R48 Český Těšín, obchvat
R48 Český Těšín, obchvat
nevíte, proč není obchvat Č. Těšína označen jako erko?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: obchvat Českého Těšína
Někde jsem četl, že je to kvůli tomu aby jej využívali kamiony, a nepoužívali tak starou cestu přes město. Kdyby totiž byl označen jako R, byl by zpoplatněn.
I když teď si nejsem jistý jestli, tam jsou mýtné brány
Každopádně je to škoda, když na polské straně je taky dělený 4-pruh na mapě to nevypadá dobře ta proluka.
Stačilo by přestavět most přes Olši, aby to bylo ok a mohlo se to přeznačit.
I když teď si nejsem jistý jestli, tam jsou mýtné brány
Každopádně je to škoda, když na polské straně je taky dělený 4-pruh na mapě to nevypadá dobře ta proluka.
Stačilo by přestavět most přes Olši, aby to bylo ok a mohlo se to přeznačit.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: obchvat Českého Těšína
Bůh ví
Osobně jsme si to zdůvodňovali několika skutečnostmi:
1) Byl zprovozněn v době kdy tvořil jen obchvat a navíc po celé jeho délce stávaly fronty kamionů, takže povolit tu vyšší rychlost by byl hřích.
2) Není tu dostatečná vzdálenost mezi křižovatkami (pro R v extravilánu)
3) Tvoří zároveň obchvat pro silnici I/11, která zpoplatněná není.
Nicméně můžeme dát z republiky víc příkladů, kde jsou také obdobné podmínky a silnice tu přesto jako rychlostní (resp. jako silnice pro motorová vozidla) označena je. Čili jak jsem psal už v jiném vlákně, jedná se o nekoncepční bordel, který není natolik důležitý, aby vyžadoval nějaký zásah.
Osobně jsme si to zdůvodňovali několika skutečnostmi:
1) Byl zprovozněn v době kdy tvořil jen obchvat a navíc po celé jeho délce stávaly fronty kamionů, takže povolit tu vyšší rychlost by byl hřích.
2) Není tu dostatečná vzdálenost mezi křižovatkami (pro R v extravilánu)
3) Tvoří zároveň obchvat pro silnici I/11, která zpoplatněná není.
Nicméně můžeme dát z republiky víc příkladů, kde jsou také obdobné podmínky a silnice tu přesto jako rychlostní (resp. jako silnice pro motorová vozidla) označena je. Čili jak jsem psal už v jiném vlákně, jedná se o nekoncepční bordel, který není natolik důležitý, aby vyžadoval nějaký zásah.
Re: obchvat Českého Těšína
A za další je navržena v kategorii S 22,5, což by rovněž nemusela být překážka. Spíše půjde o bod 1 mapmana.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: obchvat Českého Těšína
fronty kamionů bývaly i na D5 před Rozvadovem...
Re: obchvat Českého Těšína
Tam nebylo u hranic deseti tisícové město v kterém předtím stály.Nosorožec píše:fronty kamionů bývaly i na D5 před Rozvadovem...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: obchvat Českého Těšína
Ten poslední úsek směrem k hranicím není úplně finálně dokončený. Pokud vím, tak se dále plánuje přetrasování silnice I/11. http://www.mapy.cz/#x=142523392@y=13498 ... 18944-4352
Mělo by to být na místech současného přemostění místní komunikace. Změna posledního úseku na R bude provedena tehdy, až se postaví nová MÚK a některá ze současných MÚK by se mohla zrušit (předpokládám 1-2). Rychlost bych nechal sníženou třeba na 100 km/h z důvodu bezpečnosti. Pak jen upravit celý úsek mezi dvěmi celnicemi.
Ale stejně na prd je další trasování Polské S1.
Mělo by to být na místech současného přemostění místní komunikace. Změna posledního úseku na R bude provedena tehdy, až se postaví nová MÚK a některá ze současných MÚK by se mohla zrušit (předpokládám 1-2). Rychlost bych nechal sníženou třeba na 100 km/h z důvodu bezpečnosti. Pak jen upravit celý úsek mezi dvěmi celnicemi.
