Tak hlavně (ne)zapínání pásů by mělo být zcela na vůli každého, je úplně zvrhlé tohle nějak vymáhat. Já se třeba zapínám i při popjíždění po dvorku nebo ladění rádia (prostě se automaticky zapínám při dosednutí na sedadlo). Zároveň ale nevidím jediný důvod, proč by měl být omezován jiný řidič, který se nechce poutat!Mike píše:přesto si neodpustím poznámku, že z hlediska nebezpečnosti je to závažnější než nezapnuté pásy
Bezpečnostní pásy ano ne
Bezpečnostní pásy ano ne
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
Až ti přistane v autě tak budeš vidět.rob3rt píše:Tak hlavně (ne)zapínání pásů by mělo být zcela na vůli každého, je úplně zvrhlé tohle nějak vymáhat. Já se třeba zapínám i při popjíždění po dvorku nebo ladění rádia (prostě se automaticky zapínám při dosednutí na sedadlo). Zároveň ale nevidím jediný důvod, proč by měl být omezován jiný řidič, který se nechce poutat!Mike píše:přesto si neodpustím poznámku, že z hlediska nebezpečnosti je to závažnější než nezapnuté pásy
Re: Mlhovky
To jako že nepřipoutaný řidič vyletí z auta a přistane v mém? To si neumím představit, může mi to někdo nakreslit?Sosa píše:Až ti přistane v autě tak budeš vidět.rob3rt píše:Tak hlavně (ne)zapínání pásů by mělo být zcela na vůli každého, je úplně zvrhlé tohle nějak vymáhat. Já se třeba zapínám i při popjíždění po dvorku nebo ladění rádia (prostě se automaticky zapínám při dosednutí na sedadlo). Zároveň ale nevidím jediný důvod, proč by měl být omezován jiný řidič, který se nechce poutat!Mike píše:přesto si neodpustím poznámku, že z hlediska nebezpečnosti je to závažnější než nezapnuté pásy
Jediné, kdy mi přijde správné nutit jinou osobu se připoutat je v případě jízdy v jednom autě. Tam už může být jedna nepřipoutaná osoba nebezpečná ostatním...
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
nakreslit proc ne
a co treba tohle? http://www.youtube.com/watch?v=JcVSQh5MbTo
a nebo tohle: http://www.youtube.com/watch?v=lj8TXPLGEh4
a co treba tohle? http://www.youtube.com/watch?v=JcVSQh5MbTo
a nebo tohle: http://www.youtube.com/watch?v=lj8TXPLGEh4
Re: Mlhovky
Tak nehodu bez připoutání si samozřejmě představit dokážu, proto se poutám
Co si nedokážu představit je Sosova hláška Až ti přistane v autě tak budeš vidět.
Co si nedokážu představit je Sosova hláška Až ti přistane v autě tak budeš vidět.
Re: Mlhovky
asi je to myšleno tak, že bude z auta vymrštěn směrem ke tvému
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Mlhovky
Až někoho zabiješ páč nebyl připoutanej, tak si to tím určitě v klídku omluvíš.
Re: Mlhovky
Tak vyžadování připoutání je celkem jasný, vzhledem k celospolečenským škodám, které nepřipoutaný člověk při havárii způsobí - psychická újma pro okolí, kteří místo člověka s boulí tahají tězce raněného, či mrtvého a vzhledem k celkem přesně vyjádřeným ztrátám státního rozpočtu (mrtvý cca 3mil, tězce zraněný cca 500 000)...
Re: Mlhovky
Při čelním nárazu naprosto v klidu a mohl by i někoho zabít, je otázka, jak by ho zabrzdil airbag v Tvém autě. Zabil se mi takhle kamarád, který se zásadně nepoutal na sedadle spolujezdce, letěl z auta snad 20 metrů do lesa - kdyby takhle vletěl do jiného auta, mohl zabít i někoho tam...rob3rt píše:Tak nehodu bez připoutání si samozřejmě představit dokážu, proto se poutám
Co si nedokážu představit je Sosova hláška Až ti přistane v autě tak budeš vidět.
Re: Mlhovky
To zní logicky, nicméně není přijatelné s tím souhlasit.Kubajsu píše:Tak vyžadování připoutání je celkem jasný, vzhledem k celospolečenským škodám, které nepřipoutaný člověk při havárii způsobí - psychická újma pro okolí, kteří místo člověka s boulí tahají tězce raněného, či mrtvého a vzhledem k celkem přesně vyjádřeným ztrátám státního rozpočtu (mrtvý cca 3mil, tězce zraněný cca 500 000)...
