D3 ve Středočeském kraji

Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
Odpovědět

Na kterou stavbu (či její část) bude vydáno první pravomocné územní rozhodnutí?

0301 (nepočítá se krátký úsek k MÚK s R1 s již vydaným ÚR :-))
20
17%
0302
7
6%
0303
5
4%
0304
11
9%
0305/I
74
63%
 
Celkem hlasů: 117

Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Svatosp »

Presne tak to je. Pred 100 lety se brojilo proti zeleznici a dneska se uz trate rusi zase.
Myslim, ze za 100 let se zacnou rusit dalnice a lide budou litat popripade se zavrtaji do zeme.
Tuhle debatu bych ale prosil presunout do jineho tema, nema uz moc s D3 spolecneho.
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Max »

A vi se, s jak velkym navysenim kapacity by se pripadne na tom useku D1 pocitalo ? Vzhledem k tomu, ze by se tam dneska 4+4 skoro uzivilo, a vzhledem k budoucim intenzitam (kdyz sectu D1 a to co ma byt na stabilizovane D3), by to chtelo nejmin 5+5, aby se to nemuselo behem 10 let znovu predelavat :) a pak je otazka, jestli jsou tak obrovsky kapacity na jedny tepne opravdu lepsi nez stabilizovana varianta ... podle me spis ne :)
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od j.jakubse »

Jeste jeden dotaz pro odpurce stabilizovany. Jelikoz Promika zcela evidentne navysi intenzity na D1 Praha - Mirosovice, byli byste pro Promiku s podminkou, ze se postavi D19 (tedy spojnice Plzen - Tabor - Humpolec), aby se ty D1cce zase ulehcilo?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Dvě "překvapující" informace pro tazatele ohledně navyšování kapacity D1 u varianty Promika:

1) Silnice I/3 se již dnes na D1 připojuje, dokonce u ní končí. Takže dnes všechny auta jedoucí po I/3 na Prahu najíždí na D1.
2) Varianty Promika nekončí u D1, ale napojují se na Pražský okruh.

Takže by se žádné dramatické navyšování provozu na D1 nekonalo, dokonce by možná naopak provoz poklesl.
j.jakubse píše:
Juno píše:nevratnému poškození či zničení další zachovalé krajiny
Jake zniceni, nebo poskozeni krajiny? Dalnice do krajiny patri stejne tak jako zeleznice.
Dalsi argument pro stabilizovanou je, ze vznikne nadhernej most 100 metru nad rickou. Vytvori se fantasticky novy pohledy na udoli. Jestli kvuli mostu od tamtud vypadnou chatari, velice rad si od nejakyho koupim jeho rozpadlou chajdu, pokud tam bude vyhled na most. Bylo by to moc pekny misto pro setkavani priznivcu dalnic...
Každý máme jak vidno co se týče prostředí jiné priority. Obávám se ale, že jste ve výrazné menšině. Možná ne na tomhle webu, ale ve společnosti obecně určitě. Většina lidí opravdu netouží po rekreaci v sousedství 100 m vysokého betonového monstra. Dálnice je součást krajiny, ale měla by být do té krajiny co nejlépe začleněna, ostatně jako cokoliv jiného.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Dr.Fe1:
"1) Silnice I/3 se již dnes na D1 připojuje, dokonce u ní končí. Takže dnes všechny auta jedoucí po I/3 na Prahu najíždí na D1.
2) Varianty Promika nekončí u D1, ale napojují se na Pražský okruh.

Takže by se žádné dramatické navyšování provozu na D1 nekonalo, dokonce by možná naopak provoz poklesl."

Ten pokles by ale nebyl nijak dramatický, protože po D3 kolem Říčan k R1 by pokračovala méně než třetina vozidel a zbytek by odbočil na D1, přičemž je potřeba si uvědomit, že její kapacita je prakticky vyčerpaná, tedy by to vyvolalo nutnost dalšího rozšíření D1 a D3 mezi D1 a R1 by naopak byla málo vytížená.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Jarda Š. píše:Dr.Fe1:
"1) Silnice I/3 se již dnes na D1 připojuje, dokonce u ní končí. Takže dnes všechny auta jedoucí po I/3 na Prahu najíždí na D1.
2) Varianty Promika nekončí u D1, ale napojují se na Pražský okruh.

