[D1] 4707 Bílovec – Ostrava-Rudná (tunel Klimkovice)
[D1] 4707 Bílovec – Ostrava-Rudná (tunel Klimkovice)
Měl bych skromný dotaz:
Asi před 14dny,nebo ještě déle(nevím už přesně)jsem se na poslední chvíli po zprávě v radiu vyhnul Klimkovickému tunelu,neboť se prováděla údržba( )
Doprava byla svedena na starou I/47.Už jsem dříve tuto situaci zažil a cestu z Ostravy do Bílovce,která trvá normálně max.15 minut jsem absolvoval za skoro hodinu. Je problém aby byly tunely vybaveny proměnným značením,úsek před nimi by měl mobilní svodidla a v případě údržby by se čistil nejprve jeden tubus ,přičemž by doprava byla svedena do druhého tubusu a provoz 1+1 i za cenu třeba snížení rychlosti na 40km/h?Samozřejmě by toto šlo využít i třeba při dopravní nehodě v tunelu.
Ono to totiž na dálnici není moc znát,ale právě při te objíždce po staré bylo znát,jak tam byl silný provoz.
Po zprovoznění z Bělotína si ten kolaps při uzavřeném tunelu ani nedokážu představit,už teď to byl děs a hrůza
Asi před 14dny,nebo ještě déle(nevím už přesně)jsem se na poslední chvíli po zprávě v radiu vyhnul Klimkovickému tunelu,neboť se prováděla údržba( )
Doprava byla svedena na starou I/47.Už jsem dříve tuto situaci zažil a cestu z Ostravy do Bílovce,která trvá normálně max.15 minut jsem absolvoval za skoro hodinu. Je problém aby byly tunely vybaveny proměnným značením,úsek před nimi by měl mobilní svodidla a v případě údržby by se čistil nejprve jeden tubus ,přičemž by doprava byla svedena do druhého tubusu a provoz 1+1 i za cenu třeba snížení rychlosti na 40km/h?Samozřejmě by toto šlo využít i třeba při dopravní nehodě v tunelu.
Ono to totiž na dálnici není moc znát,ale právě při te objíždce po staré bylo znát,jak tam byl silný provoz.
Po zprovoznění z Bělotína si ten kolaps při uzavřeném tunelu ani nedokážu představit,už teď to byl děs a hrůza
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Navážu hned další otázkou, o jakou údržbu se jedná a proč se dělá tak často?
A nějak jsem nezaznamenal podobnou údržbu, a hlavně tak častou na jiných tunelech.
A nějak jsem nezaznamenal podobnou údržbu, a hlavně tak častou na jiných tunelech.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Tunel je ještě ve zkušebním provozu, který ještě neskončil.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
A ta současná 80 po bude ukončení zkušebního provozu zvýšena na nějakou rozumnou rychlost ?Lenny píše:Tunel je ještě ve zkušebním provozu, který ještě neskončil.
Podotýkám, že v Rakousku je běžně 100 i v tunelech, kde se jezdí ve jednom tubusu obousměrně.
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
O tom pochybuji, v případě Valíku se taky mluvilo o 100km/h, a skutek utek. (A to je i s odstavným pruhem).
Království a půl princezny za 511.
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Česká norma prostě v tunelu víc jak 80 km/h nepovoluje, čili je potřeba změnit tu normu. V cizině jsou mnohem nebezpečnější tunely i se 110 km/h (Itálie, např.)... V našich dálničních tunelech by 100 km/h mělo být povoleno, jinak se na D8 a D3 zblázníme
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
V tomto státě se jaksi politicky nenosí zvyšovat rychlost. Což je škoda. 80 km/h je zoufale málo, to je hlavní důvod proč nemám rád tunely
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Prosím,k té původní otázce,neví někdo?
Pokud bude z jakéhokoliv důvodu uzavřen tubus tunelu na D,nebo R(údržba,nehoda),je možné doufat v to,že se operativně doprava převede do druhého tubusu,(proměnné značení,mobilní svodidla,zábrany),nebo to předpisy a normy neumožňují a bude se toto objíždět po náhradní trase mimo D,R ?
Pokud bude z jakéhokoliv důvodu uzavřen tubus tunelu na D,nebo R(údržba,nehoda),je možné doufat v to,že se operativně doprava převede do druhého tubusu,(proměnné značení,mobilní svodidla,zábrany),nebo to předpisy a normy neumožňují a bude se toto objíždět po náhradní trase mimo D,R ?
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Podle tohoto z ŘSD to chápu tak, že Klimkovice jsou prozatím z důvodu intenzit nebo zkušebního provozu v jiném režimu údržby. Až bude celá D1, bude to pravděpodobně jako na D5 a D8.
Rozpis plánovaných uzávěr a prací v tunelech
přes nabídku je to Údržba komunikací/Ostatní informace/Tunely
Rozpis plánovaných uzávěr a prací v tunelech
přes nabídku je to Údržba komunikací/Ostatní informace/Tunely
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
uffffffff!!!! ještě že tak! už aby byl ten normální režim!hiob píše:Podle tohoto z ŘSD to chápu tak, že Klimkovice jsou prozatím z důvodu intenzit nebo zkušebního provozu v jiném režimu údržby. Až bude celá D1, bude to pravděpodobně jako na D5 a D8.
