I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Konečně jsem si projel úsek D1 - Benešov jako řidič. Silnice je to pěkná, široká, ale hodně zatížená, příšlo mi, že více než I/35.
Šířkové uspořádání je dle projektu následující:
- nezpevněná krajnice 0,5 m,
- zpevněná krajnice 2,5 m,
- vnitřní vodící proužek 0,5 m,
- jízdní pruh 3,75 m,
celková šířka mezi svodidly je 14,5 m, což je jen o 0,5 m meně než na S 15, která je například postavena na I/48 Bělotín - Příbor.
I na takto širokou vozovku by šlo umístit dočasně 4 pruhy, do doby výstavby D3.
Šířkové uspořádání je dle projektu následující:
- nezpevněná krajnice 0,5 m,
- zpevněná krajnice 2,5 m,
- vnitřní vodící proužek 0,5 m,
- jízdní pruh 3,75 m,
celková šířka mezi svodidly je 14,5 m, což je jen o 0,5 m meně než na S 15, která je například postavena na I/48 Bělotín - Příbor.
I na takto širokou vozovku by šlo umístit dočasně 4 pruhy, do doby výstavby D3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
určitě lze souhlasit.... bylo by však potřeba upravit nájezdy na křižovatkách a dodělat pár MÚK (hlavně čerčany, kde je v jednom kuse smrtelná nehoda už nyní...)
Re: Přeznační na čtyřpruh
To by bylo fantasticky, tim by se Junovi rozplynul jeho hlavni argument pro Promiku.
Edit: Mozna by stalo za to informovat o teto moznosti MD.
Muselo by se ale uprostred vozovky znemoznit prejezd do protismeru, aby to tam nebyl samej smrtak.Juno píše:Jde přitom hlavně o první etapu okruh - Benešov, ta je přeci nejnaléhavější a tam je rozdíl ve prospěch D3-východní největší
Edit: Mozna by stalo za to informovat o teto moznosti MD.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeznační na čtyřpruh
Někteří z MD považují za lepší řešení třípruh. Nemusely by se řešit tolik křižovatky, šlo by vytvořit připojovací a odbočovací pruhy na stávajícím tělese.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Střídavý třípruh se mi jeví jako lepší i bezpečnější. Místo klasické dvojité čáry bych dal tak 1m širokou, možná s občasným šrafováním nebo s vyfrézovanými drážkami (to mají v Dánsku). Lana ani betonová svodidla bych nedával. Stejně se tam často předjíždí tak, že pomalejší uhne ke kraji a proti jede auto.
Problém je, že se zkapacitněním I/3 někoho napadne odložit výstavbu D3.
Problém je, že se zkapacitněním I/3 někoho napadne odložit výstavbu D3.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Přiznejme si skutečnost, že zahájení středočeské D3, je možná tak za 6-8 let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Já bych řek spíš za 16-18 let a budu rád že sem rád.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeznační na čtyřpruh
Já bych řekl, že nikdy, stejně jako R43 nebo 518-519.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Přeznační na čtyřpruh
Taky jsem pro střídavý třípruh,jak píše dvs.
Oproti čtyřpruhu je tam minimální časové zpoždění.Pokud tam pojede plně naložený NA rychlostí 50km/h a řidič nebude trotl,tak pojede blízko krajnice a půjde celkem bezpečně předjet i v "jednopruhu"
Bezpečnost na připojovacích pruzích je oproti jejich absenci na čtyřpruhu neoddiskutovatelná.
Oproti čtyřpruhu je tam minimální časové zpoždění.Pokud tam pojede plně naložený NA rychlostí 50km/h a řidič nebude trotl,tak pojede blízko krajnice a půjde celkem bezpečně předjet i v "jednopruhu"
Bezpečnost na připojovacích pruzích je oproti jejich absenci na čtyřpruhu neoddiskutovatelná.
Re: Přeznační na čtyřpruh
Já jsem se této diskuse neúčastnil to psal dd.viky píše:Taky jsem pro střídavý třípruh,jak píše dvs.
Když už jste mne sem zatáhli.
