D3 ve Středočeském kraji
D3 ve Středočeském kraji
Usnesení vlády 31.5.2010:
Vláda
I. bere na vědomí závěrečnou zprávu a vyhodnocení variantního řešení
výstavby silničního okruhu kolem hlavního města Prahy, dálnice D3 ve Středočeském kraji a rychlostní silnice R55 v úseku Otrokovice - Rohatec, zpracované skupinou odborníků jmenovaných na základě usnesení vlády ze dne 19. září 2007 č. 1064, o Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, a uvedené v části III materiálu č.j. 518/10, které potvrzují, případně nevylučují, koridory, které jsou v souladu se schválenou a navrhovanou územně plánovací dokumentací;
II. ukládá ministru dopravy pokračovat v přípravě předmětných dopravních
staveb k zabezpečení jejich realizace, a to s přihlédnutím k závěrům uvedeným ve
zprávě uvedené v bodě I tohoto usnesení.
Vláda
I. bere na vědomí závěrečnou zprávu a vyhodnocení variantního řešení
výstavby silničního okruhu kolem hlavního města Prahy, dálnice D3 ve Středočeském kraji a rychlostní silnice R55 v úseku Otrokovice - Rohatec, zpracované skupinou odborníků jmenovaných na základě usnesení vlády ze dne 19. září 2007 č. 1064, o Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, a uvedené v části III materiálu č.j. 518/10, které potvrzují, případně nevylučují, koridory, které jsou v souladu se schválenou a navrhovanou územně plánovací dokumentací;
II. ukládá ministru dopravy pokračovat v přípravě předmětných dopravních
staveb k zabezpečení jejich realizace, a to s přihlédnutím k závěrům uvedeným ve
zprávě uvedené v bodě I tohoto usnesení.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jak však většina přítomných ví, názor na vedení středočeské D3 nebyl skupinou odborníků sjednocen a závěrečné rozhodnutí bude přijato až na základě posouzení dokumentace EIA, kde jsou v současné době posuzovány obě varianty (Stabilizovaná a Promika 2008). Dokumentace by měla být do konce roku odevzdána na MŽP.
Nejen z tohoto pohledu je klíčové obsazení postu ministra pro ŽP a odvolání příslušný pracovníků, jejichž utvrzelé názory nelze vyvrátit logickými argumenty.
Nejen z tohoto pohledu je klíčové obsazení postu ministra pro ŽP a odvolání příslušný pracovníků, jejichž utvrzelé názory nelze vyvrátit logickými argumenty.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Současnou paní ministryni Bízkovou pracovně dobře znám z dob minulých, a pokud mám přesné informace, tak v současnosti na MŽP probíhá cosi jako "pasportizace pracovních pozic a zařazení". Prvním, neoficiálním výstupem je info, že je to místy fakt "síla", kdy za panování páně Bursíka bylo hlavní kritérium pro dobré místečko na MŽP příslušnost k partě "kluků a holek co spolu mluví"....
Jeden bonbonek: neprímovější je, že stát, prostřednictvím MŽP, přispívá do dnešních dnů na činnost ekologistických spolků, které obstrukční taktikou bojují proti státu (například ŘSD/MD ČR, nebo MPO ČR), či se rovnou soudí....
Připojuji se ke kolegovi Martini a soudím, že v začarovaném kruhu výstavby liniových staveb, kamž jsme se dnes dostali (D8, D3, SOKP, R35, R52 a další), je velmi důležitým krokem profesionalizace MŽP, ne-li dokonce krokem prvním....
Jeden bonbonek: neprímovější je, že stát, prostřednictvím MŽP, přispívá do dnešních dnů na činnost ekologistických spolků, které obstrukční taktikou bojují proti státu (například ŘSD/MD ČR, nebo MPO ČR), či se rovnou soudí....
Připojuji se ke kolegovi Martini a soudím, že v začarovaném kruhu výstavby liniových staveb, kamž jsme se dnes dostali (D8, D3, SOKP, R35, R52 a další), je velmi důležitým krokem profesionalizace MŽP, ne-li dokonce krokem prvním....
