Polsko všeobecně
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Polsko všeobecně
Počet obyvatel: cca. 38 mil.
Hlavní město: Varšava (cca. 1,8 mil., metropole cca. 3,1 mil. obyv.)
Další města: Krakov (cca. 0,78 mil., metropole cca. 1,7 mil. obyv.), Lodž (cca. 0,67 mil., s okolím cca. 1,1 mil. obyv.)
Rád bych upozornil na jeden fakt, on ho uvedl i ML90 a já ho explicitně uvedl i tady v úvodu tématu: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy sice, že: ZMĚNA ODKAZŮ: Web GDDKiA přešel na novou platformu a nyní je součástí obecného vládního webu gov.pl: https://www.gov.pl/web/gddkia Starý web s veškerými informacemi je dostupný na adrese https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/ Proto jsou kromě nejnovějších neplatné veškeré odkazy, které tady ve fóru jsou a pro jejich zobrazení se musí na začátek adresy přidat slovo "archiwum" (například https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a ... -Warszawie).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 21:31:27, celkem upraveno 12 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Re: Polsko
Kolik se toho staví od Bohumína po Lódž, máte někdo přehled prosím?
Re: Polsko
Přehled A1 k 1.4.2009
Hotový je úsek Gdańsk - Grudziądz,
úsek Grudziądz - Toruń se staví,
na úsek Toruń - Stryków (A2) probíhá soutěž na zhotovitele,
úsek Stryków (A2) - Pyrzowice (S1) (162,5 km) je v zařazen do PPP, má podepsanou smlouvu, počátek výstavby 1.-3.čtvrtletí 2010,
na úsek Pyrzowice (S1) - Maciejów probíhá soutěž
úseky Maciejów - Sośnica (A4) - Belk - Świerklany -Gorzyczki jsou ve výstavbě
Hotový je úsek Gdańsk - Grudziądz,
úsek Grudziądz - Toruń se staví,
na úsek Toruń - Stryków (A2) probíhá soutěž na zhotovitele,
úsek Stryków (A2) - Pyrzowice (S1) (162,5 km) je v zařazen do PPP, má podepsanou smlouvu, počátek výstavby 1.-3.čtvrtletí 2010,
na úsek Pyrzowice (S1) - Maciejów probíhá soutěž
úseky Maciejów - Sośnica (A4) - Belk - Świerklany -Gorzyczki jsou ve výstavbě
Re: Polsko
Podle toho, co tu mapman napsal, tak se zdá, že Poláci s tou výstavbou docela hýbou, otázka, jaké reálné činy jsou za těmito slovy. Myslíte, že je reálné v roce 2011 dojet z Ostravy až na A4?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Polsko
Je enormní zájem tyto úseky dokončit do léta 2012 kdy bude v Polsku mistrovství Evropy ve fotbale, to bych viděl jako nejzazší termín...martini píše:Podle toho, co tu mapman napsal, tak se zdá, že Poláci s tou výstavbou docela hýbou, otázka, jaké reálné činy jsou za těmito slovy. Myslíte, že je reálné v roce 2011 dojet z Ostravy až na A4?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Několik webových stránek zde přidám:
Ředitelství silniční sítě
https://www.gov.pl/web/gddkia
Ministerstvo infrastruktury
https://dziennikurzedowy.mi.gov.pl/
Stránky o dálnicích
http://www.autostrady.pl/
http://www.autostrada-a2.pl/
https://autostrady.info.pl/
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... we.345003/
Mapa dálniční sítě: http://ssc.siskom.waw.pl/
Shrnutí vývoje je uvedeno v roce 2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p242900
Ředitelství silniční sítě
https://www.gov.pl/web/gddkia
Ministerstvo infrastruktury
https://dziennikurzedowy.mi.gov.pl/
Stránky o dálnicích
http://www.autostrady.pl/
http://www.autostrada-a2.pl/
https://autostrady.info.pl/
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... we.345003/
Mapa dálniční sítě: http://ssc.siskom.waw.pl/
Shrnutí vývoje je uvedeno v roce 2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p242900
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 21:47:56, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
První plány na výstavbu dálnic
Rok 1939 Rok 1945 Rok 1963 Rok 1972 Rok 2004 (perspektiva)
Rok 1939 Rok 1945 Rok 1963 Rok 1972 Rok 2004 (perspektiva)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 17:11:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Polsko
Já bych to s tím Polskem tak dobře neviděl.Vzhledem k tomu,že se mezi Lodží a Toruní vesele budují obchvaty měst(Krosnewice,Kowal)Tak tam dálnici asi brzy neuvidíme.Stejně tak se nic nehýbe okolo Lodže do Strykówa.Na úseku od hranice do Gliwic se pracuje v pěkném tempu.
