Dimenzování D46 u Olomouce
Dimenzování D46 u Olomouce
Poměrně často jezdím kolem Olomouce od Brna po R46. Pokaždé ale kroutím hlavou nad tím jak je organizována a dimenzována MUK R46 s R35 (http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1395386 ... 58592@z=12), kdy je R46 v délce cca 1 km vedena kolektory, fakticky tak 4 pruhy v každém směru. Nemáte prosím někdo informace k tomu proč bylo toto řešení (podle mne silně naddimenzované, drahé a nepřehledné) zvoleno? děkuji
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Protože do dostavby D1 Vyškov - Lipník bude R35 a R46 plnit hlavní spojnici mezi těmito body. Na této křižovatce je nejzatíženější směr Vyškov - Lipník, a aby nedošlo ke vzniku "špuntu", bylo zvoleno toto řešení.
Křižovatka je přehledná, a řádně značená. To že někteří lidi nesledují značení, je věc druhá.
Křižovatka je přehledná, a řádně značená. To že někteří lidi nesledují značení, je věc druhá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
8 (osm) pruhů při intenzitě 34.000 aut? to snad nemyslíte vážně?! to znamená investici cca 300 milionů navíc... jestli si pamatuji dobře, tak prazský okruh měl při otevření intenzity 50.000 a o špuntu s dvěmi pruhy se nemluvilo...Lenny píše:Protože do dostavby D1 Vyškov - Lipník bude R35 a R46 plnit hlavní spojnici mezi těmito body. Na této křižovatce je nejzatíženější směr Vyškov - Lipník, a aby nedošlo ke vzniku "špuntu", bylo zvoleno toto řešení.
Křižovatka je přehledná, a řádně značená. To že někteří lidi nesledují značení, je věc druhá.
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Důvod je jiný, prostší.. Jsou tady kolektory, aby propojily uzel R35×R46 s přilehlým sjezdem na II/570 a Hněvotín. Sjezd na Hněvotín dokonce dodnes jednu rampu, protože se čekalo na dostavbu přilehlého obchodně komerčního areálu, k jehož realizaci ale zatím stále nedošlo..
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Když Ti xy procent z tohoto proudu odbočuje na R35, tak se to mělo uskutečnit jednopruhovou rampou s krátkým vyřazovacím a zrychlovacím pruhem, tak jak to je třeba na MÚK Brno-jih?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
S tou zonou je to taky pravda, letos proběhla EIA na dostavbu chybějící rampy II/570-Prostějov.
Ještě kdyby bylo na MÚK Modletice tento typ křižovatky, tak si Pražané spokojeně libují. Jenže tam to nešlo z x důvodů.
Ještě kdyby bylo na MÚK Modletice tento typ křižovatky, tak si Pražané spokojeně libují. Jenže tam to nešlo z x důvodů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
děkuji, něco takového jsem čekal... nicméně když si uvědomím, že po dokončení D1 se z R46 stane nevýznamná komunikace lokálního charakteru s intenzitami tak do 10.000 tak tomu stejně nerozumím. to co je dneska vedeno z Brna "rovně", tj na R35 se může klidně zavřít, neboť na kolektoru je také odbočka na R35... dvě odbočky nedávají při těchto intenzitách vůbec smysl... i přes možný komerční areál. Nebo se mýlím????mapman píše:Důvod je jiný, prostší.. Jsou tady kolektory, aby propojily uzel R35×R46 s přilehlým sjezdem na II/570 a Hněvotín. Sjezd na Hněvotín dokonce dodnes jednu rampu, protože se čekalo na dostavbu přilehlého obchodně komerčního areálu, k jehož realizaci ale zatím stále nedošlo..
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Nepodceňoval bych výhledové intenzity, protože největší část provozu je beztak tvořena lokální dopravou a ne tou tranzitní. Pokud se začne prostor mezi Olomoucí a Prostějovem více zastavovat, tak tam ty intenzity mohou klidně ještě porůst...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Tak přece to potom nebudou bourat.