Re: D3 ve Středočeském kraji
Lepším řešením bude MŽP úplně zrušit a zřídit odbor ŽP na ministerstvu zemědělství. MŽP jsou jen trafiky pro zelené škodiče a penězovody na pseudoekoorganizace
Re: D3 ve Středočeském kraji
Reorganizace by to nevyřešila, trafiky by zůstaly jen pod jiným jménem. Pokud se ze zákona musí MŽP k něčemu vyjadřovat, tak je jeho vliv daný.Koumes píše:Lepším řešením bude MŽP úplně zrušit a zřídit odbor ŽP na ministerstvu zemědělství. MŽP jsou jen trafiky pro zelené škodiče a penězovody na pseudoekoorganizace
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak bohužel, ačkoliv dokonce byla snaha stávajícího (a asi vládního) trojlístku tyto dvě ministerstva sloučit, ukázalo se, že "není možná" bo dle kompetenčního zákona se tato dvě ministerstva navzájem kontrolují.... ach jo. takže to nepůjde.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V informačním systému EIA byl založen záznam D3 – Středočeská část. Zatím tedy opravdu jen založen.
Království a půl princezny za 511.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Až bude jednou stát D3, tak se stávající I/3 přečísluje na II/603 nebo v nějakém úseku (např. do Votic) zůstane jako I/3?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Má zůstat jako I/3 z Mirošovic přes Benešov k D3 u Václavic (po nové Václavické spojce).Dusanh píše: v nějakém úseku (např. do Votic) zůstane jako I/3?
Re: D3 ve Středočeském kraji
Co nevidět bude zveřejněna dokumentace EIA, která je na jedno DVD, nevím kolik z toho zveřejní.Bobek píše:V informačním systému EIA byl založen záznam D3 – Středočeská část. Zatím tedy opravdu jen založen.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
D3 v nedohlednu
Dálnice D3 povede přes střední Čechy možná až za dlouhých třináct let
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-povede ... zpravy_sfo
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dalnice-d3-povede ... zpravy_sfo
Re: D3 ve Středočeském kraji
Myslim, ze brzo vyjde Bartovi, ze nejlepsi bude nestavet nic a usetri se nejvic. Fakt je ten, ze Barta placa porad nejake nesmysle, jednou zastavi to a pak zase ono. Vidim jeho praci tak, ze 4 roky bude proverovat nejvyhodnejsi variantu. Fakt je ten, ze D3 ve stredoceskem kraji je myslim soucasne jedna z nejnutnejsich tahu, i z evropskeho hlediska to je tah ze severu na jih.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Bárta mi užzačíná unavovat, jeho vstup na scénu byl ve velkém stylu, šetření, stavění za polovičku, řešení palčivých staveb, nicméně kde je aspon nějaký výsledek?Samozřejmě že něco jde pomalu ale do konce roku měla být dohoda se selkou na D11, kde je?Nikde ani náznak jak to vypadá, to samé řešení dostavby D8. Jediné co udělal, že zaplevelil MD patrikem.
Re: D3 ve Středočeském kraji
V dnešním Hydeparku na ČT 24 Bárta prohlásil, že nejdříve se musí dostavět D3 z Tábora do Budejovic, vcetne obchvatu, pak D3 ve stredoceskem kraji (mezitim se vyresi problemy s ekology a vedenim trasy) a pak zbytek na statni hranici. Takze ten termin je realny, protoze dohadovani ve stredoceskem kraji se deje uz 20let, osobne to nechapu, protoze trasa neprochazi zadnym chranenym uzemim, pouze udolim nekolika poslednich trampiku
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: D3 ve Středočeském kraji
Svatosp: Dálnice žádným údolím ani Posázavím neprochází, natožpak aby otravovala nějaké trampy, to je podle mě právě jedna z největších lží ekologů. Dálnice Posázaví pouze protíná na vysokém mostě, který do údolí Sázavy prakticky nezasáhne.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Dobre, spatne jsem se vyjadril, pretina udoli, znam to misto velmi dobre a musim rici, ze to urcite raz krajiny a kouzlo toho mista narusi, ale je to dan za pokrok,kteremu se neubranimeMarooned17 píše:Svatosp: Dálnice žádným údolím ani Posázavím neprochází, natožpak aby otravovala nějaké trampy, to je podle mě právě jedna z největších lží ekologů. Dálnice Posázaví pouze protíná na vysokém mostě, který do údolí Sázavy prakticky nezasáhne.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak když jsme před třemi lety se školou sjížděli Berounku, tak já jsem se naopak strašně těšil, až budeme v Berouně podplouvat pod dálnicí D5 - byl to hezký zážitek, prohlédnout si dálniční most z prostředku řeky
Takže je to tak trochu věc názoru - to "narušení krajinného rázu", třeba to pro někoho bude naopak zpestření I když na druhou stranu ty místní a chataře chápu, taky bych nebyl rád kdyby mi na mém oblíbeném, klidném a tichém zapadlém místečku uprostřed panenské přírody někdo chtěl postavit dálnici, ale jak píšeš pokroku se neubráníme... Naštěstí těch hezkých míst v přírodě je u nás ještě pořád dost.
