Rakousko všeobecně
Re: Rakousko všeobecně
Na Brennerautobahn (A13) musíte mít normální dálniční známku, ale za průjezd po nejvyšším mostě v Evropě Europabrücke se platí na klasické mýtnici.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko všeobecně
Záleží, jak se to vezme. Pravidelní mají předplaceno a i pro jednotlivé cesty lze velmi jednoduše použít Videomaut, takže průjezd bránou sice 30, ale bez zastavení. (Ale jasné, zdržení kvůli rozpletu a povinné zpomalení se nijak neeliminuje, takže špunt to je...)kalanis píše:Tirolská (A12/S16), Brenner (A13), Tauern (A10) a Pyhrn (A9) mají klasické mýtnice.
Jenom pod "klasickou" mýtnicí mám tendenci představovat si navíc i tu (časově relativně náročnější) transakci u budky (šekem nebo kešem anebo nejraději penězma, že ).
Re: Rakousko všeobecně
Nedávno jsem slyšel na ČRo 1, že při parkování ve větším městě (Vídeň, Salzburk a tak) musí být za čelním sklem malé, klidně i dětské, papírové hodiny které ukazují asi čas parkování. Moc jsem to nepochopil a tak se ptám jestli někdo neví něco víc. díky
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko všeobecně
Je to běžná praxe i u nás, používá se to tam kde je parkování omezeno časem, třeba v Ostravě jsou v centru místa kde je dovoleno parkovat max 2h. Na hodinách je pak člověk povinen nastavit čas zaparkovaní. Takže v Rakousku to bude analogicky.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Rakousko všeobecně
Je na to dopravní značka IP13b Parkování s kotoučem. V Rakousku budou jistě mít značku hodně podobnou.
- Přílohy
-
- ip13b.gif (3.19 KiB) Zobrazeno 17112 x
Re: Rakousko všeobecně
Děkuju
Re: Rakousko všeobecně
S tou Vídní pozor, tam jsou v centru zóny a jsou označené jen na vjezdu nápisem ZONE na silnici. Často jsou dost nešikovně v křižovatce, stačí se věnovat provozu a nápis přehlédnete. A pak už nepoznáte, jestli jste v zóně nebo ne. Takže je lepší si najít na internetu, kde se dá parkovat zdarma a kde už ne.
Re: Rakousko všeobecně
Čerstvá zkušenost z Melku, nemáte-li papírové hodiny, napište čas příjezdu na papírek a nechte ho za oknem. Pokud nepřešvihnete povolený čas, mělo by to projít, nám to v Melku prošlo, zatímco vedle stojící Němec bez ničeho měl při našem odjezdu za stěračem pokutu... Ale hodiny jsou určitě praktičtější, v Rakousku je prý dávají zadarmo v pojišťovnách.
Re: Rakousko všeobecně
Na Brennerautobahn neni treba znamka, ale az od najezu Insbruck-Sud. Jenze pocitejte s tim, kdyz jedete napr. Munch - GaPa - Innsbruck - Brenner, tak nenajet na dalnici je celkem orientacni boj, a imho se ta znamka vyplati i na tech blbejch cca. 10km mezi letistem a Insbruck-Sud.mbmat píše:Na Brennerautobahn (A13) musíte mít normální dálniční známku, ale za průjezd po nejvyšším mostě v Evropě Europabrücke se platí na klasické mýtnici.
Re: Rakousko všeobecně
Nemůžete prosím v googlu ukázat trasu jak myslíte kudy tu objíž'ďku? Takto?
http://maps.google.cz/maps?saddr=Seefel ... 5,0,0&z=14
Nebo co je Insbruck-Sud?
http://maps.google.cz/maps?saddr=Seefel ... 5,0,0&z=14
Nebo co je Insbruck-Sud?
Re: Rakousko všeobecně
Innsbruck sud je Innsbruck süd, a je to co jste vyznačil. Vaše objížka mě nenapadla, vypadá orientačně snadněji.
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... ,0&ie=UTF8
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... ,0&ie=UTF8
Re: Rakousko všeobecně
Čili dostavba druhého tubusu Tauernského tunelu zjevně moc nepomohla
V článku psali ještě o hraničním tunelu AT/SLO (Jesenice), ale i tak to ty mýtnice budou asi brzdit pořád.
V článku psali ještě o hraničním tunelu AT/SLO (Jesenice), ale i tak to ty mýtnice budou asi brzdit pořád.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rakousko všeobecně
Ne asi, určitě.
Můžou tam být roury i 3, ale dokud tam bude budka se závorou jak na mostě ve 13. st, tak tam bude při max vytížení kolona.
Můžou tam být roury i 3, ale dokud tam bude budka se závorou jak na mostě ve 13. st, tak tam bude při max vytížení kolona.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Rakousko všeobecně
Zeptam se chlapi trochu všeobecně: Kolik je v rakousku mýtnic a kolik je cca průměrné mýtné? Docela z toho děláte kovbojku, když vidim ty objezdy, díkyGeo píše:Innsbruck sud je Innsbruck süd, a je to co jste vyznačil. Vaše objížka mě nenapadla, vypadá orientačně snadněji.
http://maps.google.cz/maps?f=d&source=s ... ,0&ie=UTF8
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: Rakousko všeobecně
Pokud jsem tuhle debatu pochopil správně, tak není o žádném objíždění mýtnice, ale o tom, že když jedete po trase Mnichov - Garmisch - Innsbruck - Brenner, tak musíte jet cca 12 km po dálnici a za tím účelem si musíte koupit dálniční známku (což znamená vylézt z auta, dojít k pumpě, koupit známku, nalepit známku a tu ještě následně po jejím skončení zase sundat).
No a právě od toho exitu Innsbruck süd je již dálnice placená přes mýtnici.
No a právě od toho exitu Innsbruck süd je již dálnice placená přes mýtnici.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:19:39, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Rakousko všeobecně
takže na některé úseky dálnice je v Rakousku dálniční známka a na některé je mýtné a známka se nemusí kupovat ? Znám to jenom na Graz a dál Slovinsko jinak jsem nikdy jinou dálnicí v Rakousku nejel
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:20:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: Rakousko všeobecně
Ano, přesně tak.
Rakousko má na všechny dálnice dálniční známku. Ale některé horské úseky (Brenner, Tauern...) mají zpoplatněné klasickým mýtem. Aby nedocházelo v těchto úsecích ke dvojímu zpoplatnění (což by se EU po***), jsou úseky hrazené mýtem vyjmuty a není na ně potřeba dálniční známka. A právě na té trase Mnichov - GA-PA - Brenner vychází na dálniční známku jen 12 km dálnice, takže je vopruz to jednak platit a jednak se s**t s lepenim, proto ty šachy s objížděním.
Rakousko má na všechny dálnice dálniční známku. Ale některé horské úseky (Brenner, Tauern...) mají zpoplatněné klasickým mýtem. Aby nedocházelo v těchto úsecích ke dvojímu zpoplatnění (což by se EU po***), jsou úseky hrazené mýtem vyjmuty a není na ně potřeba dálniční známka. A právě na té trase Mnichov - GA-PA - Brenner vychází na dálniční známku jen 12 km dálnice, takže je vopruz to jednak platit a jednak se s**t s lepenim, proto ty šachy s objížděním.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 18:20:17, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Rakousko všeobecně
Pár let jsem už na Brener nejel, ale není při cestě z Prahy rychlejší Mnichov jen objet a vzít to přes Kufstein? Potom už je té dálnice malinko víc, tak to tolik neirituje, zejména když zrovna rakouská známka jde krásně sloupnout a nerozpadne se na spoustu malých, jako ta naše .
Re: Rakousko všeobecně
Zkušenost říká, že to časově vyjde nastejno, zejména od té doby co je v Inntalu snad pořád 100/110. Rakouskou známku, která stojí 8E/10 dní nemá imho cenu vůbec řešit.
Re: Rakousko všeobecně
Já neptal kvůli tomu, abych ušetřil 8E za známku (naopak dálnice vyhledávám a i si různě zajíždím, abych něco viděl nového), ale jedu v září do Itálie a už asi po 3x letos opravdu nechci jet Mnichov-Kufstein-Innsbruck, protože to tam nesnáším, rakouská 100ka, kontroly, plno aut, v Německu ošklivá A8, tak pojedu po hezké A95 a nevěděl jsem, kde se na A13 napojit (na asfinag.at to snad ani nemají nebo jsem to nenašel).Petr Pokorný píše:Pokud jsem tuhle debatu pochopil správně, tak není o žádném objíždění mýtnice, ale o tom, že když jedete po trase Mnichov - Garmisch - Innsbruck - Brenner, tak musíte jet cca 12 km po dálnici a za tím účelem si musíte koupit dálniční známku (což znamená vylézt z auta, dojít k pumpě, koupit známku, nalepit známku a tu ještě následně po jejím skončení zase sundat).seque píše:Zeptam se chlapi trochu všeobecně: Kolik je v rakousku mýtnic a kolik je cca průměrné mýtné? Docela z toho děláte kovbojku, když vidim ty objezdy, díkyGeo píše:Innsbruck sud je Innsbruck süd...
No a právě od toho exitu Innsbruck süd je již dálnice placená přes mýtnici.
Re: Rakousko všeobecně
Já to jezdím komplet i přes Brenner po staré 182 a je to také celkem elegantní řešení s pěkným horským průjezdem a možná ještě hezčími pohledy na dálnici zespoda
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Rakousko všeobecně
Vida, jak se to za pár let může změnit k horšímu... Já jezdil Inntalem vždycky tak 130 -140, celkem to ubíhalo, policie kontrolovala jen dalekohledem známky a i ta A8 byla docela v pohodě (i když jsem na ní viděl dvakrát v opačném směru než jsem jel pěknou zácpu). Každopádně díky za inspiraci, až tam zase někdy pojedu, zkusím jinou trasu.
Re: Rakousko všeobecně
No já si předloni koupil rakousko vlastně jen na cestu z hor, tam jsme jeli přes Garmisch, abych byl "rychle doma", a pak se neskutečně trápil v těch zpomalovačkách až do Mnichova, takže pokud to bude zas někde kolem Imst, jedu sichr obě cesty vrchem. Možná i na Brenner.
Re: Rakousko všeobecně
Čerstvě (projeto teď o víkendu): Mnichov - A95 - B2 přes Mittenwald a Seefeld - Innsbruck (okolo letiště) - kousek po B182 na Innsbruck Süd a pak napojit na A13. Pohodová cesta, rozhodně to není pomalejší než přes Kufstein a v Innsbrucku vždy naberu ještě nejlevnější benzin (1.344) po trase (viděl jsem i ve vesničce, kde jsme spali za 1.328).
Při zpáteční cestě jsme přes půl hodiny vytuhli na konci A95 na stavbě mnichovské "Blanky", takže pozor na to.
Ještě otázka, kolik se vlastně na A13 smí jet, alespoň v úseku před hranicemi? 130? 110? Na hranicích je les značek, to bych musel zastavit, abych si je stihl prohlédnout. Jenom jsem zaregistroval nějakou ochranu přírody a auta < 3,5 t 110, ale nevím, jestli to není po 22h jak to v Rakousku bývá (bylo už pološero).
Na italské straně je 110 až k Bozenu a to je k zešílení.
Při zpáteční cestě jsme přes půl hodiny vytuhli na konci A95 na stavbě mnichovské "Blanky", takže pozor na to.
Ještě otázka, kolik se vlastně na A13 smí jet, alespoň v úseku před hranicemi? 130? 110? Na hranicích je les značek, to bych musel zastavit, abych si je stihl prohlédnout. Jenom jsem zaregistroval nějakou ochranu přírody a auta < 3,5 t 110, ale nevím, jestli to není po 22h jak to v Rakousku bývá (bylo už pološero).
Na italské straně je 110 až k Bozenu a to je k zešílení.