Součástí dokumentace jsou i docela přehledné zákresy variant do ortofotomapy.Dokumentace záměru píše:Na základě výsledků těchto jednání a vyjádření a závěru zjišťovacího řízení podle § 7 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí je „dokumentace“ zpracována pro 2 základní nové trasy silnice I/2 (varianty A a F) a v dílčí části na katastru obce Staré Jesenčany je navíc posuzována podvarianta varianty A.
Kromě kritérií ochrany životního prostředí (minimalizace vlivů na životní prostředí) jsou hlavními kritérii pro redukci počtu variant tyto skutečnosti:
– vedení přeložky v blízkosti „rozptylu“ Starý Mateřov (severně v dotyku ochranných
pásem letiště nebo jižně v blízkosti obce Starý Mateřov),
– vedení v prostoru radarové stanice letiště severně od Třebosic (severně od radarové
stanice v prostoru letiště nebo jižně od radarové stanice s přiblížením k Třebosicím a
Starým Jesenčanům),
– vedení v prostoru bývalé skládky TKO Dražkovice (přes severní část bývalé skládky
TKO mimo překladiště TKO a sběrný dvůr, přes centrální část bývalé skládky nebo jižně
od skládky s přiblížením ke Starým Jesenčanům).
I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
Do informačního systému EIA byla vložena dokumentace záměru I/2 Staré Čívice - Dražkovice, jihozápadní obchvat, v dokumentaci je na žádost oznamovatele název záměru změněn na "I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat".
Re: I/2 obchvat Pardubic
Dne 3. 12. byl v informačním systému EIA zveřejněn posudek záměru I/2 Staré Čívice - Dražkovice, jihozápadní obchvat.
Co se týče vedení v prostoru radarové stanice, posudek uvádí následující:Posudek záměru píše:Dokumentace byla posouzena dle požadavků paragrafu 9 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí v rozsahu Přílohy č. 5 tohoto zákona a po zvážení všech výše uvedených skutečností, rizik a přínosů doporučuji záměr I/2 PARDUBICE - JIHOZÁPADNÍ OBCHVAT k realizaci za předpokladu přijetí navržených opatření.
Posudek záměru píše:Je zřejmé, že varianty předpokládající vedení trasy severně od radarové stanice (byly hodnoceny v oznámení) jsou z hlediska vlivu na obyvatelstvo příznivější než vedení trasy blíže obcí Staré Jesenčany, Třebosice a Starý Mateřov. S redukcí variant v dokumentaci lze proto souhlasit pouze v případě, že existují vážné (např. legislativní) důvody pro vyloučení severněji vedených tras. Dokumentace k tomuto tématu uvádí:
„Navržené varianty byly projednávány v průběhu zpracování vyhledávací studie i po jejím dokončení (zejména s Ministerstvem obrany ČR prostřednictvím VUSS Pardubice a s Letištěm Pardubice). Na základě výsledků těchto jednání a vyjádření a závěru zjišťovacího řízení podle § 7 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí je „dokumentace“ zpracována pro 2 základní nové trasy silnice I/2 (varianty A a F) a v dílčí části na katastru obce Staré Jesenčany je navíc posuzována podvarianta varianty A.“
a dále na s.5:
2. Vedení kolem radarové stanice – zásadní požadavek Ministarstva obrany ČR (Letiště Pardubice) na zachování přímého propojení letiště a radarové stanice by znamenal u variant navržených severně od radarové stanice její přemístění. Náklady na výstavbu nové stanice a odstranění stávající (z provozních důvodů nelze stanici pouze přemístit) ve výši cca 60 mil. Kč převyšují efekt vedení přeložky silnice I/2 severně od stávající stanice nebo přímo přes radarovou stanici. Z tohoto důvodu jsou v dokumentaci posuzovány varianty vedené jižně od radarové stanice.
Vyjádření příslušných subjektů, které podmiňují vedení trasy jižně od radarové stanice, nejsou v dokumentaci doložena. Protože odklon trasy jižním směrem má na jižně položené obce významně negativní dopady, považujeme za nezbytné, aby bylo odůvodnění zamítavého postoje pro vedení „severních“ variant záměru podepřeno konkrétním legislativním ustanovením. Nelze upřednostňovat jeden veřejný zájem před jiným bez dostatečného odůvodnění. Rovněž nepovažujeme za dostatečně prokázané, že bylo vynaloženo dostatečné úsilí o nalezení technického řešení, které by zajistilo jak požadované přímé propojení letiště s radarovou stanicí, tak i severní vedení trasy obchvatu. Dokumentace neobsahuje žádné věcné argumenty, které by skloubení obou zájmů vylučovaly.
