Tak na to jsou tady zvědaví snad všichni.Lenny píše: Docela jsem zvědavý jak se změní provoz po zprovoznění D1-A1, jestli provoz na této silnici klesne anebo ne. A o kolik klesne.
[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně
Podle toho,jak to rozšiřují u Příbora,to zas tak zalevno nebude.V podstatě jen pozemky a zhutněné těleso v šíři původní komunikace,jinak komplet nová stavba.A to rozšíření není jen o pár metrů...Max píše:Tak ona tady ta prestavba na parametry R podobne jako v pripade nekterejch mist na I/7 je dost zalevno. Az se v budoucnu nerozjede to co melo (protoze se samozrejme zadrhne priprava pokud nebude nova legislativa), tak treba tady se poridi za malo penez hodne muziky.
Re: R48 obecně
no tak jako tak jsem zvědavej kdy se začne něco dít a jak ... ať už to bude jak to bude
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně
Prestavbu na Rko povazuju v dane situaci za mrhani prostredky, ktere jsou potrebnejsi jinde. Dokonceni D1-A1 urcite odvede aspon cast provozu. Lanova svodidla jsou jiste neprijemna, ale objektivne pomohly snizit pocet smrtelnych nehod na useku.
Zvazovalo se nekdy prebudovani na stridavy 2+1? Ve Svedsku je spousta takovych cest a funguji velmi dobre.
Zvazovalo se nekdy prebudovani na stridavy 2+1? Ve Svedsku je spousta takovych cest a funguji velmi dobre.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
Co já vím tak nezvažovalo, a doufám, že se ani zvažovat nebude.
Byla by to jednoznačná degradace tohoto tahu.
Byla by to jednoznačná degradace tohoto tahu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně
Proc degradace? Existuji nejake studie propustnosti? Laicky mi pripada, ze pri stejnem rychl. limitu a s moznosti predjeti pomaleji jedoucich vozidel by se mohla mirne snizit propustnost, a velmi vyrazne zlepsit pohodli a bezpecnost jizdy. Mohl by pak na kazde strane existovat i uzky odstavny pruh.. jak rikam, nejsem schopen to posoudit, proto me zajima, jestli existuji studie na toto tema.
Ma zkusenost ze Svedska je maximalne pozitivni, nicmene je treba rict, ze intenzity provozu jsou ve Svedsku jinde, nez na R48...
Ma zkusenost ze Svedska je maximalne pozitivni, nicmene je treba rict, ze intenzity provozu jsou ve Svedsku jinde, nez na R48...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
Degradace proto, že se snižuje počet jízdních pruhů, kdyby to byla přestavba z 1+1, tak nemám námitek.
Mě osobně tedy přijde komfortnější 2+2, než 2+1.
Protože na 2+2 můžu předjet kdykoliv, nebo se kdykoliv zařadit.
Mě osobně tedy přijde komfortnější 2+2, než 2+1.
Protože na 2+2 můžu předjet kdykoliv, nebo se kdykoliv zařadit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně
Hlavně by to bylo jednoznačné velikánské plus pro bezpečnost dopravy, na střídavý třípruh je to přímo ideálně postavené, IMHO daleko lepší řešení než tam natáhnout doprostřed lanová svodidla a nechat 4pruh.Martin z Ostravy píše:Co já vím tak nezvažovalo, a doufám, že se ani zvažovat nebude.
Byla by to jednoznačná degradace tohoto tahu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
Řeknu to tedy jinak, mě osobně z hlediska uživatelského komfortu vyhovuje současný stav, přeměna na střídavý třípruh by pro mě byla změnou k horšímu.
Z bezpečnostního hlediska nevidím v současném stavu, respektive ve stavu, kdy budou instalována lanová svodidla problém.
Z bezpečnostního hlediska nevidím v současném stavu, respektive ve stavu, kdy budou instalována lanová svodidla problém.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně
Tož pěkně nám tu I/48 chcete zkazit, napřed nebude eRko, pak ani 2+2, a teď 1+2
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně
No a existuje nejaka objektivni studie propustnosti/bezpecnosti/nakladu?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
Věřím, že ta lana tam nakonec nedají.. Jde tam hlavně o nehodovost. Za deště tam kde lana nejsou se člověk často bojí aby auto v protisměru vás nesestřelilo. Při jízdě kolem lan vedle kamionů je taky o hubu.. Myslím, že až intenzita po otevření D1/A1 rozhodne co dál s I/48...
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: R48 obecně
A co pouziti New Jersey svodidel (betonove bloky)? Prostoru asi nezaberou o moc vic nez lana, jak by to bylo s cenou?