Takže by se žádné dramatické navyšování provozu na D1 nekonalo, dokonce by možná naopak provoz poklesl."

Ten pokles by ale nebyl nijak dramatický, protože po D3 kolem Říčan k R1 by pokračovala méně než třetina vozidel a zbytek by odbočil na D1, přičemž je potřeba si uvědomit, že její kapacita je prakticky vyčerpaná, tedy by to vyvolalo nutnost dalšího rozšíření D1 a D3 mezi D1 a R1 by naopak byla málo vytížená.
No ale dnes se téměř 100 procent aut z I/3 připojuje na D1. Podle Vaší úvahy by po dokončení D3 ve variantě Promika najíždělo na na D1 jen cca 66 procent těchto aut, zbytek by pokračoval dál po D3 směrem k R1. Takže by to D1 naopak odlehčilo ! Samozřejmě by po dokončení D3 došlo k navýšení provozu, takže by to nebylo 66 procent dnešního stavu, ale trochu víc. O kolik víc si netroufám odhadnout, ale pochybuji, že by to bylo víc než kolik dnes najíždí na D1 ze stávající I/3 ...... takže jaké rozšíření a proč ?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od adamos »

a) Po dokončení dálničního tahu Linz-Praha naroste hustota dopravy v této relaci řádově o desítky procent. Prostě proto, že tudy pojede doprava, která dnes jede jinudy po existující dálniční síti
b) Doprava Č. Budějocice - Praha dnes jezdí půl napůl přes Tábor nebo přes Písek. Po dokončení dálnice bude veškerá doprava z Budějic do Prahy jezdit po D3.

Sumasumárum, ať si Promika říká co chce, nárůst na D1 bude, a to výrazný!
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Dr.Fe1 »

adamos píše:a) Po dokončení dálničního tahu Linz-Praha naroste hustota dopravy v této relaci řádově o desítky procent. Prostě proto, že tudy pojede doprava, která dnes jede jinudy po existující dálniční síti
b) Doprava Č. Budějocice - Praha dnes jezdí půl napůl přes Tábor nebo přes Písek. Po dokončení dálnice bude veškerá doprava z Budějic do Prahy jezdit po D3.

Sumasumárum, ať si Promika říká co chce, nárůst na D1 bude, a to výrazný!
ad a) A kudy jdede dnes ta doprava ? Když koukám na mapu, tak jiné alternativy příliš nejsou. Zas takový přírůstek dopravy bych nečekal.

ad b) Až bude jednou v daleké budoucnosti hotová D3 tak bude zřejmě hotová i R4 a vylepšená silnice Č.B.-Písek. Části JČ kraje se i nadále vyplatí používat trasu po R4.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od adamos »

ad a) vyhledejte si trasu mezi dvěma městy mimo ČR ležící na E55.

ad b) ano, část aut zůstane na R4, to s vámi souhlasím. Ale ta větší část se přesune na "dálnici ČB - Praha". Ostatně, uvidíme za dva roky, až se začnou objíždět vesnice jižně od Tábora, jak to zahýbá s intenzitou na I/3 u Benešova.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

jonáš píše:A václave, byl jste tam někdy? Šel jste se projít, pěšky, přes Medník, nebo na druhym břehu z Těptína do Kameňáku? Nebo ze Žampachu do Jílovýho, prakticky po "stabilizovaný trase"? Asi ne, jinak byste se tady s prominutim tak blbě neztrapňoval :-)
ano, mam to co uvadite prochozene a trvam na svem, ze to uzemi je zamoreno a zdevastovano. nebudu se opakovat, neni moji prochazky/projizdky na kole v techto koncinach, abych neslysel nonstop cirkularku, pilu, sekacku, krovinorez. setrna stavba d3 bude vadit pouze lidem, ne prirode.

ze vy tam take jezdite vozem az na metr od jedne z tech psich budek?
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Max »

