Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jen doplním to falsch. Někdo by nemusel vědět co to je:
- Přílohy
-
- Stop! Falsch.jpg (30.72 KiB) Zobrazeno 8658 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
verkehrshaus.ch
Jo jo, ti švýcaři, nejenže maj ty značky hezký, ale vědí i co s nima mimo silnice
Jednou chci něco takovýho mít doma
Jo jo, ti švýcaři, nejenže maj ty značky hezký, ale vědí i co s nima mimo silnice
Jednou chci něco takovýho mít doma
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty webovky vypadají slibně, tam bych i jel. Akorát Luzern není nejblíž.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To mi připomnělo jeden starej OT obrázek http://farm1.static.flickr.com/96/23095 ... 486ed0.jpg .. jinak na google se dá najít na heslo "richtig falsch" mnoho jiných inspirativních kousků.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě ke švýcarským značkám. Jedna země tři, respektive čtyři jazyky....
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Fjooooo. Teda ty značky, to je něco. A to se mi všichni vždycky smáli, když jsem všude v cizině fotil cedule. Jednou až toho bude víc, z toho udělám aspoň fotokoláž, když už ty značky nemám v reálu . Jinak ta dvojjazyčnost či vícejazyčnost je svině, když se třeba v Belgii stane, že 10 km je značeno Liége a pak dalších 10 Luik.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na to existuje jednoduchý recept: než někam pojedu, tak si o té zemi něco málo zjistím
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nojo, a pak vás třeba nepřekvapěj ani v Pardubicích, kde musíte u závodiště odbočit na Holice, u nádraží na Vysoký Mýto a na konci průtahu jet na Svitavy, abyste trefil furt stejnou trasou skrze město a moh pokračovat do Chocně. Možná jsem to trochu přeházel, ale když víte že je v zemi bordel tak jste prostě na svym
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě jeden nešvar mě dokáže nadzvednout. Všiml jsem si toho ve Zlínském kraji, v ostatních nevím, ale ve Zlínském kraji občas chybí na křižovatkách nejblížší cíl, místo toho je tam uveden vzdálenější a významnější cíl. Člověk, který jede podle cedulí, tak má problém....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ad Lenny: uveďte prosím příklad jaký konkrétní příklad v ZL kraji myslíte.
Je to tady furt dokola ale přesto. Mě např. vadí, že např. na I/50 je udáván od Starého Města pouze cíl Starý Hrozenkov a na sousední I/54 je od Žarošic (15km od Kyjova) značeno Nové Mesto nad Váhom. Proč ne Trenčín.
Další obecnou poznámku bych měl k rozdílným kilometrážím k danému cíli. Zkuste např. sledovat na R35/D1 od Olomouce kilometráž Ostravy, nebo ještě větší nesmysly najdete za Ostravou na I/47 směrem na Olomouc. Kilometráž Olomouc je tam uvedena ve stylu 85km -> 80km -> 83km -> 86km. Jedete k cíli, ale na ukazatelích se od něj vzdalujete....
Je to tady furt dokola ale přesto. Mě např. vadí, že např. na I/50 je udáván od Starého Města pouze cíl Starý Hrozenkov a na sousední I/54 je od Žarošic (15km od Kyjova) značeno Nové Mesto nad Váhom. Proč ne Trenčín.
Další obecnou poznámku bych měl k rozdílným kilometrážím k danému cíli. Zkuste např. sledovat na R35/D1 od Olomouce kilometráž Ostravy, nebo ještě větší nesmysly najdete za Ostravou na I/47 směrem na Olomouc. Kilometráž Olomouc je tam uvedena ve stylu 85km -> 80km -> 83km -> 86km. Jedete k cíli, ale na ukazatelích se od něj vzdalujete....
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tohle kdysi bývalo (už jsem tam dlouho nejel) i na I/38 směrem na Znojmo za křižovatkou s I/23. Nejspíš se tam Jihlavský, Třebíčský a Znojemský okres nedokázaly dohodnout.poradce píše:Zkuste např. sledovat na R35/D1 od Olomouce kilometráž Ostravy, nebo ještě větší nesmysly najdete za Ostravou na I/47 směrem na Olomouc. Kilometráž Olomouc je tam uvedena ve stylu 85km -> 80km -> 83km -> 86km. Jedete k cíli, ale na ukazatelích se od něj vzdalujete....
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Třeba na II/492 v Dolní Lhotce je na ukazateli tuším Loučka, ale už tam chybí Slopné a Sehradice, které jsou před Loučkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
poradce: Jestli to teda dobře chápu, řekl bych, že je to tím, kdy byla R35 za Olomoucí postavena. Ona totiž ta Ostrava klidně může být počítána ještě po I/48 a I/58. Ale nevím, ty údaje jak to tam je si nepamatuju.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ad Lenny: Máte pravdu, je tam Loučka a Valašské Klobouky
Ad adi88: ty značky jsou podle mě nové, instalované až po dokončení D1 takže rozdílné počítání není tento případ...
