[D55] 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
[D55] 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Netuší někdo jakou prioritu mají stavby 5501 a 5502, resektive, co se kolem nich děje?
Re: R55 obecně
Oba úseky by v rámci aktualizace TEN-T sítí, která proběhne v 2011, měly být do této sítě zařazeny, když se to schválí v navržené podobě. Se stavbou se bohužel nedá v nejbližších 10 letech počítat. Jsou potřebnější úseky.multi píše:Netuší někdo jakou prioritu mají stavby 5501 a 5502, resektive, co se kolem nich děje?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R55 obecně
A existuje již nějaké rozhodnutí kudy úseky 5501 a 5502 povedou.
Re: R55 obecně
Tady buď v oznámení nebo dokumentaci najdeš trasu, kudy trasa R55 povede.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Jak se teď všechno krátí, ruší, reviduje - kdo to tady zná
http://maps.google.cz/maps?ie=UTF8&brcu ... 28374&z=12
nestačily by obchvaty Kokor a Krčmaně?
http://maps.google.cz/maps?ie=UTF8&brcu ... 28374&z=12
nestačily by obchvaty Kokor a Krčmaně?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Myslím, že ne, výškově to nevyhovuje a jsou tam myslím dvě nehezké křižovatky.
Když už to řešit tak e-rkem.
Když už to řešit tak e-rkem.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Stejně už se těším na sčítání 2010, u každé takovéto otázky mi ta čísla fakt chybí.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
No jel jsem tam v létě 2008 a provoz tam byl neskutečný, nestíhal jsem předjet všechny kamiony v místech se stoupacími pruhy i když na tom mělo velký podíl vozidlo, kterým jsem jel.
Pak jsem tam ještě jel dvakrát na podzim v podvečer a taky nic moc.
Pak jsem tam ještě jel dvakrát na podzim v podvečer a taky nic moc.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Výhodou je, že těchto asi 12 km by mohlo být dost levných. V IZ jsou necelé 3 mld.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Právě, podle mě je škoda cpát prachy do obchvatů, když je na dosah elegantnější řešení.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Pomohlo by to, samostatná stavba 5501 končí před Kokorami, i ta by pomohla. Obchvat Kokor nelze nějak rozumně napojit na stávající silnici, jednak je to pěkný hrb za Kokorami a jednak jsou tam chmelnice. Pomohli by obě stavby, když bude je jedna, bude jen jedna, co už
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
A jak se tak na to dívám, tak 5501 spolu s 5502 lze postavit i bez MÚK Přerov s D1. Pro napojení na stávající I/55 lze použít bývalou I/18 dnešní II/150, v které trasa R55 před koncem vede, pouze by se muselo provést výšková úprava napojení, rekonstrukce II/150 a úprava přednosti na křižovatce I/55 s II/150.
Jinak ty 3 mld jsou dle DUR nebo ještě dle technické studie ze začátku tisíciletí?
Jinak ty 3 mld jsou dle DUR nebo ještě dle technické studie ze začátku tisíciletí?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Tak ale hlavně nově se usiluje, aby tento úsek byl v TEN-T spolu s D1 kolem Přerova namísto současného stavu, kdy v TEN-T je R46 + R35 (Olomouc - Lipník) a z definice TEN-T to musí být mimoúrovňové křižovatky atp. čili pokud to stavět, tak rozhodně nelze nějaké provizorium aka "jen obchvaty dvou vesnic", to to raději prostě odložit na později.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Možná trošku hloupý dotaz, ale souvisí nějak TEN-T síť s E značním silnic, nebo je to úplně něco jiného?
Jenom mě napadlo, jestli se neplánuje v budoucnu převést E442 v trase Olomouc - státní hranice se Slovenskem na R55 + D1 + R49, přece jen mi to přijde lepší a asi i o něco kratší, než po R35 + D1 + R48 + Palačovská spojka + I/57 + R49...