Dr.Fe1: nemusite ze me delat pitomce, ja vim, ze I/3 se na D1 napojuje v mistech, kde ji chce napojit Promika :) Ale pokud by se tam nejaka D napojila, tak uz diky vetsi atraktivite by tam ty intenzity vzrostly (cast lidi jezdi na jih pres R4 ale to uz se tady probiralo). Navic tech 3+3 uz tam obcas ztuha staci ted.

http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... R1_web.pdf

Navic podle prognoz na rok 2040 (str.5) bude na D3 (stabilizovana varianta) 53 a na zacatku D1 111 tisic - coz by v pripade Promiky dalo na tom useku D1 dohromady 163, takze ve vysledku by 5+5 tak tak stacilo (a pokud beru, ze kapacita plynuleho provozu pro 1 pruh konci u 25, vyjimecne az 30 tisic za 24 hodin, tak by tam mohlo klidne bejt 6+6 - coz uz si myslim, ze je dobrej argument proti tomu napojit D3 v mistech krizeni D1 a I/3).
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dd »

Kudy se má Promika napojit na R1? Když se tu diskutoval obchvat Říčan, což je jenom I, tak žádné rozumné řešení nebylo ani ze severu. A teď se tam má protáhnout dálnice?
Al-Es
Příspěvky: 58
Registrován: 16.3.2009 16:36:26

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Al-Es »

Dr.Fe1 píše:
adamos píše:a) Po dokončení dálničního tahu Linz-Praha naroste hustota dopravy v této relaci řádově o desítky procent. Prostě proto, že tudy pojede doprava, která dnes jede jinudy po existující dálniční síti
b) Doprava Č. Budějocice - Praha dnes jezdí půl napůl přes Tábor nebo přes Písek. Po dokončení dálnice bude veškerá doprava z Budějic do Prahy jezdit po D3.

Sumasumárum, ať si Promika říká co chce, nárůst na D1 bude, a to výrazný!
ad a) A kudy jdede dnes ta doprava ? Když koukám na mapu, tak jiné alternativy příliš nejsou. Zas takový přírůstek dopravy bych nečekal.

ad b) Až bude jednou v daleké budoucnosti hotová D3 tak bude zřejmě hotová i R4 a vylepšená silnice Č.B.-Písek. Části JČ kraje se i nadále vyplatí používat trasu po R4.
Minulý týden jsem jel Praha - Salzburg. Kvůli neexistenci D3 jsem jel po D5 a přes Mnichov. Myslím si také, že po dokončení se provoz o hodně zvedne - myslím tranzitní.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od martin »

Co takhle po B20? Přes Mnichov je to z Prahy už fest zajížďka.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od dd »

Na mapě to tak možná nevypadá, ale Praha - Innsbruck se jezdí přes Mnichov a Salzburg je asi 70 km od trasy. Navíc netřeba kupovat rakouskou známku a v Německu je většina cesty bez omezení.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

jenom pro zajimavost - dneska jsem minul pasouci se srnku na silnici I. tridy kolem 4hod rano (pasla se v podstate u krajnice a moje auto ji nejak nevzrusovalo) a taky jsem videl zajice jak hrabe travu asi 50m od dalnice - pritom to mohl delat na tom poli tak kilometr daleko/siroko.
tvrdim, ze je potreba zajistit transit (migraci) pro ty zvirata. samotna existence dalnice je zviratum burta.
myslim, ze mam dobry vztah k prirode, v mladi jsem behal po panenskych lesech a proto jsem tak nervozni z tech chatek v posazavi ale i povltavi (svatojanske proudy atd). to je proste morova rana.
jak uz zde bylo receno, radeji bych sel posazavskou cervenou stezku v panenske prirode a z raisovy vyhlidky se podivam na hezky most a budu rusenej hlukem dalnice tak 15min nez to co tam je ted, tj. od pikovic az po kamenak nonstop hluk motoroveho naradi a smrad kadibudek.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

Jenže to se nestane, budete mít obojí .. zezdola cirkulárku a shora kamion, angláni tomu řikaj "double pleasure" ;-)
A na patnáct min byste to tam musel profrčet aspoň čtyřicítkou. Mně samotnýho překvpilo, jak kvalitní je "poslech" R4 za tichého podvečera až nad Knížecíma Studánkama (ve Voznici to mezi těma sekačkama zanikne, v tom máte pravdu, čili ani těm posázavskejm chatařům to moc neublíží, jen pocestnejm).
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jan Petzold »

No, najít trasu pro dopravu od jihu ČR je zkrátka nutnost. Východní varianta D3 kopírující trasu dnešní I/3 je nesmysl dopravní, technický, ekonomický. Navíc v tomto území je již tolik limitů využití, namátkou jen třeba plánovaná VRT.

