Chorvatsko všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Jak pak dostali zabrat chorvatské dálnice před měsícem víme, ale máme již informace o víkendu 20.-22.8.
HAC
*stát zaregistroval 514.159 vozidel; 22,6 mil. HRK
*je to o +4,3% vozidel a +6,6% příjem z mýta oproti r. 2009
Koncesionář Rijeka-Záhřeb
*na dálnici Rijeka-Záhřeb 200.509 vozidel; tržby nezveřejněné
*je to o +5,8% oproti r. 2009
*mýtní stanice Krk: 34.052 vozidel, co je o +8,5% více
*mýtní stanice Rupa: 48.028 vozidel, co je o +5,3% více
Koncesionář Bina Istra
*82.551 vozidel, co je o +1,75% více oproti r. 2009; mýtné se neplatí skoro nikde
*nová dálnice Kanfanar-Pula: 44.386 vozidel; 472.500 HRK
*mýtní stanice tunel Učka a Mirni: vybráno 1,78 mil. HRK; co je o +1,3% více oproti r. 2009
Koncesionář Zagreb-Macelj
*99.642 vozidel; 3,5 mil. HRK
*je to o +7,4% více vozidel a o +11,8% více na mýtném oproti r. 2009
Výběry z mýta jsou udané bez DPH.
Zdroj: http://www.mmpi.hr
HAC
*stát zaregistroval 514.159 vozidel; 22,6 mil. HRK
*je to o +4,3% vozidel a +6,6% příjem z mýta oproti r. 2009
Koncesionář Rijeka-Záhřeb
*na dálnici Rijeka-Záhřeb 200.509 vozidel; tržby nezveřejněné
*je to o +5,8% oproti r. 2009
*mýtní stanice Krk: 34.052 vozidel, co je o +8,5% více
*mýtní stanice Rupa: 48.028 vozidel, co je o +5,3% více
Koncesionář Bina Istra
*82.551 vozidel, co je o +1,75% více oproti r. 2009; mýtné se neplatí skoro nikde
*nová dálnice Kanfanar-Pula: 44.386 vozidel; 472.500 HRK
*mýtní stanice tunel Učka a Mirni: vybráno 1,78 mil. HRK; co je o +1,3% více oproti r. 2009
Koncesionář Zagreb-Macelj
*99.642 vozidel; 3,5 mil. HRK
*je to o +7,4% více vozidel a o +11,8% více na mýtném oproti r. 2009
Výběry z mýta jsou udané bez DPH.
Zdroj: http://www.mmpi.hr
Re: Chorvatsko všeobecně
EBRD úvěr ve výši 60.000.000 eur HAC prací na koridoru Vc
ZÁHŘEB - Chorvatské dálnice (HAC) dnes podepsala smlouvu o půjčce s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) ve výši 60,63 milionů eur, které budou použity na financování dopravních staveb v rámci koridoru Vc, hlášeny zvláštní prohlášení HAC a EBRD.
Úvěr bude použit na financování výstavby dálnice v koridoru Vc.
Vc je hlavní silnice,která spojuje Budapešť , přístav Ploče přes východní Chorvatsko a prochází Bosnou a Hercegovinou.Půjčka byla uzavřena na 15 let s dobou odkladu tří let variabilní sazbou šesti měsíců.
Garantem úvěru je chorvatská vláda a ta bude financovat 50 % koridoru Vc který se skládá z konstrukce chorvatské části dálniční sítě v délce 12.5 km podél severní a jižní hranice s Bosnou a Hercegovinou.
Zbytek finančních prostředků na dokončení koridoru Vc bude poskytnuta prostřednictvím úvěrů od Evropské investiční banky a od HAC, prohlášení z chorvatské dálnici. Předpokládá se, že Evropská investiční banka k co-financování projektu ve stejné výši, to řekl EBRD.
Severní část je 3,5 km dlouhý a sahá od uzlu k Sredanci Svilaja (hranice Bosny a Hercegoviny), včetně mostu přes řeku Savu, jižní populace dluhu začne až 9 kilometrů od Ploče a končí na hranicích s Bosnou a Hercegovinou, včetně hraničního přechodu Metković . V průběhu výběrového řízení pro výběr nejlepšího dodavatele. Plánované dokončení výstavby obou populací je na druhé čtvrtletí roku 2013. A hraniční přechod oblastí Metković května 2011.