Re: R48 obecně
Já bych řekl, že New Jersey (betonove bloky) potřebují cca 80cm, zatímco lana tak odhadem 30 cm.Ondra O.K. píše:A co pouziti New Jersey svodidel (betonove bloky)? Prostoru asi nezaberou o moc vic nez lana, jak by to bylo s cenou?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně
No koukal jsem na ty bet.svodidla, tak to dělá 640mm.
Viz http://www.svodidla.cz/nj/S97.pdf
Viz http://www.svodidla.cz/nj/S97.pdf
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně
Mě se koncept 2+1 také zamlouvá, ale vozovka je zde pro toto uspořádání asi až příliš luxusně široká... Je škoda, že ve sčítání 2010 ještě nebude ten efekt otevřené D1 vidět, neboť nejistota v tom, "co to udělá", je pro rozhodnutí o koncepci tahu klíčová. Bezpečnost u lan není opticky nejlepší, to souhlasím, ale je to holt na 90 km/h, ne 120 km/h, že někteří... Dalším neuralgickým bodem bude SOKP, kde to také nasčítané bude bez něj, ale tam se dá pomocí automatických sčítačů to nějak vybalancovat...
Lana určitě potřebují méně než beton a proto tam jsou. S New Jersey už by asi byl pro 2+2 problém. U lan se dalo projet i když tam byly hromady sněhu, tak já nevím no... 2+1 by bylo pro bezpečnost i pohodu jízdy podle mne také nejlepší.
Lana určitě potřebují méně než beton a proto tam jsou. S New Jersey už by asi byl pro 2+2 problém. U lan se dalo projet i když tam byly hromady sněhu, tak já nevím no... 2+1 by bylo pro bezpečnost i pohodu jízdy podle mne také nejlepší.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 obecně
New Jersey se tam nedávala z toho důvodu, že by nevyšli nějaké smysluplně široké pruhy. Proto se zvolila lana. Ikdyž v úseku Příbor - Rychaltice by New Jersey šla osadit, tam je už vozovka širší.
K rychlosti: Není problém tam předjíždět v 90, 120 nebo ve 160 km/h. Kdo umí, umí, zbytek se bojí.
Tady začínáte operovat s třípruhem, aniž byste to podložili tím, jestli kapacitně bude stačit.
K rychlosti: Není problém tam předjíždět v 90, 120 nebo ve 160 km/h. Kdo umí, umí, zbytek se bojí.
Tady začínáte operovat s třípruhem, aniž byste to podložili tím, jestli kapacitně bude stačit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ad kapacita: Ano, to se právě musí ověřit a je škoda, že se tam neprojeví D1/A1 ve sčítání 2010, čili kdyby někdo chtěl uvažovat o zúžení na 2+2, musí se provést s odstupem cca 0,5 roku po zprovoznění D1/A1 nějaké dosčítání.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ze by se New Jersey neveslo na S 15 se mi zda ok, ale na S 16,5 by se to snad mohlo vejit ? I kdyz teda fakt nevim, ktery useky jsou v jaky z tech 2 kategorii, resp. vim, ze 16,5 je teda novejsi ... ?
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Maxi, a co takhle se sám po tom podívat. Ono se to dá najít rychle.
S 15,0/100 - úsek MÚK Bělotín-východ - MÚK Příbor-sever
S 16,5/100 - úsek Příbor-sever - Rychaltice
S 15,0/100 - úsek MÚK Bělotín-východ - MÚK Příbor-sever
S 16,5/100 - úsek Příbor-sever - Rychaltice
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
mám dotaz - myslíte, že kdyby se měla natáhnout lanová svodidla od rychaltic do příbora a od nového jičína do bělotína, že dojde k navýšení rychlosti na 130 km v hodině a že bude nutnost dálniční známky? nebo ne? a případně kdy by mělo dojít k zahájení tažení těch lanových svodidel přibližně .. v tomto či příštím roce?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
K žádnému zvýšení rychlostího limitu nedojde. To si nikdo nedovolí povolit. A rovněž dálniční známku nebudeš potřebovat. A kdy? To je ve hvězdách...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
no ale přijde mi osazení lanovými svodidly jako mrhání peněz, pokud chce ministr dopravy v budoucnu ten úsek přestavět na R48!, záleží na tom, jestli chce, nebo nechce, pokud nechce a natrvalo to má zůstat jako 4 proudovka 1. třídy, tak lanová svodidla chápu, ale pokud chtějí tam mít v budoucnu Rko, tak jsou to teď zbytečné peníze to mohli raději ušetřit a raději už šetřit na přestavbu na R48 )) ale já to nechávám koňovi, ten má větší hlavu
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Kolik vlastne ta lanova svodidla stoji? Bude-li prestavba na Rko zalezitosti az 2020+, pak desetilete zvyseni bezpecnosti ma smysl.