I přes zmiňovanou vybydlenost rekreační krajiny Posázaví se určitě dá říci, že v rámci ČR se jedná o to hodnotnější co z přírody ještě máme, navíc znásobené dostupností z hlavního města.

Osobně nevidím šanci najít jinou trasu než stabilizovanou. Kde se ale kompromisy hledat dají, je jak budou ty 2x2 pruhy asfaltu vypadat, jak bude vysoký ten most atd… V tomto konkrétním a v rámci ČR ojedinělém případě bychom prostě mohli slevit z dálničních parametrů a úsek Hoštěradice – Jesenice(Praha) postavit klidně v kategorii S22,5/80, povolit tam max. 100 km/h a hlídat to úsekovým měřením. Samozřejmě by bylo vhodné minimalizovat v této variantě počty tunelů a kompenzovat to rozumnými zářezy a osazením izolační zeleně. Ono to ani nemá velkou logiku, jak je to navrhováno ve studii EIA s cca 10 tunely v tomto krátkém úseku. Možná bude pro uživatele přijatelnější jet po povrchu hlídaně a souvisle 100 km/h, než 10x brzdit ze 130 na 80 a zase se rozjíždět. Nehledě na plynulost dopravy a tím exhalace, propálené MWh na větrání tunelů a investiční náklady.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

moje uvahy - update o bod 5
1) oblast posazavi v miste trasy stabilizovane je vydrancovana a znasilnena chatarema. 2) stabilizovana lepe dopravne obslouzi jih prahy, jilove a okoli. 3) nezahlti se prijezd do prahy kolem D1 4) stabilizovana dopravi tech 150tis chataru v patek k a v nedeli od tech jejich chatrci z lepenky 5) alternativa v pripade nehody/opravy - 150tis lidi bude mit moznost jet po D1/D3 a bejt pozde v praci/zabavou jen o 30min misto o 3hodin
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Jarda Š. »

Jan Petzold píše:No, najít trasu pro dopravu od jihu ČR je zkrátka nutnost. Východní varianta D3 kopírující trasu dnešní I/3 je nesmysl dopravní, technický, ekonomický. Navíc v tomto území je již tolik limitů využití, namátkou jen třeba plánovaná VRT.

I přes zmiňovanou vybydlenost rekreační krajiny Posázaví se určitě dá říci, že v rámci ČR se jedná o to hodnotnější co z přírody ještě máme, navíc znásobené dostupností z hlavního města.

Osobně nevidím šanci najít jinou trasu než stabilizovanou. Kde se ale kompromisy hledat dají, je jak budou ty 2x2 pruhy asfaltu vypadat, jak bude vysoký ten most atd… V tomto konkrétním a v rámci ČR ojedinělém případě bychom prostě mohli slevit z dálničních parametrů a úsek Hoštěradice – Jesenice(Praha) postavit klidně v kategorii S22,5/80, povolit tam max. 100 km/h a hlídat to úsekovým měřením. Samozřejmě by bylo vhodné minimalizovat v této variantě počty tunelů a kompenzovat to rozumnými zářezy a osazením izolační zeleně. Ono to ani nemá velkou logiku, jak je to navrhováno ve studii EIA s cca 10 tunely v tomto krátkém úseku. Možná bude pro uživatele přijatelnější jet po povrchu hlídaně a souvisle 100 km/h, než 10x brzdit ze 130 na 80 a zase se rozjíždět. Nehledě na plynulost dopravy a tím exhalace, propálené MWh na větrání tunelů a investiční náklady.
Na přechodu Sázavy ovšem právě ten tunel a vysoký most zabrání fragmentaci krajiny pro zvířata - po pravém břehu Sázavy probíhá významný migrační koridor.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od vaclav »

