I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)

[1. úsek] (D1) – Benešov – Votice (I/18) – (D3)
[2. úsek] České Budějovice (D3) – Kaplice – Rakousko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)

Příspěvek od Lenny »

Konečně jsem si projel úsek D1 - Benešov jako řidič. Silnice je to pěkná, široká, ale hodně zatížená, příšlo mi, že více než I/35.
Šířkové uspořádání je dle projektu následující:
- nezpevněná krajnice 0,5 m,
- zpevněná krajnice 2,5 m,
- vnitřní vodící proužek 0,5 m,
- jízdní pruh 3,75 m,
celková šířka mezi svodidly je 14,5 m, což je jen o 0,5 m meně než na S 15, která je například postavena na I/48 Bělotín - Příbor.

I na takto širokou vozovku by šlo umístit dočasně 4 pruhy, do doby výstavby D3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Jaroslav »

určitě lze souhlasit.... bylo by však potřeba upravit nájezdy na křižovatkách a dodělat pár MÚK (hlavně čerčany, kde je v jednom kuse smrtelná nehoda už nyní...)
j.jakubse
Příspěvky: 86
Registrován: 22.10.2009 12:27:03

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od j.jakubse »

To by bylo fantasticky, tim by se Junovi rozplynul jeho hlavni argument pro Promiku.
Juno píše:Jde přitom hlavně o první etapu okruh - Benešov, ta je přeci nejnaléhavější a tam je rozdíl ve prospěch D3-východní největší
Muselo by se ale uprostred vozovky znemoznit prejezd do protismeru, aby to tam nebyl samej smrtak.
Edit: Mozna by stalo za to informovat o teto moznosti MD.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak se tam dají lana a hotovo 20.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Lenny »

Někteří z MD považují za lepší řešení třípruh. Nemusely by se řešit tolik křižovatky, šlo by vytvořit připojovací a odbočovací pruhy na stávajícím tělese.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od dd »

Střídavý třípruh se mi jeví jako lepší i bezpečnější. Místo klasické dvojité čáry bych dal tak 1m širokou, možná s občasným šrafováním nebo s vyfrézovanými drážkami (to mají v Dánsku). Lana ani betonová svodidla bych nedával. Stejně se tam často předjíždí tak, že pomalejší uhne ke kraji a proti jede auto.

Problém je, že se zkapacitněním I/3 někoho napadne odložit výstavbu D3.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Lenny »

Přiznejme si skutečnost, že zahájení středočeské D3, je možná tak za 6-8 let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od mbmat »

Já bych řek spíš za 16-18 let a budu rád že sem rád.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já bych řekl, že nikdy, stejně jako R43 nebo 518-519.
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od viky »

Taky jsem pro střídavý třípruh,jak píše dvs.
Oproti čtyřpruhu je tam minimální časové zpoždění.Pokud tam pojede plně naložený NA rychlostí 50km/h a řidič nebude trotl,tak pojede blízko krajnice a půjde celkem bezpečně předjet i v "jednopruhu"
Bezpečnost na připojovacích pruzích je oproti jejich absenci na čtyřpruhu neoddiskutovatelná.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od dvs »

viky píše:Taky jsem pro střídavý třípruh,jak píše dvs.
Já jsem se této diskuse neúčastnil to psal dd. :)

Když už jste mne sem zatáhli.

Co myslíte třípruhem? Pokud se po něm bude moci legálně jet 110km/h nebudou tam moci povozy, traktory, cyklisti tak má diskuse o třípruhu smysl. Jenomže takový typ silnice u nás nemáme... Jinak o třípruhu má smysl uvažovat tam, kde je intenzita mezi dvoupruhem a čtyřpruhem. Dokážu si jej představit na I/16 mezi Slaným a Mělníkem, v některých úsecích na I/38.

Pokud to vezmu z perspektivy páteřních silnic, tak do budoucí II/603 bych nedával ani korunu. Pak jsou z toho jenom předimenzované MUK, které stojí na těch tehdy perspektivních tazích dnes II. třídy (tady, tady, tady). Pokud se chce na té úpravě podílet středočeský kraj vůbec mi to nevadí.

