I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Opava (I/11, I/46) – Ostrava (I/11) – D56 – Frýdek-Místek (D48) – Bílá (I/35)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od FlakY` »

Silnice, která nebyla postavena v rychlostních parametrech (R) a tudíž nemůže být překategorizována. Asi nikdo si nepřeje vést tranzit přes Beskydy, ale pro bezpečnost by i tento úsekl měl být upraven (zrušení úrovňových křižovatek) s dělícím 4 pruhem jako se dnes děje na výstavbě moderních silnic.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Dal bych lana, zrušil ony dvě úrovňové křižovatky a fertig.
Jo a zvýšil rychlost na 110km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Michel »

Souhlasím s Martinem, lanová svodidla a zrušení/přestavění úrovňových křižovatek na tomto úseku bude bohatě stačit. Je tu relativně malý provoz, takže i ten nedělený čtyřpruh je podle mě celkem v pohodě a skoro bych si troufl říct, že na tomto úseku je ze všech nedělených čtyřpruhů v ČR nejmenší nehodovost. Snad ještě nikdy jsem neslyšel, že by se tu stala nehoda, při které by došlo k čelnímu střetu kvůli přejetí vozidla do protisměru.
Jedině snad, pokud už bych zvyšoval rychlost na 110 km/h, tak bych pro větší bezpečnost a komfort jízdy spolu s lanovými svodidly dostavěl na každé straně 1,5 m široký odstavný pruh, ale jinak i samotná lanová svodidla s maximální povolonou rychlostí 90 km/h tomuto úseku ještě na dlouho bohatě vystačí.
Jinak myslím, že tranzit přes Beskydy po I/56 opravdu nehrozí, ani kdyby z FM do Frýdlantu vedlo R-ko, protože následující úsek z Ostravice na Bumbálku je taková horská silnice s četným stoupáním, klesáním a ostrými zatáčkami, pro místní dopravu celkem postačující, pro tranzit ovšem naprosto nevhodná. A navíc mě ani nenapadá, pro koho tranzitujícího by bylo výhodné si tamtudy krátit cestu? Hlavní a myslím, že i nejvýhodnější tranzitní trasy na sever Slovenska jsou po I/11 a I/35.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Warcz »

Tuhle cestu si postavili Ostraváci jako výpadovku do hor. Je dostatečně předimenzovaná a pokud se podaří většinou tranzitu vytlačit na Čadcu bude to jenom dobře. Kdo zná stoupání na Šanci v zimě dá mi za pravdu...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od FlakY` »

S tím tranzitem to bylo dosti nadneseně... Samozřejmě nejsou teď peníze na nějaké velké úpravy, ale později bych si přál zrušení úrovňového křížení a namontování lan. svodidel snad nemůže být fin. tolik nákladné... Zvýší se tím propustnost a bezpečnost vozidel a v neposlední řadě taky lidí, kteří rádi přebíhají ve Frýdlantu. Ještě jsem si vzpoměl, že tato silnice může hrát významnou roli při znovuotevření důlní šachty Frenštát pod Radhoštěm (a to jako že se stane... a dlouho od pravdy nesjem).
Naposledy upravil(a) FlakY` dne 21.1.2011 3:24:07, celkem upraveno 1 x.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od FlakY` »

Jo a s tou rychlostí... moc automobilů se nevidí, co dodržují předepsaných 90. Je to dobrý úsek a není problém jet 150, ale nesmí být velký provoz a špatný stav vozovky.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Michel »

Lenny píše:A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
Taky myslím, že nezbytně nutné to není, ale pokud se najdou peníze, bylo by to možná žádoucí. Je sice pravda, že lanová svodidla komfort jízdy na S16,5 spíše zhorší - levý pruh je opticky i fyzicky užší a jak už jsem psal o žádné čelní srážce automobilů na tomto úseku jsem ještě neslyšel, ale na druhou stranu, jak píše FlakY, snad by to zabránilo lidem, aby tuto cestu přebíhali - snad nebudou tak šílení aby přebíhali i přes ta svodidla... A odstranění úrovňových křižovatek bude přínosem jednoznačně.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Pro některé řidiče ano, ale je spousta takových, kterým to nečinní problém.
S tím přebíháním je to zajímavé. Ale ta svodidla nebudou mít metr na výšku, aby to šlo obtížně přelézt.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od X236K »

Lanova svodidla a rychlost max 90. Vic tu treba neni.

