Afrika všeobecně + seznam států

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.4.2023 17:14:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Afrika je světadíl, který je plný kontrastů. Na jednu stranu zaostalé regiony, na druhou stranu snaha vymanit se z celkové chudoby a bídy. Je zde několik států, které budují svou novou infrastrukturu. Dálnicemi disponuje jen asi 20% států; jsou to: Maroko, Alžírsko, Libye, Tunisko, Egypt, Nigérie, Mauritánie, Keňa, Konžská Demokratická Republika anebo Jihoafrická republika. V mnoha státech se stavějí jenom 2+2 hlavní silnice a téměř v každém větším městě jsou mnohaproudové silnice, i když někdy jenom prašné.

Je zde snaha postavit více dálnic ze západu na východ na severu kontinentu, pak taky dvě trasy středem, jedna do států afrického rohu, druhá srdcem Afriky na jih, kde se plánuje po pobřeží vybudovat další tah. Práce postupují opravdu dobře na severu, ale jinak se staví pouze 1+1 pruhové silnice a taky jsou nesouvislé a kvůli občanským válkam v mnoha zemích se nestaví vůbec.

Evropská unie financuje výstavbu dálnic třeba v Maroku a Tunisku. USA pak v Egyptě a Keni a například Čína hodně intenzivně v Nigérii a Konžské Demokratické republice.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Chybějí zde státy:

Burundi
Lesotho
Středoafrická republika

Já osobně momentálně nepřipravuji žáden, tedy jestli se toho někdo chytí, budu jenom rád. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Mapa Afriky (státy) :arrow:
africa-map.jpg
africa-map.jpg (125.67 KiB) Zobrazeno 43394 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Afrika je nejzaostalejší kontinent, co se týka silniční sítě. Jednotlivé státy mají více nezpevněných silnic jak zpevněných a tak se ani nedá mluvit o nějakém přepojení. I proto se chystá asi 10 projektů na nové silnice, které protnou Afriku v různých směrech a zároveň se tak propojí jednotlivé státy mezi sebou. Bohatší státy tyto úseky realizují na dálniční parametry (Maroko, Alžírsko, Tunisko, Egypt, Jihoafrická republika atd.). :arrow:

Trans-Sahel highway
Cairo-Dakar Highway
Trans-Sahara highway
Trans-West African Coastal Highway
...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.10.2020 17:49:32, celkem upraveno 1 x.
Důvod: úprava textu do lepší češtiny :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

*zde je mapa reagující na jeden příspěvek výše
Map_of_Trans-African_Highways.png
Map_of_Trans-African_Highways.png (174.93 KiB) Zobrazeno 43918 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Mám za sebou již 2. návštěvu regionu střední Afriky. Při té první šlo o výzkumní projekt a prošel jsem zeměmi Rwanda a Demokratická republika Kongo (bývalý Zair). Před několika týdny jsem byl i v Ugandě a Keni. Do Ugandy se chystám na podzim ještě jednou. Pracovně; pomoct s rozvojem silniční infrastruktury, která se zde v posledních letech radikálně zlepšuje. I když, bohužel, bezpečnostní situace je křehká.

Nebudu teď nějak opisovat problémy těchto zemí (dají se poměrně rychle nastudovat na netu), ani nebudu nějak psát o památkách, protože to nebylo cílem těchto cest. Takže nebudu chválit místní trhy; stav infrastruktury (jakékoliv) je katastrofální. Stav vozidel je katastrofální. Stav korupce je alarmující. I tak jsou to ale země, které jsou zajímavé: mají trochu peněz a chtějí je investovat třeba do silnic. Pomoc musí přijít zvenku: z Číny, EU, USA. Inženýři, stavební stroje. Je nepopsatelná radost místních lidí, když vidí bagr a je nepopsatelné, co lidé dělají, když se otevře nová asfaltová silnice. I když pak po nich 80% lidí jde na kolech. Tomuhle se říká v této oblasti (a možná i jinde v Africe) rozvoj a modernizace země.

Pokusím se postupně do každého vlákna k daným státům, ve kterých jsem byl (i když né vždy šlo i o návštěvu hl. města) dopsat informace a přidat fotky, kterých mám nespočet.

Jedno mají lidé v těchto zemích společné s Českou republikou (a nejen s ní): i oni stojí ve frontách ve městech. I oni mají problém zaparkovat. I oni marně řeší problematiku úmrtí na silnicích. I oni mají své korupční aféry v tendrech. Ovšem, oni to mají všechno násobeno ještě jejich katastrofální životní úrovní, jejich většinou těžkými následkami a důsledkami diktátorských režimů a průběhů dlouhých občanských válek. Ve frontách se čeká na pohonní látky, ve frontách se čeká na prašním povrchu a nad korupcí se nevzrušují již ani místní média. Těžký život v těchto zemích, ... nezůstává jiné, než doufat, že se to zlepší.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Marooned17 »

Trochu navážu. To, že v každém druhém threadu o Africe člověk čte o čínských firmách je velmi smutné. Přitom by to měla být Evropa, která by měla udávat v Africe tón. Spojená Evropská unie má pořád mnohonásobně vyšší HDP, než Čína. Bohužel se topí ve strukturálních problémech. Proč v Africe nestaví dálnice a silnice české firmy, náš stát tam nekupuje lomy, doly, naleziště? Velký rozdíl oproti Číně by byl v tom, že nače země by ty lidi v rámci možností nevykořisťovala a dokázala mnohem efektivněji podpořit místní komunity, tomu věřím.