Re: Polsko
bez mostů..... to tam jako budou přívozy?hh píše:U nás je to taky někdy neštěstí to zprovozňovaní (Plzeň, Hradec), ale tohle je teda síla: http://www.finance.cz/zpravy/finance/217792/
Re: Polsko
Nevíte náhodou, co těmito značkami kdo myslel?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko
No mají to pěkné, a hlavně staví s rezervou pro rozšíření.
Jak jsou na tom s cenou na km a kvalitou?
S22 Elblag - Kaliningrad - proč je to jen na 1/2 profil?
Jak jsou na tom s cenou na km a kvalitou?
S22 Elblag - Kaliningrad - proč je to jen na 1/2 profil?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Polsko
S tou s S22 si nejsem jistej, ale mám pocit, že to je také část bývalé říšské tranzitní dálnice Danzig-Königsberg.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.5.2009 17:09:36
Re: Polsko
S 22 je bývalá tzv ,,Berlinka",tedy Berlín-Královec.Úsek Elbing-Královec byl jeden z mála téměř dobudovaných úseků.V roce 2005 jsem starou říšskou dálnici viděl na vlastní oči.Letos jedu se synkem navštívit východopruské křižácké hrady,tak snad něco vyfotím,ale na internetu je dostatek informací o Berlince.
https://www.berlinka.pcp.pl/
https://www.berlinka.pcp.pl/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 17:10:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
Re: Polsko
Problem v Polsku je v tom, že pro ně byl až do letoška jedním z hlavních navigačních cílů na silnici i hraniční přechod, a to značený pouze názvem obce na polské straně a tento přechod značí už klidně i na druhé straně rzeczypospolitej Letos se to prý snad měnilo, vyšlo nové "rozporzadzenie" - čil nejspíš nařízenímartin píše:Nevíte náhodou, co těmito značkami kdo myslel?
Re: Polsko
martin píše:S tou s S22 si nejsem jistej, ale mám pocit, že to je také část bývalé říšské tranzitní dálnice Danzig-Königsberg.
S22 je v celé svojí délce pouze dostavbou na v podstatě již hotovém tělese bývalé německé dálnice. Dlužno podoktnout, že toto těleso je před dokončením už přes 50 let i na dnešní ruské straně hranice až téměř ke Kaliningradu.
Re: Polsko
Dobrý den, potřeboval bych pomoci najít nejaktuálnější informace o povodňových výlukách v Polsku, konkrétně mi jde o to, jestli se dostanu zítra -ve středu přes Klodzko do Wroclawi. Díky.
Re: Polsko
http://www.imgw.pl/index.php?option=com ... Itemid=164
Vypadá to na potíže na horním a středním toku Odry a na Bělé tekoucí z Jeseníků, Kladské Nisy se to netýká, Wroclaw určitě nějak sjízdná bude...
Vypadá to na potíže na horním a středním toku Odry a na Bělé tekoucí z Jeseníků, Kladské Nisy se to netýká, Wroclaw určitě nějak sjízdná bude...
