Čína

Odpovědět
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Čína

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

ch-flag.gif
ch-flag.gif (588 bajtů) Zobrazeno 46923 x
ch-map.gif
ch-map.gif (47.29 KiB) Zobrazeno 46924 x
Rozloha: cca. 9 600 000 km2
Počet obyvatel: cca. 1,43 mld.
Hlavní město: Peking (Beijing, s okolím cca. 24 mil. obyv.)
Největší město: Shanghai (Šanghaj, cca. 34 mil. obyv.),
Další velká města: Chongqing (Čchung-čching, cca. 31 mil. obyv.), Guangzhou (Kuang-čou, cca. 25 mil.obyv.), Tianjin (Tchien-ťin, 15,6 mil. obyv.)

Čína je nejlidnatější země světa. :idea: V období 2023/2024 jí ale předběhne Indie.

V tomto vláknu se budou nacházet i Hong Kong a Macao. Hong Kong je od roku 1997 pod Čínou, do r. 2047 má právo na vysoký stupeň autonomie. Macao to samé, ale od roku 1999 do roku 2049.

Od roku 2022 již nevypisuji všechny do provozu uváděné úseky dálniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 34#p252034 .

Jedna informace technického charakteru: Rokem 2022 byl ukončen kanál Chinese Bridge(s) na YT, čímž se stalo, že řada odkazů v rámci mnoha příspěvků byla ve vláknu na tom obsahově špatně, resp. jsou všude poznámky, že odkaz byl odstraněn, pokud by to narušilo smysl debaty, tak je tam jiná poznámka. A samozřejmě vlákno je o něco chudší v záběrech.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.2.2023 17:23:20, celkem upraveno 15 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Většina z nás si myslí, že kdoví jaké dálnice asi v Číně nebudou. ;)

Na začátek fotky dálnic z Číny :arrow:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=232957

Ministerstvo dopravy ČLR :arrow:

https://www.mot.gov.cn/

Dálnice a silnice v Hong Kongu :arrow:

http://www.hyd.gov.hk/welcome/index.php
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 8.12.2022 16:00:01, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V r. 2004 postavěných: 46 411 km silnic, z toho 4476 km dálnic.

- dálnic v r. 2004 bylo cca. 34.000 km
- dálnic k 31.12.2008 bylo cca. 45.000 km

Dálnic má být: 85.000 km, k 31.12.2008 je rozestavěných 19.700 km :shock:

Národní dálniční síť se má postavit do r. 2015. Obsahuje i rychlostní silnice, kterých bylo k 1.1.2009 cca. 46.000 km a má jich být celkem 57.000, přičemž je rozestavěných 8.000 km.

Čína má celkem ve výstavbě na 140.000 km dálnic, rychlostních silnic, silnic pro motorová vozidla a hlavních silnic. K tomu má ve výstavbě 45.000 km regionálních silnic a dále má za cíl v tomto roce spevnit 12.000 km silnic. Tyto práce mají dle plánu vrcholit právě v letech 2009-2010. Budovat se má do r. 2015, ovšem od r. 2011 investice do silniční sítě předběhnou investice do železniční sítě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Hlavní kostra dálniční sítě Číny

- bude dostavěná v r. 2010
- obsahuje 5 severo-južných trás a 7 západo-východních trás
- dosah hlavní kostry bude na každé řídící hlavní sídlo všech provincí
- kostra bude napojená na celou národní dálniční síť dálnic a rychlostních silnic, kterých dokončení se plánuje v r. 2015 (D) -2020 (R)


Jsou zde 2 typy expressways: national expressways (G) a provincial expressways (S). Všechny jsou provozované provinciemi, a proto jsou hlavně na hranicích mezi nimi budované mýtní stanice.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.10.2019 10:16:44, celkem upraveno 2 x.
Důvod: dodatek k označení dálnic
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína má již k 1.5. rozstavěných více jak 20.000 km dálnic, z čehož 15.421 km jsou dálnice na 2+2 pruhy, ostatní mají min. 3+3 (max. je 6+6). :shock: To je 1. místo ve světě. Čínské stavební firmy zde mají podíl na této vystavbě (od projektování přes stavební materiály až po výstavbu a instalaci technologických částí) 82,1%. Systém PPP ve všech formách se uplatňuje při asi 1/3 délky.

