Egypt
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Egypt
Počet obyvatel: cca. 103 mil.
Hlavní město: Káhira (cca. 10 mil., s okolím 20,5 mil. obyv.)
2. největší město: Alexandrie (cca. 5,2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 0:06:46, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Jeden z nejznámejších dálničních projektů v zemi je je 110 km dlouhý dálniční obchvat kolem Káhiry, postavěný jako 4+4 proudová dálnice. Celková délka navazujících komunikacií spolu s okruhem činí 124,2 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
El Azhar road tunnels, Káhira
El Azhar jsou dva silniční tunely, 2,6 a 2,8 km dlouhé, postavěné metodou TBM. Stavbu naprojektovalo a postavilo konzorcium stavebních společností na čele se stavební jednotkou VINCI (28% podíl), práce se začali 1/5/98, ukončili 31/7/01 a výstavba stála 261 000 000 €.
El Azhar jsou dva silniční tunely, 2,6 a 2,8 km dlouhé, postavěné metodou TBM. Stavbu naprojektovalo a postavilo konzorcium stavebních společností na čele se stavební jednotkou VINCI (28% podíl), práce se začali 1/5/98, ukončili 31/7/01 a výstavba stála 261 000 000 €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
V roce 2008 zemřelo při dopravních nehodách v Egyptě přes 6000 lidí. Pod tento stav se podepisuje především absolutní ignorance dopravních předpisů a špatný stav komunikací.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
V Egyptě je celkem cca. 97.000 km silnic. Zpevněný povrch má cca. 77.000 km. Za hlavní silnice se dá považovat cca. 22.000 km silnic, z čeho 17.000 km má velmi kvalitní povrch. Celoročně sjízdných je 98,7% silnic; na venkov jdou pouze nezpevněné silnice, ovšem spíš s kamenistým povrchem a vláda se snaží tyto silnice udržovat sjízdné pomoci grédrů a pravidelnému dosýpání štrku a úpravy písečných silnic.
Mimo již zmiňovaného okruhu Káhiry se zvažuje i výstavba dalších dálnic (přesněji zrychlení tempa výstavby), které by vyřešili přetíženost některých hlavních silnic. Silniční doprava totiž zajišťuje 90% domácí přepravy. Jsou zvažovány a částečně realizovány dálniční projekty, jako pobřežní dálnice kolem Středozemního moře spojující Egypt s Libyí a dále přes Gibraltar s Evropou, další propojení na Sinaj přemostěním Suezského kanálu, přes jižní Sinaj do Saudské Arábie, dálnice na Sinaji umožňují propojení Suezu s Tabou dále do Izraele a Jordánska atd.
V říjnu 2001 byla dokončena stavba mostu přes Suezský průplav, jehož celková délka činí 9,5 km, který se tak stal významným spojem mezi kontinentem a poloostrovem Sinaj. Jeho kapacity bylo v r. 2008 vyčerpány na 80% a zvažuje se výstavba dalšího mostu. Momentálně vede přes Sinaj 15 mostů (ne všechny jsou určené pro obojsmerní přemávku).
V letech 2008-2010 je hlavním cílem dokončit rozšíření a zlepšení 230 km dlouhé dálnice mezi Alexandrii a Káhirou. Po dokončení výstavby se začne s výstavbou dálnice podél Středozemního moře z Port Saidu do Marsa Matrou.
Výstavba a rekonstrukce nových dálnic a hlavních silnic je částečně financována z donorských příspěvků od USA a EU, dále pak od Japonska, Izraele, SAE a S. Arábii.
Mimo již zmiňovaného okruhu Káhiry se zvažuje i výstavba dalších dálnic (přesněji zrychlení tempa výstavby), které by vyřešili přetíženost některých hlavních silnic. Silniční doprava totiž zajišťuje 90% domácí přepravy. Jsou zvažovány a částečně realizovány dálniční projekty, jako pobřežní dálnice kolem Středozemního moře spojující Egypt s Libyí a dále přes Gibraltar s Evropou, další propojení na Sinaj přemostěním Suezského kanálu, přes jižní Sinaj do Saudské Arábie, dálnice na Sinaji umožňují propojení Suezu s Tabou dále do Izraele a Jordánska atd.
