Nějak mi pořád uniká význam osazování stopek v těchto případech.kasme píše:Najedeš, ale je tam STOPka a proto i kolona
STOPka: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 5.JPG.html
je tady vidět docela dobře
kolona 27.4. 14.50: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 3.JPG.html
STOPka při chybějícím připojováku
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
STOPka při chybějícím připojováku
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 515 Slivenec - Třebonice
V tomto případě to plně chápu: dává mi jasně najevo, že tu fyzicky není připojovák.Martin z Ostravy píše:Nějak mi pořád uniká význam osazování stopek v těchto případech.
Re: 515 Slivenec - Třebonice
To spolu moc nesouvisí, resp je na to jiná značka .. naopak, právě proto může bejt pro plynulost provozu lepší, když tam do mezery hupsnete aspoň třicítkou, než když se do ní budete rozjíždět z místa. Stopka by měla bejt jen tam, kde neni vidět do průběžnýho pokud tam nestrčíte čumák
Re: 515 Slivenec - Třebonice
Netrvám na tom, že to musí být stopka. Ale pokud prostě připojovák není, chci o tom být informovanej jasnou a nepřehlédnutelnou značkou. Pak je to na mě: když to znám, můžu (a je to pro plynulost a bezpečnost žádoucí) tam vjet rozjetej. Ale takový ne úplně známý místa potkat za deště a za tmy, kdy VDZ prakticky neexistuje, to se pak cejtim hodně nejistě - např. křížení D1 x D2 má pár takovejch chytáků.
Re: 515 Slivenec - Třebonice
To jistě, ale pokud projedete stopku, dopouštíte se vědomně přestupku, což jen zdůrazňuje zdejší specifickou právní kulturu takže by tam musel bejt trojúhelníček a cosi jako cedule "nájezd do průběžného pruhu", tedy šipky spojené natěsno (používá se místy na kříženích JS .. nechce se mi to hledat někde v přílohách zákona). Jenže vyznačit řádně provizorní stav je tradičně nad síly našich silničních správců (včera se v místě kde parkuju objevil zákaz zastavení s dodatkem "havárie vody" bez bližšího vymezení rozsahu a času, bylo na fantazii šoféra zda je ta značka naplacato a platí pro celej chodník, nebo nakolmo a platí to za ní, v reálu byla tak nějak divně našikmo, ale třeba do ní jen někdo drcl ..) když to nezvládaj ani v trvalých umístěních.
Re: 515 Slivenec - Třebonice
To je celkem zajímavej výklad značky stůj, dej přednost v jízdě.adamos píše:Netrvám na tom, že to musí být stopka. Ale pokud prostě připojovák není, chci o tom být informovanej jasnou a nepřehlédnutelnou značkou. Pak je to na mě: když to znám, můžu (a je to pro plynulost a bezpečnost žádoucí) tam vjet rozjetej.
To je jako kdybych říkal, že jsem rád když na semaforu svítí červená, protože to tam znám, můžu se rozhlídnout a vyrazit když nic nepojede...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 515 Slivenec - Třebonice
S fotky usuzuji, že to, že tam není připojovák je zřejmé už z provizorního vdz.adamos píše:V tomto případě to plně chápu: dává mi jasně najevo, že tu fyzicky není připojovák.Martin z Ostravy píše:Nějak mi pořád uniká význam osazování stopek v těchto případech.
Přesně tak, komplet souhlas.jonáš píše:To spolu moc nesouvisí, resp je na to jiná značka .. naopak, právě proto může bejt pro plynulost provozu lepší, když tam do mezery hupsnete aspoň třicítkou, než když se do ní budete rozjíždět z místa. Stopka by měla bejt jen tam, kde neni vidět do průběžnýho pokud tam nestrčíte čumák
Ono vůbec to používání stopek u nás je dost pochybné.
Výklad vskutku vtipný, zajímalo by mě jestli by obstál u policistů popřípadě u správního řízení.Petr Pokorný píše:To je celkem zajímavej výklad značky stůj, dej přednost v jízdě.adamos píše:Netrvám na tom, že to musí být stopka. Ale pokud prostě připojovák není, chci o tom být informovanej jasnou a nepřehlédnutelnou značkou. Pak je to na mě: když to znám, můžu (a je to pro plynulost a bezpečnost žádoucí) tam vjet rozjetej.