Afrika má obrovský potenciál, který zůstává trestuhodně nevyužit. Nezbytné je samozřejmě zapojit naše firmy. I ty se musí více snažit. Evropa sice financuje rozsáhlou humanitární pomoc, ta ale vůbec dlouhodobě neřeší problémy místních lidí. Jedna vystavěná silnice je ve finále pro distribuci potravin, vývoz nerostných surovin mnohem levnější, než vození helikoptérou a ještě podpoří místní ekonomiku, dá lidem nekvalifikovanou práci, přivede nožnost založit na tom místě firmu, která zaměstná lidi a tak je zbaví závislosti na podnebí a umožní další rozvoj, přinese s sebou vlnu lepších informací, vzdělání. Je super, že děti v každé africké veslici v buši mají školu financovanou ze západu, kde se naučí číst a psát, když jim ale naučené informace k ničemu nejsou a nevyužijí je při nějaké práci, tak je to na prd. Takto mají možnost tak maximálně poflakovat se a čekat s nastavenou dlaní na další várku pomoci. Je skvělá sexuální osvěta, pokud ale jiná zábava/zaměstnání pro nezaměstnanou populaci není, je těžké předcházet různých chorobám... Já to hrozně zjednodušuji, vím to a omlouvám se, ale o co mi jde je snad jasné.

Já vím, jsem snílek, ale kdybych měl tu moc, angažoval bych náž stát v těchto oblastech mnohem více. Mohli bychom na tom jedině vydělat. Ta Čína to také nedělá z nezištných důvodů.

Je mi velmi líto, že Česko se utápí ve státním dluhu, nemá ani na infrastrukturu v tuzemsku(doma), přitom si velmi dobře umím představit, že pokud by situace byla jiná, mohlo by si vybrat několik afrických států a tam se zásadně úměrně své velikosti angažovat, skutečně dlouhodobě pomáhat a klidně tam mít i přední pozici. Ne jako kolonizátor, ale jako výrazný prvek ženoucí modernizaci jednotlivých zemí dopředu a dodržováním morálních zásad a demokratických hodnot, které mají v naší vlasti dlouhou tradici, posilovat místní společnost - něco, co Čína neumí a ještě dlouho umět nebude. Zpětný vliv na naší domácí ekonomiku a možná nejen to by na sebe jistě nenechal dlouho čekat.

Že Česko pomáhat umí ukázalo za První republiky na Slovensku a hlavně na Podkarpatské Rusi, která se tehdy chudobou s dnešní Afrikou skoro dala srovnat. Zásadní bylo vychování místní inteligence, která logicky později projevila zájem vládnout si sama, což Češi včas nedokázali reflektovat, každopádně bez tohoto působení a masivních investic by Slovensko nevypadalo tak, jak dnes vypadá. Z počátku byla pomoc mínusová bilance, ale troufnu si tvrdit, že co se tehdy na Slovensko investovalo, z toho Česko dodnes těží.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A já se zeptám jinak, je skutečně v našem zájmu rozvíjet ony rozvojové země?
Importovat jim naši západní kulturu a vymoženosti?
Je potřeba si uvědomit, že surovin kvapem ubývá a každý další konzument je ke škodě.
Proto mi přijde naprosto iracionální z naší strany pořád jim pomáhat, stavět jim cesty aby mohli jezdit auty, obchody aby mohli nakupovat spotřební zboží jako mobily, televize atd.
Je to nesmysl, stačí se podívat kolik energie a taky třeba vody spotřebuje neskutečně rostoucí Čína a Indie, a tyto základní "suroviny" nejsou neomezené.

Takže Africe by neměla pomáhat ani Čína, ani USA ani Evropa.
R48 -> D48 se podařilo!
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Avantime »

Martin z Ostravy píše:A já se zeptám jinak, je skutečně v našem zájmu rozvíjet ony rozvojové země?
Importovat jim naši západní kulturu a vymoženosti?
Je potřeba si uvědomit, že surovin kvapem ubývá a každý další konzument je ke škodě.
Proto mi přijde naprosto iracionální z naší strany pořád jim pomáhat, stavět jim cesty aby mohli jezdit auty, obchody aby mohli nakupovat spotřební zboží jako mobily, televize atd.
Je to nesmysl, stačí se podívat kolik energie a taky třeba vody spotřebuje neskutečně rostoucí Čína a Indie, a tyto základní "suroviny" nejsou neomezené.

Takže Africe by neměla pomáhat ani Čína, ani USA ani Evropa.
S tím nemůžu souhlasit. Podle mě to není tak, že když ekonomicky posílí nějaká africká země, tak jenom na úkor Evropy, Číny, USA, prostě kohokoliv jiného. Z historie už taky víme, jak by se ten ekonomický rozvoj dělat neměl, viz kolonizace. Je třeba řešit jak infrastrukturní problémy (silnice, školy, ale i obyčejná dostupnost pitné vody), tak vzdělávání lidí, protože v Africe se za poslední dvě století podařilo téměř vymýtit místní kulturu, která umožňovala lidem přežít se zdroji, které byly v místě dostupné. Tuto kulturu nahradilo naše západní myšlení a životní styl, ležící na technologiích, které většině lidí v Africe nejsou dostupné. Za dnešní situaci v Africe jsme zodpovědní právě my, potomci kolonizátorů, kteří tam způsobili kulturní rozvrat, a myslím, že je naší povinností výrazně přispět k vyřešení zmíněných problémů. Když jsme tehdy nenechali Afriku kulturně nedotčenou, nemáme právo ji teď uzavírat a odvolávat se na to, že si Afrika musí pomoci sama.

Afrika je nyní zapojena do systému světového hospodářství a to jí vůbec neprospívá, protože bohatství, které vyprodukuje, není dostačující na to, aby mohla nakoupit drahé technologie a know-how, které je pro nás běžné. Přinejmenším v tomto ohledu bychom Africe pomoci měli, protože je to i v náš prospěch - omezíme tím příliv migrantů z afrických států a třeba ani nedáme vzniknout občanským válkám, hladomorům, pirátským a teroristickým organizacím. Důsledkem bude klasické win-win řešení, které pomůže oběma stranám.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Standa »

Tak to už jsme hodně OT :) ! Problém Afriky je hodně komplexní, ale rozhodně bych si dovolil nesouhlasit s módní tezí, že "Za dnešní situaci v Africe jsme zodpovědní právě my, potomci kolonizátorů, kteří tam způsobili kulturní rozvrat, a myslím, že je naší povinností výrazně přispět k vyřešení zmíněných problémů.", jak píše Avantime. Měl být tedy Afričanům znemožněn přístup k moderním technologiím, vzdělání, medicíně? Měli být ponecháni na úrovni primitivní otrokářské společnosti? Největší kulturní rozvrat nastal, když proběhla zbrklá dekolonizace, následovaná téměř všude úpadkem většiny kolonisty pracně vybudovaných struktur pod nekompetentními, zkorumpovanými a nestabilními vládami. Já osobně rozhodně necítím žádné výčitky z důvodu, že patřím k civilizaci (dokonce nemůžu říci ani národu ;) ), která pomáhala šířit pokrok i do nejzaostalejších končin planety a rozhodně se necítím být z tohoto důvodu něčím dlužníkem. Spíš naopak, cítím vztek vůči těm, kdo Afričany úspěšně oblbli ideami dekolonizace v době, kdy na to absoluně nebyli připraveni a přerušili tak jejich slibnou cestu rozvoje...

A tady je, IMHO, zakopána příčina úspěchů Číny v Africe. Oni to totiž nepojímají jako "pomoc", ale jako investice, na kterých chtějí vydělat (zajistit si suroviny, odbytiště pro své produkty, levnou pracovní sílu) a Afričani se tomu buď dokážou přizpůsobit, nebo mají smůlu. Prostě pod ideologickým balastem je tvrdý imperialismus, mnohem bezskrupulóznější, než ten tolik kritizovaný evropský z 19. století...

Pozn.: Své poněkud politicky nekorektní názory jsem si vypěstoval přečtením nějaké tébliteratury, ale také z osobních zkušeností lidí, kteří v Africe dlouhodobě působili (nejvíce informací tak mám o Angole, Zimbabwe a Kongu-Zairu, osobně jsem navštívil jen Keňu).
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Avantime »

Standa píše:Problém Afriky je hodně komplexní, ale rozhodně bych si dovolil nesouhlasit s módní tezí, že "Za dnešní situaci v Africe jsme zodpovědní právě my, potomci kolonizátorů, kteří tam způsobili kulturní rozvrat, a myslím, že je naší povinností výrazně přispět k vyřešení zmíněných problémů.", jak píše Avantime. Měl být tedy Afričanům znemožněn přístup k moderním technologiím, vzdělání, medicíně? Měli být ponecháni na úrovni primitivní otrokářské společnosti?
Ale vždyť já nic takového netvrdím, stačí si přečíst druhý odstavec mého příspěvku, v němž říkám: "... protože bohatství, které vyprodukuje, není dostačující na to, aby mohla nakoupit drahé technologie a know-how, které je pro nás běžné. Přinejmenším v tomto ohledu bychom Africe pomoci měli ..."
Standa píše:Největší kulturní rozvrat nastal, když proběhla zbrklá dekolonizace, následovaná téměř všude úpadkem většiny kolonisty pracně vybudovaných struktur pod nekompetentními, zkorumpovanými a nestabilními vládami. Já osobně rozhodně necítím žádné výčitky z důvodu, že patřím k civilizaci (dokonce nemůžu říci ani národu ;) ), která pomáhala šířit pokrok i do nejzaostalejších končin planety a rozhodně se necítím být z tohoto důvodu něčím dlužníkem. Spíš naopak, cítím vztek vůči těm, kdo Afričany úspěšně oblbli ideami dekolonizace v době, kdy na to absoluně nebyli připraveni a přerušili tak jejich slibnou cestu rozvoje...
Dobře, ale Afričanů se nikdo na to, jestli chtějí být zasaženi pokrokem, neptal. Já s Vámi jinak naprosto souhlasím, jen prvotní příčinu dnešní situace vidím už v té kolonizaci, nikoliv v té, jak podle mě správně říkáte, zbrklé dekolonizaci.
Standa píše:A tady je, IMHO, zakopána příčina úspěchů Číny v Africe. Oni to totiž nepojímají jako "pomoc", ale jako investice, na kterých chtějí vydělat (zajistit si suroviny, odbytiště pro své produkty, levnou pracovní sílu) a Afričani se tomu buď dokážou přizpůsobit, nebo mají smůlu. Prostě pod ideologickým balastem je tvrdý imperialismus, mnohem bezskrupulóznější, než ten tolik kritizovaný evropský z 19. století...
Pod tohle se klidně podepíšu.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Avantime »

Teď se dívám, že v těch větách:
Standa píše:Měl být tedy Afričanům znemožněn přístup k moderním technologiím, vzdělání, medicíně? Měli být ponecháni na úrovni primitivní otrokářské společnosti?
chybí "by", což tedy podstatně mění vyznění toho textu. Měl bych číst pomaleji a důkladněji, omlouvám se.

V tom případě bych řekl, že spíše ne - lidé v Africe si jistě zasloužili moderní výdobytky (zejména v medicíně). Realita ale byla velice odlišná, v jejich dobro se udělalo velmi, velmi málo, a navíc to všechno bylo zhusta proti jejich vůli.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Standa »

Avantime píše:...Dobře, ale Afričanů se nikdo na to, jestli chtějí být zasaženi pokrokem, neptal. Já s Vámi jinak naprosto souhlasím, jen prvotní příčinu dnešní situace vidím už v té kolonizaci, nikoliv v té, jak podle mě správně říkáte, zbrklé dekolonizaci...
Máte pravdu, vždycky se dá hledat "příčina příčiny". Cynicky řečeno, většina současných problémů Afriky vyplývá z příliš rychlého růstu populace, který umožnil rozvoj civilizace (zejména medicíny a intenzivního zemědělství) v koloniálním období... Je otázka, co by bývali chtěli sami Afričané. Kolonizaci třeba východního pobřeží Afriky prováděli už dávno před Evropany Arabští obchodníci a otrokáři, navíc mnozí Afričané se snažili na základě kontaktu s Evropany budovat moderní říše (třeba právě v oblasti dnešního Konga-Zairu), takže ten kontakt s moderním světem tady byl, snaha uplatnit jeho plody také, jen se to do vytvoření politicky stabilních kolonií příliš nevedlo. Jsou třeba popsány případy, kdy se v době hladomoru celá vesnice nechala zotročit a nalodit na otrokářskou loď (tuším portugalskou) jen za to, že dostali najíst!

Ono je to opravdu moc komplexní téma a s dálnicemi to souvisí až někde úplně na konci ;) ! Omlouvám se, jestli jsem byl přiliš agresivní, nějak jsem poslední dobou na některá "politicky korektní témata" přecitlivělý :) .
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Marooned17 »

Standa: Tak já na této zajímavé debatě určitě nevidím nic "politicky korektního". Přijde mi to zcela bez autocenzury. :)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od jonáš »

Nojo, jen za to, že dostali najíst! .. sytej hladovejm holt neuvěří. Jakou měli alternativu, asi chcípnout. Co se týče kolonizace, tak nejhorší následek asi je likvidace tradiční "politické" či mocenské struktury, jen se podívejte jak se nám to pěkně podařilo v Iráku nebo Jugošce a k jakym to vede zcela zákonitym regresnim důsledkům v poměrně civilizovanějšim prostředí .. no aspoň se tam budou mlátit mezi sebou a nebudou nám způsobovat větší potíže, řekne pragmatik.
Jinak pochopitelně že tam systematicky pašujem svou konzumní kulturu, komu by jinak zdejší avtomobilky svou produkci mohly ještě prodávat (a komu by na to místní banky dávaly úvěry). Vot globalizácia.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Standa »

Marooned17: Ano, debata už opravdu opustila mantinely "politické korektnosti", myslel jsem spíš téma jako celek, jak je dnes medializováno.

Jonáš: Je to hodně komplexní téma. Ti dobrovolně zotročení nešťastníci asi opravdu neměli alternativu, jenže, vztáhneme-li to na celou subsaharskou Afriku, bez kolonizace (která se, mimochodem, uskutečnila až ve chvíli, kdy Evropané byly schopni alespoň trochu léčit africké nemoci, protože do té doby byla Afrika za trest a málokdo zde vydržel naživu víc, než pár let) by těch "chcíplých hlady" bylo všude plno, jak tomu ostatně bylo do 19. století skoro pořád (populace Afriky byla více méně stejná několik století). Uváděl jsem to jen jako příklad, kdy měli Afričané "na výběr" a vybrali možnost žít, nevím, nakolik se to dá vztáhnout na celou kolonizaci...

S místními strukturami je to asi tak, že kde byly dostatečně rozvinuté, přežily i koloniální tlaky (Habeš, nepočítáme-li krátké Mussoliniho intermezzo). Jinde už byly v 19. století silné říše (Mali, Ghana, Zimbabwe, křesťanský stát v Kongu) dávno zhroucené - prostě drsné africké podmínky moc stabilnímu rozvoji nepřály. S Irákem nebo Jugoslávií bych to moc nesrovnával, přijde mi to hodně odlišné.

S tím pašováním kultury je to těžké, oni o ten náš "dekadentní západní svět" sami strašně stojí. Už Vás vidím, jak nějakému Masajovi vysvětlujete, že sice má jen hliněnou chatrč a každé období sucha může být jeho poslední, ale je vlastně mnohem šťastnější a vůbec by se neměl zajímat o tak povadlé věci, jako je televize nebo motorka, natož třeba o autocisternu, kterou by si přivezl v období sucha vodu... A nedej Bože, aby mu někde poblíž postavili sámošku...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

No odeznělo zde hodně myšlenek a vět. Zásadně nesouhlasím s Martinem z Ostravy. Ale jinak asi takhle: já do afrických států jezdím/létám. To, co vy tady řešíte, to tam neřeší nikdo.
Byl jsem v Maroku a to opakovaně. Na dovolené i v Tunisu i v Egyptě. Měl jsem tu čest navštívit JAR, když tam byl kongres k problematice polních a lesních silnic. Poslední rok jsem měl tu čest navštívit zaostalejší země: Uganda, Konžská demokratická republika (bývalý Zair) a Keňu. I teď poslední měsíce jsem byl v Ugandě. Kdo sledujete vlákna, vidíte, že země poslední roky prostě do silnic investuje.

Podpora EU. Má to dvě roviny. První je, že státy, které kolonizovali Afriku nyní prostě chtějí pomáhat. Británie, Portugalsko, Francie tam mají obrovský podíl. Druhá rovina je, že zahraniční politika EU je orientována na podporu a pomoc nejzaostelejších oblastí světa s cílem investovat do vzdělání, zdravotnictví, boje proti HIV, projekty na čistou vodu a výstavbu silnic. To minimalizuje riziko nových teroristů s cílem na bohatou EU. Nebudu teď řešit vlastní názory, ale takhle to je.

Podpora Číny. Čína je země s 1,5 mld. lidí. Její energetický potenciál roste exponenciálně, ovšem i její spotřeba. Jsou zde nové kontrakty nejen s Afrikou, ale i s Ruskem atd.

Podpora USA. Velmoc, kterou USA jsou se zaměřuje na vzdělávání a investuje do léků pro HIV/AIDS lidi. Pak se zaměřuje na popis diktátorských režimů a snaží se něco dělat.