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Nějak výrazně asi neporostou, ale relace Brno - Prostějov - Olomouc sama o sobě dává intenzity pro čtyřpruh, i když odpadne relace Brno - Ostrava. Teď tam intenzity přesahují 30 tis. vozidel denně a dokončení D1 podle mého nepřinese odlehčení o víc než 30 %.mapman píše:Nepodceňoval bych výhledové intenzity, protože největší část provozu je beztak tvořena lokální dopravou a ne tou tranzitní. Pokud se začne prostor mezi Olomoucí a Prostějovem více zastavovat, tak tam ty intenzity mohou klidně ještě porůst...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Asi v pohodě pro čtyřpruh.... ale 8 pruhů????. Nevím jak má být umístěn výjezd do té případné zóny, ale neumím si představit, že bylo nezbytné mít 8 pruhů na délce jednoho kilometru...mapman píše:Nepodceňoval bych výhledové intenzity, protože největší část provozu je beztak tvořena lokální dopravou a ne tou tranzitní. Pokud se začne prostor mezi Olomoucí a Prostějovem více zastavovat, tak tam ty intenzity mohou klidně ještě porůst...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Ježíš,proč se tím zabýváte?Prostě to tak je postavené a hotovo.V dnešní době to význam má a v době budoucí tam bude napojování o to pohodlnější a bezpečnější.Jaroslav píše:Asi v pohodě pro čtyřpruh.... ale 8 pruhů????. Nevím jak má být umístěn výjezd do té případné zóny, ale neumím si představit, že bylo nezbytné mít 8 pruhů na délce jednoho kilometru...mapman píše:Nepodceňoval bych výhledové intenzity, protože největší část provozu je beztak tvořena lokální dopravou a ne tou tranzitní. Pokud se začne prostor mezi Olomoucí a Prostějovem více zastavovat, tak tam ty intenzity mohou klidně ještě porůst...
Ta reakce mně připomíná diskusi o tom,že je třeba zbourat čtyřpruh z Lípy do Slušovic na II/491 a udělat tam zpět dvoupruh,protože tam přece nejsou už intenzity,jako v 80 letech.
Proč sakra toto vůbec někomu vrtá hlavou?Nehledě k tomu,že v budoucnu se těleso využije na R49.
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Asi proto, že nemám 300 milionů, které to stálo, doma na vyhození.... Vy jste asi lépe situovaný, ale já se snažím peníze zbytečně nevyhazovat.viky píše: Ježíš,proč se tím zabýváte?Prostě to tak je postavené a hotovo....
Pak se dostáváme do situace, kde je někde zbytečný 8 pruh, zatímco jinde kde je dálnice potřeba, není žádná, neboť na ní nezbyly finance...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Ale tady je to opodstatněné. MUK jsou od sebe 1km, takže podle nové normy tam má být kolektor. No a tak tam je.Jaroslav píše:Pak se dostáváme do situace, kde je někde zbytečný 8 pruh, zatímco jinde kde je dálnice potřeba, není žádná, neboť na ní nezbyly finance...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Situovaný asi líp nejsem,ale situace je taková,že prostě to teď opodstatnění má a hotovo.A ještě navíc ten kolektor.Jaroslav píše:Asi proto, že nemám 300 milionů, které to stálo, doma na vyhození.... Vy jste asi lépe situovaný, ale já se snažím peníze zbytečně nevyhazovat.viky píše: Ježíš,proč se tím zabýváte?Prostě to tak je postavené a hotovo....
Pak se dostáváme do situace, kde je někde zbytečný 8 pruh, zatímco jinde kde je dálnice potřeba, není žádná, neboť na ní nezbyly finance...
Myslím,že je u nás spousta horších příkladů,kde jsou zbytečně vyhozené peníze,než na této komunikaci
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Super, sem s nimi. Založil jsem kvůli tomu nové vlákno, viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 906#p34906viky píše: Myslím,že je u nás spousta horších příkladů,kde jsou zbytečně vyhozené peníze,než na této komunikaci
díky předem za tu spoustu horších příkladů než jsou ty o kterých vím...