Co myslíte třípruhem? Pokud se po něm bude moci legálně jet 110km/h nebudou tam moci povozy, traktory, cyklisti tak má diskuse o třípruhu smysl. Jenomže takový typ silnice u nás nemáme... Jinak o třípruhu má smysl uvažovat tam, kde je intenzita mezi dvoupruhem a čtyřpruhem. Dokážu si jej představit na I/16 mezi Slaným a Mělníkem, v některých úsecích na I/38.
Pokud to vezmu z perspektivy páteřních silnic, tak do budoucí II/603 bych nedával ani korunu. Pak jsou z toho jenom předimenzované MUK, které stojí na těch tehdy perspektivních tazích dnes II. třídy (tady, tady, tady). Pokud se chce na té úpravě podílet středočeský kraj vůbec mi to nevadí.
PS: A jaké bude mít číslo to pokračování II/603 k D1, když II/603 jde už do Prahy po staré?
Re: Přeznační na čtyřpruh
Zlepšení současného stavu, který není ideální.dvs píše:Co myslíte třípruhem?
S největší pravděpodobností by to měla být I/3 v trase D1 - Benešov - D3.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
dvs: na Slovensku je v polovičním profilu povolena 100,nebo 110km/h(nemůžu si vzpomenout,ale víc,než 90km/h stoprocentně)
Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
Samozřejmě tam musí byt vyloučena doprava cyklistů a traktorů
Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
Samozřejmě tam musí byt vyloučena doprava cyklistů a traktorů
Re: Přeznační na čtyřpruh
Na Slovensku tyto silnice jsou označeny jako silnice pro motorová vozidla, např. přivaděč Púchov, Tornala - Figa apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Přeznační na čtyřpruh
Kdyby byla vůle, tak by to šlo. Značky zákaz vjezdu traktorům (příp. povozům a cyklistům) se na některých I používají. Možnost zvýšení rychlosti by se muselo uzákonit, ale i o tom tu už byla diskuze.dvs píše:Co myslíte třípruhem? Pokud se po něm bude moci legálně jet 110km/h nebudou tam moci povozy, traktory, cyklisti tak má diskuse o třípruhu smysl. Jenomže takový typ silnice u nás nemáme...
Problém je, že D3 ve středních Čechách bude reálně dokončená nejdříve za 15-20 let a na tu dobu by se hodilo nějaké zkapacitnění. Na ty úpravy na třípruh by na většině trasy stačilo jen přemalování pruhů.
Re: Přeznační na čtyřpruh
A co tomu vlastně brání u nás? Dopravní předpisy určitě ne, navíc vyznačenou silnici pro motorová vozidla na dvoupruhu z dob dávných pamatuji. Takže jen nějaká interní vyhláška + neochota úředníků.
U I/3 Mirošovice - Benešov bych asi volil tu silnici pro motorová vozidla + rychlost 110. U jiných kratších úseků bych jen značkou zakázal vjezd pomalých vozidel + zvýšil rychlost na 110, což ovšem změnu zákona paradoxně vyžaduje.
U I/3 Mirošovice - Benešov bych asi volil tu silnici pro motorová vozidla + rychlost 110. U jiných kratších úseků bych jen značkou zakázal vjezd pomalých vozidel + zvýšil rychlost na 110, což ovšem změnu zákona paradoxně vyžaduje.
Re: Přeznační na čtyřpruh
To jsem samozřejmě zapomněl dodat.Lenny píše:Na Slovensku tyto silnice jsou označeny jako silnice pro motorová vozidla, např. přivaděč Púchov, Tornala - Figa apod.
Otázka ale zní,jestli by to bylo použitelné na I/3.Já si myslím,že ano,přesto že jsem tama jel jen jedenkrát.Chce to jen politickou vůli do toho jít.
Ostatně 100-110km/h by sneslo spousta dvoupruhových "jedniček",kde je zákaz cyklistů ap. a jsou tam dobré směrové poměry
Re: Přeznační na čtyřpruh
viky píše: Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
To neni tak uplne pravda...