Afrika. Prosím vás pěkně, to kdo vám řekl, že oni nemají cíl se modernizovat ? Prosím vás pěkně, vy jste v tom, že všude jsou Masajové ? Omyl. Chtějí být zdraví. Uvědomují si, že HIV se rozšiřuje příliš rychle, ovšem to souvisí i s jejich životní úrovní, kulturou společnosti atd. Bohužel, Afriku charakterizuje tohle:

*diktátorské režimy, občanské války přetrvávájící i několik desetiletí
*obrovská korupce, obrovská chudoba, rozšířené nemoci, málo doktorů, veliká negramotnost
*rozsáhlé nerostní suroviny, snaha přibližít se standardu EU/USA/Číny, prostě pozvednout si životní úroveň – dnes žena jde a 17h hledá dřevo. Před 20 lety ho měla za 2h. Ona ví, že něco je špatně. Takových příkladů bych dal sto.

Infrastruktura. Ta nejvíc chybí, když se chce rozvojová země stát vyspělou. Nejsou budovy. Lidé se učí ... no prostě standardní škola na naše poměry, to si nechte zdát. Silnice a dálnice ? Silnice již ano, ve většině zemí. Dálnice jen velmi pomalu a prakticky kromě Maroka, Egyptu, Alžírska, Tuniska, JAR a Angoly jde jen o rychlostní silnice a městské průtahy. I to se staví, jak se staví. Ale staví.

Proč to staví Čína ? Protože přesně tak, jak tady bylo řečeno, pro nich jsou to ofsetové programy. Něco za něco. I to má ale dvě roviny. Kdo z vás ví, že 40% podíl na růstu čínského HDP má v posledních letech stavebnictví ? Víte, staví se desítky tisíc km dálnic, železnic a stovky tis. km silnic, byty jdou do milionů. Staví se elektrárny, školy, nemocnice. A čínské stavební firmy mají hlad. Afrika ? Chybí infrastruktura, ale má nerostní bohatství. Čína má obrovské devizové rezervy. Proč by se tedy toho neměla chopit ?

Nemám přesné statistiky, ale podíl čínských stavebních firem v Africe na výstavbě silniční infrastruktury je z hlediska zahraniční pomoci přes 50%. Poskytnou totiž projektanty, jsou nápomocní při legislativě, dají peníze a celou stavbou postaví. Vlastní dovezenou technikou. A ještě při projektu 10 dělníků zaškolí a zaměstná pro sebe. A z těchto se stávají pak místní politici a koho pak volají k výstavbě vodovodů, veřejného osvětlení, kanalizace ? No hádejte ... a spokojení jsou všichni.

Afrika je co do problémů časovaná bomba. Naštěstí, mnoho věcí se zlepšuje. Ubývá diktátorů, ubává válek a svět se snaží zde něco dělat co do vzdělání, hygieny a zdravotnictví. To, co já viděl v nemocnicích a i to jsem šel kouknout známého, to je něco strašné. Na očkování se čeká týden. Lidé přijdou a spí kde se dá, i ve městě. A několik ani nepřijde – obličky se sejdou (!), nebo je prostě zavraždí nebo projedou. Dětská prostituce, další katastrofa. Operace ? Ano, ale když se to stane někomu „běžnému“, tak i ne. Záleží jak je daleko od nemocnice.
Afričané jsou spokojení alespoň s tím, kdo a jak jejich suroviny těží. Již se staví silnice, opravují školy, děti mají knížky do školy atd. Nejdou peníze na zbraně a války.

A jak by měla Česká republika vydělat ? Prosím vás pěkně, tohle není biznis pro vaši zemi. Najděte banky, které dají peníze na české firmy ať tam staví silnice. Pak další banky ať dají dalším českým firmám peníze na rozběhnutí těžařských prací. Mezitím zapojte vlastní diplomacii a začnite vyjednávat, že vy jste lepší, než ostatní. A narazíte ... žádné historické návaznosti, ani kulturní zvyky nejsou společné. Že několik lidí zde vystudovalo je hezké, ale to nestačí.
Ono to zlepšení jednou dojde, ale ještě to bude dlouho trvat.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Standa »

Diaľničir: Díky za podrobnosti, není nad očité svědectví z pracovní cesty. Upřesním jen, že v Keni jsem byl víceméně pouze jako turista, ale i tak to bylo hodně zajímavé. Kromě toho jsem pár let pracoval v Tunisku a krátce navštívil i Alžírsko, ale severní Afrika je něco úplně jiného, než ta subsaharská. Do Tuniska sice Afričané imigrují, ale je to pro ně do značné míry jen přestupní stanice do Evropy (i když v menší míře, než Libye). Spojení se subsaharskou Afrikou je ale z Tunisu minimální, létalo se přímo (2006) jen do Dakaru, Bamaka a Abidjanu (poslední jen díky tomu, že se do Tunisu právě z Abidjanu přestěhovala Africká rozvojová banka - to by bylo na hodně dlouhé vyprávění samo o sobě). K pronikání čínských stavebních frem - velmi dobře se uplatňují v Alžírsku, zaměstnávají tam ale téměř výhradně Číňany. Předpokládám, že dělají i ten alžírský úsek transmahribské dálnice.
EDIT: Ano, staví: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=99&t=363.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Trans-North Africa Highway je téměř hotova :arrow:

*délka: 3.000 km
*obyvatel: 50.000.000 (55 měst přímo na trase)
*mnoho úseků je již ukončeno, zpoždění je kvůli: arabské jari, korupci, revolucím, krizi
*finance: EIB, Africká rozvojová banka
*nejvíce pokročili země jako Alžírsko a Maroko, zaostává třeba Tunisko

V Maroku se na 4 sekce staví 1.046 km mezi městy Agadir a Oujda (A7, A3, A2).
Alžírsko má dalších 1.216 km. V nákladech 8,5 mld. €.
Tuniská část sestává ze zbytku od alžírské hranice (Bousalem) po Líbyjskou (Gabés).

