0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Na jižní úseky je vydáno ÚR, jen si nejsem jist s příhraničním úsekem
Není dosud vydáno ÚR na 0312/II, jedná se o poslední část úseku polovičního profilu a jeho dostavbu až na státní hranice. Jinak 0312/I a 0311 ÚR má a pravomocné.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od andy »

Hejtmani konferovali

„Relativně vágní“ byla podle lineckého listu OÖN vyjádření jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly při konferenci „šéfů vlád“ k rychlostní silnici S10 a Summerauské železnici. Podle deníku hejtmani Zimola a hornorakouský Josef Pühringer diskutovali řadu témat, které se týkají obou regionů.
List zdůrazňuje, že je ještě otevřeno, do kdy bude vybudována česká dálnice navazující na rakouskou S10. Cituje Jiřího Zimolu: „Budeme apelovat na ministerstvo dopravy, aby toto spojení bylo vybudováno tak rychle, jak jen bude možné.“ Prioritu má podle jeho slov nyní dálnice Budějovice – Praha...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od martini »

Informace k navazujícímu úseku na rakouské straně:

Zprovoznění po Freistadt Nord se dle plánu výstavby v této spolkové zemi předpokládá v 2015.

Úsek Freistadt Nord - státní hranice je zařazen mezi klíčové projekty po roce 2016.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Superstrategie p. Bárty

Příspěvek od jonáš »

Nystrom píše:žádná R3 (loni o ní ministr prohlásil, že pokračování k Rakouské hranici je zbytečné).
No a co má být, u Kaplice intenzita dopravy 8000, ve Dvořišti 4000 .. kvůli tomu chcete stavět dálnici nebo Rko? Dyť by úplně stačila jednička, uvedená za zlomek nákladu do "normovýho stavu". 8-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od martini »

Však ano, dálnice tam je pravděpodobně zbytečná. Intenzita od Třebonína výrazně poklesne, neboť převážná část dopravy zmizí na Český Krumlov. Všichni víte, že jsem odpůrcem polovičních profilů, ale na takovéto intenzity to opravdu stačí. Uvidíme, co nám přinese nové sčítání z roku 2010, ale v podstatě ten úsek bude postupně nabírat na důležitosti s tím, jak se bude postupně dokončovat D3 a dokončí se D8, nicméně i tak zde na hranici nikdy neočekávám intenzity přes 10 tisíc a pak je tu čtyřpruh opravdu jen o luxusu svezení. Analogická situace je Mikulov a to je ještě trasa do velmi významné Vídně, narozdíl od Lince...

Pravda je, že současná I. třída je tam dost tragická, ale udělat tam nějaké úpravy v současné trase se dle mého rovná tomu, že novou trasu už pak nepostavíme nikdy a to by zase byla škoda.

Podstatné pro další rozhodování bude, zda-li se nám D8/D3 dostane v rámci revize TEN-T sítě do core network nebo to bude jen comprehensive network. Aktuálně k tomu EU vydala metodiku, která má snad 400 stran a podle té se to bude řadit. Až budu mít více informací, popíši to v samostatném topicu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já osobně si myslím, že by tam měl být, podobně jako na R52, 4-pruh.
Sice teď tam intenzity nejsou, ale časem budou a navíc jde taky o nějaký ten komfort a bezpečnost.
Každopádně je nejdříve postavit D3 v Středočeském kraji.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od martini »

Je to o ekonomických možnostech tohoto státu. Postupně dospěješ také k názoru, že je třeba stavět méně nového a starat se o to stávající pořádně, než aby nám to degradovalo. Samozřejmě se musí vyhodnotit, jestli poloviční profil dává dlouhodobě ekonomický smysl. Já si myslím, že ano. Např. cesta do Mikulova mne vůbec ničím neobtěžuje, ani průtah Mikulovem.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Lenny »

Všechny hraniční úseky mají malé intenzity. Ale pokud bysme se řídili jen intenzitami, tak do žádného sousedního státu nám nevede čtyřpruh, ale jen dvoupruh.

