Telematika D0
Re: Telematika R1
měření výšky vozidel...
Re: Telematika R1
Na Pražském okruhu už platí rychlost 130 km/h
Dnes 17:20 - Praha
K závěru dospěla po víkendovém testování liniového řízení dopravy na okruhu, na D1 a na D5 komise odborníků. „Když na informačních tabulích zhasne stovka, bude platit rychlost 130 km/h, v tunelech zůstane omezení na km/h,“ řekla Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V tunelech bude omezení rychlosti na 80km/hod.
Původně se podle ní počítalo s přechodem z ručního na automaticky ovládané cedule v listopadu, víkendové zkoušky dopadly ale nadmíru dobře. Zkoumalo se, zda všechny tabule, pokud je řídí počítač, správně zareagují na šestnáct typů událostí. Zvládly signalizovat kolony, náledí, mlhu zvíře na silnici i auto v protisměru a snížily rychlost. To vše za provozu, přičemž řidiči na výstrahy zareagovali. Nyní se cedule napojí na systém Národního dopravně informačního centra se sídlem v Ostravě.
Jihozápadní část okruhu byla otevřena 20. září. Spojuje brněnskou D1 a plzeňskou D5. Kamióny po něm musí hlavní město objíždět a už nesmí na část Jižní spojky. Stavba vyšla na 18,3 miliardy korun.
Dnes 17:20 - Praha
K závěru dospěla po víkendovém testování liniového řízení dopravy na okruhu, na D1 a na D5 komise odborníků. „Když na informačních tabulích zhasne stovka, bude platit rychlost 130 km/h, v tunelech zůstane omezení na km/h,“ řekla Právu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. V tunelech bude omezení rychlosti na 80km/hod.
Původně se podle ní počítalo s přechodem z ručního na automaticky ovládané cedule v listopadu, víkendové zkoušky dopadly ale nadmíru dobře. Zkoumalo se, zda všechny tabule, pokud je řídí počítač, správně zareagují na šestnáct typů událostí. Zvládly signalizovat kolony, náledí, mlhu zvíře na silnici i auto v protisměru a snížily rychlost. To vše za provozu, přičemž řidiči na výstrahy zareagovali. Nyní se cedule napojí na systém Národního dopravně informačního centra se sídlem v Ostravě.
Jihozápadní část okruhu byla otevřena 20. září. Spojuje brněnskou D1 a plzeňskou D5. Kamióny po něm musí hlavní město objíždět a už nesmí na část Jižní spojky. Stavba vyšla na 18,3 miliardy korun.
Re: Telematika R1
potvrzuji! odpoledne liniovka zhasnuta - až moc
nesvítil ani konec omezení za tunelem Lochkov
večer už konec omezení svítil
ovšem málokdo plné traťové rychlosti využíval...
nesvítil ani konec omezení za tunelem Lochkov
večer už konec omezení svítil
ovšem málokdo plné traťové rychlosti využíval...
Re: Telematika R1
Potvrzuji, i dnes ráno spousta aut jen okolo stovky. Naši řidiči zřejmě jezdí podle informací v tisku a ne podle značekkasme píše: ovšem málokdo plné traťové rychlosti využíval...
Re: Telematika R1
Jak myslíte "podle značek"? Ona je MAXIMÁLNÍ povolená rychlost rychlostí PŘEDEPSANOU, nebo, co?Dusanh píše:Potvrzuji, i dnes ráno spousta aut jen okolo stovky. Naši řidiči zřejmě jezdí podle informací v tisku a ne podle značekkasme píše: ovšem málokdo plné traťové rychlosti využíval...
Re: Telematika R1
platí to i obráceně, pokud tam svítila 100, tak spousta lidí jela více...MPMP píše:Jak myslíte "podle značek"?
pak se to rozmázlo v tisku a začalo se jezdit pomaleji...
samozřejmě nikoho ke 130 nenutíme, ale většinou se k této rychlosti blíží větší skupina vozidel...
myslím, že třeba na Lochkovském mostě nebo na MÚK Vestec je 130 až až...
Re: Telematika R1
Nemluvil jsem o kamionech. Pokud jedu v levém pruhu a ten pravý je (skoro) prázdný, tak by se slušelo jet trochu svižněji...MPMP píše:Ona je MAXIMÁLNÍ povolená rychlost rychlostí PŘEDEPSANOU, nebo, co?
Re: Telematika R1
to dusanh: pokud jedu v levem pruhu a ten pravy je skoro prazdny tak by se sluselo jet v pravem... Tahle stadni logika mi trochu unika. Takze pokud vsichni kradou tak by se sluselo taky trochu krast???
Re: Telematika R1
2mts: Souhlas.
Tohle je to, na co by se PČR měla zaměřit. Ať na okruhu hlídá povinnost jezdit vpravo a ubude i nehod.
Tohle je to, na co by se PČR měla zaměřit. Ať na okruhu hlídá povinnost jezdit vpravo a ubude i nehod.
Re: Telematika R1
Napsal jsem to blbě. Správně mělo být:
jedou-li vozidla v levém pruhu, když je ten pravý skoro prázdný, tak ať jedou svižně. Jinak prostě překáží těm, co jedou 130 v levém a musí za nimi brzdit.