PS: A jaké bude mít číslo to pokračování II/603 k D1, když II/603 jde už do Prahy po staré?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Lenny »

dvs píše:Co myslíte třípruhem?
Zlepšení současného stavu, který není ideální.

S největší pravděpodobností by to měla být I/3 v trase D1 - Benešov - D3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od viky »

dvs: na Slovensku je v polovičním profilu povolena 100,nebo 110km/h(nemůžu si vzpomenout,ale víc,než 90km/h stoprocentně)

Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
Samozřejmě tam musí byt vyloučena doprava cyklistů a traktorů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Lenny »

Na Slovensku tyto silnice jsou označeny jako silnice pro motorová vozidla, např. přivaděč Púchov, Tornala - Figa apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od dd »

dvs píše:Co myslíte třípruhem? Pokud se po něm bude moci legálně jet 110km/h nebudou tam moci povozy, traktory, cyklisti tak má diskuse o třípruhu smysl. Jenomže takový typ silnice u nás nemáme...
Kdyby byla vůle, tak by to šlo. Značky zákaz vjezdu traktorům (příp. povozům a cyklistům) se na některých I používají. Možnost zvýšení rychlosti by se muselo uzákonit, ale i o tom tu už byla diskuze.

Problém je, že D3 ve středních Čechách bude reálně dokončená nejdříve za 15-20 let a na tu dobu by se hodilo nějaké zkapacitnění. Na ty úpravy na třípruh by na většině trasy stačilo jen přemalování pruhů.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od JirkaS »

A co tomu vlastně brání u nás? Dopravní předpisy určitě ne, navíc vyznačenou silnici pro motorová vozidla na dvoupruhu z dob dávných pamatuji. Takže jen nějaká interní vyhláška + neochota úředníků.
U I/3 Mirošovice - Benešov bych asi volil tu silnici pro motorová vozidla + rychlost 110. U jiných kratších úseků bych jen značkou zakázal vjezd pomalých vozidel + zvýšil rychlost na 110, což ovšem změnu zákona paradoxně vyžaduje.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od viky »

Lenny píše:Na Slovensku tyto silnice jsou označeny jako silnice pro motorová vozidla, např. přivaděč Púchov, Tornala - Figa apod.
To jsem samozřejmě zapomněl dodat.
Otázka ale zní,jestli by to bylo použitelné na I/3.Já si myslím,že ano,přesto že jsem tama jel jen jedenkrát.Chce to jen politickou vůli do toho jít.
Ostatně 100-110km/h by sneslo spousta dvoupruhových "jedniček",kde je zákaz cyklistů ap. a jsou tam dobré směrové poměry
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od siesa »

viky píše: Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.

To neni tak uplne pravda...
Cituji z knihy "Silnice a dalnice v Ceske republice" str. 119: "Stavba delky 14,3 km (pozn. Mirosovice-Benesov) cementobetonovou vozovkou byla realizovana v letech 1967-1971 jako polovina kategorie S 24,5/100...."

No takze navhovana rychlost je tam kilo a pulprofil to taky je, takze teoreticky by tam ta 110 km/h byt mohlo ;)

Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od mbmat »

nejsem odborník, ale podle stavu to vypadá na buď hodně kvalitní překrytí CB, anebo komplet nový AB
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od viky »

siesa píše:
viky píše: Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
To neni tak uplne pravda...
Cituji z knihy "Silnice a dalnice v Ceske republice" str. 119: "Stavba delky 14,3 km (pozn. Mirosovice-Benesov) cementobetonovou vozovkou byla realizovana v letech 1967-1971 jako polovina kategorie S 24,5/100...."
Tak v tom případě je to opravdu jen otázka změny ve vyhlášce...
Pak bude ovšem problém dobudování D3 s poukazem na to,že třípruh zatím stačí...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od dvs »

To jsem rád, že pod třípruhem rozumíme silnici pro motorová vozidla se 110km/h.