Re: I/2 obchvat Pardubic
Má ještě I/2 celostátní význam jako silnice I.třídy?
Re: I/2 obchvat Pardubic
Jenom jako příměstská komunikace pro Říčany, Kostelec, Kutnou Horu a možná Čáslav, ale pro Pardubice už ani náhodou. Ale pro lidi bez dálniční známky je to dobrá alternativa.dvs píše:Má ještě I/2 celostátní význam jako silnice I.třídy?
Re: I/2 obchvat Pardubic
Pro Pardubice to je jen vítaná záminka jak si nechat od státu postavit obchvat čistě regionálního charakteru...RACH píše:Jenom jako příměstská komunikace pro Říčany, Kostelec, Kutnou Horu a možná Čáslav, ale pro Pardubice už ani náhodou...dvs píše:Má ještě I/2 celostátní význam jako silnice I.třídy?
Re: I/2 obchvat Pardubic
Je zajímavé, že v té kategorizaci 2040 není I/2 v úseku Praha - Kutná Hora značena jako silnice první třídy, ale je značena až od křižovatky s I/38 na Pardubice a dál ve své dnešní trase. Takže zrovna s tou Pardubickou částí se počítá.
Re: I/2 obchvat Pardubic
No ona i ta I/36 je spíše regionálního významu - severní obchvat Pardubic.
Re: I/2 obchvat Pardubic
Myslím, že je to správné řešení, jenom bych přečísloval I/12 na I/2JirkaS píše:Je zajímavé, že v té kategorizaci 2040 není I/2 v úseku Praha - Kutná Hora značena jako silnice první třídy, ale je značena až od křižovatky s I/38 na Pardubice a dál ve své dnešní trase. Takže zrovna s tou Pardubickou částí se počítá.
Re: I/2 obchvat Pardubic
A proč? I/2 u Prahy byla zavedena nesystémově až v 90. letech (do té doby to byla II/333), tak proč se toho držet. D2 přece máme jinde.RACH píše:Myslím, že je to správné řešení, jenom bych přečísloval I/12 na I/2
Re: I/2 obchvat Pardubic
To je pravda! V tom případě se ovšem nabízí řešení přejmenovat I/2 od I/38 k I/37 (nebo až k I/36 či kde bude končit) na I/12. Ještěže jsem už včera souhlasně nereagoval na RACHův nápad (neuvědomil jsem si tu nesystémovost samotného čísla 2) - teď bych to musel odvolávat !JirkaS píše:A proč? I/2 u Prahy byla zavedena nesystémově až v 90. letech (do té doby to byla II/333), tak proč se toho držet. D2 přece máme jinde.RACH píše:Myslím, že je to správné řešení, jenom bych přečísloval I/12 na I/2
Re: I/2 obchvat Pardubic
Taky souhlasím, že označení I/2 je nesystémové a může se v klidu zrušit. Zvláště když bude začínat mezi Kolínem a K.H. a končit v Pardubicích. Jen jsem chtěl říct, že už dnes je I/12 důležitější a když už ta I/2 zůstane tak by mohla vést od Prahy po současné I/12.Standa píše:To je pravda! V tom případě se ovšem nabízí řešení přejmenovat I/2 od I/38 k I/37 (nebo až k I/36 či kde bude končit) na I/12. Ještěže jsem už včera souhlasně nereagoval na RACHův nápad (neuvědomil jsem si tu nesystémovost samotného čísla 2) - teď bych to musel odvolávat !JirkaS píše:A proč? I/2 u Prahy byla zavedena nesystémově až v 90. letech (do té doby to byla II/333), tak proč se toho držet. D2 přece máme jinde.RACH píše:Myslím, že je to správné řešení, jenom bych přečísloval I/12 na I/2
Re: I/2 obchvat Pardubic
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/2 obchvat Pardubic
Dnes bylo v informačním systému EIA zveřejněno stanovisko záměru I/2 Staré Čívice - Dražkovice, jihozápadní obchvat.
