Financování D47

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Financování D47

Příspěvek od martini »

Všimli jste si, že se najednou v souvislosti s krizí a nedostatkem financování úplně přestalo mluvit o financování D47? Důvod je prostý. Byl totiž "objeven" zákon 220/2003 Sb., který byl schválen poté, co byla definitivně ukončena spolupráce s Housing and Construction, ale nebyl nikdy využit.

220/2003 Sb.

ZÁKON
ze dne 25. června 2003 o státním dluhopisovém programu na úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

§ 1
Státní dluhopisový program

(1) Účelem státního dluhopisového programu je úhrada výdajů spojených s výstavbou dálnice D47.

(2) Maximální rozsah tohoto státního dluhopisového programu je 47 600 000 000 Kč.

(3) Veškeré závazky vyplývající z tohoto státního dluhopisového programu budou splaceny nejpozději uplynutím 25 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.

(4) O prostředky získané emisí státních dluhopisů podle tohoto zákona lze překročit celkové výdaje státního rozpočtu schválené zákonem o státním rozpočtu v rozpočtovém roce, ve kterém budou takto získané finanční prostředky použity. O toto překročení se v příslušném rozpočtovém roce mění saldo státního rozpočtu a financující položky.

§ 2
Účinnost

Tento zákon nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.

Zaorálek v. r.
Klaus v. r.
Špidla v. r.


Pravděpodobně tedy budou emitovány dluhopisy dle tohoto zákona a je otázka výkladu, zda-li lze za úhradu výdajů spojených s výstavbou dálnice D47 považovat i ostravské přivaděče a obchvat Hl. Životic.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Financování

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale já už jsem to tady kdesi zmiňoval ty dluhopisy, divil jsem se právě, že nebylo těchto dluhopisů využito.
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Financování

Příspěvek od martini »

Martin z Ostravy píše:Ale já už jsem to tady kdesi zmiňoval ty dluhopisy, divil jsem se právě, že nebylo těchto dluhopisů využito.
V tom případě omluva za duplicitní příspěvek, ale myslel jsem, že to zde ještě neznaznělo...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Financování

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale ne tak podrobně jako ty, já jen že předtím se tady nad tím nikdo nepozastavil. ;)
Nevydávali se už nějaké dluhopisy před lety na D47?
R48 -> D48 se podařilo!
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Financování

Příspěvek od rumpeak »

Tohle zaznělo i v nějaké stupidní reportáži tuším na centrum.cz, kde Palas radil Bendlovi, že by se to mělo takhle postavit. Je úplně jedno zda takovýto zákon existuje nebo ne, ale rozhodující nyní je, jestli se při výpadku příjmu státního rozpočtu omezí výstavba dálnic, příspěvky zdravotním pojišťovnám nebo jiné mandatorní výdaje. Podle mého by tady měl být nastolen nějaký spravedlivý proces, a všem resortům by se mělo krátit stejně. jedinou vyjímkou by byla obrana, které bych v mírové situci bral víc, ale to už zavání politickou diskuzí a tímto směrem bych to tady vést nechtěl, o tom ať si diskutují na Novinkách atd.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Financování D47

Příspěvek od andy »

Předražená dálnice D47 neměla podle kontrolorů povolení

OSTRAVA/PRAHA - Ministerstvo dopravy chystá útok proti nálezu Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Jak zjistily Lidové noviny, chce ještě po volbách rozporovat aktuální zprávu kontrolorů, kteří kritizují způsob výstavby dálnice D47...
davideed
Příspěvky: 4
Registrován: 12.11.2010 15:00:50

Re: Financování D47

Příspěvek od davideed »

no stojí to docela dost :-D
Pronájem bytů Praha mi pomohl sehnat krásný byt v podnájmu, kde jsme si nechali udělat plánek kuchyně na míru.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od radiala »

Standa píše:
dd píše:
Pime píše:3:

Jinak jsem si nevšiml, že by někdo uvažoval ve výhledu do roku 2014 s uplatněním PPP. Bez tohoto dalšího zdroje se těžko něco rozjede...
Problém bude jak se spálil ministr Jaromír Schling

V době jeho působení na ministerstvu dopravy tento úřad úspěšně navrhl Zemanově vládě uzavřít bez výběrového řízení smlouvu na výstavbu Dálnice D47 s využitím Public-Private Partnership s izraelskou firmou Housing & Construction, jejíž česká pobočka byla založena až v listopadu téhož roku se základním kapitálem dva miliony korun. Podle projektu firmy měla výstavby a 25letý provoz dálnice stát 125 miliard korun (s ohledem na inflaci by stát zaplatil až 230 miliard korun). Následující ministr Milan Šimonovský vyhodnotil smlouvu jako nevýhodnou a navrhl Špidlově vládě smlouvu zrušit a dálnici stavět z prostředků státu. Vláda tak v roce 2003 učinila a vyplatila firmě Housing & Construction 600 milionů eur. V roce 2004 vláda vyčlenila na výstavbu této dálnice 48 miliard korun.

To je dostatečný strašák pro další ministry.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od obr »

radiálo D47 - ta pokuta byla 600 mil. Kč. Já bych zase tak moc si nebyl jist, že Špidlova parta něco zachraňovala. Leda tak pro sebe a svoje napojené...taky ta cena 125 vs. 48 mld,co to zahrnuje, kde se počítá "časová hodnota peněz", tedy náklady na úvěr/úrok atd ? Takhle sdělit cenu veřejnosti bez specifikace je jen demagogií. Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od radiala »

obr píše:radiálo D47 - ta pokuta byla 600 mil. Kč. Já bych zase tak moc si nebyl jist, že Špidlova parta něco zachraňovala. Leda tak pro sebe a svoje napojené...taky ta cena 125 vs. 48 mld,co to zahrnuje, kde se počítá "časová hodnota peněz", tedy náklady na úvěr/úrok atd ? Takhle sdělit cenu veřejnosti bez specifikace je jen demagogií. Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
Můj zdroj informací je tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.Jde o to že od tý doby soukromý kapitál na stavbu dálnic se nikdo nepokusil jen se o něm mluví.
Souhlas zelným aktivistům by se nemělo ustupovat.Když zastupují jen malou skupinu lidí.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od pp21 »

radiala píše:Můj zdroj informací je tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.
Jo, to mají ... a ne jednu.
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od obr »

Petr Pokorný píše:
radiala píše:Můj zdroj informací je tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jarom%C3%ADr_Schling
Nechci se hádat jestli tam mají chybu.
Jo, to mají ... a ne jednu.
asi to podstatné je, že místo party socana Schlinga se dostala k lizu parta lidovce Šimonovského.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od Lenny »

Podstatné u té smlouvy bylo rozdělení rizik, kdy na státu ležela většina rizik a na H&C jen minimum a z toho možné prodražení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Nové dálnice 2010-2014

Příspěvek od martini »

obr píše:Jestli byl lepší Zemanův nebo Špidlův projekt se ukáže za těch 25 let.
Tak pod tohle se s chutí podepisuji!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Financování D47

Příspěvek od jonáš »

No možná by se to už dalo začít zhruba sčítat teď. Pokud to zatim stálo cca 70 miliard, dá se předpokládat že úroky z dluhopisů (cca 5%) a náklady na provoz a údržbu (cca 2%) udělají asi 5 miliard za každý rok, krát těch 25 let které měla pokrýt smlouva s HC&C je 125 miliard a jsme na těch obávaných dvou stovkách taky, akorát to díky rozptýlení v rozpočtu není vidět a nikoho to nepobuřuje. Proti původní nasmlouvaný ceně lahůdka. A zpoždění celýho projektu o nějakých 6 let ani nepočítám, to si ohodnoťte sami.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Financování D47

Příspěvek od FlakY` »

A závěrem lze říci, že mohla být kvalitněji postavena. Ale to je jen spekulace.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Odpovědět

Zpět na „D1“