Ty 3 průhové úseky, tam ale jsou na několika místech už dnes. Stoupání od Mirošovic, před Benešovem, klesání k Voticům.

Někde je na MUK šířka využitá pro připojováky.

Zajímalo by mne jak jsou dnes rozloženy ty 24hod intenzity přes den a v týdnu.
Tipnul bych si, že tam je velká špička ráno na úseku do Prahy z Benešova a večer zpět. Další špička je víkendový provoz Pá a Ne do jižních Čech na chalupy a k rodičům.

Zkoušet třípruh zrovna na tomto úseku mi přijde hodně rizikové. Protože změna bude jenom zvýšení rychlosti na 110km/h a po první čelní srážce se už třípruhu s 110km/h nedočkáme. Problém je, že po 70 km dálnice od Budějic najednou bude silnice úsek bez středního dělícího pásu. Podle mne by museli na tu čáru doprostřed nandat aspoň terčíky jako při převedení dálnice do protisměru. Vzpomeňme si jaké byly smrťáky na půlprofilu obchvatu Plzně.


Pak tu máme variantu nandat doprostřed lanová svodidla a udělat čtyřpruh. Vzpomeňme si jak to přes zimu bylo úzké na D1 u Ostravy.

Ten úsek nemá ani jedno rozumné řešení... :( kromě té D3.


Pak by byly samozřejmě potřeba někde připojováky. Já bych je jako perspektivnější investici viděl na R7.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od viky »

čtyřpruh s lanem ne!Právě kvůli zkušenostem z D1.Navíc by tam ze stejného důvodu dali 80km/h,což je degradace současného stavu
A pokud by se inspirovali na I/48 ,to taky není žádná výhra.
Nemůžu si pomoct,nejraději bych tam viděl ten třípruh s tím,aby byly směry odděleny tím vyfrézováním(jak to tu kdosi psal)nebo gumové terčíky.Prostě aby přejetí do protisměru bylo v jednopruhovém úseku využito jen při objíždění,či předjíždění hodně pomalu jedoucího vozidla
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Max »

A nejsou na pulprofil ve skutecnosti pripraveny akorat ty nadjezdy (ty rezervy u nich uz sem si vsimnul pred lety) ? Protoze sirka 14,5 m neni polovina S 24,5 a druhej jizdni pas by se tam dolepit nedal - i kdyz na to ze to nejde uz tady nekdo poukazoval stejne jako na to, ze kdyby se to udelalo, tak by to byl silnej argument proti zapadni variante D3. Ackoliv ja osobne si myslim, ze nekdy ve vzdaleny budoucnosti (tak 2030-40-50) pokud bude stat D3 prave v zapadni variante, se stejne usek Mirosovice-Benesov rozsiri na 2+2 a bude z toho R privadec pro Benesov na D1 :)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No ale pozor, D1 byla v uspořádání 2x2 na 11,5m, tady je 15m.
Takže to nejde v žádném případě srovnávat, srovnávat to lze s úsekem na I/48 (taky 15m), kde se tento systém již v prraxi osvědčil. Sám jsem byl svědkem "svodidel v akci".
Pruhy jsou na I/48 široké dostatečně, dokonce tak, že se někteří kamčáci nebojí předjíždět :shock:
Když už tu I/3 zkapacitnit a navýšit rychlost (což je otázka, jestli je to v daném případě nezbytnost, přece jen se jedná o nouzové řešení) je třeba oddělit směry, jinak to nedopadne dobře.
R48 -> D48 se podařilo!
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Přeznační na čtyřpruh

Příspěvek od dd »

Právě proto, že na několika místech (ve stoupání) už 2+1 je pouze s dvojitou čárou, bych se toho tak nebál. Do začátku 90 a později případně zvýšit.

Na připojovací pruhy není třeba další místo - z připojovacího se stane průběžný a mezi křižovatkami se dvoupruhy vymění, takže ke křižovatce se přijíždí jedním pruhem, atd. Odbočovací pruh stačí kratší nebo téměř žádný, pokud je sjezd delší.
Odpovědět

Zpět na „I/3“