Co to znamená, se lze přesvědčit v dokumentaci, kde je zákres jednotlivých variant do ortofotomapy.Stanovisko záměru píše:Jako nejvhodn jší a k realizaci doporučenou variantou je kombinace variant A a F:
km 0,000 – 1,800 varianta F
km 1,800 – 2,600 varianta A
km 2,600 – 3,600 varianta F
km 3,600 – 5,800 varianta A
km 5,800 po napojení na MÚK Dražkovice varianta F
Re: I/2 obchvat Pardubic
Nějak se ta kilometráž neshoduje s mapou, resp. varianty A a F na sebe v uvedených km nenavazují. No necháme se překvapit
Re: I/2 obchvat Pardubic
Plány na jihozápadní obchvat Pardubic se zjevně opráší, viz: https://pardubice.idnes.cz/obchvat-pard ... zpravy_msv
Re: I/2 obchvat Pardubic
Jak se počítá ta ekonomická výhodnost silniční stavby? Je do toho nějákým způsobem zahrnuto, že "x" obyvatel díky obchvatu už nebude mít hlavní silnici před okny ? A nebo se toto vůbec nebere v úvahu ? Podle mě by tedy mělo tohle patřit mezi hlavní kritéria toho co je potřebné a co méně.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/2 obchvat Pardubic
Nový samostatný leták na tuto stavbu (02/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/389 ... bchvat.pdf
"Na základě výsledků posouzení ekonomické efektivnosti stavby zpracovaných v technicko-ekonomické studii z roku 2017 bylo rozhodnuto, že záměr projektu dosahuje v obou variantách příznivých ekonomických výsledků. Stavba obchvatu tak byla doporučena k realizaci, a to ve variantě s okružními křižovatkami."
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/389 ... bchvat.pdf
"Na základě výsledků posouzení ekonomické efektivnosti stavby zpracovaných v technicko-ekonomické studii z roku 2017 bylo rozhodnuto, že záměr projektu dosahuje v obou variantách příznivých ekonomických výsledků. Stavba obchvatu tak byla doporučena k realizaci, a to ve variantě s okružními křižovatkami."
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/2 obchvat Pardubic
Z této silnice nikdy rychlostka nebude. Ale pomůže to, ještě by možná mohli udělat západní obchvat od Čivic kolem Srnojed do Semtína a okruh kolem Pardubic máme kompletní.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/2 obchvat Pardubic
Ví někdo, nebo má alespoň představu, jak s touto stavbou může zamávat armáda? Pokud by si vymohla zpět svoje objekty (které sama relativně nedávno prodala a teď je chce zpět), mělo by to zásadní vliv např. na trasování, nebo je to řešitelné?
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_regi ... 80316.html
https://pardubicky.denik.cz/zpravy_regi ... 80316.html
Re: I/2 obchvat Pardubic
Na JZ obchvat okolo letiště je zadáno zpracování nové vyhledávací studie.
Předmětem zakázky je zpracování, projednání a dodání díla „Přeložka silnice I/2 Pardubice, JZ obchvat; vyhledávací studie“. Dokumentace bude zpracována v souladu se Směrnicí pro dokumentaci staveb pozemních komunikací v aktuálním znění.
Jedná se o variantní technický návrh vedení přeložky silnice I/2 v oblasti Starých Čívic a Popkovic. Řešení přeložky silnice I/2 bude navrženo bez ohledu na koridor pro VPS č. D18 „Přeložka silnice I/2 Pardubice; jihozápadní obchvať vymezený v ÚPD.
Začátek přeložky silnice I/2 bude na stávající silnici I/2 v prostoru mezi obcí Valy a městskou částí Staré Čívice. Přeložka bude ukončena napojením na silnici I/37.
Cílem vyhledávací studie (dále jen „VST“) je prověření možných variant návrhu přeložky silnice I. třídy při maximálním respektování vojenského prostoru v oblasti letiště Pardubice, zejména prostoru tzv. rozptylu mezi letištěm Pardubice a obcí Starý Mateřov. Technický návrh bude sloužit zejména jako podklad pro vymezení záměru v ÚPD.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
V listopadovém létáku je informace, že "došlo ke shodě ŘSD a Ministerstva obrany na finálním vedení trasy (kolem letiště)."
Trasa se viditelně zaklikatila, přiblížila Starému Mateřovu a větším obloukem míjí skládku odpadu u MÚK Dražkovice. Křižovatka Starý Mateřov se změnila na MÚK.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :05:55.652
Trasa se viditelně zaklikatila, přiblížila Starému Mateřovu a větším obloukem míjí skládku odpadu u MÚK Dražkovice. Křižovatka Starý Mateřov se změnila na MÚK.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :05:55.652
- Přílohy
-
- pce_jz_overlay.png (453.43 KiB) Zobrazeno 8208 x
Re: I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
Kruci, dneska jdou z Pardubic samé dobré zprávy ! / Trnová - Dubina /
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
No, a nebude teď zase "frfňat" Starý Mateřov?
Re: I/2 Pardubice - jihozápadní obchvat
Samozřejmě, že bude. Avizoval to již loni exprimátor Pardubic: https://pardubicky.denik.cz/zpravy_regi ... 11127.html1975 píše:No, a nebude teď zase "frfňat" Starý Mateřov?