V říjnu 2001 byla dokončena stavba mostu přes Suezský průplav, jehož celková délka činí 9,5 km, který se tak stal významným spojem mezi kontinentem a poloostrovem Sinaj. Jeho kapacity bylo v r. 2008 vyčerpány na 80% a zvažuje se výstavba dalšího mostu. Momentálně vede přes Sinaj 15 mostů (ne všechny jsou určené pro obojsmerní přemávku).
V letech 2008-2010 je hlavním cílem dokončit rozšíření a zlepšení 230 km dlouhé dálnice mezi Alexandrii a Káhirou. Po dokončení výstavby se začne s výstavbou dálnice podél Středozemního moře z Port Saidu do Marsa Matrou.
Výstavba a rekonstrukce nových dálnic a hlavních silnic je částečně financována z donorských příspěvků od USA a EU, dále pak od Japonska, Izraele, SAE a S. Arábii.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egypt vytvořil ministerstvo dopravy
http://www.mot.gov.eg/
*doposud byli tyto kompetence v resortu bydlení a městského plánování
http://www.mot.gov.eg/
*doposud byli tyto kompetence v resortu bydlení a městského plánování
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 0:08:10, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Egypt
rad se podelim o par fotek z egyptske dovolene mezi asuanem a abu simbel. takhle vypada silnice v pousti. jo horko tam je neuveritelne.
omluvte horsi kvalitu fotek, ale tak trochu trenuji vlozeni fotek timto prispevkem...
omluvte horsi kvalitu fotek, ale tak trochu trenuji vlozeni fotek timto prispevkem...
- Přílohy
-
- zastavka v pousti
- PA210607.JPG (77.96 KiB) Zobrazeno 36017 x
-
- ...do asuanu jeste 140 km nebo mil ...
- PA210605.JPG (80.83 KiB) Zobrazeno 36017 x
-
- po leve strane jakoby pripravovali druhy dvojpruh
- PA210602.JPG (51.54 KiB) Zobrazeno 36018 x
Re: Egypt
tady je jeste jedna varka fotek, uz posledni...
- Přílohy
-
- mistni provoz
- PA210606.JPG (128.61 KiB) Zobrazeno 36006 x
-
- jo zaveje tam jsou taky, sic jsem nevidel zadny pluh
- PA210613.JPG (96.14 KiB) Zobrazeno 36006 x
-
- takhle tam vypada hodne zatacek...
- PA210608.JPG (151.71 KiB) Zobrazeno 36007 x
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Po „arabském jaru“, které se odehrálo nedávno i v Egyptě došlo k znefunkčnění některých vládních stránek a uvázli některé silniční a dálniční projekty. V zemi nyní vládne dočasní vojenská rada, bývalý prezident Mubarak je ve vězení (nebo v domácím vězení) a čeká se na předč. volby.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
ZDE na tomto odkazu naleznete fotky a informace z nejdůležitější dálnice v zemi, která zčásti je hotová a zčásti se staví. Jde o dálnici Káhira - Alexandria - Matrouh, tedy spojení hl. města s pobřežím a dále na západ v linii Středozemního moře.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
část okruhu půjde pod zem, snad se časem zmůžu i na projekty v této oblasti, které se aktivně připravují, Káhira je veliké město a dopravní infrastruktura dostane obrovské peníze nejbližší létaDiaľničiar píše:Jeden z nejznámejších dálničních projektů v zemi je je 110 km dlouhý dálniční obchvat kolem Káhiry, postavěný jako 4+4 proudová dálnice. Celková délka navazujících komunikacií spolu s okruhem činí 124,2 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egpyt v roce 2010 vytvořil Ministerstvo dopravy (odkaz naleznete ve vláknu), kterého cílem bylo více se věnovat jenom dopravní infrastrukture. To se podařilo, protože se nalezlo více peněz do plánování a zjišťování stavu veškeré dopravy. Nedávno se ohlásil projekt zlepšení dopravy v hlavním městě, dále se připravuje anebo již buduje a modernizuje hlavní dálnice směrem na pobřeží. Ale ani to není všechno, nejnovější vývoj přináší speciální společnost pro rozvoj dálnic v zemi.
