D11 do Polska smysluplná?
Re: D11 do Polska smysluplná?
rozumim že to neni jenom o šířce, ale prdnout tam 2 nebo 3 tunely a snad by to šlo taky, ale projekt měnit by bylo asi těší a všechno i dražší - no nevadí jenom jsem trochu bojoval s tim. Jestli se pojede do Jánských lázní od Jaroměře na sever po R nebo D je vlastně jedno, 4 pruhy 130 km/h tak jako tak. 2020 by sme mohli třeba už jet
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: D11 do Polska smysluplná?
To už dnes neplatí? Je pravda, že nová Rka jsou parametry až na šířku a připojovací pruhy dost podobná dálnicím a třeba stará R35 u Liberce je opravdu rodeo, ale že by se zpřísnily parametry rychlostek?Lenny píše:měli i stoupání a poloměry "zatáček"
Re: D11 do Polska smysluplná?
To uz snad problem bude vyresen preklasifikovanim vhodnych eRek na Dcka...doufamseque píše:2020 by sme mohli třeba už jet
Re: D11 do Polska smysluplná?
Taky si řikám, některé novější Rychlosky u nás jsou opravdu luxusní,,,, když vidim v Holandsku že tam maj užší pruhy a jsou to všechno dálnice - sice hodně 3+3pruhy i 4+4pruhy ale přesto užší. Na druhou stranu jejich nájezdy sjezdy a křižovatky jsou úplně z jiný planety měl jsem párkrát otevřenou držku a cejtil jsem se jak na dopravnim hřišti
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: D11 do Polska smysluplná?
Právě R35 mezi Turnovem a Libercem je IMHO příklad, co by mohlo být v budoucnu zahrnuto do kategorie R. Samozřejmě v čase, kdy by byly současné luxusní R ala R10 přesunuty do kategorie D.Partyzan píše:To už dnes neplatí? Je pravda, že nová Rka jsou parametry až na šířku a připojovací pruhy dost podobná dálnicím a třeba stará R35 u Liberce je opravdu rodeo, ale že by se zpřísnily parametry rychlostek?Lenny píše:měli i stoupání a poloměry "zatáček"
Rozhodně by bylo lepší odlišit tyto dvě opravdu rozdílná Rka (R10xR35Liberec) než např. dálnice x rychlostní silnice: R10 x D1, kde člověk pomalu nepozná rozdíl..
Myslím, že podobné parametry jako v tomto úseku (např. S24,5/80) by pro příhraniční hornaté úseky dostačovaly a přitom by stavební náklady značně poklesly..
Re: D11 do Polska smysluplná?
To bych si dovolil nesouhlasit. Předpokládám, že na silnici s návrhovou rychlostí 80 nebude povolená 130. Na kratší složitý úsek to nevadí, ale stavět nové R, kde bude nějakých 40 km snížená rychlost je škoda.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D11 do Polska smysluplná?
Nebude tam 130, ale 110, to není zas tak hrozné, pořád lepší než se táhnout po přecpané jedničce.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D11 do Polska smysluplná?
Jistěže, tak jsem to ani nemyslel - vždyť i na té R35 je většinu délky rychlost neomezena a pouze v těch parametrově horších úsecích je snížena.
Tzn. lokálně využít horší kategorii pro překonání místních nepříznivých podmínek a tím tedy ušetřit náklady za dlouhé estakády, mosty a tunely. Jenže to se zas oklikou vracíme k rekategorizaci, kdy by takováto komunikace musela být odlišena od "dálníčních" eRek, aby řidič od začátku věděl, co může přijít.
Už i u té R35 by to chtělo - nejednou se mi při jízdě z Prahy do Liberce s někým neznalým stalo, že rozjet z R10 vjel sem a docela se nestačil divit..protože prostě dnes je to pro obyčejné řidiče dálnice a hotovo..