To je jako kdybych říkal, že jsem rád když na semaforu svítí červená, protože to tam znám, můžu se rozhlídnout a vyrazit když nic nepojede...
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Já tedy ten příspěvek nechápu tak, jak Petr vyznačil tučně. Vždyť je tam napsané úplně něco jiného - druhá část příspěvku se váže k jasné a nepřehlédnutelné značce, což ovšem neimplikuje tu stopku, o které autor sám píše, že ji nepotřebuje.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Achjo, to se nám to rozjelo. Nikdy jsem netvrdil, že na STOPce je na uvážení řidiče, co udělá, jestli zastaví, nebo ne. naopak v provozu sleduji, že jsem jeden z mála volů, kteří STOPku bez výjimky ctí.
Reagoval jsem na příspěvek Martina z Ostravy, kterému uniká význam STOPky na neexistujícím připojováku. Zopakuji, že já tam pro sebe vidím přínos v tom, že jednoznačně poznám, že připojovák prostě není. A to i v situaci, že VDZ není vidět - ať už kvůli dešti, sněhu, ojetosti bílé barvy či kombinaci těchto jevů. Měl jsem na mysli konkrétní napojení zde: auta jedoucí od Brna vidí trojúhelník jako na každém jiném připojení na dálnici, jedou a prásk! nedal jsem přednost. Málem se mi to tu stalo a od té doby si dávám sakra majzla na podobný situace.
Proto tedy STOPku na připojení bez připojováku vítám. A budu jí vítat pořád. Minimálně do doby, než někdo vymyslí jinou jednoznačnou značku, třeba variaci na toto téma podle Jonášova návrhu. Tam nebudu muset zastavit, budu mít možnost projet bez zastavení.
Reagoval jsem na příspěvek Martina z Ostravy, kterému uniká význam STOPky na neexistujícím připojováku. Zopakuji, že já tam pro sebe vidím přínos v tom, že jednoznačně poznám, že připojovák prostě není. A to i v situaci, že VDZ není vidět - ať už kvůli dešti, sněhu, ojetosti bílé barvy či kombinaci těchto jevů. Měl jsem na mysli konkrétní napojení zde: auta jedoucí od Brna vidí trojúhelník jako na každém jiném připojení na dálnici, jedou a prásk! nedal jsem přednost. Málem se mi to tu stalo a od té doby si dávám sakra majzla na podobný situace.
Proto tedy STOPku na připojení bez připojováku vítám. A budu jí vítat pořád. Minimálně do doby, než někdo vymyslí jinou jednoznačnou značku, třeba variaci na toto téma podle Jonášova návrhu. Tam nebudu muset zastavit, budu mít možnost projet bez zastavení.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Když ono by to současně s tou stopku (v případě dočasných omezení) dát na hlavní omezení rychlosti ideálně na 60 nebo tak, aby šoféři nemuseli z nuly skákat do 130 km/h proudu. I takové věci se po nich totiž chtějí. V takovém případě bych neměl ani nic proti tomu, že na té hlavní by byl avizovaný radar.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Taková 60 by ovšem byla na dálnici dost drsná a s několika předvěstma, aby jezdci stihli "skočit" do pomala. Neni jiný řešení, než ty připojováky dodělat. ale zatim by možná stačilo tam dát trojúhelník s dodatkovou tabulkou "bez připojovacího pruhu", tam bejvá čas to přečíst
Samostatnej fór jsou nájezdy do stoupacího pruhu mezi kamiony, tam by to taky chtělo přidat delší nájezd. Sice jedou pomalejc, ale zas se rozjíždím do kopce .. pravda, se stovkou koní už to jde docela dobře.
Samostatnej fór jsou nájezdy do stoupacího pruhu mezi kamiony, tam by to taky chtělo přidat delší nájezd. Sice jedou pomalejc, ale zas se rozjíždím do kopce .. pravda, se stovkou koní už to jde docela dobře.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Bavíme se o zpomalení teď typu na 515, o žádných permanentních 60kách nebyla řeč a u takových krátkodobých by to bylo by to stejně drsné jako práce na silnici (dálnici) s 60 a přejezdem přes SDP, to je hrůza co?