Ale stejně na prd je další trasování Polské S1.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: obchvat Českého Těšína
Ta prelozka I/11 je zda se uz passe, nedavno totiz doslo (i kdyz nevim nakolik oficialne) k pretrasovani I/11 do koridoru R67 od Prostredni Suche az k Tranovicim, usek mezi Tesinem a Trincem by se pak mel stat I/67kou a 68ka by mela prejit na zbytek planovane R67 Snad je to pochopitelne, pokud ne, zkusim najit mapu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: obchvat Českého Těšína
Zdravím,
na fóru skyscrapercity.com (http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 11&page=81) jseu fotky aktuální situace u hraničního mostu v Těšíně. Nevím, jestli změna k lepšímu, nebo horšímu, ale most přemalovali z 1+2 na 1+1 a před mostem na naší straně je postaven kruhový objezd.
na fóru skyscrapercity.com (http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 11&page=81) jseu fotky aktuální situace u hraničního mostu v Těšíně. Nevím, jestli změna k lepšímu, nebo horšímu, ale most přemalovali z 1+2 na 1+1 a před mostem na naší straně je postaven kruhový objezd.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: obchvat Českého Těšína
Ještě foto z českého vlákna http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 48&page=36
Re: obchvat Českého Těšína
No,kruhový objezd v podstatě mezi 2 dálnicemi je výplod chorého mozku,navíc je v místě kruháku plnohodnotná MÚK - nyní už zbytečná
Re: obchvat Českého Těšína
Hm, ta MÚK právě moc plnohodnotná nebyla a to v tom, že v severní rampy tvořila v podstatě obydlená ulice, což se tam asi někomu nelíbilo...viky píše:No,kruhový objezd v podstatě mezi 2 dálnicemi je výplod chorého mozku,navíc je v místě kruháku plnohodnotná MÚK - nyní už zbytečná
Nicméně tenhle kruhák je beztak nesmysl, který na takovouhle spojnici absolutně nepatří, na druhou stranu, do dostavby druhého mostu přes Olši asi nebude tolik vadit, jako v případě přímého svedení dvou 4pruhů do něj...
Re: obchvat Českého Těšína
Jestli tam kruhák skutečně je (v takový úspěch zdravého rozumu se mi ani nechce věřit), pak je to super. Most jen pro dálkovou dopravu od Frýdku a místní + od Karviné kondrcající se přes město (bez možnosti nájezdu) mě přišlo dost na hlavu ...
Re: obchvat Českého Těšína
Ten nájezd od Karviné tam byl vždy, i když v minulosti na čas zatarasen kvůli hraničnímu přechodu...GiuseppeS píše:Jestli tam kruhák skutečně je (v takový úspěch zdravého rozumu se mi ani nechce věřit), pak je to super. Most jen pro dálkovou dopravu od Frýdku a místní + od Karviné kondrcající se přes město (bez možnosti nájezdu) mě přišlo dost na hlavu ...
Jde spíš o to že tu měla vzniknout plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka se 4pruhem v trase I/48. Ale to by bylo holt mnohem dražší, tak postavíme zatím kruhák...
Re: obchvat Českého Těšína
Nechápu, že na takovéto kraviny peníze jsou, a na jiné, užitečnější věci nemapman píše:Nicméně tenhle kruhák je beztak nesmysl, který na takovouhle spojnici absolutně nepatří...
A o dostavbě mostu se uvažuje? Někde jsem totiž čet, že ne.mapman píše:... na druhou stranu, do dostavby druhého mostu přes Olši asi nebude tolik vadit, jako v případě přímého svedení dvou 4pruhů do něj...
To je pravda, párkrát jsme ho cestou do Polska použili jako odpočívkumapman píše:Ten nájezd od Karviné tam byl vždy, i když v minulosti na čas zatarasen kvůli hraničnímu přechodu...GiuseppeS píše:Jestli tam kruhák skutečně je (v takový úspěch zdravého rozumu se mi ani nechce věřit), pak je to super. Most jen pro dálkovou dopravu od Frýdku a místní + od Karviné kondrcající se přes město (bez možnosti nájezdu) mě přišlo dost na hlavu ...
