky nemůže být podceňovaný, má odvést dopravu jak z I/35 mezi Hranicemi a ValMezem tak (a to je neméně podstatné!) z I/57 mezi Novým Jíčínem a ValMezem. Čili pak taky započítejme benefity pro lidi bydlející na těchto dvou trasách. Osobně mě trochu štve to označení R35, měla by to být R57 od Palačova až k Pozděchovu (lehké R viz diskuze o rekategorizaci)...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A to mi zase název R35 přijde správný, neb je to přirozené pokračování tahu R35.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od mapman »

Martine, není a dlouhá leta nebylo. I/35 vede z ValMezu na Slovensko teprve od konce 90. let, dříve tam vedla I/18.

Navíc logické pokračování R35 na Slovensko je spíš od Olomouce na Hulín a Púchov nebo alternativně po R48 až k Třinci a na Čadcu...

Mnohem logičtější je právě R57, která vytvoří mezi R48 a R49 ucelenou spojnici...
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Pime »

Zase ty ledovce jak jsem psal u obchvatu Pribora a R11.
Nezapomente ze jak bude zprovoznena A4 a D1 na PL.
Tak to zacnou brat vsichni z Gdansku na Jihovych Evropu
a mozna zapad. Asii pres Sev. Moravu.
A to nekoment. dnesni zpravu o dovozu zkap. zemn. plynu z USA
do Evropy a Asie.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Jaroslav »

mapman píše:... Osobně mě trochu štve to označení R35, měla by to být R57 od Palačova až k Pozděchovu (lehké R viz diskuze o rekategorizaci)...
to by mělo logiku v případě pokračování palačovské spojky z Palačova dále na Opavu... což se ale neplánuje, proto spíše 35...
I/57 tak nadále zůstane lokálním tahem s adepcí na překategorizování na II.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od pp21 »

Jaroslav píše:...I/57 tak nadále zůstane lokálním tahem s adepcí na překategorizování na II.
No jasně ... Vsetín je takové malé bezvýznamné městečko které si nějakou silnici I. třídy ano nezaslouží ... šup a udělamé tam z toho II. třídu :)

Toto je trasa souvislého 4pruhu, která se pomalu připravuje ke stavbě, označení celého úseku jako R57 by bylo vhodné.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od Jaroslav »

Petr Pokorný píše: No jasně ... Vsetín je takové malé bezvýznamné městečko které si nějakou silnici I. třídy ano nezaslouží ... šup a udělamé tam z toho II. třídu :)....
Nojo, řeč ale byla o trase Nový Jičín - ValMez ... a to je trochu jinde, že? :oops: ;)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R35 Palačovská spojka

Příspěvek od mapman »

No já jsem mluvil o celém tahu z NJ až za Vsetín. A ten starý úsek 57ky přes Životice má přejít do druhých tříd a 57ka bude značená na Palačovské spojce spolu s 35kou. Ideální by ovšem bylo 35ku ukončit v Lipníku, Palačovskou spojku označit jako 57 a úseku ValMez - Rožnov - Makov přidělit číslo nové, už tak jsou tam pro 35ku předpokládány dvě peáže - D1 a R48 - to je samo o sobě nekoncepční.
Odpovědět

Zpět na „I/35“