Čína k 1.4. ohlásila, že v tomto roce přistoupí k zpevnění cca. 42 000 km silnic, co je aktuálně taky 1. místo ve světě a je to nárast (proti plánu z r. 2008) o 350%. Téměř 40% je však zpevnění za účasti soukromých firem, které v daných lokalitách budují své nové závody a není zde ještě dobrá infrastruktura anebo jsou to vyvolané investice a aktuálně je v kurzu právě silniční infrastruktura - tedy třeba přijde nová firma do hlavního města, ale je zavázaná, že zpevní třeba 20 km silnic někde 1000 km dál, kde ani nebude podnikat. Podíl čínských stavebních firem není známý.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Čína

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já jsem se už divil jak byla olympiáda, jaké že tam mají hezké cesty.
Ale asi ne všude, a na vesnicích to budou většinou ne moc kvalitní a možná ani ne zpevněné cesty?
R48 -> D48 se podařilo!
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Martin z Ostravy píše:Já jsem se už divil jak byla olympiáda, jaké že tam mají hezké cesty.
Ale asi ne všude, a na vesnicích to budou většinou ne moc kvalitní a možná ani ne zpevněné cesty?
Třeba tomu dát čas. Čína posledné léta opravdu investuje obrovské peníze celoplošně - i do dálnic, i do rychlostních silnic, i do nových asfaltových silnic ve vesnicích. Ale pravda je, že především venkov kvalitní asfaltové silnice prozatím postrádá; ovšem takovýmto tempem klidně kolem r. 2020 bude mít 80% vesnic kvalitní asfaltku. Nyní je to dle mích informací kolem 52%. Týká se to ale pouze vesnic, nikoliv měst a metropol.

Ono je zde těžké všude dostat silnici, protože se musí stavět mnoho tunelů, mostů a třeba i v počasí, které to dovolí pouze 5-6 měsíců v roku. A to pak trvá déle. Výhodou této země je nesmírná oddanost a zapájí se zde do staveb taky armáda, takže lidí a levných dělníků je zde nekonečně mnoho, co postačuje k cíli, který si vláda dala.

Čína je veliká země a dle mého názoru s ještě většími rozdílema - najdete zde i totálně přeplněné dálnice, ale taky mnoho vesnic v oblasti, kde chybí asfaltová nebo jinak spevněná komunikace a terén je těžko sjízdný. Ale to jsou extrémy, jinak je zde opravdu mnoho místních silnic již pokrytých asfaltem namísto písku a štěrku, je zde postavěno mnoho dlouhých dálnic, středně velké města disponují kapacitními dálnicemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Hraniční přechod v rámci projektu mostu Hongkong-Zhuhai-Macao :arrow:

Čína vyhlásila mezinárodní tendr na jeden z tzv. 10 infrastrukturálních megaprojektů v Hongkongu, které se v současnosti rozebíhají. Vyhlášený tendr se týká hraničního přechodu v rámci projektu mostu Hongkong-Zhuhai-Macao. Předložené návrhy budou posuzovány mezinárodní odbornou porotou.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 22:06:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Nizozemci navrhli pro Hong Kong zvláštní most

Problémem mezi Čínou a Hong Kongem je fakt, že kým v Číně se jezdí vpravo, v Hong Kongu vlevo a postavit most pak značí řešit řazení. Nizozemský tím architektů navrhl most v takovém tvaru, který absolutně odbourá nutnost řazení se do jiných pruhů, protože most se "kroutí". :idea: :shock:

Nizozemci tudíž navrhli most ve tvaru 8 a dostal název Náhrdelník Perlové řeky. Nyní se ovšem ještě plánují vylepšit některé věci: třeba se plánuje umístit do řeky několik umělých ostrovů, na kterých by mohlo být menší letiště aneb depo pro autobusy.

Fotogalerie návrhů Pearl River Necklace Bridge:
nl01.jpg
nl01.jpg (57.03 KiB) Zobrazeno 46658 x
nl02.jpg
nl02.jpg (45.67 KiB) Zobrazeno 46654 x
nl07.jpg
nl07.jpg (43.38 KiB) Zobrazeno 46657 x
nl09.jpg
nl09.jpg (44.88 KiB) Zobrazeno 46657 x
nl10.jpg
nl10.jpg (48.04 KiB) Zobrazeno 46657 x
nl20.jpg
nl20.jpg (73.99 KiB) Zobrazeno 46657 x
nl22.jpg
nl22.jpg (72.04 KiB) Zobrazeno 46657 x
nl24.jpg
nl24.jpg (48.49 KiB) Zobrazeno 46658 x
nl37.jpg
nl37.jpg (8.8 KiB) Zobrazeno 46661 x
nl40.jpg
nl40.jpg (54.1 KiB) Zobrazeno 46670 x
Zdroj: http://www.designboom.com
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Čína