Tzn. lokálně využít horší kategorii pro překonání místních nepříznivých podmínek a tím tedy ušetřit náklady za dlouhé estakády, mosty a tunely. Jenže to se zas oklikou vracíme k rekategorizaci, kdy by takováto komunikace musela být odlišena od "dálníčních" eRek, aby řidič od začátku věděl, co může přijít.
Už i u té R35 by to chtělo - nejednou se mi při jízdě z Prahy do Liberce s někým neznalým stalo, že rozjet z R10 vjel sem a docela se nestačil divit..protože prostě dnes je to pro obyčejné řidiče dálnice a hotovo..
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D11 do Polska smysluplná?
Zatím jsem nepoznal R-ko, kde by se nedalo jet úplně v klidu za standardního počasí těch 130. Tu R35 u Liberce nemohu posoudit, jelikož jsem tam ještě neměl cestu.
Ale třeba už několikrát zmiňovaná R46 mi přijde úplně v pohodě, a to nemám žádné extra auto.
Každopádně, na D11 do Polska nepředpokládám nějaké šílené intezity >20 000, takže to těch 24,5/80 by mohlo bohatě stačit, ale spíše bych uvažoval o R22,5/100 s odstavnými zálivy, samozřejmě za předpokladu vzniku této kategorie.
Ale třeba už několikrát zmiňovaná R46 mi přijde úplně v pohodě, a to nemám žádné extra auto.
Každopádně, na D11 do Polska nepředpokládám nějaké šílené intezity >20 000, takže to těch 24,5/80 by mohlo bohatě stačit, ale spíše bych uvažoval o R22,5/100 s odstavnými zálivy, samozřejmě za předpokladu vzniku této kategorie.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D11 do Polska smysluplná?
Ta R35 u Liberce je výjimečná, tady je to s běžným autem 130 o hubu.
Re: D11 do Polska smysluplná?
Pod tim mostem je myslim dokonce devadesátka .. ale o kus dál za Hodkovicema jsou ty zatáčky taky pěkně jedovatý, a přesto tam myslim žádný omezení neni, nevim jestli je tam někde aspoň cedule s doporučenou .. ty se stejně ignorujoudd píše:Ta R35 u Liberce je výjimečná, tady je to s běžným autem 130 o hubu.
Re: D11 do Polska smysluplná?
U železničního podjezdu u Nového Mlýna je 110 ve směru na Liberec a stejně tak je v MÚK Rádelský Mlýn 110 jako omezení. Ty dvě zatáčky jsou hodně ostré, ale dají se projet i rychleji.
Ještě, že se to postavilo tenkrát a využil se ten půlprofil, dneska by z ní moc nevyužili....
Ještě, že se to postavilo tenkrát a využil se ten půlprofil, dneska by z ní moc nevyužili....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D11 do Polska smysluplná?
Dneska by tam byla estakáda, ale jen na papíře. Jistě by se tam našla nějaká ptačí rezervace nebo škodič Patrik. Je hezké, že máme demokracii, ale jak řekl jeden moudrý člověk: ,,Demokracie je dobrá pro ty, co to s ní myslí špatně, ale svazuje ruce lidem, kteří to s ní myslí dobře."
Re: D11 do Polska smysluplná?
Václav Havel.
Re: D11 do Polska smysluplná?
No jistě, ten přece měl s těma, co to s náma mysleli dobře, bohatý životní zkušenosti
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 3.8.2009 15:49:57
- Bydliště: Praha 4/Jablonec n. N.
- Kontaktovat uživatele:
Re: D11 do Polska smysluplná?
Zdravím,
Vím že se to tu už řešilo, ale nemáte někdo aktuální informace ohledně S8 od Wroclawi k českým hranicím? Podle oficiálních stránek http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bud ... lnoslaskie je v plánu stále pouze S3, a to dokonce s obchvatem Legnice západně, tzn. tah Praha - Wroclaw se ještě prodlouží... Upřímně řečeno, vůbec nechápu, jak to může být naplánováno tak špatně.. Prioritní je přece logicky tah Praha - Varšava (Lodž, Wroclaw...) před Praha - Štětín (Gorzow Wielkopolski, Zielona Gora). Stejně tak regionálně je určitě vetší provoz z Walbrzychu do Wroclawi než do Legnice...