To mohou zakázat jezdit autem v zimě (pak třeba i celoročně) s odůvodněním, že je lepší si zlomit nohu při chůzi, než se zabít po smyku v autě. To by přece mělo být plně na zodpovědnosti každého z nás!
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
Pokud bych předpokládal, že dost aut už má airbag, tak lze doufat, že by ho eliminoval již jeho airbag. A myslím, že škodlivější pro zdraví bude samotný čelní náraz než nějací poletující řidiči...Standa píše:Při čelním nárazu naprosto v klidu a mohl by i někoho zabít, je otázka, jak by ho zabrzdil airbag v Tvém autě. Zabil se mi takhle kamarád, který se zásadně nepoutal na sedadle spolujezdce, letěl z auta snad 20 metrů do lesa - kdyby takhle vletěl do jiného auta, mohl zabít i někoho tam...rob3rt píše:Tak nehodu bez připoutání si samozřejmě představit dokážu, proto se poutám
Co si nedokážu představit je Sosova hláška Až ti přistane v autě tak budeš vidět.
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
Pokud nemá zapnuté pasy, airbag mu pravděpodobně ustřelí hlavu (zlomí vaz).rob3rt píše: Pokud bych předpokládal, že dost aut už má airbag, tak lze doufat, že by ho eliminoval již jeho airbag. A myslím, že škodlivější pro zdraví bude samotný čelní náraz než nějací poletující řidiči...
Předpisy jsou nejen o zachraňování životů, ale i ZDRAVÍ. Je totiž větší pravděpodobnost, že se nepřipoutaný zmrzačí a bude odkázán po zbytek života na cizí pomoc. Je to pro společnost - rodinu - okolí - sociální systém žádoucí?
Re: Mlhovky
Takhle ale stát může dojít k tomu, že pro sociální systém není žádoucí lyžování, ježdění na kole, plavání, střílení... Prostě jsou věci, které by si měl člověk mít možnost rozhodnout sám.adamos píše:Pokud nemá zapnuté pasy, airbag mu pravděpodobně ustřelí hlavu (zlomí vaz).rob3rt píše: Pokud bych předpokládal, že dost aut už má airbag, tak lze doufat, že by ho eliminoval již jeho airbag. A myslím, že škodlivější pro zdraví bude samotný čelní náraz než nějací poletující řidiči...
Předpisy jsou nejen o zachraňování životů, ale i ZDRAVÍ. Je totiž větší pravděpodobnost, že se nepřipoutaný zmrzačí a bude odkázán po zbytek života na cizí pomoc. Je to pro společnost - rodinu - okolí - sociální systém žádoucí?
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
To přeci není pravda - tady nejde o to zakázat konkrétní činnost (jízda autem, na kole, na lyžích, plavání, střílení...), ale o to aby z ní nevznikaly nepřiměřená rizika. V autě třeba to připoutání, na kole přilba, odrazky, střílení jen na střelnici se sluchátky atd...rob3rt píše:Takhle ale stát může dojít k tomu, že pro sociální systém není žádoucí lyžování, ježdění na kole, plavání, střílení... Prostě jsou věci, které by si měl člověk mít možnost rozhodnout sám.
Re: Mlhovky
Myslím, že pro dospělé cyklisty u nás není povinnost nosit helmu (já ji samozřejmě nosím), stejně tak si nejsem vědom povinnosti nosit sluchátka na střelnici (na kryté je vždy nosím).Kubajsu píše:To přeci není pravda - tady nejde o to zakázat konkrétní činnost (jízda autem, na kole, na lyžích, plavání, střílení...), ale o to aby z ní nevznikaly nepřiměřená rizika. V autě třeba to připoutání, na kole přilba, odrazky, střílení jen na střelnici se sluchátky atd...rob3rt píše:Takhle ale stát může dojít k tomu, že pro sociální systém není žádoucí lyžování, ježdění na kole, plavání, střílení... Prostě jsou věci, které by si měl člověk mít možnost rozhodnout sám.
Prostě taková nařízení chápu v případě například dětí, která z toho nemusí mít rozum a ještě mohou mít nezodpovědné rodiče. Ale dospělá svéprávná osoba ať si klidně jezdí autem nepřipoutaná, na kole jezdí bez helmy a střílí na kryté střelnici bez sluchátek a brýlí.