"EBRD investice pomůže šířit dálniční sítě v Chorvatsku, a podpořit regionální integraci této země. Dále bude také podporovat další posilování institucí na chorvatském silnic, a systémů řízení podniku," říká Sue Barrett, ředitel odboru dopravy EBRD.
"Propojení koridoru Vc na dopravní síti v zemi hranic s Bosnou a Hercegovinou je velmi důležitý projekt pro Chorvatsko, ale i pro celý region. Po dokončení koridoru Vc bude nejrychlejší spojení mezi severovýchodní a jižní chorvatské, nejpřímější cesty ze střední Evropy k Jadranu a značně zvyšují chorvatské dopravní spojení se sousedními zeměmi, "uvedl ředitel EBRD pro Chorvatsko Zsuzsanna Hargitai.
Od první investici v HAC 2.001 EBRD vyčlenil více než 400 milionů eur do modernizace chorvatské odvětví dopravy. Banka investovala celkem více než 2,35 miliardy eur v různých odvětvích chorvatského hospodářství.
ZÁHŘEB - Chorvatské dálnice (HAC) dnes podepsala smlouvu o půjčce s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) ve výši 60,63 milionů eur, které budou použity na financování dopravních staveb v rámci koridoru Vc, hlášeny zvláštní prohlášení HAC a EBRD.
Úvěr bude použit na financování výstavby dálnice v koridoru Vc.
Vc je hlavní silnice,která spojuje Budapešť , přístav Ploče přes východní Chorvatsko a prochází Bosnou a Hercegovinou.Půjčka byla uzavřena na 15 let s dobou odkladu tří let variabilní sazbou šesti měsíců.
Garantem úvěru je chorvatská vláda a ta bude financovat 50 % koridoru Vc který se skládá z konstrukce chorvatské části dálniční sítě v délce 12.5 km podél severní a jižní hranice s Bosnou a Hercegovinou.
Zbytek finančních prostředků na dokončení koridoru Vc bude poskytnuta prostřednictvím úvěrů od Evropské investiční banky a od HAC, prohlášení z chorvatské dálnici. Předpokládá se, že Evropská investiční banka k co-financování projektu ve stejné výši, to řekl EBRD.
Severní část je 3,5 km dlouhý a sahá od uzlu k Sredanci Svilaja (hranice Bosny a Hercegoviny), včetně mostu přes řeku Savu, jižní populace dluhu začne až 9 kilometrů od Ploče a končí na hranicích s Bosnou a Hercegovinou, včetně hraničního přechodu Metković . V průběhu výběrového řízení pro výběr nejlepšího dodavatele. Plánované dokončení výstavby obou populací je na druhé čtvrtletí roku 2013. A hraniční přechod oblastí Metković května 2011.
"EBRD investice pomůže šířit dálniční sítě v Chorvatsku, a podpořit regionální integraci této země. Dále bude také podporovat další posilování institucí na chorvatském silnic, a systémů řízení podniku," říká Sue Barrett, ředitel odboru dopravy EBRD.
"Propojení koridoru Vc na dopravní síti v zemi hranic s Bosnou a Hercegovinou je velmi důležitý projekt pro Chorvatsko, ale i pro celý region. Po dokončení koridoru Vc bude nejrychlejší spojení mezi severovýchodní a jižní chorvatské, nejpřímější cesty ze střední Evropy k Jadranu a značně zvyšují chorvatské dopravní spojení se sousedními zeměmi, "uvedl ředitel EBRD pro Chorvatsko Zsuzsanna Hargitai.
Od první investici v HAC 2.001 EBRD vyčlenil více než 400 milionů eur do modernizace chorvatské odvětví dopravy. Banka investovala celkem více než 2,35 miliardy eur v různých odvětvích chorvatského hospodářství.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:21:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Chorvatsko všeobecně
Dne 24,10.2010 na státní silnici D 512 Makarska - Vrgorac.
Nikdo nebyl zraněn
Nikdo nebyl zraněn
- Přílohy
-
- D512 Makarska - Vrgorac.jpg (121.07 KiB) Zobrazeno 18048 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:22:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Chorvatsko všeobecně
No ty sítě jim moc nepomohli.
Re: Chorvatsko všeobecně
V novém vydání Bulletinu Sdružení20 četl o zahájení Dolního příslušenství Zdenčina, výstavba silnic spojující Istrijského Y, byla podepsána smlouva o půjčce pro pokračování výstavby koridoru Vc, nový obchvat města Záhřebu a mnoho dalších zajímavých událostí, které poznamenaly druhou polovinu roku 2010 ve společnosti pro správu silnic. Bulletin obsahuje přehled statistik společností do konce září 2010. roku.
http://www.huka.hr/objekti/publikacije/hr/2010_20.pdf
http://www.huka.hr/objekti/publikacije/hr/2010_20.pdf
Re: Chorvatsko všeobecně
Hrvatske autoceste plánují v roce 2011 investovat do výstavby dálnic 2,038021 miliardy kun, což je o 1,229521 miliardy kun více, než se předpokládalo ve vládním programu pro rok 2011. Plánované zvýšení je založeno na:
Financování části dálniční sítě v koridoru podél severní a jižní hranice Bosny a Hercegoviny z úvěru Evropské investiční banky (EIB) a Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD)
Výsledky kapitálového trhu - reálné vyhlídky na financování výstavby mostu přes Drávu - příznivý dlouhodobý úvěr.
Převod nerealizovaných investic z předchozích období do roku 2011.
Plán budování a udržování silnic v roce 2011 předpokládá následující:
činnosti na stavbě dálnic za předpokladu, že převážnou část práce ve směru Záhřeb - Split - Ploče
zavedení nových dálnic a 22 km ve směru Záhřeb - Sisak . Jakuševac - Velika Gorica jih v délce 10 km, na směr Split - Ploče ,akce Ravča - Vrgorac v délce 10 km a směrem na hranice Bosny a Hercegoviny - Metković 2 km
Financování části dálniční sítě v koridoru podél severní a jižní hranice Bosny a Hercegoviny z úvěru Evropské investiční banky (EIB) a Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD)
Výsledky kapitálového trhu - reálné vyhlídky na financování výstavby mostu přes Drávu - příznivý dlouhodobý úvěr.
Převod nerealizovaných investic z předchozích období do roku 2011.
Plán budování a udržování silnic v roce 2011 předpokládá následující:
činnosti na stavbě dálnic za předpokladu, že převážnou část práce ve směru Záhřeb - Split - Ploče
zavedení nových dálnic a 22 km ve směru Záhřeb - Sisak . Jakuševac - Velika Gorica jih v délce 10 km, na směr Split - Ploče ,akce Ravča - Vrgorac v délce 10 km a směrem na hranice Bosny a Hercegoviny - Metković 2 km
- Přílohy
-
- Stavební plán pro rok 2011. godinu rok.JPG (55.74 KiB) Zobrazeno 17359 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 3.4.2016 18:51:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Chorvatsko všeobecně
Vzhledem k sesuvům půdy ve Vrgorac,vláda dovolila stavbu tunelu.
10.03.2011
Povolení je uděleno na výstavbu tunelu délky 200 metrů.
Na neveřejném zasedání rozhodnutí vlády o výstavbě v případě bezprostředního nebezpečí pro vnitrostátní silniční D-512 o úsek úskalí Makarské umístění Vrgorac.
http://www.vecernji.hr/regije/zbog-odro ... nak-263252
Spočitali, že než by sanovali skálu s nejistým úspěchem, tak je lepší a levnější postavit tunel. Tunel se zacne kopat 1.dubna a bude trvat 50 dnu ve 3.smenach.Otevren bude 1.cervence.
http://www.vecernji.hr/regije/gradonace ... nak-264312
10.03.2011
Povolení je uděleno na výstavbu tunelu délky 200 metrů.