Jenom mě napadlo, jestli se neplánuje v budoucnu převést E442 v trase Olomouc - státní hranice se Slovenskem na R55 + D1 + R49, přece jen mi to přijde lepší a asi i o něco kratší, než po R35 + D1 + R48 + Palačovská spojka + I/57 + R49...
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Na R49 přejde s velkou pravděpodobností E50ka. E442ku bych raději viděl na R48 a I/11, E462ku pak na D1 až na hranice s Polskem u Bohumína.
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Tak s E462 a E50 naprosto souhlasím, ale ta E442 na R48 a I/11 mi nepřijde jako moc dobrý nápad - myslím, že budeme rádi, až se I/11 konečně zbaví tranzitu PL - SK, a další tranzit bych tam spíš netahal. I když je fakt, že podle E-ček stejně moc řidičů nejezdí, takže je to vlastně jedno, kudy se E442 vyznačí. A co jsem tak na google maps porovnával všechny tři možné budoucí varianty cesty Olomouc - Žilina (tedy R55+D1+R49, R35+D1+R48+Palač.spojka+I/57+R49 a R48+I/11), tak všechny vycházejí přibližně stejně dlouhé, takže až budou všechny tyhle silnice stát, bude alespoň dost objízdných tras
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Éčkové značení silnic není v EU už aktuálně v kurzu, všechny aktivity teď směřují k TEN-T. V rámci aktualizace, která teď běží, se síť bude dělit na core a comprehensive network a mělo by z toho být pro tranzit jednoznačnější doporučení než současná Éčka.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Tento úsek je hodně důležitý, protože podle něho se vyplatí/nevyplatí R35. Pokud pojede někdo ze Zlína do Prahy, tak varianty cesty D1 vs. R35 je vzdáleností shodná a rozhodne právě ten první přivaděč.
D1 úbytek nějaké té tisícovky na intenzitě jenom prospěje a smyslupnosti R35 pomůže. Ještě když nestojí majlant, tak není o čem uvažovat.
D1 úbytek nějaké té tisícovky na intenzitě jenom prospěje a smyslupnosti R35 pomůže. Ještě když nestojí majlant, tak není o čem uvažovat.
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Byl bych raději k té ceně opatrnější. Může to být cena z roku 2003? dle technických studií, a ne podle nově zpracovaných DUR. Přijde mi až podezřele nízká.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Platnost souhlasného stanoviska k posouzení vlivů provedení záměru Rychlostní silnice R55, stavba 5501 Olomouc - Kokory a 5502 Kokory – Přerov na životní prostředí byla prodloužena do 31. srpna 2015.
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Bude se v dohledné době počítat s výstavbou R55 Olomouc-Přerov a nebo se postaví pol. profil na 20 let ?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Myslím, že tento úsek je velice potřebný a měl by být stavěn společně s úsekem D1 0137, případně nejpozději s úsekem 0136.
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Může být postaven i v předstihu, když na to dojde, což je nereálné. Potřebný je, dokázalo to i poslední sčítání dopravy, že je zatížen více než některé jiné připravované rychlostní silnice. Kterou z těchto staveb stavět jako první? Osobně bych se spíše klonil k 5502 s ohledem na provizorní připojení I/55 do MÚK Přerov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Poloviční profil nemá cenu. Současná I/55 je dost kvalitní, obce jen dvě na trase. Stavba je celkem levná, mělo by se to udělat na full profil i s ohledem na intenzity, co říká Lenny...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 5501, 5502 Olomouc - Kokory - Přerov
Říkám, že by to chtělo zjistit cenu podle DÚR, bo bude jistě vyšší než zde prezentovaná.
Dle intenzit si to jistě zaslouží postavit na plný profil.
Kategorie stavájící silnice je asi S 9,5 a možná v části S 11,5, ale ta část je malá.
Dle intenzit si to jistě zaslouží postavit na plný profil.
Kategorie stavájící silnice je asi S 9,5 a možná v části S 11,5, ale ta část je malá.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)