Rozpis plánovaných uzávěr a prací v tunelech
přes nabídku je to Údržba komunikací/Ostatní informace/Tunely
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Víte někdo něco přesnějšího o tom měření rychlosti?
Měří se tam už? Měří se i v ostatních dálničních tunelech v ČR?
Měří se tam už? Měří se i v ostatních dálničních tunelech v ČR?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Nevím, jestli se měří anebo ne, ale nejjednušší způsob, jak se o tom přesvědčit je to tam pálit 130 a pak čekat na obálku s modrým pruhem. A pokud nedojde, tak se neměříMartin z Ostravy píše:Víte někdo něco přesnějšího o tom měření rychlosti?
Měří se tam už? Měří se i v ostatních dálničních tunelech v ČR?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
To bohužel jako důkaz nestačí, narozdíl od případu, kdy obálka dojde (to je celkem nevyvratitelný důkaz, že se tam měří nebo alespoň onehdá měřilo). Nemusí se tam měřit pořád, fotografie nemusí být zcela čitelná, příslušný úředník nemusí stíhat zpracovat všechny výstupy, ... Já bych to bral jako relativně směroplatné až po takovém třetím beztrestném projetí !Lenny píše:Nevím, jestli se měří anebo ne, ale nejjednušší způsob, jak se o tom přesvědčit je to tam pálit 130 a pak čekat na obálku s modrým pruhem. A pokud nedojde, tak se neměříMartin z Ostravy píše:Víte někdo něco přesnějšího o tom měření rychlosti?
Měří se tam už? Měří se i v ostatních dálničních tunelech v ČR?
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Ani po koloudaci tunelu se asi nedočkáme nějakého zvýšení rychlosti z 80 km/h.
Dříve měla vést dálnice jinudy, tunel byl navržen až v průbehu procesu EIA a to ještě až po druhém zpracování dokumentace EIA. Dříve vedla dálnice rovně přes Polánku do Svinova a ne obloukem tak jak dnes.
Dříve měla vést dálnice jinudy, tunel byl navržen až v průbehu procesu EIA a to ještě až po druhém zpracování dokumentace EIA. Dříve vedla dálnice rovně přes Polánku do Svinova a ne obloukem tak jak dnes.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Tak, tak, vybrali sice horší, ale zato dražší variantu. Za to by měl jít někdo sedět !Lenny píše:Dříve měla vést dálnice jinudy, tunel byl navržen až v průbehu procesu EIA a to ještě až po druhém zpracování dokumentace EIA. Dříve vedla dálnice rovně přes Polánku do Svinova a ne obloukem tak jak dnes.
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Ja jsem nikde nenapsal, která je horší, a která je lepší. A ani jsem nepsal která byla dražší a která levnější.Country píše:Tak, tak, vybrali sice horší, ale zato dražší variantu. Za to by měl jít někdo sedět !
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
To jsou mi věci...Country píše:Tak, tak, vybrali sice horší, ale zato dražší variantu. Za to by měl jít někdo sedět !
Ten kdo v Praze postavil dálnici středem města by měl jít sedět pomalu za hrdelní zločin.
Ten kdo ušetřil Klimkovice (Polanku) před dálničním průtahem by taky měl jít sedět.
Kdo pak ty silnice bude projektovat když všichni budou sedět?
BTW pokud se nepletu, tak ta varianta přes Polanku měla několik kratších tunelů, vůbec bych si nebyl jistej tím, že by vyšla levněji. No a v praxi by se jezdilo 80km/h na více místech, takže za to by taky asi někdo měl jít sedět, ne?
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Zkusim malý propočet
Delka 1080m
Rychlost 80km/h -> 22,2m/s
Tunel projedeme za 48,6s
Rychlost 100Km/h -> 27,7m/s
Tunel projedeme za 38,98s
Úspora času 9,62s...
Stojí Vám to za to ? Co tim chci řict pokud budeme bojovat za zvednutí rychlosti v useku Bělotín - Lipník ze 130 na 160 tak...
Délka 15 400m
Rychlost 130Km/h -> 36,1m/s
Úsek projedeme za 426,6s = 7,1 minut
Rychlost 160Km/h -> 44,4m/s
Usek projedeme za 346,8s = 5,79 Minut
Uspora 1,31Minut = =Úspora času 1:18
Delka 1080m
Rychlost 80km/h -> 22,2m/s
Tunel projedeme za 48,6s
Rychlost 100Km/h -> 27,7m/s
Tunel projedeme za 38,98s
Úspora času 9,62s...
Stojí Vám to za to ? Co tim chci řict pokud budeme bojovat za zvednutí rychlosti v useku Bělotín - Lipník ze 130 na 160 tak...
Délka 15 400m
Rychlost 130Km/h -> 36,1m/s
Úsek projedeme za 426,6s = 7,1 minut
Rychlost 160Km/h -> 44,4m/s
Usek projedeme za 346,8s = 5,79 Minut
Uspora 1,31Minut = =Úspora času 1:18
Naposledy upravil(a) Warcz dne 1.4.2009 10:08:40, celkem upraveno 1 x.