Na neveřejném zasedání rozhodnutí vlády o výstavbě v případě bezprostředního nebezpečí pro vnitrostátní silniční D-512 o úsek úskalí Makarské umístění Vrgorac.
http://www.vecernji.hr/regije/zbog-odro ... nak-263252
Spočitali, že než by sanovali skálu s nejistým úspěchem, tak je lepší a levnější postavit tunel. Tunel se zacne kopat 1.dubna a bude trvat 50 dnu ve 3.smenach.Otevren bude 1.cervence.
http://www.vecernji.hr/regije/gradonace ... nak-264312
Re: Chorvatsko všeobecně
Tunel Stupica nad Podgorou se ještě nekope. Firma ktera měla kopat tunel navýšila cenu tunelu z 25mil kn na 47mil. kn. Poslední prohlášení ministra Božidar Kalmeta, po obvinění, že tunel bude vrtat bez důvodu a bez veřejné soutěže, ministr se zlobí při otázce, proč je práce přidělena Viaduktu. bez výběrového řízení.
Tak naštvaný byl, a řekl, že nyní bude pěkné svolávat soutěže, což by znamenalo, že místo toho aby, mohl razit,bude opět soutěž která bude trvat 45 dnů a více. Nicméně, kdy se sesuv půdy stal , je už téměř 6 měsíců čekání na řešení k odstranění skály ...
Split, 08.04.2011
Video a článek zde:
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/kalm ... unela.html
Tak naštvaný byl, a řekl, že nyní bude pěkné svolávat soutěže, což by znamenalo, že místo toho aby, mohl razit,bude opět soutěž která bude trvat 45 dnů a více. Nicméně, kdy se sesuv půdy stal , je už téměř 6 měsíců čekání na řešení k odstranění skály ...
Split, 08.04.2011
Video a článek zde:
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/kalm ... unela.html
Naposledy upravil(a) Honda dne 11.4.2011 10:08:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Chorvatsko všeobecně
Z deníku: Odstraňte skálu ze silnice, nebo to bude problémem politickým .
Split, 10.04.2011 |., 20:04 Tina Kosoři
Vesničané se hněvají, Zabiokovlje oznámení odkladu řešení problému způsobené obrovskými kameny .
Ať se podívají do Japonska'
'No, můj Bože stydět se, jen ať to vidí pánové v Japonsku, , co se stalo v Japonsku, tam silnice za sedm dní byly otevřeny, vyčištěny a všechny. Dovolte mi, abych měl volnou ruku za tři dny, bude silnice průjezdná , "říká George Miočević z RUDELJ. Vztah mezi pobřežím a Zabiokovlje lámal skálu o to důležitější, blíží se léto. Proto se místní varují ...
Video a článek:
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/makn ... oblem.html
Split, 10.04.2011 |., 20:04 Tina Kosoři
Vesničané se hněvají, Zabiokovlje oznámení odkladu řešení problému způsobené obrovskými kameny .
Ať se podívají do Japonska'
'No, můj Bože stydět se, jen ať to vidí pánové v Japonsku, , co se stalo v Japonsku, tam silnice za sedm dní byly otevřeny, vyčištěny a všechny. Dovolte mi, abych měl volnou ruku za tři dny, bude silnice průjezdná , "říká George Miočević z RUDELJ. Vztah mezi pobřežím a Zabiokovlje lámal skálu o to důležitější, blíží se léto. Proto se místní varují ...
Video a článek:
http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/makn ... oblem.html
Re: Chorvatsko všeobecně
SNÍŽIT PLYN radary 'Neviditelné' přichází na chorvatské silnice
Dopravní expert Dr. Zeljko Marusic se domnívá, že podobná zařízení by měla být kladena na chorvatské dálnice, protože chorvatským řidičům chybí dopravní kultura, zejména v blížící se výběr mýtného. - Jedná se o velmi nebezpečný prostor, a řidiči zde jezdí příliš rychle a pak najednou na brzdy před výběrem mýtného, čímž riskovali bezpečnost všech účastníků silničního provozu - říká Dr. Marusic.
Dopravní expert Dr. Zeljko Marusic se domnívá, že podobná zařízení by měla být kladena na chorvatské dálnice, protože chorvatským řidičům chybí dopravní kultura, zejména v blížící se výběr mýtného. - Jedná se o velmi nebezpečný prostor, a řidiči zde jezdí příliš rychle a pak najednou na brzdy před výběrem mýtného, čímž riskovali bezpečnost všech účastníků silničního provozu - říká Dr. Marusic.