Cituji z knihy "Silnice a dalnice v Ceske republice" str. 119: "Stavba delky 14,3 km (pozn. Mirosovice-Benesov) cementobetonovou vozovkou byla realizovana v letech 1967-1971 jako polovina kategorie S 24,5/100...."
No takze navhovana rychlost je tam kilo a pulprofil to taky je, takze teoreticky by tam ta 110 km/h byt mohlo
Mimochodem...co se stalo s tim CB povrchem?? Byl kompletne vybagrovan, nebo byl pouze prekryt vrstvou asfaltu??
Re: Přeznační na čtyřpruh
nejsem odborník, ale podle stavu to vypadá na buď hodně kvalitní překrytí CB, anebo komplet nový AB
Re: Přeznační na čtyřpruh
Tak v tom případě je to opravdu jen otázka změny ve vyhlášce...siesa píše:To neni tak uplne pravda...viky píše: Nevím,jestli by to bylo prosaditelné v tomto případě,když to není půlprofil budoucí D,přestože tam jsou křížení mimoúrovňová.
Cituji z knihy "Silnice a dalnice v Ceske republice" str. 119: "Stavba delky 14,3 km (pozn. Mirosovice-Benesov) cementobetonovou vozovkou byla realizovana v letech 1967-1971 jako polovina kategorie S 24,5/100...."
Pak bude ovšem problém dobudování D3 s poukazem na to,že třípruh zatím stačí...
Re: Přeznační na čtyřpruh
To jsem rád, že pod třípruhem rozumíme silnici pro motorová vozidla se 110km/h.
Ty 3 průhové úseky, tam ale jsou na několika místech už dnes. Stoupání od Mirošovic, před Benešovem, klesání k Voticům.
Někde je na MUK šířka využitá pro připojováky.
Zajímalo by mne jak jsou dnes rozloženy ty 24hod intenzity přes den a v týdnu.
Tipnul bych si, že tam je velká špička ráno na úseku do Prahy z Benešova a večer zpět. Další špička je víkendový provoz Pá a Ne do jižních Čech na chalupy a k rodičům.
Zkoušet třípruh zrovna na tomto úseku mi přijde hodně rizikové. Protože změna bude jenom zvýšení rychlosti na 110km/h a po první čelní srážce se už třípruhu s 110km/h nedočkáme. Problém je, že po 70 km dálnice od Budějic najednou bude silnice úsek bez středního dělícího pásu. Podle mne by museli na tu čáru doprostřed nandat aspoň terčíky jako při převedení dálnice do protisměru. Vzpomeňme si jaké byly smrťáky na půlprofilu obchvatu Plzně.
Pak tu máme variantu nandat doprostřed lanová svodidla a udělat čtyřpruh. Vzpomeňme si jak to přes zimu bylo úzké na D1 u Ostravy.
Ten úsek nemá ani jedno rozumné řešení... kromě té D3.
Pak by byly samozřejmě potřeba někde připojováky. Já bych je jako perspektivnější investici viděl na R7.
Ty 3 průhové úseky, tam ale jsou na několika místech už dnes. Stoupání od Mirošovic, před Benešovem, klesání k Voticům.
Někde je na MUK šířka využitá pro připojováky.
Zajímalo by mne jak jsou dnes rozloženy ty 24hod intenzity přes den a v týdnu.
Tipnul bych si, že tam je velká špička ráno na úseku do Prahy z Benešova a večer zpět. Další špička je víkendový provoz Pá a Ne do jižních Čech na chalupy a k rodičům.
Zkoušet třípruh zrovna na tomto úseku mi přijde hodně rizikové. Protože změna bude jenom zvýšení rychlosti na 110km/h a po první čelní srážce se už třípruhu s 110km/h nedočkáme. Problém je, že po 70 km dálnice od Budějic najednou bude silnice úsek bez středního dělícího pásu. Podle mne by museli na tu čáru doprostřed nandat aspoň terčíky jako při převedení dálnice do protisměru. Vzpomeňme si jaké byly smrťáky na půlprofilu obchvatu Plzně.
Pak tu máme variantu nandat doprostřed lanová svodidla a udělat čtyřpruh. Vzpomeňme si jak to přes zimu bylo úzké na D1 u Ostravy.