Egyptian Company for Highway Investments
*základní kapitál: 500 mil. EGP
*správa a údržba dálnic a dosažení rozvoje měst
*nákladní a osobní doprava
Cílem je vybudovat síť dálnic s mezinárodními standardy tak, aby došlo ke snížení počtu dopravních nehod.
Můj komentář: to znamená, že pokud nenastane další nestabilita, Egypt cíleně připravuje rozsáhlé investice. Na to je vždy nevyhnutní vytvořit něco (fond, společnost, úřad, ...) pro správu a vývoj silniční infrastruktury.
Egyptian Company for Highway Investments
*základní kapitál: 500 mil. EGP
*správa a údržba dálnic a dosažení rozvoje měst
*nákladní a osobní doprava
Cílem je vybudovat síť dálnic s mezinárodními standardy tak, aby došlo ke snížení počtu dopravních nehod.
Můj komentář: to znamená, že pokud nenastane další nestabilita, Egypt cíleně připravuje rozsáhlé investice. Na to je vždy nevyhnutní vytvořit něco (fond, společnost, úřad, ...) pro správu a vývoj silniční infrastruktury.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Dále...
Aktualizované údaje o silniční síti Egyptu:
Hlavní silniční síť se zvětšila z 22.000 km na 23.619 km. Silnice, které mají více pruhů (nemusí jít vždy o 2+2, 3+3 atd.) je 3.920 km a v celé zemi je pouze 476 km dálnic. Z hlavních silničních tahů až 53% nemá reální využití pro nákladní dopravu, protože na to nemají ve skutečnosti parametry anebo chybí jejich souvislé propojení. Zcela nevyhovující je pak napojení jihu země na kvalitní silniční infrastrukturu, přičemž zase na severu jsou tahy přetížené.
Egypt kromě investic do silniční infrastruktury preferuje i rozvoj železniční dopravy a metra.
V posledním rozpočtovaném roku 2013/2014 se investuje do výstavby nových silnic a obchvatů a mostů v celkové délce 600 km, co je odstartovaný nový boom v této oblasti. Cílem je odstraňovat kongesce a snižovat dopravní nehody.
Aktualizované údaje o silniční síti Egyptu:
Hlavní silniční síť se zvětšila z 22.000 km na 23.619 km. Silnice, které mají více pruhů (nemusí jít vždy o 2+2, 3+3 atd.) je 3.920 km a v celé zemi je pouze 476 km dálnic. Z hlavních silničních tahů až 53% nemá reální využití pro nákladní dopravu, protože na to nemají ve skutečnosti parametry anebo chybí jejich souvislé propojení. Zcela nevyhovující je pak napojení jihu země na kvalitní silniční infrastrukturu, přičemž zase na severu jsou tahy přetížené.
Egypt kromě investic do silniční infrastruktury preferuje i rozvoj železniční dopravy a metra.
V posledním rozpočtovaném roku 2013/2014 se investuje do výstavby nových silnic a obchvatů a mostů v celkové délce 600 km, co je odstartovaný nový boom v této oblasti. Cílem je odstraňovat kongesce a snižovat dopravní nehody.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
General Authority For Roads, Bridges & Land Transport, tento úřad uvedl, že až 40% mostů je v havarijním stavu. Celkem se jedná o 700 mostů z 1.706, přičemž až celkem 75% mostů si vyžaduje větší údržbu. Více informací: http://egyptianstreets.com/2014/11/27/a ... -collapse/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egypt plánuje vybudovat nové hlavní město a to mezi současným a Červeným mořem. Budovat se má několik let, pro celkem 5.000.000 obyvatel. Práci tak bude mít na čas až 2.000.000, důvodem je nezvladatelná situace v Káhiře po všech stránkách.