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
A z Vašich příspěvk_u se takovému člověku budou hradit náklady na léčení následků zranění, která si svou nezodpovědností přivodí. To se Vám taky líbí? Mně teda rozhodně ne!rob3rt píše:Myslím, že pro dospělé cyklisty u nás není povinnost nosit helmu (já ji samozřejmě nosím), stejně tak si nejsem vědom povinnosti nosit sluchátka na střelnici (na kryté je vždy nosím).Kubajsu píše:To přeci není pravda - tady nejde o to zakázat konkrétní činnost (jízda autem, na kole, na lyžích, plavání, střílení...), ale o to aby z ní nevznikaly nepřiměřená rizika. V autě třeba to připoutání, na kole přilba, odrazky, střílení jen na střelnici se sluchátky atd...rob3rt píše:Takhle ale stát může dojít k tomu, že pro sociální systém není žádoucí lyžování, ježdění na kole, plavání, střílení... Prostě jsou věci, které by si měl člověk mít možnost rozhodnout sám.
Prostě taková nařízení chápu v případě například dětí, která z toho nemusí mít rozum a ještě mohou mít nezodpovědné rodiče. Ale dospělá svéprávná osoba ať si klidně jezdí autem nepřipoutaná, na kole jezdí bez helmy a střílí na kryté střelnici bez sluchátek a brýlí.
Pokud by bylo řečeno, že to a to opatření není sice povinné, ale je doporučené a v případě jeho nedodržování si hradíte náklady na léčení sám, tak jsem zvědavý, co by se dělo, to by z toho všichni naši humanisté nejspíš po****li.
Jsou jen 2 cesty:
- buď necháte takového člověka potom napospas osudu - v Evropě nepřipadá v úvahu
- nebo mu nařídíte, že takto riskovat nesmí - to je současný stav
Mezi tím, bohužel, nic není.
Re: Mlhovky
A přesně to by mi přišlo jako dobrá varianta. Označit co není vhodné dělat a kdo to poruší a něco se stane, tak bude hmotně odpovědný za svoji blbost. Ale když se nic nestane, tak není důvod ho nějak trestat.MPMP píše:Pokud by bylo řečeno, že to a to opatření není sice povinné, ale je doporučené a v případě jeho nedodržování si hradíte náklady na léčení sám, tak jsem zvědavý, co by se dělo, to by z toho všichni naši humanisté nejspíš po****li.
Myslím, že by se toho určitě chytly i nějaké pojišťovny a přišly s balíčkem služeb pro nepřipoutané
EDIT: neměl by nějaký admin přesunout diskuzi o pásech někam pryč od mlhovek?
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
Ale dokud to bude postavený tak, že léčbu zranění co si člověk způsobí vlastní blbostí (a je už jedno jestli nepoužitím pásů nebo čímkoliv jiným) mu bude platit celá společnost rovným dílem, tak mu má společnost určitě právo předepisovat ochranné prostředky a za jejich nepoužití sankcionovat.rob3rt píše:A přesně to by mi přišlo jako dobrá varianta. Označit co není vhodné dělat a kdo to poruší a něco se stane, tak bude hmotně odpovědný za svoji blbost. Ale když se nic nestane, tak není důvod ho nějak trestat.
Myslím, že by se toho určitě chytly i nějaké pojišťovny a přišly s balíčkem služeb pro nepřipoutané
EDIT: neměl by nějaký admin přesunout diskuzi o pásech někam pryč od mlhovek?
Re: Mlhovky
V současném stavu mi ale zase přijde přijatelnější aby zdrav.poj. platily léčení nezodpovědného trouby, než aby generovaly takový zisk, že ho musejí utápět v palácích, časopisech a dalších ukázkách, že na to mají... Je fakt, že případné následné sociální dávky nebo invalidní důchody by již nebyly v režii zdrav.poj. Tedy s Vámi v podstatě skoro musím souhlasit (ale bolí to )Kubajsu píše:Ale dokud to bude postavený tak, že léčbu zranění co si člověk způsobí vlastní blbostí (a je už jedno jestli nepoužitím pásů nebo čímkoliv jiným) mu bude platit celá společnost rovným dílem, tak mu má společnost určitě právo předepisovat ochranné prostředky a za jejich nepoužití sankcionovat.rob3rt píše:A přesně to by mi přišlo jako dobrá varianta. Označit co není vhodné dělat a kdo to poruší a něco se stane, tak bude hmotně odpovědný za svoji blbost. Ale když se nic nestane, tak není důvod ho nějak trestat.
Myslím, že by se toho určitě chytly i nějaké pojišťovny a přišly s balíčkem služeb pro nepřipoutané
EDIT: neměl by nějaký admin přesunout diskuzi o pásech někam pryč od mlhovek?