PČR by mohla kontrolovat dodržování pravidla o jízdě v pruzích především z Prahy do Mirošovic. To, jak desítky řidičů snižují kapacitu dálnice pomalou jízdou v prostředním pruhu, je neskutečný! Kolikrát se mi povede jet v pravém pruhu (dle tachometru 135km/h, tempomat) od Průhonic až do Mirošovic, přičemž jen občas předjedu kamion a řadím se zpět. Nicméně podjíždím spoustu aut, která jedou VÝRAZNĚ pomaleji, tj. žádných tachometrových 130km/h ve středním nebo dokonce levém pruhu. Kdybych měl předjíždět zleva všechny tyhle trouby, tak bych musel po dálnici křižovat jak plachetnice...
jedou-li vozidla v levém pruhu, když je ten pravý skoro prázdný, tak ať jedou svižně. Jinak prostě překáží těm, co jedou 130 v levém a musí za nimi brzdit.
PČR by mohla kontrolovat dodržování pravidla o jízdě v pruzích především z Prahy do Mirošovic. To, jak desítky řidičů snižují kapacitu dálnice pomalou jízdou v prostředním pruhu, je neskutečný! Kolikrát se mi povede jet v pravém pruhu (dle tachometru 135km/h, tempomat) od Průhonic až do Mirošovic, přičemž jen občas předjedu kamion a řadím se zpět. Nicméně podjíždím spoustu aut, která jedou VÝRAZNĚ pomaleji, tj. žádných tachometrových 130km/h ve středním nebo dokonce levém pruhu. Kdybych měl předjíždět zleva všechny tyhle trouby, tak bych musel po dálnici křižovat jak plachetnice...
Re: Telematika R1
To už se tu probíralo. Záleží na tom, co je "skoro prázdný". pokud to auto v levém objektivně předjíždí, je naprosto jedno jakou rychlostí jede.Dusanh píše:Napsal jsem to blbě. Správně mělo být:
jedou-li vozidla v levém pruhu, když je ten pravý skoro prázdný, tak ať jedou svižně. Jinak prostě překáží těm, co jedou 130 v levém a musí za nimi brzdit.
Vím, že řidiči, které rychlostní limity netrápí by pro sebe měli nejraději vyhrazené levé pruhy, ale k tomu, doufám, nikdy nedojde.
Jinak souhlas, že nevracení se doprava po předjetí je veliký nešvar českých dálnic, které PČR téměř vůbec nestíhá. Bohužel.
Re: Telematika R1
To je ještě krása, na D1 se to dá aspoň pochopit, že tu a tam je tam nějaký kamion, ale pravidelně pozdě večer na 516+517 potkávám idioty, kteří na úplně prázdné rychlostce jedou v prostředním pruhu. To je na sebrání papírů!
Re: Telematika R1
Možná by stálo za to někam namontovat "obyčejný" měřič rychlosti s cedulí aktuální rychlosti, který mají dnes skoro v každé třetí vesnici. Takto už lidi pochopili, že 50km/h se jede když je tachometru cca 55km/h.
Re: Telematika R1
Neblbněte, už vidím ty reakce lidí na brzdách Hele táto tady je radar, jedeš padesát?! Jinak opravdu na okruhu potkat někoho v místech třípruhu vpravo je zázrak
Re: Telematika R1
Samozřejmě když někdo předjíždí, tak to je bez diskuse. Nejsem žádný pirát silnic, co ho baví viset na kufru těch před ním...
Re: Telematika R1
Nebylo by špatné na všechny třípruhy na vozovku napsat "jezděte vpravo/keep right". Namátkou Jižní spojka, Pha-Mirošovice a zpět, okruh, 5.května (v Praze), a další. Věřím, že ti lidé to nedělají schválně, jenom je to nenapadne. Ale je zcela běžný obrázek, že pravý pruh je téměř prázdný, zatímco ve zbývajících se táhnou souvislé pruhy aut.
Re: Telematika R1
Na vozovku ani ne, už tak je všude dost různých textů a značek, ale že to stále nedají na to proklaté ZPI
Re: Telematika R1
Spíš se měli inspirovat v Německu. Jenže tady směj bejt v pankejtu jen komerční cedule
Re: Telematika R1
myslím, že je to zvyk z minulé doby, kdy třetí pruh vpravo byl pro pomalá vozidla, příp. stoupací a jinak to byly jen dva pruhy v jednom směru. A nikdo s osobákem tam nezajížděl. Mám za to že při té hustotě provozu v pracovní den je 130 až za hranou.
Re: Telematika R1
Jaký zvyk, těch pruhů z minulé doby nebylo tolik, D1 se efektivně za komunizmu používala 10 - 15 let v plném rozsahu? Od změny je to 20 let, navíc ty pruhy jsou označeny jiným vodorovným značením.
Re: Telematika R1
V Německu a v Rakousku se mi líbí u zúžení ten světelný panýlek, na kterém je v animaci připomenuté pravidlo zipu. U nás by jej pro připomenutí mohli dávat alespoň v základní variantě IP 29
Re: Telematika R1
Myslím,že na tabulích ZPI jsem zahlédl někdy nápis jeďte vpravo,či něco podobného, pokud se nemýlím.
Re: Telematika R1
Což o to, na konci zúžení se jakžtakž zazipovat dá. Ale málokdo ví, že se současně nemá (a třeba v Německu dokonce nesmí) přejíždět mezi pruhy před zúžením. Pak totiž efektivita zipu rychle klesá.
Dynamicke rizeni provozu 512-513-514-515
Kdo z vas tusi, kdo je zodpovedny za dalkoe rizeni provozu na R1? Rad bych si oficielne na tyto odborniky postezoval.
Co tak nejdříve pohledat, než založíš nové téma?! Martin z Ostravy
Co tak nejdříve pohledat, než založíš nové téma?! Martin z Ostravy