Ad adi88: ty značky jsou podle mě nové, instalované až po dokončení D1 takže rozdílné počítání není tento případ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Někdy to skutečně je nepozornost a chyba těch, kteří navrhovali dané značky pro dané místo, ale někdy to také může být tím, že daný cíl je značený po jiné trase, než čekáte.poradce píše:Zkuste např. sledovat na R35/D1 od Olomouce kilometráž Ostravy, nebo ještě větší nesmysly najdete za Ostravou na I/47 směrem na Olomouc. Kilometráž Olomouc je tam uvedena ve stylu 85km -> 80km -> 83km -> 86km. Jedete k cíli, ale na ukazatelích se od něj vzdalujete....
Třeba zrovna zmiňovaná Olomouc na I/47 je z Oder značená po II/441, takže před Odrami je vzdálenost počítána takto, ale pokud pokračujete po I/47 tak kousek za Odrami je opět značena Olomouc, ovšem vzdálenost nám trošku přibyla, protože je počítána prozměnu takto.
Jinak co se týče té Ostravy na R35/D1, tak tam jsem si nikdy nevšiml, že by bylo něco v nepořádku, a to si vždycky všechny značky celkem pečlivě prohlížím, zvlášť pokud jedu jako spolujezdec, ale je možné, že jsem se přehlédl, až někdy zase pojedu trasu Olomouc - Ostrava autem, tak se na to zaměřím...
Jedině si pamatuju, že než byla zprovozněna stavba 4705 (Bělotín - Bílovec), tak před MÚK Bělotín na D1 byla značena (a stále je značena) Ostrava cca 60 km a na R48 obchvatu Bělotína pak bylo uvedeno Ostrava cca 75 km, ale ta Ostrava na R48 už byla přeznačena (přelepena) na Frýdek-Místek více než před rokem...takže to jste asi nejpíš nemyslel...
EDIT: Původně mé odkazy odkazovaly na nové mapy.cz, ale tag URL si neporadil se složenými závorkami:
takto
Otázka na administrátory - nešlo by s tím něco udělat?
Naposledy upravil(a) Michel dne 29.5.2011 11:01:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Používat staré mapy.cz = old.mapy.czEDIT: Omlouvám se, tag URL si nějak neporadil s těmi složenými závorkami, nevěděli by administrátoři co s tím?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Aha, tak už se stalo, aniž jsem si tenhle příspěvek přečetl A nešlo by s tím kdyžtak něco provést? Nebo je to prostě omezení phpBB, se kterým se nedá nic dělat?mapman píše: Používat staré mapy.cz = old.mapy.cz
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Už jsem to upravil na odkaz ve starých mapách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Díky, ale to jsme si nerozuměli. Odkazy, které bylo třeba opravit, už jsem na staré mapy.cz opravil já sám, ten který jste v mém příspěvku opravil vy tam měl být jen pro demonstraci toho, jak to nefunguje. Omlouvám se za ten zmatek, ale druhou editaci příspěvku jsem provedl, aniž jsem zachoval tu první editaci, na kterou mapman reaguje. Svou druhou editaci příspěvku jsem totiž odesílal ve chvíli, kdy mapman odesílal reakci na mou první editaci, takže mě fórum bohužel neupozornilo, že už na můj příspěvek někdo reagoval...
Navrhuji tedy smazat předchozí tři příspěvky, z mého předchozícho příspěvku odstranit EDIT a v diskuzi na toto téma pokračovat zde.
Navrhuji tedy smazat předchozí tři příspěvky, z mého předchozícho příspěvku odstranit EDIT a v diskuzi na toto téma pokračovat zde.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Naprosto souhlasím s martinem, taky si ty mezinárodní oválky spojuju naopak spíš s otevřením hranic, díky nim jsou teďka v pohraničí značeny jasně a přehledně zahraniční cíle, které dřív nebyly značené prakticky vůbec. Pokud si dobře vzpomínám, tak dřív se i těsně u hranic značily hlavně hraniční přechody, a teprve se vstupem do EU se objevily ony oválky a spolu s nimi i zahraniční cíle. A navíc ty oválky podle mě výrazně zpřehledňují značení i u těch známých zahraničních cílů jako Dresden, Passau, Bratislava. Pokud se takovýto cíl například nachází mezi pěti jinými, s oválem si ho spíš všimnete, daleko rychleji ho na ceduli najdete, předem víte, jakým jazykem se máte daný název snažit přečíst, a navíc s oválem máte jistotu, že se skutečně jedná o město z daného státu a ne náhodou o nějaké místní město se shodným názvem - jako třeba Žilina.martin píše:Mně ty oválky nepřijdou, že by vytvářely hranice, naopak je otevírají. V "Západní" Evropě se nepoužívají, tu a tam se tak objeví maximálně nějaké to město těsně před hranicemi, v lepším případě ne v původním jazyce, ale v místním. To je pak špek. Nezapomenu, jak jsem viděl ve Štrasburku ceduličku Allemagne, kdo pak má tušit, kudy na Kehl? Kdyby se už třebas v Paříži objevilo na značení D, B a L tudy a u Reims se to dál dělilo, cedule zůstane přehledná a tranzit si oddechne. Každou vesnici se v Evropě teda učit nehodlám.
