II/603 - "Stará benešovská"

Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Righ »

Zdravim, jezdivam pravidelne touhle silnici na chatu a mohu tak z prvni ruky pozorovat, jak je presycena auty. Situace z centra Prahy do Jesenice se sice vyznamne zlepsila stavbou jizni casti SOKP a jeho napojenim na starou benesovskou za Jesenici, lec dal je provoz stale mimoradne hustej, jak potvrzuje i letosni scitani dopravy - do Kamenice jezdi nejakych 8000 tisic aut, dal pak stale jeste vic nez 5 tisic (v minulych scitanich to bylo 6 tisic). Cela situace je pritom vyznamne zhorsena tim, ze se diky zbesily vystavbe satelitu v tomto regionu vesnicky protahly od jedne k druhe a clovek tak jede az po Kamenici v plouzici se kolone.

Tedy ptam se - je v planu nejaky zkapacitneni, obchvat ci alespon rekonstrukce mizernyho povrchu prinejmensim na useku Jesenice - Kamenice?
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od vaclav »

ano je, D3Z, tedy toto http://www.dalnice-d3.cz
kriticka situace je i na 102 a 105, vice viz vlakno D3
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od mapman »

Jen doplním, mezi Kamenicí a Jesenicí se s žádnými přeložkami nepočítá. A oprava? To byste asi museli nejdřív dát drátovi ráthem do oka aby se něco v tomhle kraji pohlo kupředu ...
outdoor
Příspěvky: 119
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od outdoor »

v patek jsem tudy jel, chtel jsem minout D1...a musim rict, priste radeji postat na D1 nez toto...klasicka stredoceska dvojka...je to des... "nejbohatsi kraj" v republice a takove silnice...hnus a nejen tady
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Mike »

njn, jenže máme poplatky ve zdravotnických zařízeních zdarma, jízdné pro školáky taktéž
a sídlo kraje na nábřeží v Praze
takže stav II. je panu hejtmanovi naprosto u pr***e
krom toho, z volebních výsledků je patrné, že v bývalých okresech Pha východ a západ by se hejtmanem nestal
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Righ »

vaclav píše:ano je, D3Z, tedy toto http://www.dalnice-d3.cz
kriticka situace je i na 102 a 105, vice viz vlakno D3
D3Z znamena D3 Zenkl-Vyhnalek? At uz ano ci ne, D3 dle meho nazoru vyznamne neulehci stary benesovsky hned ze dvou duvodu: 1) jedna se primarne o dalkovy spojeni na jizni Cechy, ktery ulehci dnesni I/3 a nikoliv druhotridkam zajistujicim mistni dopravu v prelidnenym rezidencnim pasu kolem Prahy, 2) je mi uz 24, takze se realizace D3 ve stredoceskym kraji patrne nedoziju.

Pri vedomi toho, co nize pise mapman, to tedy chapu tak, ze se starou benesovskou se v cely jeji trase nic delat nebude a ani se nic neplanuje. Neradostna, nicmene ocekavana odpoved. :?
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Righ »

Mike píše:njn, jenže máme poplatky ve zdravotnických zařízeních zdarma, jízdné pro školáky taktéž
a sídlo kraje na nábřeží v Praze
takže stav II. je panu hejtmanovi naprosto u pr***e
krom toho, z volebních výsledků je patrné, že v bývalých okresech Pha východ a západ by se hejtmanem nestal
Taky se slzou v oku vzpominam na pana Bendla, ktery, ac byl ve funkci hejtmana v dobach nesrovnatelne tvrdsiho setreni nez jaky probiha dnes, opravoval jednu druhotridku za druhou. :lol:
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Houdini »

Righ píše: Taky se slzou v oku vzpominam na pana Bendla, ktery, ac byl ve funkci hejtmana v dobach nesrovnatelne tvrdsiho setreni nez jaky probiha dnes, opravoval jednu druhotridku za druhou. :lol:
ač se to nezdá, Rath se chová podle dlouhodobého rozpočtového výhledu (nižší daně o 1 mld.) vyrovnaně, zatímco Bendl měl v roce 2008 (a de facto i 2009) schodek 17% krajského rozpočtu. Při odečtení státního transferu na školství, se ve skutečnosti jedná o zadlužení ve výši 35% vlastních příjmů kraje.
http://www.kr-stredocesky.cz/portal/odb ... /rozpocet/
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od MPMP »

Houdini píše:... Rath se chová podle dlouhodobého rozpočtového výhledu (nižší daně o 1 mld.) vyrovnaně ...
Dovolil bych si dodat, ale typicky socialisticky: daný rozpočet je potřeba rozdat voličům a tím ho okamžitě prožrat, jakákoli investice do budoucna (což dopravní infrastruktura bezpochyby je) přece nepřináší okamžitý výsledek v následujících volbách a proto je potřeba ji okamžitě utlumit. Grrrrrrrrrr :evil:
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Houdini »

"socialistické" prožírání je o řád níž než investice do dopravy (někde na úrovni "kapitalistické" informatiky)
S investicemi do budoucnosti souhlasím, ale je třeba vědět, že se tak dělo na dluh.