Re: Polsko
Tak několik poznatků z dovolené v Polsku:
Trasa tam:
Kladno - Praha - HK - Trutnov - Legnica - Lubin - Rawicz - Kalisz - Konin - Toruň - Olsztyn - Mikolajki
Povrchy v Polsku jakž takž opravené, hlavně hlavní tahy komplet s novým kobercem, ale jízda hrozně pomalá, průměrná rychlost 58 km/h - tragédie... S celkem asi 1,5 hodinama přestávek cesta na 15 hodin a to to je 885 km. Výhodou je, že se člověk vyhne všem velkým městům, ale na trase jsou komplikací hlavně neustálé průjezdy obcemi. Obchvat Toruně S10 je postaven komplet v polovičním profilu a jízda pěkná, ovšem díky intenzitě stejně bez možnosti předjíždění. Největší tragédie za Toruní směrem na Olsztyn, kde je silnice nemodernizovaná a plná házejících hrbolů s vysokou intenzitou a skoro nemožností rozumně předjíždět.
Trasa zpět:
Mikolajki - Olsztyn - Toruň - Konin - A2 - I/2 - Swiecko - Frankfurt nad Odrou - I/87 - A13 Drážďany - A17 - D8 - I/30 - D8 - I/16 - Kladno
Cesta delší, avšak rychlejší a pohodlnější. Délka 996 km a průměrná rychlost 72 km/h. Doba jízdy 13,5 hodin s hodinou na přestávky. Změna u Konína s nájezdem na A2 a kolem Poznaně na konec A2 a po I/2 na Swiecko. Trasa I/2 komplet zmodernizovaný povrch, avšak kapacita silnice překročena výrazně. Umožňovalo by to zde klidně vyznačení střídavého třípruhu, ale místo toho je volena varianta poměrně širokých odstavných pruhů a dvou hlavních, při té intenzitě neumožňující předjetí bez rizika. V Německu jsem chtěl místo panelky na Berlín vyzkoušet I/87, kde jsou poměrně nové obchvaty Beeskowa a Müllrose (střídavý třípruh, krása). Problémem zde jsou starší úseky se stromy hrozně blízko silnice a dovolenou 80 km/h a průjezd městem Lübben, ale i tak zkratka na A13 byla projetá během hodiny a délka 75 km namísto 120 km po dálnicích okolo Berlína. Pak A13 přes Drážďany a A17 k nám na D8 už komplet po dálnici a naprostá pohoda (včetně průjezdu Ústím a Lovosicemi...).
Záměrně jsem se vyhnul popisu polské A2, které se chci věnovat zvlášť. Nájezd u Konína. Po Wrzésnii 47,6 km za 11 PLN, čili 66 Kč. Úsek Wrzésnia - Poznaň 37,5 km, taktéž 11 PLN, obchvat Poznaně grátis, úsek Poznaň - Nowy Tomyšl 50 km také za 11 PLN. Blbé je, že člověk je díky rozdělení dálnice na placené a neplacené úseky nucen na tomto 150 km úseku třikrát absolvovat mýtnici, ale zdržení minimální. Dálnice superkvalitní, ale drahá a tudíž poměrně prázdná. Naštvali mě však maximálně na posledním úseku. I když za 66 korun, z principu to budu řešit. Celý úsek Komorniki (Poznaň-západ) - Nowy Tomyšl si vyinkasovali plnou cenu a celý úsek byl střídavě veden jedním směrem v uspořádání 1+1 a druhá polovina se vždy opravovala. Stavěl Strabag, tak jak jinak . Jak sakra mohou inkasovat plnou částku za dálnici (kor když pro ten úsek mají extra mýtnici), když se mi nedostává služby, za kterou jsem si zaplatil (předem a na konci již není kde reklamovat, neboť další mýtnice není a dálnice končí). Tím si mě opravdu koncesionář Autostrada Wielkopolska nezískal i když ze začátku jsem byl velice příjemně překvapen.
To je asi tak vše, co se cesty týká. Až bude dostaněna A2 až po hranice s Německem, tato cesta bude rozhodně nejpohodlnější, možná ještě nevyužívat I/87 a prát to po dálnici dokud to jde, ale to až pojedeme do Polska po květnu 2012.