V tomhle jsou totální špička Rakušáci, pak se dotahují země bývalého R-U + Bavorsko a zbytek EU je sto let za opicema. Když už vám ten oválek připadá nemoderní, zastaralý apod. tak se doporučuju zajet kouknout na B303 do Pulkautal, tam maj už na značkách místo oválku Rakušáci žlutý hvězdy s modrým čtvercem a Českou republikou. To je dokonalost.
Jinak ta cedulička-šipka s názvem vedlejší země to není jen specialita Francouzů, třeba i v Rakousku se to ještě nedávno celkem hojně používalo. Například na A14 u Bregenz:
Není to takto úplně ideální, ale pořád lepší než nic... Německo má akorát tu smůlu, že se každým jazykem řekne úplně jinak...
Jj, taky myslím, že trochu větší spolupráce by přeshraničnímu značení neuškodila.martin píše:Mně spíš vadí, že se pořád musí při přeshraničním provozu značit cíle ideálně 200 km za hranicema. Jako by byl problém třeba na bavorské B12 za Pasovem nebo někde u Freyungu vyznačit taky Vimperk nebo Strakonice. To si takhle valím v sobotu z bavorských lázní, celej natěšenej na véču ve Vimperku a abych si to sám odpočítával, protože soudruzi udělali chybu a nic krom Prahy asi neznaj...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
V tomto se už trochu ledy hnuly, aspoň teda v Polsku a Rakousku. V Polsku (Těšín) ještě relativně nedávno byly značeny jen Brno a Bratislava, nyní je značen i Český Těšín. V Rakousku zas pro změnu v Laa je u nového obchvatu ve směru k ČR kromě Brna napsáno i "Hrusovany", myšleno nad Jevišovkou. Jasně, je to sice pokaždé zatím jen v bezprostřední blízkosti hranice, ale i tak to možná leccos předznamenává. Neboť si vzpomínám, že třeba v Gmündu byla tak před 4 lety značena jen Praha, která pro změnu nikde v okolí Českých Velenic značena nebyla.Michel píše:Jj, taky myslím, že trochu větší spolupráce by přeshraničnímu značení neuškodila.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
S tou západní Evropou je tam ještě další problém ten, že systém jejich značení vychází - teď nevím přesně - ale z 60.-80. let? Tenkrát ještě nebyla taková masová turistika, mobilita a rozhodně se tolik necestovalo autem přes hranice. Kde byl tenkrát Schengen? Na Západě bylo značení poplatné době, tenkrát to nacionálně stačilo a teď tam (jenom někde) jedou ze setrvačnosti (stejní lidé, přeci nebudem všude měnit, stálo by to moc peněz - viz debata o změně na D5 místo Rozvadova na Norimberk) a je to. Kdežto u nás a na východě nic nebylo, tak se to může dělat trochu moderněji. Rozhodně bych na tom neviděl žádnou vědu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Měl bych takovej návrh na změnu vodorovného značení na nájezdu na JS ze Spořilovské
Je to tak trochu anglický model připojováků De-facto se tak stejně jezdí tak proč by to nemohlo být i namalovaný
(moc se mi to nepovedlo, ale snad je to čitelný)
Je to tak trochu anglický model připojováků De-facto se tak stejně jezdí tak proč by to nemohlo být i namalovaný
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Osobně mě vyhovuje i holandský systém, tam není mezi těmi pruhy ani ta zebra, prostě s člověk v levém připojovací musí zařadit.
Mimochodem, v návaznosti na našeho střelce v protisměru a rostoucí počet ZPI, má smysl zavést po vzoru rakouska značku "pozor, auto v protisměru"? viz http://www.fuerboeck.at/verkehrszeichen ... ahrer.html
Mimochodem, v návaznosti na našeho střelce v protisměru a rostoucí počet ZPI, má smysl zavést po vzoru rakouska značku "pozor, auto v protisměru"? viz http://www.fuerboeck.at/verkehrszeichen ... ahrer.html
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hlavne to opet ukazuje, ze R10 ma byt dalnice vcetne SSUD a Policie, ale to je do jineho vlakna...