Ten úsek nemá ani jedno rozumné řešení... kromě té D3.
Pak by byly samozřejmě potřeba někde připojováky. Já bych je jako perspektivnější investici viděl na R7.
Re: Přeznační na čtyřpruh
čtyřpruh s lanem ne!Právě kvůli zkušenostem z D1.Navíc by tam ze stejného důvodu dali 80km/h,což je degradace současného stavu
A pokud by se inspirovali na I/48 ,to taky není žádná výhra.
Nemůžu si pomoct,nejraději bych tam viděl ten třípruh s tím,aby byly směry odděleny tím vyfrézováním(jak to tu kdosi psal)nebo gumové terčíky.Prostě aby přejetí do protisměru bylo v jednopruhovém úseku využito jen při objíždění,či předjíždění hodně pomalu jedoucího vozidla
A pokud by se inspirovali na I/48 ,to taky není žádná výhra.
Nemůžu si pomoct,nejraději bych tam viděl ten třípruh s tím,aby byly směry odděleny tím vyfrézováním(jak to tu kdosi psal)nebo gumové terčíky.Prostě aby přejetí do protisměru bylo v jednopruhovém úseku využito jen při objíždění,či předjíždění hodně pomalu jedoucího vozidla
Re: Přeznační na čtyřpruh
A nejsou na pulprofil ve skutecnosti pripraveny akorat ty nadjezdy (ty rezervy u nich uz sem si vsimnul pred lety) ? Protoze sirka 14,5 m neni polovina S 24,5 a druhej jizdni pas by se tam dolepit nedal - i kdyz na to ze to nejde uz tady nekdo poukazoval stejne jako na to, ze kdyby se to udelalo, tak by to byl silnej argument proti zapadni variante D3. Ackoliv ja osobne si myslim, ze nekdy ve vzdaleny budoucnosti (tak 2030-40-50) pokud bude stat D3 prave v zapadni variante, se stejne usek Mirosovice-Benesov rozsiri na 2+2 a bude z toho R privadec pro Benesov na D1
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeznační na čtyřpruh
No ale pozor, D1 byla v uspořádání 2x2 na 11,5m, tady je 15m.
Takže to nejde v žádném případě srovnávat, srovnávat to lze s úsekem na I/48 (taky 15m), kde se tento systém již v prraxi osvědčil. Sám jsem byl svědkem "svodidel v akci".
Pruhy jsou na I/48 široké dostatečně, dokonce tak, že se někteří kamčáci nebojí předjíždět
Když už tu I/3 zkapacitnit a navýšit rychlost (což je otázka, jestli je to v daném případě nezbytnost, přece jen se jedná o nouzové řešení) je třeba oddělit směry, jinak to nedopadne dobře.
Takže to nejde v žádném případě srovnávat, srovnávat to lze s úsekem na I/48 (taky 15m), kde se tento systém již v prraxi osvědčil. Sám jsem byl svědkem "svodidel v akci".
Pruhy jsou na I/48 široké dostatečně, dokonce tak, že se někteří kamčáci nebojí předjíždět
Když už tu I/3 zkapacitnit a navýšit rychlost (což je otázka, jestli je to v daném případě nezbytnost, přece jen se jedná o nouzové řešení) je třeba oddělit směry, jinak to nedopadne dobře.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Přeznační na čtyřpruh
Právě proto, že na několika místech (ve stoupání) už 2+1 je pouze s dvojitou čárou, bych se toho tak nebál. Do začátku 90 a později případně zvýšit.
Na připojovací pruhy není třeba další místo - z připojovacího se stane průběžný a mezi křižovatkami se dvoupruhy vymění, takže ke křižovatce se přijíždí jedním pruhem, atd. Odbočovací pruh stačí kratší nebo téměř žádný, pokud je sjezd delší.
Na připojovací pruhy není třeba další místo - z připojovacího se stane průběžný a mezi křižovatkami se dvoupruhy vymění, takže ke křižovatce se přijíždí jedním pruhem, atd. Odbočovací pruh stačí kratší nebo téměř žádný, pokud je sjezd delší.