Stavební povolení a soudy
Stavební povolení a soudy
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/soud-z ... nka/394637
to je jako zastavit rychlík uprostřed polí... ten důvod je dost pochybný... co by měli říkat obyvatelé ulic Patočkovy, Milady Horákové a Veletržní... o ovzduší a současném životním prostředí... kdyby podobná sdružení nebránila ve výstavbě MO a PO tak by tyto stavby byly už hotové a nevznikaly by špunty jako v Troji a Holešovičkách... Všechno stojí peníze i právník toho sdružení... tak by mě zajímalo z jakých peněz je tento právník placen? Taky by mě zajímalo kolik lidí je v tomto združení, zda jejich počet je větší než nás co bydlíme v dotčených ulicích kudy vede povrchový tranzit ze Strahovského tunelu na D8. Nejhorší je na tom, že se návazné stavby opozdí... rychlodráha na letiště... rekonstrukce železniční trati na Kladno, která má být zahájena po dostavbě tunelu Blanka atd...
to je jako zastavit rychlík uprostřed polí... ten důvod je dost pochybný... co by měli říkat obyvatelé ulic Patočkovy, Milady Horákové a Veletržní... o ovzduší a současném životním prostředí... kdyby podobná sdružení nebránila ve výstavbě MO a PO tak by tyto stavby byly už hotové a nevznikaly by špunty jako v Troji a Holešovičkách... Všechno stojí peníze i právník toho sdružení... tak by mě zajímalo z jakých peněz je tento právník placen? Taky by mě zajímalo kolik lidí je v tomto združení, zda jejich počet je větší než nás co bydlíme v dotčených ulicích kudy vede povrchový tranzit ze Strahovského tunelu na D8. Nejhorší je na tom, že se návazné stavby opozdí... rychlodráha na letiště... rekonstrukce železniční trati na Kladno, která má být zahájena po dostavbě tunelu Blanka atd...
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Bohužel jsme zase u toho, jak tu rozhodují soudy,jakou moc tu mají tato sdružení a že je vůbec možné aby tihle ... mohle neustále sabotovat významné stavby. Ale je to opět jen o legislativě, která toto umožňuje. Víc není co dodat
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Přesně tak, využívají kdejaké díry v zákoně. Je mi moc líto všech obyvatel okolí stavby, kteří si teď budou vinou pár exhibicionistů "užívat" o něco déle bydlení na staveništi.Majkl píše:Bohužel jsme zase u toho, jak tu rozhodují soudy,jakou moc tu mají tato sdružení a že je vůbec možné aby tihle ... mohle neustále sabotovat významné stavby. Ale je to opět jen o legislativě, která toto umožňuje. Víc není co dodat
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Asi byste se měli zorganizovat a udělat nějakou demonstraci. Jenže na to zpravidla normální lidé (na rozdíl od placených aktivistů) nemají čas...Jirka píše:... Taky by mě zajímalo kolik lidí je v tomto združení, zda jejich počet je větší než nás co bydlíme v dotčených ulicích kudy vede povrchový tranzit ze Strahovského tunelu na D8. Nejhorší je na tom, že se návazné stavby opozdí... rychlodráha na letiště... rekonstrukce železniční trati na Kladno, která má být zahájena po dostavbě tunelu Blanka atd...
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Mně by spíš zajímalo co to opravdu reálně znamená. Kde se tedy opravdu stavba zastaví, na jak dlouho atd.
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Podle idnes jde o SP na instalace v tunelu a NSS zatím nerozhodl.
http://zpravy.idnes.cz/soud-zrusil-po-z ... _praha_mku
http://zpravy.idnes.cz/soud-zrusil-po-z ... _praha_mku
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
Nějak jsem ještě nepochopil na které z té řady vydaných SP na tento úsek byla celá řada, takže práce by neměli utichnout na celém úseku, ale jen někde
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
A neni spíš problém v tom, že zk...... ouředníci v tomhle státě nejsou schopný ani to blbý SP vydat korektně a podle zákona?
Re: Soud zrušil stavební povolení na část tunelu Blanka
On je spíš problém u poslanců, že připravují ne příliš kvalitní zákony (ale ty jim do značné míry připravují zase úředníci - ovšem jiní ) se spoustou různých děr a profesionální blokéři se naučili tyhle skulinky dost šikovně využívat. Navíc poslední dobou mám pocit, že specielně Městský soud v Praze a Nejvyšší správní soud nejsou v těchto záležitostech až tak úplně nezávislí, ale je to jen pocit - nechci být tak kategorický jako Dráth .jonáš píše:A neni spíš problém v tom, že zk...... ouředníci v tomhle státě nejsou schopný ani to blbý SP vydat korektně a podle zákona?