U silnic v okolí Prahy, existuje administrativní problém v tom, že investice Středočeského kraje je efektivně zhodnocena v Praze (=jiném kraji). A zde selhává stát, který by to měl umět kompenzovat.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Sch »

S tím nemohu souhlasit. Jak se podle vás zhodnotí oprava silnice z Lysé nad Labem do Benátek nad Jizerou v Praze?
Kraj vydělá pokud se mu přistěhují obyvatelé, a ty rozbité silnice odrazují, opravené možná i přitáhnou.
Kraj vydělá pokud se do něj přesunou nebo rozšíří firmy a ty rozbité silnice velmi silně odrazují. Takže když si firma, řekne půjdu do Středních Čech, protože jsou tam levnější nemovitosti a zaplatím o chlup méně zaměstnancům, tak špatný stav infrastruktury ji odradí. Radši půjde do té Prahy, což ji přinese větší prestiž, kvalitní zaměstnance, menší pozornost finančního úřadu a stav infrastruktury v Praze sice také není nic moc, ale to už tolik nevadí.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Houdini »

Prošel jsem si mapy krajských intenzit a našel jsem pouze dvě silnice nižších tříd, které překračují krajské hranice s intenzitou větší než 5 tisíc. 324 (Hradec-Pardubice) a 427 (Uherské Hradiště - Moravský Písek = odlehčení sil. 55). Částečně by se dala ještě započíst 293 (Jilemnice - Nová Paka = před napojením na sil. 16). U Prahy je naopak takových silnic většina.

to Sch: Nejde o firmy, ale o cca 20 % ekonomicky aktivních (100 tisíc), kteří každý den dojíždějí do Prahy. Bez ohledu na to, kdo je momentálně hejtman, zajištění dopravní obslužnosti pro Prahu je nad možnosti rozpočtu Středočeského kraje.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Bobek »

Nedá mi to se nezeptat, kolik naopak stojí Prahu zajištění obslužnosti pro obyvatele SčK? :lol:
Království a půl princezny za 511.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od MPMP »

Bobek píše:Nedá mi to se nezeptat, kolik naopak stojí Prahu zajištění obslužnosti pro obyvatele SčK? :lol:
:ok: Když započítáte dotace do MHD tak bych řekl, že řádově víc. 8-)
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Houdini »

Počet obyvatel Prahy, StřČ a Moravskoslezského kraje zhruba srovnatelný.
Výdaje Praha 46 mld (9 mld schodek)+ 12 mld městské části, StřČ 16,5 mld (schodek 1 mld), Moravskoslezský 18,6 mld (schodek 2 mld)
Praha samozřejmě staví infrastrukturu na úrovni silnic první třídy (Blanka).
Má poznámka nesměřovala proti Praze, pouze jsem se snažil upozornit na administrativní odliv financí mimo území kraje, nikoli mimo území Pražské aglomerace.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Mike »

Sch píše:...
Kraj vydělá pokud se mu přistěhují obyvatelé, a ty rozbité silnice odrazují, opravené možná i přitáhnou.
...
nevěřte tomu, jestliže ten přistěhovalec dnes bydlí v lokalitě s modrými zónami, tak se pražského občanství jen tak nevzdá
to samé, bydlí-li oficiálně v obecním nebo jiném bytě s reg.nájemným
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
zdkristufek
Příspěvky: 9
Registrován: 1.8.2010 9:40:56

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od zdkristufek »

Tak jak to vidíte s pátečním odpoledním provozem od 4.7.2011 do 30.8.2011 (a vůbec s odpoledním provozem v pracovní dny směr z centra) na trase Praha-Krč - Kunratice - (Libuš - Písnice/Chodov-Kunratická spojka) - Vestec?
Budou to horká odpoledne ve frontách nebo to letní pražský letní provoz nějak bez problémů pojme? Uzavírka vznikne v souvislosti s výstavbou kanalizace v městské části Praha-Kunratice.
zdkristufek
Příspěvky: 9
Registrován: 1.8.2010 9:40:56

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od zdkristufek »

Tak to rozšíření uzavírky na 1 jízdní pruh (lze projet jen směrem 1 pruhem do centra) v celé délce (které připravili silničáři, resp. magistrát tento víkend) na Vídeňské ulici mezi ul. Dobronickou a Kunratickou spojkou připraví skutečně pekelně horká odpoledne na Kunratické spojce, Libuši, Písnici, Kunraticích a blízkém okolí. Tak na to bacha!
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Ondra O.K. »

Chtel bych se zeptat, jestli nevite o nejakych cinnostech, ktere by resily problemy "stare benesovske" silnice 603 (treba obchvaty nejakych obci v useku od okruhu PO po Kamenici) a taky navazujici Videnske od Jesenice po Kunratice?

