VMO: Dobrovského B

VMO a jiné
Odpovědět
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Marty »

Letáček s popisem aktuální organizačních změn v dopravě (po dobu stavby) v Kr. Poli:
http://kralovopole.brno.cz/soubory/8090 ... 202009.pdf
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

Marty píše:Letáček s popisem aktuální organizačních změn v dopravě (po dobu stavby) v Kr. Poli:
http://kralovopole.brno.cz/soubory/8090 ... 202009.pdf
Řidiči musejí mít teď pevné nervy, ale pak budou po zásluze odměněny v podobě nové stavby. :)

Jestli někdo zaznamenal tak tunely už nerazí Metrostav a místo něj jeho dcera Subterra. Byli provedeny takové škatule, škatule hejbejte se, Metrostav na Blanku, Subterra na Dobrovského.;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

nevite kdy zacne stavba MUK Dobrovskeho - Svitavska ??? :), popr. Tomkovo nam. a Rokytova?? jsou nejake informace o prubehu?? diky za odp.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od multi »

Podle fotek práce docela rychle postupjí. Jen si říkám jestli se neměla nechat stavba křižovatky Hradecká x Královopolská až na dobu po zprovoznění tunelů, to by se tam nemuselo proplétat tolik aut ze směru od Svitav stavbou, občas je to tam teď docela divoké.
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Thomas »

podle mě se staví v předstihu a za částečného provozu právě proto, aby se zachovalo alespoň jakés takés napojení mezi Žabovřesky a Královým Polem, které se značně redukuje právě touto stavbou a jednak stavbou MÚK Královopolská x Hradecká

východní křižovatka k tunelům Dobrovského http://www.dalnice-silnice.cz/Brno/I-42.htm , začít se tedy má v březnu 2010
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

Tak letos se mela zacit stavet svitavska radiala.. ale bohuzel nejsou penize.. jen by me teda zajimalo, kam potom vyjedu z tunelu dobrovskeho.. nejspis to bude koncit v nejake mezi..
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od FlakY` »

Pokračování být musí, jinak se ty tunely nebudou používat. Spíše bych to viděl na zpomalení stavby tunelu. Křížovatka by se mohla dokončit snad hned.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

Veronss píše:Tak letos se mela zacit stavet svitavska radiala.. ale bohuzel nejsou penize.. jen by me teda zajimalo, kam potom vyjedu z tunelu dobrovskeho.. nejspis to bude koncit v nejake mezi..
FlakY` píše:Pokračování být musí, jinak se ty tunely nebudou používat. Spíše bych to viděl na zpomalení stavby tunelu. Křížovatka by se mohla dokončit snad hned.
To že by tunel nešel používat není zase až tak pravda. Součastí stavby tunelů jsou části větví, konkretně:
- větev Sportovní - tunel (směr Žabiny)
- větev Lesnická - tunel (směr Žabiny)
tyto dvě větve jsou celé
další neúplné jsou:
- tunel - Lesnická
- tunel - Sportovní

Čistě teoreticky by šlo vymyslet nějaké provizorium, ale nebyly by propojeny všechny směry a nesmělo by to být na moc dlouho.

Stavba VMO MÚK Dobrovského - Svitavská radiála zahrnuje tyto větve
Větev B propojuje Svitavskou radiálu od severu s VMO Lesnická - mosty.
Větev 1 umožňuje připojení centra (ulice Sportovní) na Svitavskou radiálu - Větev A.
Větev 2 umožňuje odbočení z Větve B do centra.
Větev 3 zajišťuje spojení centrum tunel Dobrovského I.
Větev 6 umožňuje napojení centra na VMO směr Lesnická.
Větev 7 umožňuje napojení z. tunelu Dobrovského II na Svitavskou radiálu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

myslim ze krizovatka.. z ktere nemuzu jet doprava nebo doleva je na nic..obzvlast, kdyz ma byt mimourovnova.. rozhodne bych tuhle stavbu videl jako jednu z priorit, vzdyt v JmK neni zadna jina stavba, kam by meli jit penize.. (nepocitam R52, tam se stejne zacne min. za 4-5 let)

ale urcite si myslim, ze to asi mesto jen tak nenecha a bude silne urgovat.. :).. preci jen se na tom nemalym dilem podili.. koneckoncu bude tim hotova severni cast VMO..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

Veronss píše:ale urcite si myslim, ze to asi mesto jen tak nenecha a bude silne urgovat.. :).. preci jen se na tom nemalym dilem podili.. koneckoncu bude tim hotova severni cast VMO..
Přesně tak. Teď jsem někde četl zprávu o ražbě tunelu (tuším z března), že v jednom tubusu jsou v polovině a v druhém ve třetině. Ražby probíhají od 01/08 resp. 04/08, tak střízlivým odhadem by jsme se mohli dočkat prorážky v 06/10, resp. 10/10. A to je jen prorážka. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

no v pulce tunelu za rok a pul.. to se mi nejak nezda.. pravdepodobne ale bude postup pomalej, preci jen si nemuzou dovolit to co na stromovce u blanky.. :-D

ale nejspis budem radi kdyz projedem severni VMO zacatkem roku 2012
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

Geologické prostředí není dvakrát k ražbě tunelu přívětivé. Museli se dělat rozsáhlé injektáže. Výrub je členěn vertikálně, postupy na jeden záběr jsou velmi malé cca 1 m. Dělají maximum pro to.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od siesa »

Takze bych doplnil par informaci primo z placu..
Prubeh razby:
Celba tunelu je clenena vertikalne a horizontalne do sesti dilcich vyrubu. Svrchni krajni vyruby byly predrazeny jako pruzkumne stoly a jsou nyni prestrojovany do finalniho primarniho osteni (v tubusu I - tedy ten rovny primo pod ulici Dobrovskeho - je jiz tato cinnost dokoncena a probiha razba i techto casti celby). Krok razby je nasledujici:
-kalota a svrchni bocni vyruby po metru,
-spodni bocni vyruby po jednom az dvou metrech,
-spodni stredni vyrub po ctyrech metrech.
Kazda celba je bezprostredne po ukonceni razby fixována betonem a ihned je postaven ocelovy ram osteni. Ten je pote zabetonovan a muze se pokracovat dalsim krokem.
Cely tento postup by mel byt (dosud tomu tak je) zarukou bezpecneho prubehu razby tunelu.

Geologicke podminky jsou nasledujici:
Cela razena cast tunelu je situovana velmi melce pod mestskou zastavbou (nekolikapatrove cinzovni domy, tramvajove trate, koupaliste, nemocnice aj.). Krome nekolika malo metru u portalu je razbou zachycen sedy tretihorni jil, zvany tegl (stari spodni baden, tedy asi 12 mil. let). Tato hornina je sice docela tvrda, problem nastava pri jejim zvodneni. U portalu jsou razbou zachyceny zvodnele ctvrtohorni sterky (stare usazeniny reky Ponavky). Navrzena jsou proto takova opatreni, aby nedochazelo k nenadalym udalostem jako napr. ve stromovce (viz. vyse).

Soucasny stav:
V tubusu II je vyrazeno asi 600 m, v tubusu I asi polovina celkove delky, tzn. jiz dosti za technologickym centrem (+ 27 m z ulice Hradecká -- predrazeno z duvodu vystavby MUK). Rychlost postupu celby kaloty je asi 40 m/mesic.
V obou rourach bylo nedavno zapocato s armovanim a betonazi vnitrniho osteni, hotovych je pouze nekolik malo metru u vyjezdovych portalu.
Dale probiha razba jiz druhe propojky v urovni techologickeho centra.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

siesa.. diky za info.. mas i nejake informace ohledne MUK Svitavska radiala.. jak to chteji resit ci neresit?.. :)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od siesa »

Zadne konkretni zpravy nemam, ale je jasne, ze tunel po dokonceni rozhodne nebude bez provozu. Urcite se to v pripade nestihnuti pripojeni na svitavskou napoji natvrdo (treba pres semafory). To by ovsem zkomplikovalo naslednou vystavbu MUK. Ale furt lepsi, nez nechat tunel tunelem a dal se motat v ulickach Krpole.

Jinak se omlouvam za drobnou chybu v mem predchozim prispevku. Spodni baden je strari 16,5 az asi 14 milionu let. Ta pamet... :oops:
belkolam
Příspěvky: 43
Registrován: 10.6.2009 23:09:47

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od belkolam »

Od minulého týdne se na MUK svitavská radiála-MO se něco dějě. V úseku od chladící věže směrem k husovickému tunelu se kácejí stromy, prohánějí se tam zememěřiči i bagry. Pokládá se tam nějké potrubí, zřejmě začli s přeložkami inženýrských sítí. Ale mám obavu že to bude tenhle rok všechno. No lépe něco než nic.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

belkolam píše:Od minulého týdne se na MUK svitavská radiála-MO se něco dějě. V úseku od chladící věže směrem k husovickému tunelu se kácejí stromy, prohánějí se tam zememěřiči i bagry. Pokládá se tam nějké potrubí, zřejmě začli s přeložkami inženýrských sítí. Ale mám obavu že to bude tenhle rok všechno. No lépe něco než nic.
Přesně tak, na více není love. 8-)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rallyman
Příspěvky: 63
Registrován: 15.3.2009 22:23:10

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Rallyman »

Nevíte někdo jak to bude s křižovatkou Hradecké a Skácelovy ulice, jestli bude mimoúrovnová?? Je to tam ted celé rozkopané.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Lenny »

Rallyman píše:Nevíte někdo jak to bude s křižovatkou Hradecké a Skácelovy ulice, jestli bude mimoúrovnová?? Je to tam ted celé rozkopané.
Částečně ano. Bude to vypadat následovně, po mostě bude převedna ul. Hradecká
http://www.brno.cz/projekty/source/dob/ ... tml?m_D_23
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rallyman
Příspěvky: 63
Registrován: 15.3.2009 22:23:10

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Rallyman »

Hmm, dobře to vymysleli.
jk2
Příspěvky: 23
Registrován: 17.3.2009 9:36:14

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od jk2 »

Královopolské listy, červenec 2009
Přílohy
DOBRAK.000.JPG
DOBRAK.000.JPG (122.91 KiB) Zobrazeno 44597 x
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Veronss »

Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od Warcz »

Aktualní video HDTV
http://www.youtube.com/watch?v=fmZd6T1ckNQ
Pokud mate zájem o original tak má 120Mb...
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od andy »

Silnice I/42 VMO Brno, Královopolský tunel – stav stavby k 1.12.2009
Koncem roku 2009 vstoupila výstavba Královopolského tunelu do druhé poloviny. Pokračuje ražba podzemních objektů a jejich zabezpečení jak v podzemí, tak na povrchu. V každém z tunelů zbývá vyrazit zhruba 150 m. V současné době probíhá ražba v prostoru za ulicí Jana Babáka. Ze strany Žabovřesk je tunel budován v otevřeném výkopu,ze strany Králova Pole byla zahájena betonáž sekundárního ostění...
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: Dobrovského B

Příspěvek od siesa »

Tak ja bych doplnil a upresnil...

Betonaz sekunderu pokracuje rychleji v tubus I, kde je vybetonovano 8 segmentu po 10 m. V tubusu dva jsou to dva segmenty. Armovani sekunderu predbiha vlastni betonovani asi o pet poli.
Hruba vozovka (nebo presneji protiklenba sekunderu) je vybetonovana v obou tubusech v plne siri zhruba po technologicke centrum.
Plny profil celby je v tunelu I vyrazen pred ulici J. Babaka, v tunelu II tesne za ni (tunel I ma jeste asi 30 m predrazeno z Zabovresk).
Do planovane odstavky pres vanocni svatky bude stav doufejme nasledujici: razba tubusu II se zastavi pod budovou Telecomu, v tubusu I na urovni J. Babaka. Betonaz sekndeu se zastavi pred ulici Palackeho.

Dokonceni razby v obou tubusech je planovano nekdy na brezen.
Odpovědět

Zpět na „Brno“