Zastavení prací
Dnes ráno jsem objevil tento článek. Pokud budu předpokládat, že se nejedná o vlčí mlhu, tak je to pěknej průšvih.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-41039170-t ... i-povoleni
Nejvíce mě pobavila poslední věta, kde se tvrdí, že protesty by nebyly, pokud by se dokončil SOKP stavba 518, 519. To je vážně nazblbnutí.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-41039170-t ... i-povoleni
Nejvíce mě pobavila poslední věta, kde se tvrdí, že protesty by nebyly, pokud by se dokončil SOKP stavba 518, 519. To je vážně nazblbnutí.
Re: Stavební povolení a soudy
Více k problému též na http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=577
To rozhodnutí NSS je zde: http://www.nssoud.cz/main.aspx?cls=anon ... 2098&mark=
S rozhodnutím soudu nepolemizovat, ale já problém vidím v tom, že tento soud, potažmo soud nižší instance, se nedostatečně zajímal o meritum věci, tedy že dopravní zátěž, potažmo vliv na ŽP měly být hodnoceny v procesu EIA, případně v územním řízení a ne být znovu dokazovány v řízení stavebním. Ale jak u toho člověk není přímo a nesleduje to, těžko se orientuje.
Každopádně teď bude muset proběhnout nové stavební řízení zjevně...
To rozhodnutí NSS je zde: http://www.nssoud.cz/main.aspx?cls=anon ... 2098&mark=
S rozhodnutím soudu nepolemizovat, ale já problém vidím v tom, že tento soud, potažmo soud nižší instance, se nedostatečně zajímal o meritum věci, tedy že dopravní zátěž, potažmo vliv na ŽP měly být hodnoceny v procesu EIA, případně v územním řízení a ne být znovu dokazovány v řízení stavebním. Ale jak u toho člověk není přímo a nesleduje to, těžko se orientuje.
Každopádně teď bude muset proběhnout nové stavební řízení zjevně...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stavební povolení a soudy
Nejsem právník, ale podle mě je to kvůli tomu, že pokud si někdo stěžuje, že "se stavební úřad nezabýval odvolací námitkou žalobce o nezpracování prognózy a analýzy dopravní zátěže v souvislosti s povolovanou stavbou", tak úkolem NSS není tuto námitku vypořádat místo stavebního úřadu - to musí udělat stavební úřad sám. NSS mu pouze může přikázat, aby připomínku náležitě vypořádal - nesmí ale předjímat, jak (dělba soudní a výkonné moci).martini píše:S rozhodnutím soudu nepolemizovat, ale já problém vidím v tom, že tento soud, potažmo soud nižší instance, se nedostatečně zajímal o meritum věci, tedy že dopravní zátěž, potažmo vliv na ŽP měly být hodnoceny v procesu EIA, případně v územním řízení a ne být znovu dokazovány v řízení stavebním.
Tak doufám, že nové řízení už se povede, jelikož NSS v rozsudku napsal "jak pro blbý", co má Magistrát udělat:martini píše:Každopádně teď bude muset proběhnout nové stavební řízení zjevně...
Někdo by mohl vypsat sázky, jestli v příštím pokusu stavební úřad tyto pokyny konečně pochopí, nebo neNSS píše:nelze to vyložit jinak, než, že je žalovaný povinen v novém rozhodnutí označené odvolací námitky vypořádat přezkoumatelným způsobem tak, aby mohla být posouzena správnost jeho závěrů. Znamená to tedy, že stěžovatel v předmětné části znovu uváží o důvodnosti odvolacích námitek a předložených důkazů a pokud opět dojde k závěru, že pro rozhodnutí nemají význam, musí svůj závěr přesvědčivě zdůvodnit.