- Přílohy
-
- radar.JPG (36.88 KiB) Zobrazeno 16981 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.1.2021 12:23:49, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Chorvatsko všeobecně
'Neviditelné' radary přichází na chorvatské silnice
Dopravní expert Dr. Zeljko Marusic se domnívá, že podobná zařízení by měla být umisťována na chorvatské dálnice, protože místním řidičům chybí dopravní kultura, zejména na příjezdu k mýtnicím. Jedná se o velmi nebezpečný prostor, jelikož zde rychle jedoucí řidiči najednou prudce brzdí, čímž hazardují s bezpečností všech účastníků silničního provozu, říká Dr. Marusic.
nečte se to hned líp? trvalo to přepsat asi 2 minuty
Dopravní expert Dr. Zeljko Marusic se domnívá, že podobná zařízení by měla být umisťována na chorvatské dálnice, protože místním řidičům chybí dopravní kultura, zejména na příjezdu k mýtnicím. Jedná se o velmi nebezpečný prostor, jelikož zde rychle jedoucí řidiči najednou prudce brzdí, čímž hazardují s bezpečností všech účastníků silničního provozu, říká Dr. Marusic.
nečte se to hned líp? trvalo to přepsat asi 2 minuty
Re: Chorvatsko všeobecně
V pondělí 30.5.2011 v 10 hodin otevření silnice D-404.
Zahajovací ceremoniál se bude konat v západním portálu tunelu terminálu Brajdica.
http://www.novilist.hr/hr/Vijesti/Rijek ... estu-D-404
Zahajovací ceremoniál se bude konat v západním portálu tunelu terminálu Brajdica.
http://www.novilist.hr/hr/Vijesti/Rijek ... estu-D-404
Re: Chorvatsko všeobecně
Chápu to správně, že místo toho, aby odstranili ten zával, postaví novou trasu tunelem?
Re: Chorvatsko všeobecně
Ano je to tak ,stále jim to tam padá.Domis píše:Chápu to správně, že místo toho, aby odstranili ten zával, postaví novou trasu tunelem?
Re: Chorvatsko všeobecně
Předseda vlády Jadranka Kosoři v Rijece otevřela D-404
Silnice, která se stavěla osm let a je 3 a půl kilometru dlouhá stála 640 milionů kuna, měla by výrazně ulehčit dopravu v Rijece.
http://www.novilist.hr/hr/Vijesti/Rijek ... estu-D-404
Silnice, která se stavěla osm let a je 3 a půl kilometru dlouhá stála 640 milionů kuna, měla by výrazně ulehčit dopravu v Rijece.
http://www.novilist.hr/hr/Vijesti/Rijek ... estu-D-404
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Chorvatsko všeobecně
Státní HAC upravil základní mapku, co je aktuálně ve výstavbě
*Bina-Istra na Istrii odevzdá letos 68 km dálnic /viz konkrétní vlákno/
*na státních silnicích I. třídy běží druhé největší opravy v historii samostatnosti
*na mapce se již objevil i prstenec kolem Záhřebu
Výstavba je nyní opravdu v minimálním rozsahu, ale:
*Bina-Istra na Istrii odevzdá letos 68 km dálnic /viz konkrétní vlákno/
*na státních silnicích I. třídy běží druhé největší opravy v historii samostatnosti
*na mapce se již objevil i prstenec kolem Záhřebu
Re: Chorvatsko všeobecně
Jak teď na to koukám a srovnávám to s intenzitami, tak Chorvati buď nevědí co s penězi nebo nemají rozum. A11, A12, A13 nebo A5 proč? Čtyři dálnice do Maďarska? My máme problém s jednou dálnicí z Brna do Vidně a tady budou hned čtyři? Jako "beton lobby" by se mi to líbilo, ale to už je fantasmagorie.Diaľničiar píše:Státní HAC upravil základní mapku, co je aktuálně ve výstavběVýstavba je nyní opravdu v minimálním rozsahu, ale:
*Bina-Istra na Istrii odevzdá letos 68 km dálnic /viz konkrétní vlákno/
*na státních silnicích I. třídy běží druhé největší opravy v historii samostatnosti
*na mapce se již objevil i prstenec kolem Záhřebu
Re: Chorvatsko všeobecně
Ono to neni prave jen o intenzitach v danou chvili, viz Chorvatsko, ale o celkove vyspelosti uzemi a rozvoji ci obsluznosti. A diky tomu, ze ma Chorvatsko vynikajici dalnicni sit, bude se rychle rozrustat a i intezity porostou. To si bohuzel nasi "politicni experti" neuvedomili za vice nez 20 let kapitalismu.