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Když připočtu fázi brždění a rozjíždění, tak časová úspora bude o něco větší a nehledě na vyšší spotřebu při rozjíždění z 80 než ze 100 km/h.Warcz píše:Zkusim malý propočet
Delka 1080m
Rychlost 80km/h -> 22,2m/s
Tunel projedeme za 48,6s
Rychlost 100Km/h -> 27,7m/s
Tunel projedeme za 38,98s
Úspora času 9,62s...
Stojí Vám to za to ?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Spočítané je to pěkně ale tady vůbec nejde o ten čas. Prostě je to otravné - brzdit rozjeté auto ze 130 na 80 kvůli tunelu, který vůbec nemusel být. Zdejší znalci mě možná opraví, ale mám pocit, že jsem kdysi kdesi četl, že tunel sám o sobě stál miliardu.Warcz píše:Zkusim malý propočet
Delka 1080m
Rychlost 80km/h -> 22,2m/s
Tunel projedeme za 48,6s
Rychlost 100Km/h -> 27,7m/s
Tunel projedeme za 38,98s
Úspora času 9,62s...
Takže - mohli jsme jezdit plynuleji a kratší trasou, a za tu ušetřenou miliardu mohl být kus cesty někde jinde.
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
A ještě jedno téma k diskuzi - kruháč na křížení s Rudnou.
Představte si, že přijedete po dálnici od Bílovce a chcete se dostat k Tescu do Třebovic. Tak ten kruháč objedete prakticky skoro 360 stupňů dokola, vyjedete směrem na Polanku a pak se vracíte středem obce Svinov, kde se motají po cestě chodci (kostel, školka, atd ....).
Anebo když chcete k Tescu dojet po Rudné od Shopping parku - téměř stejný případ.
A přitom vede přes Dubí nepříliš využitá souběžná komunikace s dálnicí, po které by se člověk Svinovu vyhnul - akorát z kruháče se na tuhle cestu nedá sjet, což mi přijde jako dost značné faux-pas.
Napadá někoho z Vás zasvěcených, proč tam tenhle sjezd z kruháče na Dubí nepostavili ?
Představte si, že přijedete po dálnici od Bílovce a chcete se dostat k Tescu do Třebovic. Tak ten kruháč objedete prakticky skoro 360 stupňů dokola, vyjedete směrem na Polanku a pak se vracíte středem obce Svinov, kde se motají po cestě chodci (kostel, školka, atd ....).
Anebo když chcete k Tescu dojet po Rudné od Shopping parku - téměř stejný případ.
A přitom vede přes Dubí nepříliš využitá souběžná komunikace s dálnicí, po které by se člověk Svinovu vyhnul - akorát z kruháče se na tuhle cestu nedá sjet, což mi přijde jako dost značné faux-pas.
Napadá někoho z Vás zasvěcených, proč tam tenhle sjezd z kruháče na Dubí nepostavili ?
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Možná nemusel být ale je... Brzdit auto... sundam nohu z plynu a do max 30 sekund jsem na 80 tce takže stačí předvídat...brzdit rozjeté auto ze 130 na 80 kvůli tunelu, který vůbec nemusel být.
Já jsem proti zvyšování rychlosti v tunelech. Drží se tam prach vozovka má podle mého horší přilnavost a hlavně je tam hodně zhoršena možnost manévrování. Jsem zastáncem 160km rychlosti na dálnici při suchém povrchu a dobré viditelnosti...
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
A jázase tvrdím že 100kmh je v tunelu bezpečná rychlost, pár dní zpátky jsem projížděl fungl nový Tunel du Mont Sion na A41 ve Francii, dlouhý tři kilometry, profil teméř stejný jako Klimkovice,rychlost 110kmh, a nebezpečné mi to ani subjektivně ani objektivně nepřišlo...
V Itálii se běžně na A23 jezdí v tunelu 130, v souladu s předpisy, v Německu a Rakousku je 100 kmh v jednosměrných tunelech taky naprosto normální.
Na druhou stranu 70kmh v Mrázovce a pod Strahovem mi přijde v pořádku.. To je ve městě s hustým provozem a množstvím MUK a hrozbou zácpy, navíc taky jiná návrhová rychlost...
V Itálii se běžně na A23 jezdí v tunelu 130, v souladu s předpisy, v Německu a Rakousku je 100 kmh v jednosměrných tunelech taky naprosto normální.
Na druhou stranu 70kmh v Mrázovce a pod Strahovem mi přijde v pořádku.. To je ve městě s hustým provozem a množstvím MUK a hrozbou zácpy, navíc taky jiná návrhová rychlost...
Re: 4707 - Bílovec - Ostrava Rudná
Mapy s uvažovanými variantami v oblasti Klímkovic
T - tunely
M - velké mosty
Je to z druhé přepracované dokumentace EIA na tento úsek.
T - tunely
M - velké mosty
Je to z druhé přepracované dokumentace EIA na tento úsek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)