Napojení Modřan na Pražský okruh
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Z EIA vyšly 5A (pravobřežní) a 9 (šikmý most) jako rovnocenné, ale s přihlédnutím k názorům magistrátu a MČ P12+P16 je doporučena 5A.
Království a půl princezny za 511.
Re: R1 - Pražský okruh
ma nekdo nove info, jak to vypada s KOMOKO a stavbou EXITu u Komoran? Bude vyuzit ten jiz stojici most odnikud nikam? Vzdycky kdyz jedu okolo z Modran, abych se napojil az na Zbraslavi, tak si vzpomenu na ten most v Zelivce
most je schovan za cca 12 vysokou horou hliny
podle mne je Prag na bankrot, takze most za 100 mega stoji, ale silnice do 10 let nebude.
Re: most je schovan za cca 12 vysokou horou hliny
V tomto případě bych dodal jen: zaplaťpánbůh.dobrenz píše:podle mne je Prag na bankrot, takze most za 100 mega stoji, ale silnice do 10 let nebude.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Mé informace říkají, že Praha velmi tlačí na ÚR a následné výkupy. ÚR je momentálně na odvolání na magistrátě.
Skanska stavi mezi Komorany a Modrany
nove baraky-tak mozna ze zatlaci na dostavbu te silnice. a to nas chran panbuh, pri predstave, ze vetsina cechu neumi najet a sjet z dlouheho exitu, tak tohle by byl disaster
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Dobrenz: Zdá se mi, že naopak právě vy jste již dávno zbankrotoval. Praha určitě přeze všechno ne.
Mapman: Vaše info je správné. Předseda výboru pro dopravu Hána je např. bývalý starosta P12.
Mapman: Vaše info je správné. Předseda výboru pro dopravu Hána je např. bývalý starosta P12.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Jak jsem si mohl všimnout, tak dle normy dlouhý připojovacího pruhu je pro většinu řidičů zbytečný, bo se stejně zařazují v malé rychlosti hned na začátku místo, aby to rozjeli a zařadili se na konci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Přesně tak, i příbuzní to dělají, já to do nedávna taky dělal, ale už využívám celou délku připojováku.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
těm bych sebral řidičák....!!! najíždět 30 do dálnice je opravdu nebezpečné. Kvůli možnosti vyvinutí dostatečné rychlosti tam ten připojovací pruh je...Lenny píše:Jak jsem si mohl všimnout, tak dle normy dlouhý připojovacího pruhu je pro většinu řidičů zbytečný, bo se stejně zařazují v malé rychlosti hned na začátku místo, aby to rozjeli a zařadili se na konci.
dle mého názoru by se na toto ohrožení plynulosti a bezpečnosti provozu měla policie více soustředit...
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
pod vetsinou si predstavim tak 70% a vic. ja si myslim, ze tuto chybu dela tak 5% ridicu. jezdim cca 45tis/rok.Lenny píše:Jak jsem si mohl všimnout, tak dle normy dlouhý připojovacího pruhu je pro většinu řidičů zbytečný, bo se stejně zařazují v malé rychlosti hned na začátku místo, aby to rozjeli a zařadili se na konci.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Z mého okolí víc než polovina. A někteří se okamžitě řadí rovnou do levého
pokud se chce nekdo pobavit tak kouknete exit JizniSpojka/Br
tam najizdi cca 40% soferu jeste pres bilou caru. Silnice je ukazka spolecnosti-to co vidime na silnicich je ukazka zivota doma. Ale defacto je to o vychove - spousta lidi vyrusta ve vynervovane, netolerantni, agresivni rodine a pak se to ukazuje na silnici. Ale to je spis na sociolog.studii.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Karlík toho poslední dobou už napovídal...idnes.cz píše:Nyní se hovoří o možném spuštění nájezdu na zkoušku. Sjíždět a najíždět by na okruh mohli řidiči jedoucí od Dolních Břežan. Nebudou ale smět do Písnice, její obyvatelé se totiž obávají zvýšeného provozu.
Další nájezd by měl sloužit motoristům z Komořan. Dnes už řidiči mohou vidět nad Pražským okruhem most, který ale zatím nikam nevede. Město k němu musí postavit přivaděč.
"Stavět začneme ve druhé polovině příštího roku a nájezd dokončíme v roce 2014," poznamenal náměstek primátora Karel Březina.
http://praha.idnes.cz/prazsky-okruh-je- ... zpravy_sfo
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Praha 23. září (ČTK) - Nájezd na Pražský okruh u Dolních Břežan bude otevřen nejdříve příští rok na jaře. ČTK to řekl ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek. Okruh byl v tomto místě zprovozněn před rokem, nájezdy ale dosud kvůli nevyřešenému obchvatu Písnice blokují betonové zátarasy. Podle Heroudka je nutné nájezd otevřít v takové době, aby bylo možné změřit, zda otevření nezvýšilo dopravu v okolních obcích. A přes zimu by podle Heroudka měření nebyla dostatečně vypovídající.
O zprovoznění nájezdu, který byl postaven současně se stavbou okruhu, usilují už několik měsíců Dolní Břežany. Naopak Praha - Libuš, která se nachází na druhé straně od okruhu, se obává, že by nájezd zvýšil v obci automobilový provoz. Městská část si proto už ve stavebním řízení vymínila, že musí být nejprve postaven obchvat Písnice, která je součástí Libuše.
V současnosti se tedy diskutuje o tom, že by byl nájezd zprovozněn alespoň v jednom směru tak, že by řidiči mohli sjíždět a najíždět na okruh pouze od Dolních Břežan. Zároveň by se ale muselo měřit, jaké dopady zprovoznění okruhu má v okolních obcích i v Libuši a Písnici.