Re: Chorvatsko všeobecně
Z těch 4 "dálnic" do Maďarska jsou ale dvě stavěny v parametrech našich starých rychlostek, úzké odstavné pruhy, větší přizpůsobení se terénu, zkrátka není to koncipováno jako široká pohodlná tranevrsopská dálnice...
Re: Chorvatsko všeobecně
Proč fantasmagorie? Májí kvalitní dálniční síť, tak ji zefektivňují dálničními přivaděči = tvoří síť.martin píše: Jak teď na to koukám a srovnávám to s intenzitami, tak Chorvati buď nevědí co s penězi nebo nemají rozum. A11, A12, A13 nebo A5 proč? Čtyři dálnice do Maďarska? My máme problém s jednou dálnicí z Brna do Vidně a tady budou hned čtyři? Jako "beton lobby" by se mi to líbilo, ale to už je fantasmagorie.
A5 = Panevropský koridor (Budapešť/Sarajevo/Jadran) -napojení 100tis Osijeku na dálniční síť + most přes Drávu, jako součást obchvatu.
Další tři dálnice směřují z milionové prosperující metropole do relativně blízkých (50-100km) periferních regionů, navíc přímo postižených válkou (v blízkosti Srbských oblastí).
A11 - 20 km obchvat Velike Gorice (50tis.) + 30 km Sisak (50tis.)
A12 + A13 - Velká města v hustě osídleném kopcovitém terénu. Současné komunikace vedou téměř pořád v obcích, takže se de facto jedná o zlepšení z 50 na 110 km/hod. V podstatě se vykašlali na obchvaty a místo toho staví rovnou novou trasu.
Součástí Uher bylo Chorvatsko 800 let, takže se jedná pouze o obnovu přirozených vazeb přerušených "malou železnou oponou" mezi Jugoslávií a Maďarskem. Pětikostelí (200tis) leží asi 200 km od Záhřebu.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Chorvatsko všeobecně
A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude. A současná dálnice okolo Záhřebu vede oblastí srovnatelnou s okolím naší R1, tak nevím, jestli je nutné budovat druhý širší obchvat.
Na druhou stranu, pokud vím, tak v Chorvatsku staví dálnice téměř za cenu našich jedniček. To bych také výstavbu podporoval.
Jestli jsou to plány reálné, tak můžeme závidět, že mají prostředky na plánování tolika "zbytečných" dálnic, zatímco my nezvládáme postavit ani základní páteřní síť.
Na druhou stranu, pokud vím, tak v Chorvatsku staví dálnice téměř za cenu našich jedniček. To bych také výstavbu podporoval.
Jestli jsou to plány reálné, tak můžeme závidět, že mají prostředky na plánování tolika "zbytečných" dálnic, zatímco my nezvládáme postavit ani základní páteřní síť.
Naposledy upravil(a) dd dne 28.6.2011 14:20:43, celkem upraveno 2 x.
Re: Chorvatsko všeobecně
Současný obchvat Záhřebu je bez mýta a na mýtnicích se pak v letních špičkách dělají kolony a v pracovní dny je tam dost ucpáno. Velký obchvat má být kompletně pod mýtem a tudíž bez kolon.
Re: Chorvatsko všeobecně
A13 navazuje na silnici číslo 6. K plánovanému ukončení obchvatu Pětikostelí to bude cca 30-40km.dd píše:A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude.