Článků je na to mnoho.
http://www.bbc.com/news/business-31874886
http://www.abc.net.au/news/2015-03-14/e ... al/6320144
http://www.aljazeera.com/news/2015/03/e ... 00946.html
http://www.ibtimes.com/egypt-plans-new- ... si-1845958
Článků je na to mnoho.
http://www.bbc.com/news/business-31874886
http://www.abc.net.au/news/2015-03-14/e ... al/6320144
http://www.aljazeera.com/news/2015/03/e ... 00946.html
http://www.ibtimes.com/egypt-plans-new- ... si-1845958
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Otevření nového Suezského průplavu v Egyptě
Tuto informaci jsem sem chtěl dát, ale nějak jsem pozapomněl. I když to nesouvisí s dálnicemi, tak to ukazuje, že když současná egyptská vláda chce, tak dosahuje cíle, jaké si sama stanovuje. Stejně je plněn i silniční program, jenom bohužel není aktualizován pro skutečné potřeby a více méně jen sanuje a revitalizuje stávající silnice a mosty v zemi bez dalšího většího rozvoje s cílem řešit opravdové dopravní problémy v zemi.
Uvázl i projekt výstavby nového hlavního města, protože hlavní finanční garant (SAE) od projektu odstoupil. A v omeškání jsou i ambiciózní plány a záměry na veliké dálniční projekty kolem hlavního města.
Tuto informaci jsem sem chtěl dát, ale nějak jsem pozapomněl. I když to nesouvisí s dálnicemi, tak to ukazuje, že když současná egyptská vláda chce, tak dosahuje cíle, jaké si sama stanovuje. Stejně je plněn i silniční program, jenom bohužel není aktualizován pro skutečné potřeby a více méně jen sanuje a revitalizuje stávající silnice a mosty v zemi bez dalšího většího rozvoje s cílem řešit opravdové dopravní problémy v zemi.
Uvázl i projekt výstavby nového hlavního města, protože hlavní finanční garant (SAE) od projektu odstoupil. A v omeškání jsou i ambiciózní plány a záměry na veliké dálniční projekty kolem hlavního města.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 0:16:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
V Egyptě se masivně opravují silnice a mosty jak jsem již uvedl a stejně masivně se staví mnoho nových dálnic a rychlostních silnic včetně projektů dualizace stávajících silnic. Dále se připravuje nové mostné spojení se S. Arábii, více zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 56#p127756 .
Několik dálničních projektů:
80 km 8-pruhové dálnice v hlavním městě
další dálnice se staví mezi řekou Níl a Rudým mořem
39 km dlouhá dálnice od Cairo Ring Road směrem na Banha, výstavba běží od poloviny 2015
budoucí mýtnice
dále je zde dualizace silnice v deltě řeky Níl; od Shibin El Kom do Tamalay
výstavba 2x2 silnice mezi Aïn Sokhna a Zafarana
*pobřežní silnice u Rudého moře se nedá snadno zdualizovat
Několik dálničních projektů:
80 km 8-pruhové dálnice v hlavním městě
další dálnice se staví mezi řekou Níl a Rudým mořem
39 km dlouhá dálnice od Cairo Ring Road směrem na Banha, výstavba běží od poloviny 2015
budoucí mýtnice
dále je zde dualizace silnice v deltě řeky Níl; od Shibin El Kom do Tamalay
výstavba 2x2 silnice mezi Aïn Sokhna a Zafarana
*pobřežní silnice u Rudého moře se nedá snadno zdualizovat
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egyptu se nedaří dostat do lepší kondice ekonomiku. Rozpočet na období 2016/2017 počítá se schodkem na úrovni téměř 10% HDP, ani předešlé rozpočty na tom nejsou lépe (11-13%). Zadlužení země dosáhlo již 98% HDP. Egypt prý vyjednává o půjčkách s MMF a Světovou Bankou a prý všechny podmínky splnil mimo té, kde MMF požaduje propustit 2 mil. úředníků z veřejné a státní správy. Od MMF se jedná o půjčku 14 mld. USD, další banky mají poskytnout další peníze. V zemi je již 2-ciferná nezaměstnanost, ta u mladých je nad 30%, ta u lidí s dokončenou VŠ až 40%, inflace je již blízko hodnot 15%. Devizové rezervy klesají s tím jak pro bezp. situaci klesá turizmus na tvořbe HDP (propad za rok o -19%) a to již ohrožuje i chod země, protože Egypt je závislý na dovozech pšenice a energetických nosičů. Prezident slibuje zavedení mnoha ekonomických reforem, ale žádná se doposud nerealizovala.