Takže je to tak trochu věc názoru - to "narušení krajinného rázu", třeba to pro někoho bude naopak zpestření I když na druhou stranu ty místní a chataře chápu, taky bych nebyl rád kdyby mi na mém oblíbeném, klidném a tichém zapadlém místečku uprostřed panenské přírody někdo chtěl postavit dálnici, ale jak píšeš pokroku se neubráníme... Naštěstí těch hezkých míst v přírodě je u nás ještě pořád dost.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak panenská příroda to jistě nebude, když jsou tam chaty a osady.
Navíc, a tím nechci křivdit chatařům, ale co mám zkušenosti, tak to jsou pěkní bordeláři.
Navíc, a tím nechci křivdit chatařům, ale co mám zkušenosti, tak to jsou pěkní bordeláři.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D3 ve Středočeském kraji
No a klid je tam jedině když tam nejsou, jinak sekačky a cirkulárky.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Tak dokumentace je na webu. 526 stran + 56 vlivy na zdraví, 45 hluková studie, 33 rozptylová, 106 dendrologie, 133 migrační, 42 lesy+pozemkový fond, 62 krajinný ráz, 43 voda, 32 hodnocení. Jako bonus mapa a zákresy.
Z hodnocení vychází lépe západní trasa, a to o 0,5%.
Z hodnocení vychází lépe západní trasa, a to o 0,5%.
Království a půl princezny za 511.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Uff...Bobek píše:Z hodnocení vychází lépe západní trasa, a to o 0,5%.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
Jinými slovy obě varianty jsou stejné. Rozdíl je zanedbatelný. Obávám se, že ani proces EIA nerozhodne a výjde z něj stanovisko, že obě varianty jsou realizovatelné a záleží na dohodě se samosprávou, nebo něco v tom smyslu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D3 ve Středočeském kraji
Přímo v dokumentaci se píše, že rozhodnutí je na vládě. Pokud bude preferovat vliv na obyvatelstvo, má se stavět Z, pokud na přírodu, pak V.
Království a půl princezny za 511.
Re: D3 ve Středočeském kraji
Dle mého tento mandát nemůže zpracovatel dokumentace, ani posuzující úřad udělit vládě, ten úřad rozhoduje ve své kompetenci a pokud si to vláda explicitně nevyžádá dle mého, tak se jedná o naprosto nadbytečný krok.Bobek píše:Přímo v dokumentaci se píše, že rozhodnutí je na vládě. Pokud bude preferovat vliv na obyvatelstvo, má se stavět Z, pokud na přírodu, pak V.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D3 ve Středočeském kraji
V ÚPVÚC je zakotvena varianta západní (stabilizovaná), tedy východní variantu nemá vůbec smysl posuzovat, pokud by z procesu EIA nevyšla západní jako nerealizovatelná.Lenny píše:Jinými slovy obě varianty jsou stejné. Rozdíl je zanedbatelný. Obávám se, že ani proces EIA nerozhodne a výjde z něj stanovisko, že obě varianty jsou realizovatelné a záleží na dohodě se samosprávou, nebo něco v tom smyslu.