Již se připravují další úseky, které silnici prodlouží. :arrow:

*celkem na 5.000 km

z jedné strany až po Nouakchott (Mauritánie) od Agadiru, na východní straně pak až do dalších líbyjských měst do Tobruku a Murzuq

Tunisko nestačí pro politickou nestabilitu a Lybie detto - i když je tam závazek Itálie pro dostavbu, je nutno projekt aktualizovat. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Východní Afrika vytvořila masivní infrastrukturní program rozvoje :arrow:

Státy Etiopie, Keňa, Jižní Súdán a Uganda se domluvili na investicích v celkové hodnotě 24,7 mld. USD v rámci vytvoření nového koridoru LAPSSET: Lamu Porth - South Sudan - Ethiophia Transport Corridor. Součástí koridoru je výstavba a upgrade stávajících ropovodů, železničních tratí, silnic a kapacitních silnic, optické sítě v návaznosti i na nové přístavy a sklady.

Dále se toto seskupení domluvilo na tom, že se napojí dopravně na města na trase Douala - Lagos - Cotonou - Abidjan Corridor. Nigérie je lídr Západní Afriky, takže by to přineslo i západo - východní propojení stejné jako je dnes budované na severní pobřežní linii.

Vybudování koridoru LAPSSET s napojením na západ bude vytvoří zcela zásadní hospodářsky rozvoj pro mnoho států. Program byl předrokován již v roce 2015 Africkou Unii a dostal i mezinárodní podporu. V rámci ní se nyní třeba další státy napájejí na LAPSSET.

Jeden z prvních projektů se již realizuje v Keni a to Port Lamu. Práce zahájila čínská společnost CCCC v nákladech 479 mil. USD. Odlehčí se keňský přístav v Mombase, který je již na hranicích svých kapacit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Charakteristika Afriky z hlediska rozvoje pozemních liniových staveb v návaznosti na historický vývoj, současnost a výhled v závislosti od rozvoje hospodářství v jednotlivých zemích :arrow:

Úvodem udělat opis celé Afriky není samozřejmě snadné provedením na rozsah jednoho příspěvku, ale bude se jednat o co nejstručnější stav v rozvoji dálnic, silnic a železnic na celém kontinentu z nadhledu. Dá se nalézt mnoho informací, sem tam se pojednává na nějaké konferenci buď o některé části Afriky a nebo o konkrétním státě a nebo i o celém světadíle ve vztahu k rozvoji a k tomu vždycky patří slabá infrastruktura a to především dopravní, ihned po ní energetická, na bydlení atd. Nebudu se věnovat historii kolonialistické Afriky ani rozvoji z hlediska investicí z Číny, i když tohle všechno přispělo k současnému stavu včetně úvěrů z mezinárodních bank a fondů. Ne nebudu vás zatěžovat čísly sítí ani čísly co a kde se kolik staví ani náklady na 1 km, protože tyto hodnoty nic nevypovídají. Bude to všeobecní opis situace jako takové.

Ty zcela nejrozvinutější státy jsou nepochybně Maroko, Jihoafrická republika nebo Mauricius. Není to mnoho. Dá se uvažovat zda tam nepatří třeba Tunisko a dalších několik jedinců, ale to není až tak důležité. I ty nejrozvinutější mají svá ale; není Maročan, který by netoužil dostat se do EU. Ale to je taková návaznost, že je hodně Evropanů z východní části dostat se do západní a nebo do Kanady atd. Mnohem horší je fakt, že i ten vysoce rozvinutý Mauricius je vlastně mimo hlavní pevninu a z hlediska celé Afriky je to jedno zrnko soli v moři. Není ovšem pravda, že kdo je mimo pevninu, tak ten se má dobře, důkazem je zas třeba Madagaskar. Faktem je i to, že největší ekonomika je Nigérie, pokud právě nekulhá cena ropy. Na ropě se dnes staví všude ve světě, ale kdo je na tom těžce závislý a bez rezerv, tak s tím má pak problém a to je třeba Angola a i sama Nigérie. O dost menší Rovníková Guinea to zvládá, ale jenom pro to, že je menší a již je někde jinde, již se třeba rozvíjí potenciál další logistiky díky těm předchozím investicím do celé infrastruktury a díky menšímu počtu obyvatel. Mnoho států si půjčuje miliardy USD včetně třeba takové Ugandy a dluhy se zvedají napříč celou Afriku, ale ani to se nedá vyčítat, protože dnes je zadluženost celého světa opravdu na vysoké úrovni a mnoho vyspělých celků má dluh k HDP na úrovni přes 80% HDP, ale nejdu teď rozepisovat ten životní a sociální standard a rozpočty. Zadlužují se i státy, které dluhy neznali jako třeba Saudská Arábie a okolí, protože vedou cenovou válku o ropu. Bez většího rozvoje ale nemá stát další příjmy a bez nich nedovede vést zemi k vyšší prosperitě. Do Maroka míří francouzské automobilky a dodavatelé, v JAR dávno tento průmysl je. Dosahují reálního rozvoje se stoupající životní úrovní řadu let.

Celá Afrika se dá rozvést na několik základních celků: severní, západoafrický roh, východní, centrální a jižní subsaharská. Státy mimo pevninu se přirazují do jednotlivých celků.