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Mlhovky
Jde o osobní meze, které má každý nastaveny někde jinde. Osobně třeba povinné pásy považuji skutečně za nutné - je velmi pravděpodobné, že v případě nehody, která by se jinak obešla celkem bez následků někoho nepřipoutaného zabiju (známá jednou udělala pavučinu na okně při pitomém brždění). Navíc ten člověk může zabít další lidi v jeho voze.
Na druhou stranu třeba ta helma na kolo/lyže by z mého pohledu být povinná neměla (tím neříkám doporučená). Neb v těchto případech ty rozdíly ve výsledku nejsou takové (když vletím na lyžích do lesa...) a především tím obvykle neohrožuju nikoho cizího (at už přímo, nebo jako viníka mé smrti).
Na třetí stranu reflexní prvky v noci na neosvětlené silnici by rozhodně být měly.
Jo a nemám rád argumentaci tím co my všichni budeme platit za léčení něčích zranění. To bysme půlku sportů mohli rovnou zakázat.
Na druhou stranu třeba ta helma na kolo/lyže by z mého pohledu být povinná neměla (tím neříkám doporučená). Neb v těchto případech ty rozdíly ve výsledku nejsou takové (když vletím na lyžích do lesa...) a především tím obvykle neohrožuju nikoho cizího (at už přímo, nebo jako viníka mé smrti).
Na třetí stranu reflexní prvky v noci na neosvětlené silnici by rozhodně být měly.
Jo a nemám rád argumentaci tím co my všichni budeme platit za léčení něčích zranění. To bysme půlku sportů mohli rovnou zakázat.
Re: Bezpečnostní pásy ano ne
No já nevím, vidím rozpor v tom říct ´někoho nepřipoutaného zabiju´ a zároveň takhle odmítnout helmice na bicykl. To nedává smysl, pás si přece nedávám proto, že nechci, aby mě zabil někdo jiný, to je ´jen´ všeobecné bezpečnostní opatření (koho ohrožuji tím, že si nedám pás? Leda sebe.). Helmu na kolo určitě ano, vždyť pád z kola na rantl může být smrtelný i při nulové rychlosti, určitě tedy pokud někdo chce trajdat po hlavní cestě někde v zástavbě. Stejně tak obdivuji sebevrahy na in-linech, co trénují na hlavní cestě a nemají ani loketní ochranu - respekt!
Re: Bezpečnostní pásy ano ne
Já v tom rozpor nevidím. V prvním případě způsobím značnou újmu někomu jinému (místo plechů bude mít na krku třeba zabití). V druhém případě jenom sobě (a je to moje riziko, se kterým jsem seznámen, ten kdo postavil obrubník nebude mít na triku zabití).
To pak totiž můžem stejně argumentovat při ledním bruslení a přikázat chrániče všeho. Běhat, co běhat, chodit se bude taky v helmě, kdyby to na přechodu zachránilo jeden život. A ve škole budou děcka taky v helmě, víte kolik je úrazů hlavy při houpání na židlích?
Zkrátka ostatní by měli být chráněni přede mnou. Jak se budu chránit já, to bych si s dovolením rozhodnul sám.
EDIT: Díky za separaci z mlhovek
To pak totiž můžem stejně argumentovat při ledním bruslení a přikázat chrániče všeho. Běhat, co běhat, chodit se bude taky v helmě, kdyby to na přechodu zachránilo jeden život. A ve škole budou děcka taky v helmě, víte kolik je úrazů hlavy při houpání na židlích?
Zkrátka ostatní by měli být chráněni přede mnou. Jak se budu chránit já, to bych si s dovolením rozhodnul sám.
EDIT: Díky za separaci z mlhovek
Re: Bezpečnostní pásy ano ne
to je právě ten socialismus, který tu trvá, za své činy nejsme odpovědní
tedy to že na lyžích vletím do lesa a zlomím si vaz je na úkor celé společnosti
ve stejné úrovni je pak to, že jedu nepřipoután
abych to trochu přiblížil původnímu tématu
tak to že jsem připoután je mi při oslnění mlhovkami předjedoucího/protijedoucího vozidla prd platné
tedy to že na lyžích vletím do lesa a zlomím si vaz je na úkor celé společnosti
ve stejné úrovni je pak to, že jedu nepřipoután
abych to trochu přiblížil původnímu tématu
tak to že jsem připoután je mi při oslnění mlhovkami předjedoucího/protijedoucího vozidla prd platné
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Bezpečnostní pásy ano ne
Ano, ale ta společnost to snad unese. Rozhodně to unese líp, než jedinec, který pak bude odpovědný za vaše rozmáznutí o čelní sklo.