Příspěvek od Pime »

Cetl jsem ,ze jen v breznu 2010 se prodalo v Cine 1,7 milonu novych osobnich aut sice duben jen 1,2 kveten 0,9 milionu,ale dokazete nekdo odhadnout kolik bude stat benzin jestli se bude v Cine prodavat mezi 13 az 20 miliony novych aut rocne.A to vypada ze 30-40% na SUW,ty neco zpapaji.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína dosáhla, že koncem roku 2009 měřila délka dálnic již 66.100 km. :shock: Netřeba připomínat, že tisíce z nich jsou na více jak 2x3 pruhy.

Čína rovněž oznámila začátkem roku 2010, že hodlá do roku 2020 zvýšit rozsah dálnic na 100.000 km. :shock:

Velká pozornost bude zaměřena na výstavbu dálnic ve nerozvinutých regionech střední a západní Číny. Předpokládá se, že v ČLR bude před koncem roku 2010 bude v ČLR v provozu cca 71 tisíc kilometrů dálnic.

V Číně ještě počátkem roku 2000 nebylo ani 20.000 km dálnic.

Impozantní jsou i další investice do železniční sítě a dalších silničních projektů: zpevňování desítek tis. km venkovských silnic ročně či výstavba stovek velikých mostních staveb.

V rámci budování dálniční sítě bude soustředěna pozornost především na 12 hlavních koridorů – pět koridorů spojujících sever a jih ČLR a sedm koridorů pro spojení východu se západem země. V kontextu této sítě by měla být propojena hlavní města všech čínských provincií a rovněž všechna další velká města s počtem obyvatel vyšším než 500 tisíc. V současné době dosud není k dispozici silniční spojení do cca 40 tisíc vesnic. V západní ČLR, která se rozkládá na 56% teritoria země, je provozováno pouze 30% z celkového počtu silničních komunikací, přičemž většina z nich nedosahuje ani úrovně silnic druhé třídy. Osm stěžejních rychlostních tahů spojujících velká města v západočínských regionech má být dokončeno v roce 2010.

75% nákladní přepravy v ČLR tvoří v současné době silniční doprava. Do roku 2020 by se silniční nákladní doprava měla zvýšit o 41% v porovnání se současným stavem a rovněž tak přeprava osob na pozemních komunikacích by měla zaznamenat nárůst o 150%.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno obletěli svět informace o obrovských kolonách při Pekingu. Dal jsem si námahu a zjistil jsem několik informací, protože se ale lišili a dokonce se ukazovali i takové zprávy, že žádné kolony nikde nejsou, máme několik informací z vladních úrovní. :arrow:
kongesce_CHI.jpg
kongesce_CHI.jpg (53.85 KiB) Zobrazeno 46369 x
*jde o dálnici na 2x3 jízdní pruhy v autonomní oblasti vnitřní Mongolsko směrem na Peking
*celý tah má cca. 500 km
*kolona má 100 km na problematických asi 120 km, které se opravují
*tenhle stav bude trvat do konce roku 2012

Jde o dálnici, která se sice dostavěla jen před několika lety, ovšem již nyní jsou její kapacity vyčerpány. Po dálnici jezdí nadměrné množství nákladních aut, které vezou uhlí do hlavního města, kde je uhlí hlavním energetickým zdrojem. Peking je město veliké a proto se uhlí vozí ve stovkách nákladních aut denně. Tato zátěž spůsobuje, že na dálnici, kde dominuje AB kryt se tvoří obrovské výtluky a jámy. To spůsobovalo dopravní nehody a tak se vláda rozhodla, že se dálnice opraví. Opravuje se standardně na evropské poměry: max. po 1-1,5 km. Ovšem najednou několik takových oprav na více jak 120 km tahu. To spůsobilo totální dopravní kolaps.

Realitou tedy je, že kolona se pohybuje, ovšem ve skutečnosti vozidlům trvá projetí tohoto úseku 4 dny. :roll: A zde se projevují všechny negativa lidské společnosti: řidičům kamionů sice ponoukají místní obyvatelé různé potraviny a vodu, ovšem za asi 20x běžné ceny. Když to řidiči odmítnou, nemine je trest: rozbití čelního skla, propíchnutí pneu atp. Co je horší, v noci se zde vyskytují loupežnické bandy, které vykrádají nejen nákladní auta a škody jdou již do desítek tis. €. Denně je na tomto tahu v nasazení asi 1000 policistů, ovšem jak se zdá, nestačí to. Již poslední týden se snaží policie a místní úřady dostat část dopravy na ostatní komunikace.