Ohledne tranzitu... casto jezdim z Ostravy na Slovensko a tuto trasu volim jedine ve spicce, jinak jezdim pres Jablunkov.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Dneska jsem si tu silnici po dlouhé době projel a takový provoz, co zde panoval mě docela překvapil. Zkusil jsem i nájezdy na křižovatkách a chtělo by je prodloužit, stejně tak odbočovací pruhy. Kromě těchto věcí by se mohly vyřešit i ty dvě úrovňové křižovatky, co zde ještě jsou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od FlakY` »

Je to docela problém... Nevím jak to mělo celé vypadat, ale když už tu silnici nesmyslně ukončili v Místku http://www.mapy.cz/#x=18.337946&y=49.669851&z=16&l=3 , tak buď to měli dělat jenom jako obyč. silnici s průtahy (kapacitní) a nebo úplně mimoúrovňovou s obchvaty jako kdysi podobným způsobem stavěli I/48. Ty křižovatky se už měli dávno řešit, ale nejsou peníze a vůle. Zvláště to nikdo (většina) nepovažuje za důležitý silniční tah... jedině, že by tam dlouhodobě rostla intenzita sil. provozu.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.

Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Jarda Š. »

Lenny píše:Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.

Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
Ono to odpovídá, podle sčítání dopravy jsou mezi OV a FM intenzity kolem 30 tis. a mezi FM a Frýdlantem kolem 15 tis. vozidel denně.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Pime »

No ja bych to videl na 35 Km tunel pod Beskydami z Frydlantu do Bytce.
To by se jezdilo z Ostravy do Bratislavy.
A nechal bych to postavit NWR jako pruzkumnou sachtu.
Uhli co vytezi si muzou nechat.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Jarda Š. »

Lenny píše:Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od viky »

Jarda Š. píše:
Lenny píše:Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.
Vizuálně bych řekl,že i víc,minimálně 2/3
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Čeladná je asi tím magnetem....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Občan
Příspěvky: 50
Registrován: 7.6.2011 8:07:40

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Občan »

...ohledne ctyrpruhu od Frydlantu dal k SR, tak by bohate stacilo vybudovat pruh pro pomala vozidla ve stoupani podel prehrady a v zimim obdobi zakaz vjezdu kamionum...
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Warcz »

Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od martini »

Warcz píše:Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov
Moje řeč...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od Lenny »

Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od rumpeak »

Lenny píše:Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.
Od úseku za přehradou prakticky až do Bytče je to horský úsek, samá nepřehledná zatáčka. Snad kromě krátké rovinky za Bílou a stoupacího pruhu nad Makovem je kamion až do Bytče prakticky nepředjetelný a to už je docela dálka. Kamioňáci mají navíc za Makovem všude značky, že mají podřazovat na dvojku a veselé tak činí. Po Frýdlant je to luxusní cesta a taky si myslím, že v nějaké budoucnosti za 50 let by stálo za to kopnout nějaké 3 tunely Frýdlant-Mezivodí, Mezivodí-Makov a Makov-Bytča a udělat z toho luxusní spojení Ostrava-Bratislava.
majnao
Příspěvky: 32
Registrován: 24.5.2011 9:18:10

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Příspěvek od majnao »

Navíc v zimě je zde relativně velký provoz Ostrava - lyžarská střediska.
Odpovědět

Zpět na „I/56“