Jinak mě v rozsudku zaujala ještě jedna věc - kromě obligátního lajdáctví a hledání zkratek tentokrát Magistrát vytáhl novou zbraň v podobě napadení překlepu (nešikovné formulace) v rozsudku Městského soudu, žalobce to komentoval takto:
Předpokládám ale, že někoho ani toto nepřesvědčí a dále bude papouškovat oblíbenou hlášku z dílny marketingu ŘSD o zneužívání formálních chyb občanskými sdruženímiKasační stížnost sama je prodchnuta formalismem a slovíčkařením, jehož vrcholem je zneužití překlepu v rozsudku soudu vzniklého záměnou kladného slovesa za záporné.
Re: Stavební povolení a soudy
+1martini píše:Více k problému též na http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?id=577
To rozhodnutí NSS je zde: http://www.nssoud.cz/main.aspx?cls=anon ... 2098&mark=
S rozhodnutím soudu nepolemizovat, ale já problém vidím v tom, že tento soud, potažmo soud nižší instance, se nedostatečně zajímal o meritum věci, tedy že dopravní zátěž, potažmo vliv na ŽP měly být hodnoceny v procesu EIA, případně v územním řízení a ne být znovu dokazovány v řízení stavebním. Ale jak u toho člověk není přímo a nesleduje to, těžko se orientuje.
Každopádně teď bude muset proběhnout nové stavební řízení zjevně...
Re: Stavební povolení a soudy
Hrozba pro Blanku: Dřív musí být obchvat přes Suchdol, říká stavební povolení
Nic se neděje, podmínky stavebního povolení lze obejít, říká pražský magistrát.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-48319960-h ... i-povoleni
Citace:
Navázanost vnitřního Městského okruhu (tedy Blanky) a vnějšího Pražského okruhu nařizuje podmínka číslo 83 stavebního povolení pro úsek Špejchar-Pelc Tyrolka, která doslova říká: "Stavba bude koordinována s výstavbou MO SAT 2a, SAT 2b, stavbou 9515 Myslbekova - Prašný most, stavbou 0080 Prašný most - Špejchar a se stavbami PO č. 518 a 519 tak, že citované stavby PO musí být zprovozněny nejpozději se zprovozněním uvedených staveb MO."
Stavební povolení pochází z listopadu 2006. V té době již přitom bylo zřejmé, že Pražský okruh do té doby stát nebude. „Podmínka byla převzata z podmínky č. 94 Územního rozhodnutí, vydaného 8.7.2002,“ uvedl vedoucí speciálního stavebního úřadu pražského magistrátu Jiří Archmann, který je pod stavebním povolením podepsán.
Podmínka se tam přitom dostala po zásahu občanského sdružení EKO Břevnov. To o provázanost obou staveb požádalo v připomínkovém řízení na základě studie Ústavu dopravních informací, podle níž by Blanka po zprovoznění bez okruhu přivedla do centra města mnohem víc aut než současná severojižní magistrála. „Jižní spojka má dnes 90 až 105 tisíc aut za den, křižovatka na Malovance by měla zatížení 125 tisíc aut za den,“ říká právník sdružení Aleš Ohrablo.
Nic se neděje, podmínky stavebního povolení lze obejít, říká pražský magistrát.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-48319960-h ... i-povoleni
Citace:
Navázanost vnitřního Městského okruhu (tedy Blanky) a vnějšího Pražského okruhu nařizuje podmínka číslo 83 stavebního povolení pro úsek Špejchar-Pelc Tyrolka, která doslova říká: "Stavba bude koordinována s výstavbou MO SAT 2a, SAT 2b, stavbou 9515 Myslbekova - Prašný most, stavbou 0080 Prašný most - Špejchar a se stavbami PO č. 518 a 519 tak, že citované stavby PO musí být zprovozněny nejpozději se zprovozněním uvedených staveb MO."
Stavební povolení pochází z listopadu 2006. V té době již přitom bylo zřejmé, že Pražský okruh do té doby stát nebude. „Podmínka byla převzata z podmínky č. 94 Územního rozhodnutí, vydaného 8.7.2002,“ uvedl vedoucí speciálního stavebního úřadu pražského magistrátu Jiří Archmann, který je pod stavebním povolením podepsán.
Podmínka se tam přitom dostala po zásahu občanského sdružení EKO Břevnov. To o provázanost obou staveb požádalo v připomínkovém řízení na základě studie Ústavu dopravních informací, podle níž by Blanka po zprovoznění bez okruhu přivedla do centra města mnohem víc aut než současná severojižní magistrála. „Jižní spojka má dnes 90 až 105 tisíc aut za den, křižovatka na Malovance by měla zatížení 125 tisíc aut za den,“ říká právník sdružení Aleš Ohrablo.
