D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
75
64%
 
Celkem hlasů: 118

Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Jarda Š. píše:Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.
Lenny píše:Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu
S překrytím se v několika úsecích už počítá (a bude jistě upřesněno).
Ale neodpověděli jste na moji otázku - je moc těžká?
vils
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2010 9:37:31

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vils »

Coby mistni z Cercan musim zareagovat na pripominky typu "chceme dalnici, jen ne u nas".
V pripade Cercan je to totiz trosku vetsi problem: Dalnice by nejen vedla kolem Cercan, ale ona by vedla skrz ne! (Vysoka Lhota, Mestecko - to je soucast Cercan). Nyni sice Cercany pretina I/3, ale ukolem D3 by melo byt teto VELMI zatizene a exponovane trase ulehcit. Coz se sice s Promikou mozna technicky stane, nicmene za cenu postaveni jine tepny hned vedle ni. Takze dojde k ulehceni silnici, nikoliv okoli. A i to ulehceni je otazka. I/3 povede zcela soubezne s D3 = idealni objizdna trasa. Navic od Mirosovic az k Benesovu neni zadny sjezd. Tedy D3 nas silne ovlivni, ale obsolutne nic nam neprinese.
A kdyz to vezmu globalne: Dle EIA neni Promika nijak ekologictejsi a setrnejsi k prirode nez stabilizovana varianta, zato negativne ovlivni vyrazne vic lidi. O tom, ze dopravne neprinese nic prilis noveho, ale jen prinese dalsi zatez do jiz nyni velmi zatizenych lokalit (nejen Cercany, ale i Ricany a vubec okoli D1) se tu zminuji i jini.
A toto vse je soucasti "Cercanske petice", nejen argument "nechceme dalnici za humny".
Toz - a ted se do mne pustte...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Juno píše:
Jarda Š. píše:Ono nejde jen o PHS, jsou tam místa, kde by dostatečně nepomohly a dálnice by se musela úplně zakrýt.
Lenny píše:Hlavně přes ně není vidět na okolní krajinu, připadám si jak v betonovém korytu
S překrytím se v několika úsecích už počítá (a bude jistě upřesněno).
Ale neodpověděli jste na moji otázku - je moc těžká?
Oficiální normativy byly před nedávném zvěřejněny na stránkách ŘSD, a tam jsou k nalezení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Lenny píše: Oficiální normativy byly před nedávném zvěřejněny na stránkách ŘSD, a tam jsou k nalezení.
Vím o nich a právě nějaké normativní náklady na PHS (pokud jejich rozsah přesahuje uvedený standard 150 m/km dálnice) tam chybějí.
Týká se to hlavně východní varianty, upozornil na to tady Jarda Š., a proto se na to ptám (nejenom Vás) - třeba mi někdo odpoví ...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od pp21 »

vils píše:Coby mistni z Cercan musim zareagovat ... Toz - a ted se do mne pustte...
To se asi nestane ... zasnánců Promiky je tady míň než prstů na jedný ruce :)
Jinak pokud se nepletu, tak by tam měli být MÚK Senohraby a Poříčí.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

No myslim že by si tam po vzoru Prahy 6 měli založit iniciativu "chceme sjezdy, ne dálnici" ;-) a pak mě taky docela pobavilo, že čerčaňáci chtěj "dálnici posázavim", copak voni se tam nepočítaj?
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