Z hlediska rozvoje se připravuje nové město Káhira, ale od tohoto mega projektu i zde popsaného odstoupili bohaté arabské fondy, na kterých ta výstavba stála. V zemi se má budovat na 70.000 km dálnic, rychlostních silnic, silnic, okruhů, ale stále chybí relevantní fungující instituce, i když je formálně zřízená. Není dořešená ani finanční stránka, takže se realizuje jenom zlomek. Slib byl i na 2 mil. nových kvalitních bytů, ale ani tento program neplní. Egypt dokázal odevzdat do provozu zmodernizovaný průplav, ale to je od té doby tak všechno. V problémech je i metro, kde jedna jízdenka stojí 1 rgyptskou libru, cena se neměnila již 12 let, přitom ale jízdné aby bylo metro ekonomicky kryto nákladově by muselo být až 10 liber. Ohlášeno je zvednutí ceny, ale již se neví o kolik to bude. Má se oslabit hodnota měny, stejně tak zavést DPH, ale konkrétní čísla nejsou k dispozici. Egypt přestal mluvit i o privatizaci, protože by to přineslo ztrátu politických vlivů a propouštění. Bez té ale nebude know-how, kapitál a rozvoj. A naopak veškeré zatížení padá na státní rozpočet.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Z hlediska rozvoje se připravuje nové město Káhira, ale od tohoto mega projektu i zde popsaného odstoupili bohaté arabské fondy, na kterých ta výstavba stála. V zemi se má budovat na 70.000 km dálnic, rychlostních silnic, silnic, okruhů, ale stále chybí relevantní fungující instituce, i když je formálně zřízená. Není dořešená ani finanční stránka, takže se realizuje jenom zlomek. Slib byl i na 2 mil. nových kvalitních bytů, ale ani tento program neplní. Egypt dokázal odevzdat do provozu zmodernizovaný průplav, ale to je od té doby tak všechno. V problémech je i metro, kde jedna jízdenka stojí 1 rgyptskou libru, cena se neměnila již 12 let, přitom ale jízdné aby bylo metro ekonomicky kryto nákladově by muselo být až 10 liber. Ohlášeno je zvednutí ceny, ale již se neví o kolik to bude. Má se oslabit hodnota měny, stejně tak zavést DPH, ale konkrétní čísla nejsou k dispozici. Egypt přestal mluvit i o privatizaci, protože by to přineslo ztrátu politických vlivů a propouštění. Bez té ale nebude know-how, kapitál a rozvoj. A naopak veškeré zatížení padá na státní rozpočet.
Zdroj: www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
A je to tady, tunel pod Suezským kanálem jde do výstavby:
Dvě velké egyptské stavební firmy, Arab Contractors s Orascom postaví 70m pod zemí 4,7 km 2-tubusový tunel pro vozidla a 3. tunel pro železniční trať. Náklady jsou 2 mld. USD, práce mají být ukončené v roce 2018. Práce jsou součástí Suez Canal Corridor Area Project. Prvně zadáváno v roce 2014 s cílem zesílit hospodářský rozvoj a dopravní možnosti mezi městy Port Said, Ismailia a Suez.