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Pro Mapmana:píšeš o lokální a tranzitní dopravě.Lokálni: mnoho řidičů,spadajících mezi lokální se dle možnosti této MÚK raději vyhne-kdyby apon´ na vozovce byly jasně vyznačeny směry a čísla tratí.
Pro Jaroslava:8 pruhů-co se divíš,když projektanti vymysleli studii,kde na 3 běžných kilometrech zplodili v jednom směru 6 a v opačném dokonce 7 úrovn´ových napojení na málo významné místo(Mohelnici)..Ono nejde tak,kdo má miliony ve strožoku,ale kolik se dá při takovém řešení semtam ulít pár korunek do vlastních kapes.Pokud by byly 2 prouhy pro odbočení od Brna na Přerov,dalo by se to pochopit(v souvislosti s výroky Vikiho)Stejně tak od Přerova na Brno jsou dvě možnosti se zařadit na R46...A perlou je napojení této na město Olomouc:Namísto rovně(nelze,pro pruh na Přerov)nejdříve doprava,doleva a dát bacha,abych se motýlkem nedostal na R35 na Mohelnici!
Pro Jaroslava:8 pruhů-co se divíš,když projektanti vymysleli studii,kde na 3 běžných kilometrech zplodili v jednom směru 6 a v opačném dokonce 7 úrovn´ových napojení na málo významné místo(Mohelnici)..Ono nejde tak,kdo má miliony ve strožoku,ale kolik se dá při takovém řešení semtam ulít pár korunek do vlastních kapes.Pokud by byly 2 prouhy pro odbočení od Brna na Přerov,dalo by se to pochopit(v souvislosti s výroky Vikiho)Stejně tak od Přerova na Brno jsou dvě možnosti se zařadit na R46...A perlou je napojení této na město Olomouc:Namísto rovně(nelze,pro pruh na Přerov)nejdříve doprava,doleva a dát bacha,abych se motýlkem nedostal na R35 na Mohelnici!
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Pro Vikyho-asi je dobré nazlobeně a podrážděně smést oponenty a tazatele pod koberec: Ano,je to postavené,ale i dnes nežijící iNG.j.pROCHÁZKA-AČ NERAD,PŘIPUSTIL,ŽE SE TO MOC ING hORÁKOVI NEPODAŘILO.
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Jirkovi S: nelze zapomenout poučku že : CO ZÁKON NEZAKAZUJE,TO JE POVOJENÉ!Z toho se odvíjí situace nejen na našich komunikacích.
(Měl jsem možnost projet jako spolujezdec s několika řidiči kamionů západní Evropu s kamerou v ruce.A záznamy dokazují,jak to řeší jinde.Ach jo!
(Měl jsem možnost projet jako spolujezdec s několika řidiči kamionů západní Evropu s kamerou v ruce.A záznamy dokazují,jak to řeší jinde.Ach jo!
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Nemůžeš to rozvést, co se nepodařilo Ing. Horákovi? Tunel Klimkovice nebo Pisárecký tunel nebo úplně něco jiného?eccevita píše:Pro Vikyho-asi je dobré nazlobeně a podrážděně smést oponenty a tazatele pod koberec: Ano,je to postavené,ale i dnes nežijící iNG.j.pROCHÁZKA-AČ NERAD,PŘIPUSTIL,ŽE SE TO MOC ING hORÁKOVI NEPODAŘILO.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dimenzování R46 u Olomouce
Odpověd´ Lennymu: diskutujeme o MÚK r46,obchvat Olomouce R35,nikoli jiné návrhy,o kterých se nechci a nemůžu vyjadřovat.Této MÚK od Brna se,kdo může také vyhne.Ač to tam znám a osobně jsemměl možnost pořídít záznamy ještě před otevřením části obchvatu na Globus,už tehdy bylo jasné,že navrhovatel neučinil právě nejlépe.Co se týká MŮK u Olympie to už je hrůza.Když z návrhů a plánů vysvítá,že napojení R44 na R35 u Mohelnice má stejné řešení...Co je postaveno-bohužel,je postaveno,ale snažme se zabránit opakování stejného nesmyslu i u Mohelnice a možná i jinde.Lze to řešit i jinak.Podklady vlastním.