Dle současných plánů se mi tedy D11 do Polska moc smysluplná nezdá, jako přímý tah do Wroclawi už ano...
Vím že se to tu už řešilo, ale nemáte někdo aktuální informace ohledně S8 od Wroclawi k českým hranicím? Podle oficiálních stránek http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bud ... lnoslaskie je v plánu stále pouze S3, a to dokonce s obchvatem Legnice západně, tzn. tah Praha - Wroclaw se ještě prodlouží... Upřímně řečeno, vůbec nechápu, jak to může být naplánováno tak špatně.. Prioritní je přece logicky tah Praha - Varšava (Lodž, Wroclaw...) před Praha - Štětín (Gorzow Wielkopolski, Zielona Gora). Stejně tak regionálně je určitě vetší provoz z Walbrzychu do Wroclawi než do Legnice...
Dle současných plánů se mi tedy D11 do Polska moc smysluplná nezdá, jako přímý tah do Wroclawi už ano...
Re: D11 do Polska smysluplná?
Lenny píše:U železničního podjezdu u Nového Mlýna je 110 ve směru na Liberec a stejně tak je v MÚK Rádelský Mlýn 110 jako omezení. Ty dvě zatáčky jsou hodně ostré, ale dají se projet i rychleji.
Ještě, že se to postavilo tenkrát a využil se ten půlprofil, dneska by z ní moc nevyužili....
Ono tam na obou místech je ve směru na Liberec 90, opačně u Rádelského mlýna 90, u podjezdu Trati u Sychrova 110 a 90 za mokra
v těch zatáčkách mezi Hodkovicemi a Rádelským mlýnem omezení není, ale je to na 110, ty zatáčky nechutně vynášejí, omezení u Rádelského mlýna je hlavně kvůli krátkým připojovákům křižovatky, které jsou navíc v dost prudké zatáčce
u Sychrova se da jet 130 směrem na Turnov, když je sucho a člověk si zvýší poloměr zatáčky přejetím doleva
opačně dolů je to na 90 a víc ne, klesání a zatáčky jsou divoké, vše je ale přehledně značené, takže pokud někdo vyšiluje, tak jen proto, že nekouká na značky
jinak ten půlprofil, není to úplně tak, u Sychrova to vede +- ve stopě (pruh na Turnov), ale oblouky se trochu vytahovaly do stran, ale rozhodně se celá silnice stavěla znovu, druhý směr je přistavěný
od podjezdu k Hodkovicím je ve stopě původní silnice směr na Liberec až k zatáčkám před Hodkovicemi, tam se to několikrát překřížilo, pak od nadjezdu v Hodkovicích je v původní stopě myslím směr na Turnov (nadjezd už byl postavený v předstihu hluboko za socialismu
hned za podjezdem to tuším přecházelo na druhou stranu, a v při budování úseku Hodkovice Turnov se tu ubourávala fabrika
dál je původní stopa ve směru na Liberec
ale oba pásy se postavily komplet znovu
Zajímavý je, že na silnici zústalo několik nájezdů lesních cest - je to snad jediný místo v Čechách, kde se na Rko dá najet z místní cesty
Re: D11 do Polska smysluplná?
Stát mění názor, silnice R11 do Polska už není „zbytečná“
http://hradec.idnes.cz/stavbu-silnice-r ... zpravy_kvi
http://hradec.idnes.cz/stavbu-silnice-r ... zpravy_kvi
Re: D11 do Polska smysluplná?
Ještě by mohli změnit názor na kategorii a vrátit tam alespoň R25,5...