Re: STOPka při chybějícím připojováku
No je, ta 60 je tam vesměs zbytečná, když se to dá projet v klidu 90, ostatně jako legálně každá šest metrů široká okreska ..
Bavíme se už druhej den naprosto obecně o nájezdu bez připojováku, máte to i v titulku vlákna. Trvalých instalací, ať už se stopkou nebo jen trianglem, je furt k vidění dost.
Bavíme se už druhej den naprosto obecně o nájezdu bez připojováku, máte to i v titulku vlákna. Trvalých instalací, ať už se stopkou nebo jen trianglem, je furt k vidění dost.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
A kde v případě dočasných omezení je současně s vedlejší stopka a na hlavní 130 km/h? Vždycky je stažená rychlost aspoň na 80 km/h.martin píše:Když ono by to současně s tou stopku (v případě dočasných omezení) dát na hlavní omezení rychlosti ideálně na 60 nebo tak, aby šoféři nemuseli z nuly skákat do 130 km/h proudu. I takové věci se po nich totiž chtějí. V takovém případě bych neměl ani nic proti tomu, že na té hlavní by byl avizovaný radar.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Trochu se tu smíchalo najednou dočasné a trvalé značení. I když u obojího je otázka, zda ta stopka bezpečnost zvyšuje nebo snižuje. Upozornění, že chybí připojovací pruh, by bylo určitě lepší.
Ty trvalé jsou ještě nebezpečnější. U dočasných je okolo ještě plno dalších značek (práce na silnici, kužely nebo sloupky, atd.), tak tam čekám nějaké komplikace a jedu opatrně. Ale na běžných nájezdech (např. křížení D1xD2, kde je i dost hustý provoz) je chybějící připojovací pruh nepříjemným překvapením.
Ty trvalé jsou ještě nebezpečnější. U dočasných je okolo ještě plno dalších značek (práce na silnici, kužely nebo sloupky, atd.), tak tam čekám nějaké komplikace a jedu opatrně. Ale na běžných nájezdech (např. křížení D1xD2, kde je i dost hustý provoz) je chybějící připojovací pruh nepříjemným překvapením.
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Tam kde je relativně bezpečné najet bez připojováku by měla být značka označující "tupé napojení do jízdního pruhu", klidně s reflexním okrajem (těch míst není tolik). Tam kde to vždy 100% vyžaduje zastavení by měla být stopka. Není třeba vymýšlet vymyšlené, ani se spoléhat na VDZ.
Další alternativou je varianta Letiště. Jedná se o úpravu pouze překreslením VDZ, která na většině obdobných míst umožní alespoň krátký připojovák vyznačit. Případně se trochu se zúží levý pruh, pravý se přimkne a vzniká ta potřebná trocha místa navíc. Je to použito i někde na D1 cca v polovině mezi Prahou a Brnem, v onom místě je snížena rychlost.
Další alternativou je varianta Letiště. Jedná se o úpravu pouze překreslením VDZ, která na většině obdobných míst umožní alespoň krátký připojovák vyznačit. Případně se trochu se zúží levý pruh, pravý se přimkne a vzniká ta potřebná trocha místa navíc. Je to použito i někde na D1 cca v polovině mezi Prahou a Brnem, v onom místě je snížena rychlost.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: STOPka při chybějícím připojováku
Dnes jsem najizdel na R1 od Barrandova (tedy diskutovanym mistem smer D5) a znacka oznacujici neexistenci pripojovaku tam je, byt neni v reflexnim ohraniceni. Postrehy:
a) slusne to zdrzovalo dopravu
b) opravdu horsi se rozjizdet z nuly nez tam plynule vjet
c) kolem 15. hod silny provoz po R1, takze by tam stejne plynule vjizdet neslo (bezpecne)
d) ridici na R1 se s pochopenim radili do leveho a nechavali tak prostor pro najeti.
a) slusne to zdrzovalo dopravu
b) opravdu horsi se rozjizdet z nuly nez tam plynule vjet
c) kolem 15. hod silny provoz po R1, takze by tam stejne plynule vjizdet neslo (bezpecne)
d) ridici na R1 se s pochopenim radili do leveho a nechavali tak prostor pro najeti.