Tak jak je napsané v tomto tématu, Čína investuje poslední desetiletí rekordní částky do dopravní infrastruktury. Staví se nové dálnice, silnice a rychlostní železnice, ale bohužel tempu růstu hospodářství to nestačí. Nestačí to ani faktům, že měsíčně se prodá více jak 1 mil. aut. Nové silnice nepostačují a naopak spotřeba uhlí (hlavní problém celé situace) v celé Číně každým rocem prudce roste.

Situace se změní před koncem roku, kdy úřady očekávají, že se sníží zatěž kamiony, protože Peking již bude mít dostatečné zásoby uhlí. Opětovně budou problémy dalším rokem. Celá situace se změní až v roce 2012, kdy se na celém území dostaví železniční trať, po které se uhlí bude vozit.

Závěrem: jak se tedy říká, že dálnice má ulehčit dopravu, zde je zřejmě doslova utrpením. :evil:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Čína

Příspěvek od Standa »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 22:08:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Ke 31.12.2010 Čína dosáhla:

74 300 km dálnic (+8.258 km oproti roku 2009)

3 905 000 km silnic (včetně dálnic, +104.457 km oproti roku 2009)

Do roku 2020 má být vybudováno celkem 100 tisíc kilometrů dálnic. Velká pozornost bude zaměřena na výstavbu dálnic ve nerozvinutých regionech střední a západní Číny.

Přes rychlý rozvoj silniční sítě zbývá řada problémů - chybí lepší zázemí pro nákladní dopravu, mýtné a lokální regulační opatření prodražují dopravu po silnici ve srovnání s železnicí nebo po vodě. Mýtné na úrovni 0,12-0,21 USD/km patří k nejvyšším na světě.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Krátký pohled do historie tempa výstavby:

V roce 2007 byl dokončen (o 13 let dříve než bylo plánováno) ambiciózní vládní program výstavby dálnic, tj. 36.700 km dlouhý národní páteřní systém dálnic (NTHS), který se skládá z 12 hlavních koridorů – pět koridorů spojujících sever a jih ČLR a sedm koridorů pro spojení východu se západem země. V kontextu této sítě jsou propojena hlavní města všech čínských provincií a rovněž všechna další velká města s počtem obyvatel vyšším než 500 tisíc (pro srovnání - v USA jsou propojena systémem dálnic všechna města nad 50.000 obyvatel). V současné době dosud není k dispozici silniční spojení do cca 40 tisíc vesnic. V západní ČLR, která se rozkládá na 56% teritoria země, je provozováno pouze 30% z celkového počtu silničních komunikací, přičemž většina z nich nedosahuje ani úrovně silnic druhé třídy. Osm stěžejních rychlostních tahů spojujících velká města v západočínských regionech bylo dokončeno v roce 2010.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Dalnicni most

Příspěvek od Pime »

To je neskutecne!
Most jako z Prahy do Ase
http://cestovani.idnes.cz/video-cina-ot ... igsvet_tom
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dalnicni most

Příspěvek od Diaľničiar »

Pime píše:To je neskutecne!
Most jako z Prahy do Ase
http://cestovani.idnes.cz/video-cina-ot ... igsvet_tom
Pouze upřesním, jak je to i v článku, jde o 165 km dlouhý – ovšem železniční most. Ale v článku je to hezky napsáno i o silničních mostech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

V Šanghaji je/bude největší dopravní uzel: spojí se zde na jednom místě: letiště, železniční stanice, metro, autobusová stanice a všechno to bude mít dokonalý jednosměrní silniční poschodový systém, takže nebudou zácpy. Nyní je právě problémem, že tyto jednotlivé dopravní uzly jsou různě po městě a zbytečně se tvoří zápchy. Náklady na tento projekt o rozloze 200 futbalových ihrišť s umístěním i pod zemí jsou ve výšce 10,5 mld. USD a celý projekt se postavil za pár let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.11.2020 22:10:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Tak snad ještě něco, abych byl kousek aktuální :arrow:

5.10.2011 se dokončilo veledílo v oblasti Xinjiang – Guozigou, co jsou krásné hory podobné třeba evropským Alpám. Zprovoznila se zde silnice s obřími mostními objekty. Přidám sem něco z jejich závěrečné výstavby:
4437e62915670feb8b6720.jpg
4437e62915670feb8b6720.jpg (98.79 KiB) Zobrazeno 42620 x
4437e62915670feb8b6721.jpg
4437e62915670feb8b6721.jpg (77.49 KiB) Zobrazeno 42620 x
19300001219201131141597625227_950.jpg
19300001219201131141597625227_950.jpg (143.81 KiB) Zobrazeno 42620 x
19300001219201131141600905927_950.jpg
19300001219201131141600905927_950.jpg (115.32 KiB) Zobrazeno 42620 x
Projekt se jmenuje: Xinjiang Highway, je to vůbec první horská dálnice v této oblasti. Celková délka je 56,2 km, větší část jde na mostních objektech, náklady dosáhli 2,39 mld. juan. Celkem se zde postavilo 5 velkých mostů, 19 menších mostů a 5 tunelů.

Hory jsou překonány, původní silnice byla těžce sjízdná pro autobusy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Letos Čína dokončí výstavbu 103.000 km silnic, z čeho bude téměř 10.000 km dálnic a rychlostních silnic - nových "pouze" 7.430 km, ostatní se "pouze" rozšířili nejčastěji z 2x2 na 2x3 jízdní pruhy nebo z 2x3 na 2x4 jízdní pruhy, přičemž jde o stavby z let 1990-2000. Jde o další stavební boom v oblasti silniční sítě v zemi, stále o vyčleněný protikrizový balíček z roku 2009, jehož cílem bylo posilnit rozvoj národní dopravy - především rozšíření silniční a železniční sítě.

V roce 2020 chce mít Čína 100.000 km dálnic a asi 40.000 km rychlostních silnic. Tyto čísla se každým rokem navyšují tak jak se zvyšují nároky na stávající silnice, které prostě krátko pod dostavbě nepostačují plnit svojí úlohu a musí se upgradeovat z 1+1 na 2x2.

Co se týká mostů, v tom je čínské stavebnictví na 1. místě světa. Co do kvality mostních objektů, tempa výstavby v nedostupných terénech s nevyhovujícími stavařskými podmínkami (počasí), ale i co se týká třeba délky jednotlivých mostů, tak silničních jak i železničních. Najít zde mosty dlouhé i 7.000 m je maličkost.

A to se ještě bude na co koukat, protože představitelé země se chtějí začít soustředit na střední a západní část země. Skutočné číslo, jaké do silnic jde je nezjistitelné. Odhady se pohybují na 95 mld. USD ročně pouze výstavba/modernizace hlavních silnic, dálnic a rychlostních silnic. Jenomže v tomto číslu se nenacházejí peníze z dalších balíčků: třeba protikrizový stimulační.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Čína

Příspěvek od Standa »

Pěkné dílko, snažil jsem se to najít na mapě a vychází mi to na dálnici G30 (v trase státní silnice G312) prakticky až u hranice s Kazachstánem. Čili to nejspíš bude první čínská dálnice, po které pojedeme, až se tam jednou autem vypravíme :) ! (zní to divoce, ale hraniční přechod je jen pár desítek km od E40)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Čína

Příspěvek od dd »

Diaľničiar píše:Projekt se jmenuje: Xinjiang Highway, je to vůbec první horská dálnice v této oblasti. Celková délka je 56,2 km, větší část jde na mostních objektech, náklady dosáhli 2,39 mld. juan. Celkem se zde postavilo 5 velkých mostů, 19 menších mostů a 5 tunelů.
Počítám správně, že cena je zhruba 7,5 mld. Kč za dálnici ve vysokohorském terénu? To je nádhera.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Neznám místní ekonomické poměry ani systém ve stavebnictví, a proto neumím říct zda je to moc nebo málo peněz.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Čína

Příspěvek od Diaľničiar »

Čína v prosinci 2012 dala do provozu tyto dálnice:

1.12. Tianjin Haibin Expressway, the Tianjin section of Bohai Rim Expressway; délka: 93 km; 2x3 a 2x4 pruhy

8.12. Xi'an–Tongchuan Expressway; délka: 62 km; 2x3 a 2x4 pruhy

10.12. Tianjin–Ninghe Expressway; délka: 48 km; 2x3 pruhy

12.12. Changzhou Western Ring Expressway; délka: 27 km; 2x3 pruhy

13.12. Bozhou section of the Sihong–Xuchang Expressway, Bozhou; délka: 39 km; 2x2 pruhy

16.12. Yongan–Ninghua Expressway; délka: 123 km; 2x2 pruhy

24.12. Chongming–Qidong Bridge Expressway; délka: 52 km; 2x3 pruhy
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Asie“