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D11 do Polska smysluplná?
ta deklarovaná úspora 2 mld u r21,5 vs r25,5 jde z většiny na úkor výškového vedení, které pro R21,5 dovoluje podélné sklony dle normy až 6% (4,5% u R25,5), tzn menší zemní práce, kratší tunely. nicméně v současnosti skončil projekt TA ČR s názvem 'Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu' jehož cílem je mimo jiné zlevnit dopravní stavby. Jedním z návrhů je umožnění strmějšího trasování D a R. Toto by se v normě mohlo projevit do dvou let, poté bude možno navrhovat i R25,5 ve sklonu 6%, tzn. by šlo ušetřit oproti originálnímu návrhu i s kategorií R25,5 (samozřejmě ne 2 mld ale většinu jistě ano)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: D11 do Polska smysluplná?
Norma definuje minimum, nešlo by to už dnes nazvat "R21,5 s rozšířenou krajnicí" ?evilcleaner píše:ta deklarovaná úspora 2 mld u r21,5 vs r25,5 jde z většiny na úkor výškového vedení, které pro R21,5 dovoluje podélné sklony dle normy až 6% (4,5% u R25,5), ...
Re: D11 do Polska smysluplná?
V tomhle vidím správný směr kam se ubírat...ne zužováním kdy se za pár let zjistí, že je to nebezpečné a málo kapacitní a začne se vymýšlet jak to předělat...evilcleaner píše:ta deklarovaná úspora 2 mld u r21,5 vs r25,5 jde z většiny na úkor výškového vedení, které pro R21,5 dovoluje podélné sklony dle normy až 6% (4,5% u R25,5), tzn menší zemní práce, kratší tunely. nicméně v současnosti skončil projekt TA ČR s názvem 'Aktualizace návrhových prvků pozemních komunikací v extravilánu' jehož cílem je mimo jiné zlevnit dopravní stavby. Jedním z návrhů je umožnění strmějšího trasování D a R. Toto by se v normě mohlo projevit do dvou let, poté bude možno navrhovat i R25,5 ve sklonu 6%, tzn. by šlo ušetřit oproti originálnímu návrhu i s kategorií R25,5 (samozřejmě ne 2 mld ale většinu jistě ano)
...ale vím, že se tady o tom už hodně diskutovalo a nemá to smysl znovu otvírat.
A kdyby se z toho udělalo S25,5? Pražský okruh je taky zčásti v kategorii S...
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D11 do Polska smysluplná?
max podélné sklony jsou jedním z parametrů, které lze i dnes překročit na výjimku z normy se souhlasem MD. v normě je o tom dokonce zmínka s tím, že se musí posoudit vliv na spotřebu pohonných hmot a na bezpečnost.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 13.8.2014 22:37:09
Re: D11 do Polska smysluplná?
MF DNES: http://hradec.idnes.cz/stavba-silnice-r ... zpravy_kvi
Zjevně i MD a ŘSD uznávají, že původně navržené šíře komunikace, byly nesmyslné. Aktuálně připravují JŘ-TU 25,5 a TU-Polsko 21,5.
Zjevně i MD a ŘSD uznávají, že původně navržené šíře komunikace, byly nesmyslné. Aktuálně připravují JŘ-TU 25,5 a TU-Polsko 21,5.
Re: D11 do Polska smysluplná?
Prosím o zamyšlení. Myslíte si, že 11tka směrem na Trutnov má pro ČR nějaký valný význam a reálně přenese dejmu tomu alespoň 50 procent dnešního extra vytíženého tranzitu přes Náchod ? Já tomu totiž vůbec nevěřím. Už dnes ten kdo chce jet např. Praha - Wroclaw, tak je pro něj dle navigace a plánovačů tras výchozí a rychlejší cesta přes Liberec. A plánovanou rekonstrukcí silnice od Liberce na Frýdlant v Č. se toto jen potvrdí. Směr Náchod přece slouží jako strategická cesta západ-východ a stačí se jen mrknout do mapy jaký obrovský "zub" směrem na sever ta dálnice k Trutnovu a dál polskem až městu Legnica má udělat. Od Jaroměře k Legnici je to 120 km stále jen severně. Tzn. pro spoustu regionů východně od Náchoda, které dnes využívají cestu přes Náchod zůstane 11tka směrem na Trutnov nepoužitelná. Bude to příliš veliká oklika.