Jinak dneska vyšel článek, kde píšou, že na předání "starých" silnic kraji se teprve pracuje ( první šok - ten obchvat už stojí přes dva roky ) a že po nich pořád jezdí kamiony, protože se jim nechce jet delší trasu po obchvatu. To jako fakt?!
Re: obchvat Českého Těšína
To že to kamióny objíždí bych přičítal mottu "zvyk je železná košile" a když nevědí že to jde, jedou postaru, neboť novou trasu nemají pravděpodobně v navigaci a otázka je jak je provedeno značení?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Existuje nejaky plan na vymenu povrchu mezi MUK s I/11 a kruhovym objezdem u Olse? Slusne vlnobiti ... Na nekolika mistech je to odfrezovano, ale za moc nestoji. Suverene nejhorsi usek mezi FM a PL hranici.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Jestli by se rozhodli to natáhnout na polskou stranu jako rychlostku, tak by to rovnou mohli hodit do betonu. Ale spíše budou provádět lokální opravy.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: obchvat Českého Těšína
Pokud se dostaví komplet D1 a propojí s polskem,tak nebude dlouho vůle a asi ani důvod stavět druhý most.Je to dost drahá stavba a event.zdržení i při velké hustotě provozu je minimální.To ten kruhák mně tam prudí vícandy píše:
A o dostavbě mostu se uvažuje? Někde jsem totiž čet, že ne.
Re: obchvat Českého Těšína
No trochu to tam znám a pohledem na fotomapu jsem se ujistil,viz..http://www.mapy.cz/?query=#mm=FP@x=1427 ... 01920@z=14 ,že ta obydlená ulice zas tak obydlená není,když nepočítám hřbitov,tamtěm by to zas tolik nemuselo vadit ,pak jsou tam 2-3 baráky u cesty a další zástavba je dost vzdálená,navíc má svoji příjezdovou cestu,takže-mohli tam dát PHS a MÚK mohla být v pohodě.mapman píše:
Hm, ta MÚK právě moc plnohodnotná nebyla a to v tom, že v severní rampy tvořila v podstatě obydlená ulice, což se tam asi někomu nelíbilo...
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Hraniční most je postaven v ose pravého jízdní pásu. Škoda, že není vůle k dostavbě druhé poloviny a vyřešení MÚK Chotěbuz s I/67.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 Český Těšín, obchvat
.....a asi nikdy nebude.Vzhledem k tomu,jaká je to investice a vzhledem k intenzitám po zprovoznění polské a naší D1 to zas tak tragicky nevidím.To MÚK Chotěbuz mne sere daleko víc! Je to neuvěřitelný paskvil na jinak téměř uceleném tahu!Lenny píše:Hraniční most je postaven v ose pravého jízdní pásu. Škoda, že není vůle k dostavbě druhé poloviny a vyřešení MÚK Chotěbuz s I/67.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Bylo by to fajn mít to celé od km 70 až po S1 normální zelený čtyřpruh.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=176&t=2933
Podle článku ma dojít i na této silnici k přeznačení a zvýšení rychlosti. Jsem zvědav jestli to bude k začínajícímu kruháku a nebo se bude snižovat před ostřejší zatáčkou (směr Polsko). Ještě by mohli dobudovat múk podle prostého návrhu Po zrušení celních kontrol jsou bývalé celnice k ničemu a mohou se přeměnit na větve křižovatky namísto odstavných parkovišť. Ty se dají postavit i na jiných místech a Poláci mají dostatečnou kapacitu.
Podle článku ma dojít i na této silnici k přeznačení a zvýšení rychlosti. Jsem zvědav jestli to bude k začínajícímu kruháku a nebo se bude snižovat před ostřejší zatáčkou (směr Polsko). Ještě by mohli dobudovat múk podle prostého návrhu Po zrušení celních kontrol jsou bývalé celnice k ničemu a mohou se přeměnit na větve křižovatky namísto odstavných parkovišť. Ty se dají postavit i na jiných místech a Poláci mají dostatečnou kapacitu.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů