Možné úspory při výstavbě dálnic
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Tak já nevím, nejsem nějaký fanda do "divokých" zvířat, ale nechce se mi věřit, že by nebyly schopny částečně tu trasu změnit, respektive najít si to místo pro přechod (podchod).
Pokud ne, tak fakt smůla a budeme muset ty ekodukty stavět, pak je třeba je vymyslet jak je dělat co nejefektivněji.
Dále je také třeba dobře vysledovat migrační trasy, aby ty ekodukty odpovídaly, což třeba u toho Lipníku (ekodukt Hrabůvka), dle toho posledního odkazu, se asi nepovedlo.
Pokud ne, tak fakt smůla a budeme muset ty ekodukty stavět, pak je třeba je vymyslet jak je dělat co nejefektivněji.
Dále je také třeba dobře vysledovat migrační trasy, aby ty ekodukty odpovídaly, což třeba u toho Lipníku (ekodukt Hrabůvka), dle toho posledního odkazu, se asi nepovedlo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
tak u Hrabůvky je tam prý svedený i potok,tak tam s tím moc dělat nešloMartin z Ostravy píše:Tak já nevím, nejsem nějaký fanda do "divokých" zvířat, ale nechce se mi věřit, že by nebyly schopny částečně tu trasu změnit, respektive najít si to místo pro přechod (podchod).
Pokud ne, tak fakt smůla a budeme muset ty ekodukty stavět, pak je třeba je vymyslet jak je dělat co nejefektivněji.
Dále je také třeba dobře vysledovat migrační trasy, aby ty ekodukty odpovídaly, což třeba u toho Lipníku (ekodukt Hrabůvka), dle toho posledního odkazu, se asi nepovedlo.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Jsem to popletl, v tom článku kritizují ekodukt u Lipníku, tedy na R35 u Dolního Újezdu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
To se normálně děje, existuje tzv. ÚSES (územní systém ekologické stability), který (zjednodušuju) určuje, kde se která zvířata vyskytují (obvykle tam mají nejlepší podmínky) a kde leží jejich, naší hantýrkou řečeno, "páteřní síť", tedy trasy, jimiž jsou ta místa s nejlepšími podmínkami propojena. Pokud dálnicí přerušíme takovou páteřní trasu, vzniká živočichům problém ne nepodobný naší staré známé 0805, aneb "jak se dostaneme na druhou stranu". ÚSES je pak jedním z podkladů řízení o vlivu stavby na životní prostředí atd. Opět prosím o shovívavost, nejsem v této oblasti odborníkem.Martin z Ostravy píše:Dále je také třeba dobře vysledovat migrační trasy, aby ty ekodukty odpovídaly, což třeba u toho Lipníku (ekodukt Hrabůvka), dle toho posledního odkazu, se asi nepovedlo.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
z ÚSES jde o tzv. biokoridory- to jsou ty čáry v územním plánu mezi biocentry (les, lesík, mokřad atd.).
Maluje, ale někdo ty čáry podle toho. kde ty zvířata chodí?
Maluje, ale někdo ty čáry podle toho. kde ty zvířata chodí?
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
To zkoumaj skupiny ekologů, hledaj cestičky, sbíraj bobky atd.... Výsledkem jsou migrační trasy a ekodukty. Na D3 u Bošilce pod Veselím se dělá na trase kopec, aby mohl los projít pod dálnicí kolem potoka a nebál se tam .
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Na D1 (D47 ) měl být namontovaný kamerový systém. Nejsou z toho nějaké údaje?
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Na možnosti úspor si vzpomenu vždycky když jedu po D5 po obchvatu Plzně a vidím tu soustavu tří mostů vedoucích z lesa do lesa, viz. obrázek. Zejména mně fascinuje ten naprosto zbytečný mohutný most sloužící (dle protiimperialistických plánů) pro přetah stíhacích MIGů z letiště Líně do hangárů u tzv. dráhy 1. rozletu na druhé straně dálnice. Škoda jen, že v době výstavby dálnice byla ta dráha už zrušená a není tedy co přetahovat. Letiště Líně sice funguje, ale v hangárech na druhé straně dálnice se skladují brambory a po dráze jezdí motokáry.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Pěkná památka, ani jsem netušil že to letiště má depándáns. A podle dimenzování sjezdů od toho mostu na dálnici to vypadá, že se měla taky používat jako pomocná dráha. Holt projekt byl namalovanej .. a vojenský plány se měněj pomalu. Vzpomínám na svoje nereálný očekávání v menšim, že se po pádu bolševika přehodnotí megalomanský betonový těleso tramvaje do Modřan .. kdepak, úspěšně se realizovalo v devadesátých letech
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Přesně tak, most i sjezdy jsou mohutné, stačilo kus rovné dálnice a na generálním štábu už měli další potencionální letiště pro případ 3. světové. Za ty peníze by se dalo postavit něco užitečnějšího, ale to pláču na špatném hrobě. Však i na mladoboleslavské R10 u Staré Boleslavi kdysi probíhaly testovací starty letadel.Pěkná památka, ani jsem netušil že to letiště má depándáns.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
... ale před prvním vzletem by ženijní muselo odstřelit jeden z mostů - buď severní, nebo jižní )) Nebo velitelé plánovali nákup Harrierů, které umí startovat vertikálně?
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Ten severní, je jen pro polňačku a na jihu je to moc brzo zakroucený. Pro ženijní rotu práce na slabou hodinku i s umytim dráhy (pozn. ovšem skutečný zprovoznění by trvalo dýl, vypadá to že na betonu do středního pásu už se ušetřilo)
A nebyl bych tak rezolutní, vona ta třetí mrcha si může klidně vypuknout i bez RVHP nebo jak se ten spolek jmenoval. Rozumný státy svoje nouzová letiště neprivatizujou (konec konců, ve válečnym stavu se to dá kdyžtak zas zrekvírovat i dle současný legislativy).
A nebyl bych tak rezolutní, vona ta třetí mrcha si může klidně vypuknout i bez RVHP nebo jak se ten spolek jmenoval. Rozumný státy svoje nouzová letiště neprivatizujou (konec konců, ve válečnym stavu se to dá kdyžtak zas zrekvírovat i dle současný legislativy).
Naposledy upravil(a) jonáš dne 22.10.2010 12:38:08, celkem upraveno 3 x.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Správná a logická připomínka, nejsem pamětník, v tomhle jen cituji. Koukám že na to tu je i samostatné vlákno "dálnice jako přistávací dráha". V něm se mimo jiné píše:... ale před prvním vzletem by ženijní muselo odstřelit jeden z mostů - buď severní, nebo jižní )) Nebo velitelé plánovali nákup Harrierů, které umí startovat vertikálně?
A taky se někde objevila fotka, odhadem tak ze 70tých let, armádního L29 Delfín na R10 u Staré Boleslavi. Je tam v lese dlouhý rovný úsek, jen je jaksi uprostřed most přes hlavní trasu. Pamatuju si že to letadlo stálo na fotce u toho mostu ... jednalo se o nějaký pokus, jestli by toho šlo využít pro armádní účely, tuším se to zkoušelo těsně před zprovozněním.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Super fotka, díky! Jen drobnost, není to Delfín, ale Albatros (L-39).
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
http://www.euro.cz/detail.jsp?id=2992
Drobil chce dát do dálnic peníze určené na ochranu přírody
to je dobře. Taková D8 nebo 511 jistě jsou pro ochranu přírody mnohem užitečnější nežli FVE nebo řepkové pole.
Drobil chce dát do dálnic peníze určené na ochranu přírody
to je dobře. Taková D8 nebo 511 jistě jsou pro ochranu přírody mnohem užitečnější nežli FVE nebo řepkové pole.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Hlavních úspor může být dle mého dosaženo přeprojektování některých lokálních "dálnic" na kvalitní čtyřpruhové komunikace s užším středním dělícím pásem, užším odstavným pruhem a nouzovými zálivy á cca 700 metrů. Tím by se ušetřila pěkná řádka peněz. Stejně na tyto stavby teď ani za 7 let peníze nejspíše nebudou. Mám na mysli třeba R4, R6, R7, R35 sever (třípruh), R43 sever). Nemělo by se to týkat přeshraničních úseků, neb ty jsou v dlouhodobém horizontu nutné kvalitnější.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
martini: Připojil bych ještě zrušení některých chystaných MÚK. Byla tady velká diskuse o zbytečné MÚK Dubenec na R4, ta je snad již passé, ale jen při letmém pohledu na R7 jsou další tři adepti: MÚK 41 Smolnice, MÚK 56 Postoloprty a MÚK 75 Lažany…
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Drobil našel miliardy na dálnice, pustí žilou ekofondu
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=680952
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=680952
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
A na R49 zrušení MÚK Třebětice,když je R49 a R55 spojena přímo!martini píše:Hlavních úspor může být dle mého dosaženo přeprojektování některých lokálních "dálnic" na kvalitní čtyřpruhové komunikace s užším středním dělícím pásem, užším odstavným pruhem a nouzovými zálivy á cca 700 metrů. Tím by se ušetřila pěkná řádka peněz. Stejně na tyto stavby teď ani za 7 let peníze nejspíše nebudou. Mám na mysli třeba R4, R6, R7, R35 sever (třípruh), R43 sever). Nemělo by se to týkat přeshraničních úseků, neb ty jsou v dlouhodobém horizontu nutné kvalitnější.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Je tam zajímavá diskuze k článku :
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/a ... emid=11087
Jinak článek nic moc
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/a ... emid=11087
Jinak článek nic moc
Tunely na Islandu
Tady to konečně rozebíraj věcně a nesrovnávaj šlapací autíčko s lokomotivou
http://ekonomika.ihned.cz/c1-47710010-d ... metrostavu
Takže cena evropského tunelu v husté aglomeraci je v průměru čtyřikrát vyšší než toho skandinávského. A když započtu velikost tunelu, tak jeden běžný metr tunelu může být dražší klidně i dvanáctkrát.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-47710010-d ... metrostavu
Takže cena evropského tunelu v husté aglomeraci je v průměru čtyřikrát vyšší než toho skandinávského. A když započtu velikost tunelu, tak jeden běžný metr tunelu může být dražší klidně i dvanáctkrát.
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
nasel jsem tohle:
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d0 ... 202007.pdf
Oproti Německu je v ČR ... dražší cena ražených tunelů (zhruba o 27 %)*
* V České republice se jednalo o první ražený tunel svého druhu (Panenska)
nevite, co timto argumentem autor zamyslel?
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d0 ... 202007.pdf
Oproti Německu je v ČR ... dražší cena ražených tunelů (zhruba o 27 %)*
* V České republice se jednalo o první ražený tunel svého druhu (Panenska)
nevite, co timto argumentem autor zamyslel?
Re: Možné úspory při výstavbě dálnic
Možná to, že na základě jediného tunelu jde těžko udělat objektivní srovnání.