vils píše:... ukolem D3 by melo byt teto VELMI zatizene a exponovane trase ulehcit. Coz se sice s Promikou mozna technicky stane, nicmene za cenu postaveni jine tepny hned vedle ni. Takze dojde k ulehceni silnici, nikoliv okoli. ...
"Stabilizovaná" D3 kolem Jílového situaci v Čerčanech o moc nezlepší - z Benešova, z Bystřice, od Vlašimi se pořád bude jezdit hlavně kolem Čerčany na D1. Kdežto Východní D3 opravdu Čerčanům pomůže - půjde tam v tunelu nebo zahloubená v korytě mezi zdmi. A po dnešní silnici kolem Vysoké Lhoty bude jen minimum místní dopravy - podle CityPlanu asi jen 2 tisíce za den, dneska je tam přes 20 tisíc.
To je přeci pořádný rozdíl a Vysoká Lhota i Nové Městečko se zásadně zklidní, napojení bude u Senohrab a v Poříčí.
Ta hlavní zátěž povede ve spodní úrovni - nejen u vás, ale i v Mrači a jinde.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Petr Pokorný píše:
vils píše:Coby mistni z Cercan musim zareagovat ... Toz - a ted se do mne pustte...
To se asi nestane ... zasnánců Promiky je tady míň než prstů na jedný ruce :)
Jinak pokud se nepletu, tak by tam měli být MÚK Senohraby a Poříčí.
Mě připadá Promika lepší než stabilizovaná varianta. Jednak z důvodu že nezasahuje relativně málo dotčené oblasti posázaví, je tedy dle mého šetrnější k ŽP a druhak kvůli lepšímu napojení sídel po trase. Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Dr.Fe1 píše: Mně připadá Promika lepší než stabilizovaná varianta. Jednak z důvodu že nezasahuje relativně málo dotčené oblasti Posázaví, je tedy dle mého šetrnější k ŽP a druhak kvůli lepšímu napojení sídel po trase. Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.
Jsou tam ty dva velké mosty a bylo by to větší ryto pro firmy a lidi okolo, protože hlavně první část by byla o hodně dražší (ani předražením a přemnožením PHS se ten rozdíl nedožene).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Lenny »

Jaké jsou náklady, resp. náklady na kilometr na stabilizovanou a na promiku?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Lenny píše:Jaké jsou náklady, resp. náklady na kilometr na stabilizovanou a na promiku?
Napřed mi řekněte, kolik stojí metr těch PHS.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

To k těm cenám za ten kilometr nemusíš dopočítávat, mi si to spočteme sami, až nám je tady nadhodíš.
R48 -> D48 se podařilo!
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

Dr.Fe1 píše: Chci se zeptat jaké argumenty dle vás hovoří pro variantu stabilizovanou ? Tedy kromě toho, že je úředně a projekčně připravenější. Děkuji.
moje uvahy
1) oblast posazavi v miste trasy stabilizovane je vydrancovana a znasilnena chatarema. to neni panenska priroda jako sumava, ale zdevastovana krajina - to je proste fakt. 2) stabilizovana lepe dopravne obslouzi jih prahy, jilove a okoli. 3) nezahlti se prijezd do prahy kolem D1 a za 4) stabilizovana dopravi tech 150tis chataru v patek k a v nedeli od tech jejich chatrci z lepenky
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

A václave, byl jste tam někdy? Šel jste se projít, pěšky, přes Medník, nebo na druhym břehu z Těptína do Kameňáku? Nebo ze Žampachu do Jílovýho, prakticky po "stabilizovaný trase"? Asi ne, jinak byste se tady s prominutim tak blbě neztrapňoval :-)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Martin z Ostravy píše:To k těm cenám za ten kilometr nemusíš dopočítávat, mi si to spočteme sami, až nám je tady nadhodíš.
Jen sem ty PHS klidně dejte, třeba to bude zajímat víc lidí.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Vařím z vody stejně jako ty, Zdeňku. Tudíž cenu PHS nevím. Co jsem koukal na net, tak by to mohlo být okolo 4 000Kč/m^2, záleží od dodavatele.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Tak to by byl celkem pakatel .. nějakých 5% z běžný ceny dálnice na km, pokud by to bylo všude a oboustranně.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Metrové PHS na každé straně budou sotva stačit, takže to spíše bude inklinovat k 10%.
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Jsem taky počítal dvakrát třímetrový ;) .. ale kdyby se postavilo těleso a povrch extra levně, mohlo by to k těm deseti procentům teoreticky směřovat. Ovšem km za čtvrtmiliardu tady už dávno nikdo nestaví, nejvejš tak dvojpruh http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... -ujezd.pdf :roll:
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