A12 končí obchvatem Koprivnice na severním (chorvatském!) břehu Drávy, opět cca 30 km k maďarské dálnici M9 (teoreticky). Ale na rozdíl od A13, která má jasný cíl - 200tisícové město s dokončeným dálničním obchvatem, napojení na Maďarsko je u A12 třeba vnímat pouze jako možný bonus. Prostě Chorvatům asi vyšlo výhodnější postavit dálniční přivaděč z Koprivnice směrem na Vrbovec než na Varaždin.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Chorvatsko všeobecně
Ale maďarská M6 pokračuje na chorvatskou A5. M9 je jen krátký úsek protínající M6, kam má vést výhledově, nevím. Ono z té Koprivnice je to těch 30 km i na A4/M7. Ale nemusíme se dohadovat. Psal jsem, že jim takové plány můžeme závidět.Houdini píše:A13 navazuje na silnici číslo 6. K plánovanému ukončení obchvatu Pětikostelí to bude cca 30-40km.dd píše:A12 ani A13 v Maďarsku na žádnou dálnici nenavazuje a řekl bych, že ani nikdy nebude.
A12 končí obchvatem Koprivnice na severním (chorvatském!) břehu Drávy, opět cca 30 km k maďarské dálnici M9 (teoreticky). Ale na rozdíl od A13, která má jasný cíl - 200tisícové město s dokončeným dálničním obchvatem, napojení na Maďarsko je u A12 třeba vnímat pouze jako možný bonus. Prostě Chorvatům asi vyšlo výhodnější postavit dálniční přivaděč z Koprivnice směrem na Vrbovec než na Varaždin.
Re: Chorvatsko všeobecně
Proč fantasmagorie? Mrkněte na Rozvadov, Petrovice, Bohumín (to je k nepochopení - Ostravsko a Katowicko takové aglomerace!) nebo Lanžhot či Mikulov. Porovnejte současné intenzity a intenzity v roce 2040. Taky se mi to nelíbí, ale žádná sláva to není a teď, když si představím čtyři dálnice do Německa vedle sebe, tak kdo tam bude jezdit? Ono ani v té "Západní" Evropě nejsou buhví jaké intenzity přes hranice. Na hranicích D-NL, D-F, D-DK to jde sakra dolů. Proto to nechápu a investoval bych než do dálnic do kvalitní jedničky a třeba ještě železnice. Jedna věc je mít hustou dálniční síť, která není ani dnes naplněná a druhá věc je to navíc financovat z dluhu, když vím, že ji ani nenaplním. Záhřeb a okolí není NL a ani tranzit tam z těchto směrů není a nikdy nebude.Houdini píše:Proč fantasmagorie? Májí kvalitní dálniční síť, tak ji zefektivňují dálničními přivaděči = tvoří síť.martin píše: Jak teď na to koukám a srovnávám to s intenzitami, tak Chorvati buď nevědí co s penězi nebo nemají rozum. A11, A12, A13 nebo A5 proč? Čtyři dálnice do Maďarska? My máme problém s jednou dálnicí z Brna do Vidně a tady budou hned čtyři? Jako "beton lobby" by se mi to líbilo, ale to už je fantasmagorie.
A5 = Panevropský koridor (Budapešť/Sarajevo/Jadran) -napojení 100tis Osijeku na dálniční síť + most přes Drávu, jako součást obchvatu.
Další tři dálnice směřují z milionové prosperující metropole do relativně blízkých (50-100km) periferních regionů, navíc přímo postižených válkou (v blízkosti Srbských oblastí).
A11 - 20 km obchvat Velike Gorice (50tis.) + 30 km Sisak (50tis.)
A12 + A13 - Velká města v hustě osídleném kopcovitém terénu. Současné komunikace vedou téměř pořád v obcích, takže se de facto jedná o zlepšení z 50 na 110 km/hod. V podstatě se vykašlali na obchvaty a místo toho staví rovnou novou trasu.
Součástí Uher bylo Chorvatsko 800 let, takže se jedná pouze o obnovu přirozených vazeb přerušených "malou železnou oponou" mezi Jugoslávií a Maďarskem. Pětikostelí (200tis) leží asi 200 km od Záhřebu.
Další věc je růst intenzit, pořád tady byla premisa, že to neustále roste a ono se po letošním ščítání ukázalo (i když odečtem vliv metody), že to dokonce kleslo. To je důvod se zamyslet ne? Vlastně je to pozitivní informace pro současnou výstavbu, protože tím říká, pojdmě to postavit, ale nemusíme se bát, že za 20-40 let to budeme muset celé překopat a vybetonovat půlku republiky, protože ta doprava je shora omezená.