Re: Stavební povolení a soudy
děkuji pražskému magistrátu, že zvládá na rozdíl od jiných úřadů (dálnice, Pražský okruh) ten boj se škodiči a daří se stavět. Metody odpovídají tomu, jaké metody používají škodiči a jsou účinné. Vše podle zákona, bohužel. Nicméně MD a ŘSD a další by si měly vzít z MHMP příklad.
Re: Stavební povolení a soudy
Otázkou je, zda se mu tunel podaří zprovoznit. Nerad bych, aby to dopadlo jako jako křižovatka na R1 u dolních Břežan, která je posatvená a nedá se po ní kvůli podobné podmínce jezdit (tam stačí "jenom" peníze na obchvat Písnice). Tady tu podmínku jen tak nesplní ...obr píše:... daří se stavět ...
Jedině, že by tam dali zákaz vjezdu na nájezdy a nesankcionovali jej ....
Re: Stavební povolení a soudy
To by nešlo... Na to by určitě někdo upozornil a policie pak musí jednatdvs píše:Jedině, že by tam dali zákaz vjezdu na nájezdy a nesankcionovali jej ....
Re: Stavební povolení a soudy
dvs - ano, je to stálý souboj, doufejme, že na MHMP vydrží nadále takoví, kteří nebudou jen kecat a tuhle stavbu dotáhnou až do zprovoznění.
Dovolím si tvrdit, že Blanka jako celek má přeci jen mnohem větší význam a prioritu nežli jedna MUK v Břežanech. Tam na R1 je podstatné, že se spojila D5 s D1.
Dovolím si tvrdit, že Blanka jako celek má přeci jen mnohem větší význam a prioritu nežli jedna MUK v Břežanech. Tam na R1 je podstatné, že se spojila D5 s D1.
Re: Stavební povolení a soudy
Ano, hlavně že tam vydrží ti, co nerespektují zákony. Už tam drží hodně dlouho a upekli další 4 roky. To není proti Blance, ale ať ji zprovozní zákonným způsobem.obr píše:dvs - ano, je to stálý souboj, doufejme, že na MHMP vydrží nadále takoví, kteří nebudou jen kecat a tuhle stavbu dotáhnou až do zprovoznění.
Re: Stavební povolení a soudy
?? jsou tam ti, kteří zákony respektují. A je dobře že pro stavbu Blanka umějí využít každou zákonnou možnost. Jinak nežli zákonným způsobem určitě nepostupují. Ostatně tak jako ti odpůrci...a to je dobře. Na hrubý pytel, hrubá záplata.JirkaS píše:Ano, hlavně že tam vydrží ti, co nerespektují zákony. Už tam drží hodně dlouho a upekli další 4 roky. To není proti Blance, ale ať ji zprovozní zákonným způsobem.obr píše:dvs - ano, je to stálý souboj, doufejme, že na MHMP vydrží nadále takoví, kteří nebudou jen kecat a tuhle stavbu dotáhnou až do zprovoznění.
Že jsou ty zákony mizerné, o tom ani já nepochybuji. Ale musí platit i ty mizerné přeci pro každého stejně.
Re: Stavební povolení a soudy
obr: To, že zákony nerespektovali, právě rozhodl soud. A ti tvoji "škodiči" jenom upozrorňovali na nezákonný postup.
Re: Stavební povolení a soudy
?? konkrétně ? co soud rozhodl ( pravomocné rozhodnutí ) a MHMP nezákonně nerespektuje? (bavíme se o Blance).Pavel Q píše:obr: To, že zákony nerespektovali, právě rozhodl soud. A ti tvoji "škodiči" jenom upozrorňovali na nezákonný postup.
To že po dokončení zažádá o změnu SP povolení provozování stavby, je dle zákona možné. MHMP tak jako škodiči využívá zákonných možností.
Re: Stavební povolení a soudy
Třeba ve stylu v jakém MHMP přistupuje k vydání ÚR na klíčovou stavbu R1 511. Nechci být zlým prorokem, ale sledujte to, vydané ÚR na tuto stavbu bude opět zrušeno a když ho nezruší MMR, tak to bude NSS... Takových chyb jsem dlouho nikde neviděl a to se jedná o stavbu nadnárodního významu.obr píše:Nicméně MD a ŘSD a další by si měly vzít z MHMP příklad.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!