Trasa tam:
Kladno - Praha - HK - Trutnov - Legnica - Lubin - Rawicz - Kalisz - Konin - Toruň - Olsztyn - Mikolajki
Povrchy v Polsku jakž takž opravené, hlavně hlavní tahy komplet s novým kobercem, ale jízda hrozně pomalá, průměrná rychlost 58 km/h - tragédie... S celkem asi 1,5 hodinama přestávek cesta na 15 hodin a to to je 885 km. Výhodou je, že se člověk vyhne všem velkým městům, ale na trase jsou komplikací hlavně neustálé průjezdy obcemi. Obchvat Toruně S10 je postaven komplet v polovičním profilu a jízda pěkná, ovšem díky intenzitě stejně bez možnosti předjíždění. Největší tragédie za Toruní směrem na Olsztyn, kde je silnice nemodernizovaná a plná házejících hrbolů s vysokou intenzitou a skoro nemožností rozumně předjíždět.
Trasa zpět:
Mikolajki - Olsztyn - Toruň - Konin - A2 - I/2 - Swiecko - Frankfurt nad Odrou - I/87 - A13 Drážďany - A17 - D8 - I/30 - D8 - I/16 - Kladno
Cesta delší, avšak rychlejší a pohodlnější. Délka 996 km a průměrná rychlost 72 km/h. Doba jízdy 13,5 hodin s hodinou na přestávky. Změna u Konína s nájezdem na A2 a kolem Poznaně na konec A2 a po I/2 na Swiecko. Trasa I/2 komplet zmodernizovaný povrch, avšak kapacita silnice překročena výrazně. Umožňovalo by to zde klidně vyznačení střídavého třípruhu, ale místo toho je volena varianta poměrně širokých odstavných pruhů a dvou hlavních, při té intenzitě neumožňující předjetí bez rizika. V Německu jsem chtěl místo panelky na Berlín vyzkoušet I/87, kde jsou poměrně nové obchvaty Beeskowa a Müllrose (střídavý třípruh, krása). Problémem zde jsou starší úseky se stromy hrozně blízko silnice a dovolenou 80 km/h a průjezd městem Lübben, ale i tak zkratka na A13 byla projetá během hodiny a délka 75 km namísto 120 km po dálnicích okolo Berlína. Pak A13 přes Drážďany a A17 k nám na D8 už komplet po dálnici a naprostá pohoda (včetně průjezdu Ústím a Lovosicemi...).
Záměrně jsem se vyhnul popisu polské A2, které se chci věnovat zvlášť. Nájezd u Konína. Po Wrzésnii 47,6 km za 11 PLN, čili 66 Kč. Úsek Wrzésnia - Poznaň 37,5 km, taktéž 11 PLN, obchvat Poznaně grátis, úsek Poznaň - Nowy Tomyšl 50 km také za 11 PLN. Blbé je, že člověk je díky rozdělení dálnice na placené a neplacené úseky nucen na tomto 150 km úseku třikrát absolvovat mýtnici, ale zdržení minimální. Dálnice superkvalitní, ale drahá a tudíž poměrně prázdná. Naštvali mě však maximálně na posledním úseku. I když za 66 korun, z principu to budu řešit. Celý úsek Komorniki (Poznaň-západ) - Nowy Tomyšl si vyinkasovali plnou cenu a celý úsek byl střídavě veden jedním směrem v uspořádání 1+1 a druhá polovina se vždy opravovala. Stavěl Strabag, tak jak jinak . Jak sakra mohou inkasovat plnou částku za dálnici (kor když pro ten úsek mají extra mýtnici), když se mi nedostává služby, za kterou jsem si zaplatil (předem a na konci již není kde reklamovat, neboť další mýtnice není a dálnice končí). Tím si mě opravdu koncesionář Autostrada Wielkopolska nezískal i když ze začátku jsem byl velice příjemně překvapen.
To je asi tak vše, co se cesty týká. Až bude dostaněna A2 až po hranice s Německem, tato cesta bude rozhodně nejpohodlnější, možná ještě nevyužívat I/87 a prát to po dálnici dokud to jde, ale to až pojedeme do Polska po květnu 2012.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Polsko
Tak to ses teda projel, díky za dojmy:)
Až bude A2 a A1 nějak víc hotová, moc se chci zase do Polska pořádně podívat, ale čekám, čekám ...
A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?