Co se treba tam stane s blbym usekem mezi dvema kruhaci ve Vestci, kdyz Vestecka spojka nebude? Zkapacitneni, vylepseni kruhaku, bypassy?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od jonáš »

Zkapacitnění neni kudy, zrovna tudy jezdívám a stavěj se tam další komerční objekty, který zakonzervujou šířkový uspořádání "na věčný časy a nikdy jinak". K čemu se v tomhle státě vlastně předstírá nějaký územní plánování?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od MPMP »

jonáš píše:Zkapacitnění neni kudy, zrovna tudy jezdívám a stavěj se tam další komerční objekty, který zakonzervujou šířkový uspořádání "na věčný časy a nikdy jinak". K čemu se v tomhle státě vlastně předstírá nějaký územní plánování?
A k čemu chcete "zkapacitňovat" silnici II/603, když pár set metrů vedle povede dálnice?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od jonáš »

Tam přece žádná dálnice nepovede, to je ještě před kříženim s hypotetickou vesteckou spojkou (nájezdem na okruh). Proč? Však se tam někdy ráno zajeďte podívat.

Je to cca necelý km z 27 km trasy kterou tam tudy jezdim, a jeho překonání si vezme od 1 do 10 min dle dopravní situace. Kunratická spojka už je zas průjezdná, úzký hrdlo ale asi pokračuje až do Krče, rozpustit se to do Modřan a na horní Novodvorskou nemá kudy a místní doprava to určitě 10 km zajížďkou přes Chodov brát nebude ani po eventuální a hypotetický dostavbě VS -- nehledě k tomu, že pak zkolabuje D1 u Chodova. A až tam bude kolem dobudovaná ta komerční zóna "mezikruháčová", zahltí to vlastní dopravou a průjezdná nebude mít vůbec šanci.
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od Ondra O.K. »

Nedavno tu Mapman dal ve vlakne k Vestecke spojce svoji vizi jak by VS mohla vypadat : http://www.mapy.cz/s/62I4 - coz by tento problem kruhacu vyresilo. Mozna by to slo dokonce rozfazovat ze nejdriv by sla trasa VS z KO dal jen cca do tretiho "puntiku" (k Hrncirskemu rybniku), aby se z toho prave nestala spojka mezi PO a D1, ale jen takovy obchvat autobazaru a benzinek - pochopitelne omezeni kamionu by mohlo regulovat dopravu.

Jine reseni by mohlo byt zkapacitneni spojky mezi dvema KO - mozna bych se nebal i jen tripruhu (dva pruhy od Jesenice), rekl bych ze od Prahy odpoledne ten problem neni tak velky. A kdybych se zasnil tak by ten prostredni prouh mohl mit dynamicky menitelny smer - rano do Prahy, dopoledne ven 8-)

Obecne jsou ty KO spatne vymyslene, sice jeden je dvoupruhovy, ale uplne zbytecne, protoze se to nevyuziva, nema to bypasy na odboceni vpravo s kratkymi sbihajicimi se pruhy, KO ve Vestci mohl mit docasne vnejsi pruh jako bypass pro smer rovne a tam treba 150 m na sbihani...

Zajimalo by me jeslti existuje nejaka strategie jak to dopravne vyresit, neco z ceho by vychazel uzemni plan..
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/603 - "Stará benešovská"

Příspěvek od jonáš »

No asi se to nechá vyhnít, jako obvykle a jako kdekoli jinde. Původní VS na exit 4 je zjevně ve stavu klinický smrti ;-)
Jinak bypassy by tam nic nevyřešily, protože se k tomu bypassu neni jak dostat (odbočení na KS max 20%, většina dopravy pokračuje rovně). Na "velkym" kruháči u spojky na PO se praktikuje s auty od Jesenice "zip", protože "dle předpisu" by neměla vůbec šanci na něj najet, stačila by ho zaplnit frekvence z okruhu (běžný stav ve všední den kolem osmé hodiny ráno). Tohle se musí začít řešit od Krče .. počínaje doplněnim ramp na křížení JS/Vídeňská a sjezdy z magistrály u metra Kačerov evt. i spojkou z Vrbovy k nádraží Krč. Nejpozději do stavby "sázavské" části D3, pak to tam definitivně umře. 8-)
Odpovědět

Zpět na „Středočeský kraj“