Už se začalo na těchto stavbách s výkupu pozemků?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Moravské stréc
Příspěvky: 12
Registrován: 30.5.2009 17:09:36

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Moravské stréc »

To je spíše zamyšlení pro nás,proč na našich hranicích klesají intenzity. Zdá se mi,že na hranicích států na západ od nás, jsou spíš intenzity vyšší než ve vnitrozemí. Že by pro nás za hranicemi nebylo nic zajímavého?
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Jakub Šponar »

martini píše:Však ano, dálnice tam je pravděpodobně zbytečná. Intenzita od Třebonína výrazně poklesne, neboť převážná část dopravy zmizí na Český Krumlov. Všichni víte, že jsem odpůrcem polovičních profilů, ale na takovéto intenzity to opravdu stačí. Uvidíme, co nám přinese nové sčítání z roku 2010, ale v podstatě ten úsek bude postupně nabírat na důležitosti s tím, jak se bude postupně dokončovat D3 a dokončí se D8, nicméně i tak zde na hranici nikdy neočekávám intenzity přes 10 tisíc a pak je tu čtyřpruh opravdu jen o luxusu svezení. Analogická situace je Mikulov a to je ještě trasa do velmi významné Vídně, narozdíl od Lince...

Pravda je, že současná I. třída je tam dost tragická, ale udělat tam nějaké úpravy v současné trase se dle mého rovná tomu, že novou trasu už pak nepostavíme nikdy a to by zase byla škoda.

Podstatné pro další rozhodování bude, zda-li se nám D8/D3 dostane v rámci revize TEN-T sítě do core network nebo to bude jen comprehensive network. Aktuálně k tomu EU vydala metodiku, která má snad 400 stran a podle té se to bude řadit. Až budu mít více informací, popíši to v samostatném topicu.

Poměřovat vše intenzitami je trošku na nic. Proč dneska většina lyžařů z Čech jezdí do Alp (tyrolsko, itálie) přes Mnichov? Je to delší, ale rychlejší. A rychlost rozhoduje. Dokud nebyla dodělaná D5 jezdil jsem přes Budějovice a Linec. Teď co je dodělaná D5 i navazující Německá dálnice tak je rychlejší jet přes Mnichov, přestože to je delší a o dost.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od martini »

No jasně, tak ale pokud na cestě budu mít 40 km směrově nedělené komunikace, kde mohu jet v pohodě 100 km/h, tak proč ne? Hlavní Déčka návaznost ve čtyřpruhu mají... Každopádně pořád jsem pro to připravovat plný profil a v momentě, kdy by k realizaci mělo dojít je třeba se rozhodnout podle ekonomického hodnocení přínosů a nákladů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od jonáš »

Tož důvod vylidnění příhraničních úseků je u nás asi evidentní .. vede to přes nějaký pustý hory, skoro nikdo tam nebydlí, a k sousedům daleko taky žádný větší osídlení. To se se situací v údolí Dunaje či Rýna opravdu nedá přímo srovnávat. Proč to tam nehodnotit podle intenzit, když jinde se to prosazuje jako hlavní kritérium? Z nějaký pochybný prestiže "my na to máme" mi přijde betonování za vydlužený miliardy fakt zbytečný. A dokud neni kompletní vnitrozemskej úsek, tak určitě.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Marty »

Podle mého názoru by byl pro příhraniční úseky s intenzitami pod 15000 adekvátní střídavý třípruh. Chtělo by to i po kilometru info značky "rošíření na 2 pruhy za 3km". Poté co by stoupla intenzita by stačilo k němu dobudovat rozšíření na plnohodnotnou dálnici. Měl bych pak sice jeden směr širší než ten druhý, snad by to šlo nějak normalizovat. Přece jen u hranic je to většinou v kopcích a když vím, že ten pomale jedoucí kamión přede mnou předjedu za 2 km tak jej 90% řidičů nebude riskantně předjíždět.

Podle mne by to bylo lepší než dosavadní strategie "dálnice nebo nic". Aplikovat na zatím nedostavěné plánované Rka co nejdřív !!!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Lenny »

Jak by to vypadlo z mezinárodního hlediska? Země která šetří a doveden na hranici jen dvoupruh místo čtyřpruhu. Je to vizitka země, která ji dělá dobré jméno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Marty »

Lenny píše:Jak by to vypadlo z mezinárodního hlediska? Země která šetří a doveden na hranici jen dvoupruh místo čtyřpruhu. Je to vizitka země, která ji dělá dobré jméno.
A dělá nám snad dobré jméno současný stav ? Oba si jej přejeme vylepšit, ale když se podívám na ty intenzity z roku 2005 u hraničních přechodů plánované sítě eRek - R11 2000, R3 4000, R49 6000, R 52 8000 a srovnám se intenzitou např. "ValMez city" 30000 ... Jsem zvědav na loňské, ale nečekal bych řádově jiná čísla, max. o 20% více. S financemi do infrastruktuy to asi jen tak lepší to nebude - tak bych hned na plný profil viděl v dohledné době jen tu R52. R49, R3 a R11 by to chtělo postavit opravdu ve dvou fázích - nejprve třípruh třeba i s lanovým svodidlem a tepve později dostavbu na plnohodnotné Rko.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Nystrom »

řeč je o úseku Třebonín-hranice (ne Krasejovka). Jasně že ta současná intenzita není velká, ale to je důsledek mizerné silnice I/3 od Kam.Újezdu na jih (nejvyšší počet usmrcených na km). Až bude dálnice od Drážďan až pod ČB, co pak? Nesmí to úplně vypadnout z přípravy, pamatujete si na sliby v r. 2003 po nehodě autobusu u Nažidel a 19 mrtvých? - nahradíme dálnicí. S přípravou D/R se zastavily práce na přeložkách (žel.přejezd u Štilce a Kaplice nádraží), a teď se zastaví i příprava R3? To není dobré. Stávající císařská silnice není rekonstruovatelná v trase ani směrově, ani výškově.
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od jannnn »

No ty intenzity jsou tam sice dnes malé, ale když se tam přivede tak atraktivní cesta jako je plnohodnotné R (podmínkou je samozřejmě pokračování za hranicemi), tak vysoce vzrostou..
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Marty »

jannnn píše:No ty intenzity jsou tam sice dnes malé, ale když se tam přivede tak atraktivní cesta jako je plnohodnotné R (podmínkou je samozřejmě pokračování za hranicemi), tak vysoce vzrostou..
To samozřejmě ano, já si samozřejmě přeju plnohodnotné eRko - ale tak nějak na něj nezbudou finance... V ČR jsou prostě potřebnější stavby, na tom se snad shodneme. Anebo to chcete šáhnout na důchody, platy státních zaměstnanců, zvýšit státní dluh ? Pokud ne, plnohodnotného R3 na hranice se jen tak nedožijeme. Proto si myslím, že je lepší dožít se aspoň kvalitního 3 pruhu...
dobrenz
Příspěvky: 310
Registrován: 8.11.2010 22:02:02

dalnice privede investory do toho zapadleho kraje

Příspěvek od dobrenz »

a z dani, myta etc. se ten kousek dalnice behem 20 let bez problemu zaplati. A k tomu propustit par tisic nadbytecnych byrokratu a mame dalsi zdroj financovani.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Kuba »

jannnn píše:No ty intenzity jsou tam sice dnes malé, ale když se tam přivede tak atraktivní cesta jako je plnohodnotné R (podmínkou je samozřejmě pokračování za hranicemi), tak vysoce vzrostou..
Domnívám se, že jakmile se dodělá D8, D3 za Veselí, Vysočanská radiála a na konci 2015 dovedou Rakušani S10 až za Freistadt, atraktivita tranzitu prudce vzroste. Dále ve 2015 bude doufám už ve výstavbě SOKP 511. Rakušané k pokračování S10 z Freistadtu na hranice jasně říkají, že pokračování S10 závisí hlavně na postupu na české straně, proto to taky osekali v rámci úspor na úsek jen po Freistadt.

Už dneska potkávám na D8 spostu aut se značkou DK, S, východní německo, Vídeň. Osobně jezdím do Rakouska tudy i teď a nejhorší úsek je suverénně Třebonín - Unterweitersdorf. Celkově je ale I/3 silnice smrti po celé délce a těším se až bude dodělaná D3 i jenom za Budějovice.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Lenny »

Pokud se postaví stavba 0312/I bez 0312/II nastane zajímavá situace. 0312/I se má napojovat na stávající obchvat Dolního Dvořiště a cca v příštích 2,5 km nebude žádná křižovatka nebo odbočka http://mapy.cz/#mm=T@dm=133099520+13092 ... 60032@z=13