Až bude A2 a A1 nějak víc hotová, moc se chci zase do Polska pořádně podívat, ale čekám, čekám ...
A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?
Re: Polsko
Za celou dobu jsme potkali dvoje policejní hlídky, z toho jednu v protisměru, takže nic. Na silnicích v obcích spousta radarů postaršího data instalace, ale zdá se, že spíše nefunkčních, nicméně snažil jsem se rychlost nepřekračovat o více než 15 km/h v obci. Na celé cestě je i několik nových úseků obchvatů a průtahů městy, které vypadají poměrně nově, ale s dálnicemi ne a ne pohnout, tak to tam nějak rozpohybují, kvůli tomu EURO 2012.hh píše:A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Polsko
Aha, tak proto má v Polsku tolik aut tyto antény. Teď se to vyjasňujeNick Slaughter píše:Do polska není na škodu vypravit se s CB radiem, hlidek je na cestách relativně hodně. btw. s pistolí se otačí, takže vás můžou změřit i z druhé strany cesty. Vyplatí se taky "zavěsit" za někoho s radio anténou. Pozor taky na Opel Vectra, faceliftované verze po r. 2005., jezdí a měří v nich policie na dálnicích a čtyřproudových cestách. Podobně jako VW passat v čr, auta nejsou označená.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.5.2009 17:09:36
Re: Polsko
Mně se taky stalo,že jsem rychlost uhádal bez pokuty,pro absenci zlotůvek.Ale taky mne jednou klidně odvezli k bankomatu.Někdy to spraví česká bankovka upuštěná na podlahu u zadních sedadel v jejich autě.To nejde do ruky,to není ,,lapúvka".Jako kuriozitu k A4-až pojedete někdy V-Z od Gliwic po Wroclav,všiměte si na starých kamených pilířích důlků po kulkách.Nejvíce okolo Opole,Olawy a Brzegu.Tam je dokonce děravý ocelový most u nádraží.
Re: Polsko
Vitajte strécu,
tak toho jsem si nevšimnul, jel jsem tedy opačným směrem, Němci asi tolik nestříleli, jak Rusy. Příště se na to zaměřím. Ale nadjezdy jsou to pěkné.
tak toho jsem si nevšimnul, jel jsem tedy opačným směrem, Němci asi tolik nestříleli, jak Rusy. Příště se na to zaměřím. Ale nadjezdy jsou to pěkné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.5.2009 17:09:36
Re: Polsko
Jezdím tama často,do Olavy,do Legnice.Velice pěkně je rozestavěno u Wroclavi křížení s obchvatem města a přeložkou od Klodzka.Ze směru od Klodzka jsou fatální zácpy.Taky se pěkně pracuje na expresůvce z Kielců do Radomi a z Elblagu do Pasleku(Gdaňsk-Varšava),ale to je už pro našince hodně z ruky.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11.10.2009 23:55:59
Re: Polsko
Na S7 se nedávno začal stavět 18-ti kilometrový jižní obchvat Gdańsku (Gdańsk – Koszwały). Oficiální zahájení prací 10.10.09, datum dokončení 2012. Měl by odvést podle odhadů až 14000 aut z centra města (oba směry?). Centrum města bývá hodně ucpané, tak uvidíme.Moravské stréc píše:Jezdím tama často,do Olavy,do Legnice.Velice pěkně je rozestavěno u Wroclavi křížení s obchvatem města a přeložkou od Klodzka.Ze směru od Klodzka jsou fatální zácpy.Taky se pěkně pracuje na expresůvce z Kielců do Radomi a z Elblagu do Pasleku(Gdaňsk-Varšava),ale to je už pro našince hodně z ruky.
Silnice č.7 vede teméř historickým centrem, odvádí tranzit na Varšavu jak z Gdańsku a jeho přístavu, ale taky všechen tranzit ze severu který je veden po obchvatu s6.
Na S7 se měl otevírat 16.10. taky další 7-mi kilometrový úsek severně navazující na obchvat Kielce.
- Přílohy
-
- poludniowa obwodnica gdanska.jpg (239.46 KiB) Zobrazeno 32854 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:09:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu