Velmi zajímavá simulace provozu

Jiné dotazy a diskuse k dálniční síti
Odpovědět
nollie
Příspěvky: 142
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od nollie »

Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od Jaroslav »

nollie píše:Mrkněte, zajímavé:

http://vwitme011.vkw.tu-dresden.de/~tre ... index.html
vemi zajímavé a poučné... nejplynulejší provoz mi vychází při cestovní rychlosti 199 km/h...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od jonáš »

To nevim jak děláte, mně to pak jede stylem brzda-plyn a cca polovina vodičů stojí v zácpě ;-) jestli vono to neni daný šoupánim ostatních parametrů ad absurdum. Škoda že to neukazuje i průměrnou rychlost na projetí celýho kruhu. Mně to jezdí v daný hustotě plynule při osmdesátce, když zvednu zrychlení na jeden metr za sekundu na druhou, což by zhruba odpovídalo pozorování v reálu.

Mmch neni to žádná novinka, začal s tim nějakej maník už před nějakými desíti lety na analýze "nevysvětlitelných" kongescí, kdy třeba celá JS ráno jede krokem, a když procouráte dva kilometry do krče, najednou se dá zas jet 80 aniž by tam byla nějaká překážka nebo zúžení. Prej se to chová jako rázy v kapalině.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od Majkii »

Myslím, že už i tady na fóru se o tom vedly nějaké debaty, tomu jevu se říká phantom jam, v češtině je o tom pár odstavečků třeba u D-fense.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od Jaroslav »

jonáš píše:To nevim jak děláte, mně to pak jede stylem brzda-plyn a cca polovina vodičů stojí v zácpě ;-) ....
fígl je v hustotě provozu... dokud je tam do 28 aut na 1km, tak čím rychlejší, tím lepší (i s 25% podílem kamionů). jakmile ale jde hustota nahoru, dostáváme se k těm Vaši 80 :( myslím, že to docela reflektuje realitu...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Majkii píše:Myslím, že už i tady na fóru se o tom vedly nějaké debaty, tomu jevu se říká phantom jam, v češtině je o tom pár odstavečků třeba u D-fense.
Ano už se to tu řešilo, a to tady http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 0&start=25
R48 -> D48 se podařilo!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od jonáš »

Čili abychom to dostali do měřítka, obvod toho kruhu je asi 3/4 km. Už při 6 autech na km (jen osobáky) se ten oběh začne při 199 km/h znatelně zpomalovat .. při 120 km/h to nastane cca pro 10 aut na km čili odstup kolem 100 m. A to jsem zvedl akceleraci na 1,5 m/s2. Tomu by odpovídala maximální kapacita cca 1200 aut za hodinu v jednom pruhu.

Už jsem napsal autorovi, jestli by to nešlo doplnit tachometrem ;-) .. a vlastně by se hodilo i ukazatelem dosažený intenzity provozu.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od JirkaS »

Ta akcelerace 1,5 m/s^2 už je dost. U tramvají a metra se používá 1m/s^2 a to je elektrický pohon, kde má motor sílu i v nízkých otáčkách.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Velmi zajímavá simulace provozu

Příspěvek od jonáš »

Neni to tolik. Stovka je cca 28 m/s a na to běžný auta akcelerujou kolem patnácti sekund, podle specifikací, i když v běžnzm provozu se tomu na krk tolik nešlape. On to tam dokonce autor v komentáři píše .. mmch ani nejnovější tramvaj nemá 50 kWh výkonu na tunu jako průměrný auto, a to o zrychlení rozhoduje nejvíc. Nejvejš tak třetinu u 15t, když neni moc plná, a zrychlení je tam limitovaný tim, kolik udrží stojící cestující.

Jinak u tý simulace ještě funguje "standardizovanej šofér i vozidlo", jakmile by se tam do parametrů rozhodil cca 50% náhodnej rozptyl tak by to fungovalo ještě daleko přirozenějc čili s většíma špuntama a kolizema a menší propustností. A to už vůbec nemluvim o rozdílný cílový rychlosti a předjíždění 8-)
Odpovědět

Zpět na „Dotazy a diskuze“