Na 0312/I je mnoho dlouhých mostů z celkových 9:
Estakáda Zdíky (659 m, 11 polí)
Estakáda Suchdol (659 m, 11 polí)
most přes Blažkovský potok (337 m, 8 polí)
most přes Stradovský potok (211 m, 5 polí)
most přes MK Rožnov a potok (157 m, 5 pole)
most přes Novodomský potok (112 m, 4 pole)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D3 - poloviční profil u Dolního Dvořiště

Příspěvek od dvs »

Pochopil jsem dobře z obrázků, že stávající most přes potok u Dolního Dvořiště se bude stavět celý nový? Dnešní má cca 100m a nový podle komentáře ve videovizualizaci 150m. Obchvat se snad stavěl s nějakým výhledem, že bude pokračovat ke hranici.
http://www.dalnice-d3.cz/public/data/me ... 40s231.jpg
PS: nenašel jsem zatím separátní vlákno pro úsek ČB hranice, tak to dávám sem.
-- Admin: Přesunuto do správného tématu
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Snowman »

Přemýšlel někdo o tom, že z celého jihočeského úseku D3/R3 by mohl být s největší prioriotu realizován poslední hraniční úsek R3 (Nažidla - státní hranice ČR/Rakousko). Rakušané mají celý úsek S10 více méně připravený a při všech veřejných vystoupeních i v oficiálním podkladech uvádějí, že výstavba úseku rychlostní silnice S10 z Freistadtu na hranice ČR/Rakousko je odvislá v zásadě jen od výstavby R3 na české straně. Urychlené propojení obou komunikací by tak urychlilo výstavbu na rakouské straně a mohlo by i urychlit výstavbu v ČR. Např. na slovinsko-chorvatské hranici u obcí Gruškovje/Macelj je to přesně tak. Dálnice A2 ze Záhřebu je dovedena na hranici se Slovinskem, kde dálnice pokračuje ve Slovinsku jako A2 krátkým úsekem a poté je ukončena a další úsek dálnice A2 navazuje až u Ptuje. Každý, kdo někdy jel přes Maribor a Zagreb do Chorvatska tento hraniční přechod jistě zná. Domnívám se, že podobný postup u nás by Rakušanům umožnil rychleji realizovat rychlostní silnici S10 v plné délce a v konečném důsledku by i zvýšil tlak a potřebnost dostavby nejen celé R3, ale i celé D3 v Jihočeském a Středočeském kraji.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od mapman »

U těchto staveb se řeší jak je postavit - dle současně nastavených kritérií nevychází na tyto stavby v kategorii R25,5 ekonomická efektivita a nelze je realizovat s pomocí prostředků z OPD. Jednou z variant je i výstavba v polovičním profilu či odvozeném třípruhu se zachováním prostoru pro dostavbu v případě naplnění kapacity. V tuto chvíli je ale i potřeba aby proběhla aktualizace ČSN 73 6101 Projektování silnici a dálnic a tudíž aby bylo podle čeho stavět. Současná norma toto úplně šťastně a komplexně neřeší.
Snowman
Příspěvky: 152
Registrován: 13.9.2012 10:02:57

Re: 0311 - 0312 Krasejovka - státní hranice

Příspěvek od Snowman »

Problémy s financováním jsou pochopitelné (jako ostatně skoro u všech stavební projetů v ČR), ale myslel jsem, vedle zajištění nezbytného dostatku financí, i např. důraz na administrativní přípravu stavby. Pokud je mi známo, tak tento hraniční úsek ještě nemá ani pravomocné územní rozhodnutí a přitom zde není (a ani snad nebude, jak pevně doufám) odpor žádných ekologických hnutí nebo jiných odpůrců dané stavby. S vydáním územního rozhodnutí by tedy neměl být až takový problém a přesto územní rozhodnutí na tento úsek stále vydáno nebylo. Rovněž spolupráce s rakouskou stranou není asi zcela optimální - např. byla podepsána dohoda mezi vládou České republiky a Rakouskou spolkovou vládou o propojení české rychlostní silnice R 52 a rakouské dálnice A 5 na česko-rakouských státních hranicích (č. 40/2009 Sb. m. s.), ale o propojení R3 a S10 žádný obdobný dokument neexistuje.
Odpovědět

Zpět na „D3“