Dvě velké egyptské stavební firmy, Arab Contractors s Orascom postaví 70m pod zemí 4,7 km 2-tubusový tunel pro vozidla a 3. tunel pro železniční trať. Náklady jsou 2 mld. USD, práce mají být ukončené v roce 2018. Práce jsou součástí Suez Canal Corridor Area Project. Prvně zadáváno v roce 2014 s cílem zesílit hospodářský rozvoj a dopravní možnosti mezi městy Port Said, Ismailia a Suez.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 0:18:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egypt v roce 2030, nový Egypt: https://www.mped.gov.eg/EgyptVision?lang=en , https://egypt2030.gov.eg/?lang=en
Dne 30.6.2016 se odevzdala do provozu nová dálnice Cairo - Marsa Matruh motorway v celkové délce 300 km. Je v parametrech 2x3 a 2x4 jízdní pruhy. Více informací: http://www.cairoscene.com/Buzz/New-Cair ... me-by-Half .
Dne 30.6.2016 se odevzdala do provozu nová dálnice Cairo - Marsa Matruh motorway v celkové délce 300 km. Je v parametrech 2x3 a 2x4 jízdní pruhy. Více informací: http://www.cairoscene.com/Buzz/New-Cair ... me-by-Half .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 0:20:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Egypt zesílí ještě více investice do silniční infrastruktury. Ministerstva dopravy, veřejných prací a úřad armádních inženýrů informoval, že se v letech 2017 a 2018 postaví ještě navíc oproti dosavadním plánům dalších 7.000 km silnic. V současné době se dokončuje 2. fáze rozvoje silniční infrastruktury. Egypt poslední roky zesílil investice do silniční sítě, která poslední dekády nepostačovala jak novým vozidlům v zemi tak ani rychlé urbanizaci velkých měst. Přebudovala se hlavní dálnice mezi Káhirou a Alexandrii, probíhá dualizace mnoha hlavních tahů v celé zemi, realizuje se výstavba nových ulic a nových silnic včetně masivní opravy mostů. Nové spojení napříč Suezem a ten sám o sobě se rozšířil. Vláda informovala, že práce jsou někde v polovině plánů celého rozvoje silniční infrastruktury. Země je 6 let od revoluce, hospodářství ještě není zcela funkční. Probíhá mnoho reforem, MMF zde půjčil 12 mld. USD na rozvoj. Více lidí podniká a něco vyrábí, nezaměstnanost je kolem 12%, výdaje na armádu jsou 5 mld. USD (1,5% HDP), stále je vysoký státní dluh kolem 80% HDP, ale v této úrovni se pohybuje již dekádu. Rámcovým základem celého rozvoje je Vize 2030.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Dne 8.1. se odevzdalo do provozu 39 km dálnice Káhira - Banha.
Dne 8.1. se odevzdalo do provozu i 43 km Regional Ring Road z Káhiry, Ismailia Desert Road do Banha, včetně mostu Nile u Banha.
Zdroje: http://allafrica.com/stories/201801080662.html , https://www.egypttoday.com/Article/1/39 ... -next-week
Dne 8.1. se odevzdalo do provozu i 43 km Regional Ring Road z Káhiry, Ismailia Desert Road do Banha, včetně mostu Nile u Banha.
Zdroje: http://allafrica.com/stories/201801080662.html , https://www.egypttoday.com/Article/1/39 ... -next-week
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Dne 15.7. se odevzdal do provozu poslední 55 km úsek na 403 km dlouhém tahu Regional Ring Road kolem Káhiry. Poslední úsek jde od Banha po Cairo-Alexandria Desert Road, SZ od Káhiry. Jde o jeden z nejdelších RR v 8-pruhu v rámci světa a obsluhuje celé metropolitní území hlavního města.
Zdroj: https://www.egyptindependent.com/region ... -ministry/
Zdroj: https://www.egyptindependent.com/region ... -ministry/
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Egypt
Suez, Mubarak anebo Al Salam Bridge otevřen v roce 2001 vytvořil pozemní spojení ponad kanál Suezu. Jeho dominantnost nyní dotvořím jinou dominantou, která se proti mostu jeví jako drobec, proplula pod ním letadlová loď USS Abraham Lincoln:
https://structurae.net/structures/suez-canal-bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/Suez_Canal_Bridge
https://structurae.net/structures/suez-canal-bridge
https://en.wikipedia.org/wiki/Suez_Canal_Bridge