Sám jezdím na Náchod a PL pravidelně a tak si všímám registračních značek. Je to spousta osobáků a kamionů z částí Opolska, Slezska, Krakowska, Čenstochové, Ukrajiny. A spoustu z nich by už dnes mohly klidně jet rychlejší oklikou na Olomouc, nebo rovnou od Prahy po D1 přes Brno. Ale proč teda jich tolik jezdí přes Náchod? Je to zkrátka kratší.
Takže to vidím tak, že Náchod zůstane ucpaný dále. A co je na tom nejhorší, tak trasování 11tky od Jaroměře se netýká jen dopravy směrem "někam" do Polska. Tranzit přes Náchod využívají i české části Slezska. A to zejména ty, které trpí bezkonkurečně nejhorší dopravní obslužností v ČR a řešení vpodstatě neexistuje. Tím spíše trasování 11tky ostře na sever tyto naše regiony jen odsoudí. Zůstane tak dále na mapě obrovská díra v infrastrutuře a zůstanou tak na mapách i v realitě nejrizikovější silnice vůbec. Tj. dále zůstane beze změny naše vyhlášená riziková silnice 1.třídy - 11tka východně od Hradce i vyhlášená silnice smrti z Náchoda na Klodzko a dál. Přitom jen s rozvojem průmyslu ve východních Čechách, mimo jiné v Kvasinách bude do buducna potřeba nějakou páteřní silnici i v těchto místech řešit. Nebo snad ne ?
Btw. vím, že trasování od Jaroměře na sever je zejména politické rozhodnutí ze strany poláků, dálnice se jim tudy bude stavět mnohem snadněji. Jen jsem chtěl tímto vyjádřit můj názor, že to trasování 11tky nebude extra strategické.
Sám jezdím na Náchod a PL pravidelně a tak si všímám registračních značek. Je to spousta osobáků a kamionů z částí Opolska, Slezska, Krakowska, Čenstochové, Ukrajiny. A spoustu z nich by už dnes mohly klidně jet rychlejší oklikou na Olomouc, nebo rovnou od Prahy po D1 přes Brno. Ale proč teda jich tolik jezdí přes Náchod? Je to zkrátka kratší.
Takže to vidím tak, že Náchod zůstane ucpaný dále. A co je na tom nejhorší, tak trasování 11tky od Jaroměře se netýká jen dopravy směrem "někam" do Polska. Tranzit přes Náchod využívají i české části Slezska. A to zejména ty, které trpí bezkonkurečně nejhorší dopravní obslužností v ČR a řešení vpodstatě neexistuje. Tím spíše trasování 11tky ostře na sever tyto naše regiony jen odsoudí. Zůstane tak dále na mapě obrovská díra v infrastrutuře a zůstanou tak na mapách i v realitě nejrizikovější silnice vůbec. Tj. dále zůstane beze změny naše vyhlášená riziková silnice 1.třídy - 11tka východně od Hradce i vyhlášená silnice smrti z Náchoda na Klodzko a dál. Přitom jen s rozvojem průmyslu ve východních Čechách, mimo jiné v Kvasinách bude do buducna potřeba nějakou páteřní silnici i v těchto místech řešit. Nebo snad ne ?
Btw. vím, že trasování od Jaroměře na sever je zejména politické rozhodnutí ze strany poláků, dálnice se jim tudy bude stavět mnohem snadněji. Jen jsem chtěl tímto vyjádřit můj názor, že to trasování 11tky nebude extra strategické.