Jarda Š. píše: Na přechodu Sázavy ovšem právě ten tunel a vysoký most zabrání fragmentaci krajiny pro zvířata - po pravém břehu Sázavy probíhá významný migrační koridor.
a ten migracni koridor nelze presmerovat prave pres tunel?
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Max píše:A vi se, s jak velkym navysenim kapacity by se pripadne na tom useku D1 pocitalo ? Vzhledem k tomu, ze by se tam dneska 4+4 skoro uzivilo, a vzhledem k budoucim intenzitam (kdyz sectu D1 a to co ma byt na stabilizovane D3), by to chtelo nejmin 5+5, aby se to nemuselo behem 10 let znovu predelavat :) a pak je otazka, jestli jsou tak obrovsky kapacity na jedny tepne opravdu lepsi nez stabilizovana varianta ... podle me spis ne :)
Jde o variantu A4, co využívá pro napojení na okruh koridor D1 v délce asi 4 km.
V prvním úseku mezi okruhem a II/101 jsou menší úpravy některých větví MÚK Modletice a dostavba křížení větví vlevo.
Mezi II/101 a mostem přes Zděbradskou v Jažlovicích je zatím navrženo 2x5 pruhů jako 4 oddělené pásy s bočním posunem osy D1 o cca 8 m vlevo.
A pak následuje dálniční rozvětvení s prac. názvem Skalka s rozšířením záboru vpravo - tam je těch pruhů ještě víc a k tomu ještě min. 2 šikmá křížení. Do MÚK Všechromy už A4 nezasahuje.
I přes tuhle složitost je východní D3 o hodně lepší než "stabilizovaná".
Naposledy upravil(a) Juno dne 25.2.2011 23:38:52, celkem upraveno 1 x.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

j.jakubse píše:Jeste jeden dotaz pro odpurce stabilizovany. Jelikoz Promika zcela evidentne navysi intenzity na D1 Praha - Mirosovice, byli byste pro Promiku s podminkou, ze se postavi D19 (tedy spojnice Plzen - Tabor - Humpolec), aby se ty D1cce zase ulehcilo?
Omyl, D3-východní (A4) zvýší intenzity v koridoru D1 jen k tomu rozvětvení (a je to řešeno), ale dál kolem Všechrom, Kunic a Mirošovic už je dopravy míň než u D3-západní.
Myslím, že nějaká D19 s D3 moc nesouvisí.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

Jarda Š. píše: Dr.Fe1:
" ... Takže by se žádné dramatické navyšování provozu na D1 nekonalo, dokonce by možná naopak provoz poklesl."
Ten pokles by ale nebyl nijak dramatický, protože po D3 kolem Říčan k R1 by pokračovala méně než třetina vozidel a zbytek by odbočil na D1, přičemž je potřeba si uvědomit, že její kapacita je prakticky vyčerpaná, tedy by to vyvolalo nutnost dalšího rozšíření D1 a D3 mezi D1 a R1 by naopak byla málo vytížená.
Není třeba spekulovat, stačí si prohlídnout vystavenou dokumentaci EIA: V D3-východní (var. A2, A3) je v nejzatíženějším úseku Modletice - Všechromy naopak dopravy o 10 % míň, takže Vaše námitka se týka "stabilizované" - jak to chcete řešit, nevím.
Myslím, že D3 mezi okruhem a D1 (ve var. A2, A3) je dobře vytížená, je tam cca 44 tisíc v/d.
Naposledy upravil(a) Juno dne 25.2.2011 23:43:16, celkem upraveno 1 x.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od Juno »

adamos píše: ... ať si Promika říká co chce, nárůst na D1 bude, a to výrazný!
Projekční ateliér Promika už D3 dávno nedělá. Teď je k tomu dost informací v dokumentaci EIA.
Větší zatížení D1 je problém D3-západní a nikoli D3-východní - viz výše.
Odpovědět

Zpět na „D3“