Severní Afrika tedy pásmo od Egyptu až po Maroko i se Záp. Saharou buduje trans-dálniční propojení. Ve skutečnosti obrovské investice do dálnic, silnic a železnic vkládají jen Egypt, kterému to ale k počtu obyvatel stále nepostačuje, Alžírsko a Maroko. Lybie uvázla ve válce, Tunisko se nedokáže vzpamatovat z arabského jara, ale dálnice staví. Všech výhoda je terén, který je pevnější v základech. Jakožto celá oblast je v poměru k obyvatelstvu a stavu všeho vybavení v zemích od školství před zdravotnictví po infrastrukturu velmi dobře z hlediska celé Afriky. Úskalí jsou ale v politické nestabilitě v mnoha z nich. Ani vojenský režim v Alžíru tady nemusí být navždycky. Z hlediska současného rozvoje infrastruktury jsou tady investice do dálnic, silnic, železnic (Maroko i TGV) opravdu enormní. A budou pokračovat.

Západní Afrika čelí mnoha výzvám. Je tam Nigérie, která je tahounem celé oblasti a snaží se tahat Afriku, na co ale nemá dost sil. Ona to může být možná TOP ekonomika, ale v poměru k obyvatelstvu a infrastruktuře je to horší průměr. Jenomže celý ten region je nestabilní politicky, má velmi slabou úroveň zdravotnictví, i ten terén není zrovna nejlepší, takže mnoho silnic se degraduje a realizace železnic vázne. I tady se ale buduje další trans-dálniční propojení, v té západní části to jde pomaleji, v té jižní rychleji. Mimo to se spojuje pobřeží s vnitrozemím kapacitními dálnicemi/silnicemi a co více budují se nová mezistátní spojení. Oproti severu který se sám a dobrovolně spíše a logicky odřízl od všeho co je na jih, i když v rámci území budují všichni další komunikace. Západní Afrika je celkem, kde se všechno formuje, je to mnoho států s různou minulostí a i když zde relativní stabilita, tak tady zase operují teroristické skupiny od Mali přes Nigérii, Niger až po méně stabilní politickou situaci v cípu na pomezí Z/J v Libérii a S. Leone. Z hlediska investicí se tady rozbíhá realizace všeho od dálnic přes silnice až po železnice. Oproti severu ale není jistota, že vše bude i nadále pokračovat pro různá popsaná rizika.

Východní celek to také nemá snadné a je na tom průměrně z celého kontinentu. Od válkou rozdělené Eritrey od Etiopii přes nestabilní Somálsko po ještě nestabilnější Súdán, od kterého se odčlenil ten Jižní po ekonomicky silnější Etiopii, Keňu a Ugandu. Někdo sem řadí Tanzánii a DRK, ale tyto spíš jsou již na jihu. Etiopie, Keňa a Uganda jsou příkladem, že když se chce, tak to jde. Války o existencii, o území, občanské války atd. a předse dnes budují dálniční tahy, budují silnice i železnice napříč zeměmi, jenom i pro populační boom se to ještě stále málo projevuje. I ekonomiky jsou zranitelné a chybí další zdroje. Trans-tahy jsou tady na papířech dlouho, ale teprve nyní po stabilizaci hranic se začíná něco budovat.

Centrální oblast, do které se infrastrukturně řadí část nebo i celý Súdán (bez Jižního), Čad, Středoafrická republika, Gabon, obě Kongá a vše mezitím je na tom nejhůře z celého kontinentu. Je vidět pouze kde tu nějaký posun, ale z hlediska infrastruktury se dá mluvit jen o rozvinutosti v centrech států. Chybí reální snahy a výsledky při spojení mezi nimi. Spíše je tady snaha Gabonu být spojnicí mezi západem a jihem přes Kamerun a Kongo s Angolou. Ano, tyto trasy se masivně realizují ve všech zemích. Ale jak se bude dát dostat ze západu na východ a kudy opravdu je ještě stále silně nejisté. Všichni uvnitř kontinentu se snaží dostat k přístavům, tak se stalo, že Etiopie buduje koridor do Džibutska, Uganda do Keni, Kongo na své pobřeží, i Jižní Súdán jde raději na východ než by šel na západ. Středoaffrická republika s Demokratickým Kongem jsou překážkou pro spojení všech. O nic lepší to není v Čadu, ale tam je alespoň lepší terén.

Jižní subsaharská oblast je relativně dobře vyvinutá, ale zápasí s epidemii HIV/AIDS. To je ostatně i na západě i na východě Afriky již citelný problém, ale zde na jihu je to již epidemie. Jih se rozvíjí jaksi sám stejně jak sever. I tady nalezneme problematické státy jako Zimbabwe, ale infrastruktura v ostatních se rozvíjí dobře. Pro obrovské rozlohy se ale v Namíbii a Botswaně dá mluvit spíše o centrálním rozvoji ve větších městech. Pilířem spolupráce a rozvoje je zcela jistě JAR a i Angola bohatá na ropu se rozvíjí (Luanda je jedno z nejdrahších měst světa), ale pro nízké ceny ropy se to tam zpomaluje. Ale to i JAR je pod tlakem stávek v dolech.

Dálnice v ponímání dálnic jsou v mnoha státech. Není to o 3-5 top z hlediska životní úrovně. Nalezneme je mimo centrální části všude. Ještě ale ani zdaleka né v každém státě Afriky. Rychlostní silnice se dají nalézt rovněž v mnoha státech, někde tato terminologie nesedí a jsou to dálnice v našem ponímání. Největší ekonomika a nejlidnatější stát tedy Nigérie disponuje dualizovanými silnicemi, které ve velkém rozsahu buduje. Na zcela nové liniové stavby nemá peníze ani kapacity pro realizaci, ovšem ale některé nazývá jakožto expressway ale bez jakékoliv paralelní trasy. Dualizované silnice v takovém rozsahu nejsou v Africe již nikde jinde. I dálnice i rychlostní silnice rozdělené do těchto kategorií nalezneme v Maroku a JAR. Tyto země mají zároveň nejlepší silniční síť jakožto celek: co do rozsahu, dále do rozsahu zpevnění a rozsahu údržby, včetně další klasifikace a evidence dle silničních úřadů. Mnoho afrických měst dostává ring roady, bypassy. Některé dálnice disponují mnoha pruhy (jako třeba dálnice u Toronta), ale znovu je to hlavně v Nigérii, jsou to ale krátké úseky.