vaclav píše:moje uvahy
1) oblast posazavi v miste trasy stabilizovane je vydrancovana a znasilnena chatarema. to neni panenska priroda jako sumava, ale zdevastovana krajina - to je proste fakt. 2) stabilizovana lepe dopravne obslouzi jih prahy, jilove a okoli. 3) nezahlti se prijezd do prahy kolem D1 a za 4) stabilizovana dopravi tech 150tis chataru v patek k a v nedeli od tech jejich chatrci z lepenky
ad 1) lokální poškození kolem chat přece nemůže být důvodem k zásadnímu a nevratnému poškození či zničení další zachovalé krajiny ve 40-kilometrovém a několik km širokém pruhu,
ad 2) kvůli tomu není třeba stavět kompletní dálnici - většinou stačí lokální úpravy na stávající síti,
ad 3) D1 se nazahltí, protože var. A2, A3 ji zároveň odlehčují a ve var. A4 je zvýšení kapacity ve společném koridoru zahrnuto do investice D3,
ad 4) = 2)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Martin z Ostravy píše:+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.
Jde jen o úsek před okruhem a ve var. A4 je zvýšení kapacity společného úseku započteno.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Michal R »

Aha.... takže lze očekávat, že jakákoliv nová stavba, aby vůbec prošla skrze úředně-schvalovací moloch, bude mít PHS, nejlépe 4m vysoký (to už nějaké eko-aktivista jistě komsomolsky prosadí - jakože ochrana před hlukem).

Výsledek bude stejný, jako v posledních 10-12 letech. Naprosto nesmyslným zvyšováním "jakože" standardů se budou neúměrně prodražovat investiční náklady, tím pádem se bude stavět méně méně kilometrů dopravní infrastruktury. Příklady?
- tunel Valík (D5): Při prohlídce zahraniční delegace (cca rok po uvedení do provozu) se člen BVBS (spolkové min. dopravy) strašně divil, jestli jsme prý tak bohatí, že stavíme nákladné tunely tam, kde v Německu byl zářez....
- ekodukty pro medvědy, soby, losy atd. ..... o nezbytnosti těchto stavebních objektů se ekoaktivisti napovídali dost, nakonec si chtěli přihřát polívku a podváděli se stopou medvěda. Dnes se již od těchto nesmyslů ustupuje.
- "had v krajině" alias D11 v úseku Poděbrady - Plačice. Mohl mě vzít čert, když jsem se na stránkách ŘSD dočetl, že trasa by sice mohla být rovná, ale to my, nezodpovědní a neschopní řidiči, bychom usínali a takhle musíme točit volantem a neusneme. Krom toho že je to z lékařského hlediska nesmysl, tak je to nemístné zvyšování investičních nákladů. Kdo jel na D mezi Budapeští a Miskolcem, tak ví, že to jde...
A jistě mnoho dalších.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Juno píše:
Martin z Ostravy píše:+1
I kdyby byla Promika stavebně levnější na kilometr, tak je třeba do celkových nákladu započítávat taky to, co bude stát rozšíření D1 před Prahou, protože to bude v případě realizace Promiky nezbytnost.
Jde jen o úsek před okruhem a ve var. A4 je zvýšení kapacity společného úseku započteno.
Kolik tedy bude to navýšení kapacity stát?
Dočkáme se tedy těch cen za km pro stabilizovanou a promiku?
No tak se nestyď, Zdeňku, a poděl se o ty údaje i s ostatními, určitě je to bude zajímat.
R48 -> D48 se podařilo!
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od j.jakubse »

Juno píše:nevratnému poškození či zničení další zachovalé krajiny
Jake zniceni, nebo poskozeni krajiny? Dalnice do krajiny patri stejne tak jako zeleznice.
Dalsi argument pro stabilizovanou je, ze vznikne nadhernej most 100 metru nad rickou. Vytvori se fantasticky novy pohledy na udoli. Jestli kvuli mostu od tamtud vypadnou chatari, velice rad si od nejakyho koupim jeho rozpadlou chajdu, pokud tam bude vyhled na most. Bylo by to moc pekny misto pro setkavani priznivcu dalnic...
Odpovědět

Zpět na „D3“