Mnohem horší je to s propojeností celků navzájem. Ten sever se třeba u Maroka moc na Západní Saharu nenáhlí, proběhla tam anektace území a nechtějí to území extra zesilnit ekonomicky. Mauritánie není ekonomicky silná, takže i když Senegal staví dálnice tak spíše na svém území. Je plán spojit Alžírsko s Nigérii, ale přes Niger to ještě moc dlouho nepůjde. Na východě Egypt se přes Súdán na východ nedostane. Ten západ se snaží spojit s jihem, stejně tak se východ spájí s jihem. Paradoxně by proto chtělo seskupení Etiopie + Keňa + Uganda (s návazností na Jižní Súdán a Tanzánii) se spojit s Nigérii a západem, ale zpomaluje je v tom ta nestabilní s slabo rozvinutá centrální Afrika. Cesta nevede ani přes Středoafrickou republiku ani přes Súdán ani přes D.R. Kongo.

jak Čína staví železnice na východě Afriky

a mnoho, mnoho dalších informací se dá dočíst v jednotlivých vláknech ... není to snadné ten rozvoj všeho a z hlediska celého světa je na tom Afrika opravdu velmi špatně, i Latinská Amerika a i Asie jsou na tom lépe, najdou se v nich oblasti, kde to není dobré, ale opravdu jenom oblasti, i když samozřejmě ta miliardová Indie na tom dobře není a tolik obyvatel má i ta Afrika, těch srovnání by bylo více, o Asii jinde a jindy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Hospodářská spolupráce Západoafrických států (ECOWAS) nabírá na důležitosti. Jednak disponuje i dohodami o vojenské spolupráci (nastolila třeba pořádek v Gambii v rámci tamních pr. voleb), ale nyní oznámila, že hodlá vybudovat souvislé dálniční spojení od Abidjan po Dakar.

Investice dosáhne 13 mld. USD, přičemž dálnice bude mít prostor pro rozšíření v celé délce na 6-pruh případně se tak i postaví. Jeho součástí je již hotová část Abidjan - Lagos. Společně po dostavbě se tak dokončí další trans-africký tah. ECOWAS hodlá propojit 7 států: Pobřeží Slonoviny, Libérii, Guineu, Sierra Leone, Guineu Bissau, Gambii a Senegal.

ECOWAS si uvědomuje po vzoru dalších, že je čas své síly spojit a nesnažit se o rozvoj čistě samostatně. Financování bude zajištěno ze zdrojů ECOWAS a z národního financování všech členů s patričním zájmem bank a fondů.

Tohle je již 2. fáze, tedy již experti navrhují trasování, projekty atd. Ta 1. fáze byla o vzájemné dohodě na realizaci. Projekt nese jméno Dakar - Abidjan Road Corridor.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Diaľničiar »

Africa and Europe Development grants approved for study into the 1,028 km Abidjan to Lagos Corridor Highway :arrow:

The Economic Community of West Africa (ECOWAS) has released a General Procurement Notice for the study for the Abidjan to Lags Corridor Highway Development Project that passes through the countries of Benin, Cote D’Ivoire, Ghana, Nigeria and Togo.

ECOWAS has received several Grants from the Africa Development Fund (ADF) and the European Development Fund (through the Africa Investment Facility Window -AfIF) towards the financing of the Study for the Abidjan to Lagos Corridor Highway Development Project. The proceeds of these Grants are intended to be used for procurement of services under the Study. The Study will be jointly financed by ADF, EU-AfIF and the ECOWAS Commission.

The objective of the Abidjan-Lagos Corridor Highway Study is to undertake all of the necessary studies on the hard and soft aspects necessary for the effective implementation, operations and economic development of the Corridor; primarily, between Abidjan and Lagos via Accra, Lome and Cotonou. The new highway will be a six-lane (three-lane dual) carriageway highway, approximately 1,028 kilometres and the Study to be undertaken will be based on one main principle. It shall primarily follow a new alignment, incorporating sections of the existing alignment, where necessary, to ensure route optimization.

The Study has the following Components:

*Feasibility Study, Environmental, Social Impacts Assessment (ESIA)
*Detailed Engineering Design
*PPP Structuring and Transaction Advisory
*Corridor Spatial Development Study
*Trade and Transport Facilitation
*Corridor Management Authority (ALCoMA) Study
*Corridor Management Authority (ALCoMA) Establishment and Operations
*Project Management Services
*Road Safety Audits
*Financial Audits Financial auditing and reporting carried out by an independent private audit firm

Procurement of contracts financed by ADF and EU-AfIF will be conducted through the procedures as specified in the African Development Bank Procurement Policy for Bank Group Funded Operations, dated October 2015.

Zdroj: African Development Bank
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Afrika všeobecně + seznam států

Příspěvek od Mipe »

Neda mi to . Uz se to ojevovalo na zacatku tohoto subfora .
Stavime (nebo financujeme ) v Africe dalnice .
Dnes spise Cinane z Evropských bank .
Ale prakticky se dela migracni trasa pro miliardu lidi .
Vemte si ,ze nedavno mlady kluk z ceska prejel z Tunisu
do Jar na kole .
Co když to vemou ostatní naopak ?
Budeme mit nejmene par desitek milionu na hranicich
Stredozemniho more ,kteří budou chtit něco jist ,
popřípadě "chtit si zatelefonovat z Tvého Iphonu".
Odpovědět

Zpět na „Afrika“