O této možnosti tento týden už poněkolikáté jednalo zastupitelstvo Libuše. Podle starosty Jiřího Koubka se zastupitelé dohodli pouze na tom, že chtějí o záležitosti ještě do konce listopadu jednat. 30. listopadu se pak zastupitelstvo znovu sejde. Koubek ČTK řekl, že městská část nechce otevření sjezdu blokovat, chce jen, aby byly v pořádku některé právní záležitosti. Není si například jistá tím, že je možné nájezd zprovoznit takzvaným opatřením obecné povahy, o kterém uvažuje magistrát.
"Pokud to nerozsekli tento týden, tak máme do jara čas. Sčítání a porovnání stavu se musí udělat ve srovnatelném období, což prosinec a leden není," řekl ČTK Heroudek. Podle něj tak mohou řidiči s nájezdem počítat nejdříve v dubnu nebo květnu příštího roku. Podle Heroudka by se ale měl nájezd vyzkoušet, dokud je celý nový úsek Pražského okruhu ve zkušebním provozu. "Pokud bychom to nevyzkoušeli a striktně trvali na podmínce ze stavebního povolení, pak se okruh zkolauduje a už se třeba nikdy nepostaví semafory v Dolních Břežanech, které možná budou potřeba," poznamenal Heroudek.
O zprovoznění nájezdu, který byl postaven současně se stavbou okruhu, usilují už několik měsíců Dolní Břežany. Naopak Praha - Libuš, která se nachází na druhé straně od okruhu, se obává, že by nájezd zvýšil v obci automobilový provoz. Městská část si proto už ve stavebním řízení vymínila, že musí být nejprve postaven obchvat Písnice, která je součástí Libuše.
V současnosti se tedy diskutuje o tom, že by byl nájezd zprovozněn alespoň v jednom směru tak, že by řidiči mohli sjíždět a najíždět na okruh pouze od Dolních Břežan. Zároveň by se ale muselo měřit, jaké dopady zprovoznění okruhu má v okolních obcích i v Libuši a Písnici.
O této možnosti tento týden už poněkolikáté jednalo zastupitelstvo Libuše. Podle starosty Jiřího Koubka se zastupitelé dohodli pouze na tom, že chtějí o záležitosti ještě do konce listopadu jednat. 30. listopadu se pak zastupitelstvo znovu sejde. Koubek ČTK řekl, že městská část nechce otevření sjezdu blokovat, chce jen, aby byly v pořádku některé právní záležitosti. Není si například jistá tím, že je možné nájezd zprovoznit takzvaným opatřením obecné povahy, o kterém uvažuje magistrát.
"Pokud to nerozsekli tento týden, tak máme do jara čas. Sčítání a porovnání stavu se musí udělat ve srovnatelném období, což prosinec a leden není," řekl ČTK Heroudek. Podle něj tak mohou řidiči s nájezdem počítat nejdříve v dubnu nebo květnu příštího roku. Podle Heroudka by se ale měl nájezd vyzkoušet, dokud je celý nový úsek Pražského okruhu ve zkušebním provozu. "Pokud bychom to nevyzkoušeli a striktně trvali na podmínce ze stavebního povolení, pak se okruh zkolauduje a už se třeba nikdy nepostaví semafory v Dolních Břežanech, které možná budou potřeba," poznamenal Heroudek.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Ještě k napojení na Pražský okruh
Vše směřuje k tomu, že propojení Městské části Praha 12 s Pražským okruhem je
patrně otázkou blízké budoucnosti. Územní řízení dospělo k vydání příslušného rozhodnutí
a nyní už jen zbývá, aby Magistrát hlavního města Prahy dotáhl do závěrečné
fáze i stavební řízení. O tom, že má Praha na připojení na okruh zájem, svědčí také
známý komořanský most „odnikud nikam“, který byl schválen nestandardně jako
změna stavby před dokončením nad hlavní trasou silničního okruhu a který „čeká“ na
Novou Komořanskou.
Ve hře jsou ještě opatření, která na únosnou míru omezí vliv očekávaného zvýšení automobilového
ruchu v okolí obce. Řešení problému napojení Prahy 12 na Silniční okruh kolem
Prahy (SOP) se táhne prakticky od poloviny devadesátých let. V průběhu let se leccos
změnilo. Jak v představách projektantů obchvatu, který se nerodil právě lehce, tak v myslích
urbanistů a ekologů, kteří na všechny nové stavební úpravy pohlížejí jinou než čistě
pragmatickou optikou.
Svého času narazila myšlenka napojení Komořan na silniční okruh na velmi silný odpor
místních obyvatel, kteří se přirozeně obávali o zhoršení životního prostředí v obci. Vyvinuli
velké úsilí, aby jejímu uskutečnění zabránili. Argumentovali přitom, že v původní stavební
projektové dokumentaci byly nájezdy a sjezdy na Pražský okruh umístěny v lokalitě
a v úseku mezi Písnicí a Dolními Břežany, kde byly ostatně i vybudovány.
Dolnobřežanský nájezd na Pražský okruh, který už rok slouží silniční dopravě, by se měl
zprovoznit na jaře příštího roku. Podle ředitele odboru dopravy pražského magistrátu Jana
Heroudka proběhnou po jeho otevření měření, která umožní zjistit dopady, jaké bude mít
zesílení provozu na okolní obce včetně Libuše a Písnice. Jedná se rovněž o otevření nájezdů
u Cholupic a v Libuši.
Občanská iniciativa komořanských sice neuspěla se svou snahou o zrušení a změnu celého
projektu, přesto napomohla k tomu, že bylo navrženo více a lépe zpracovaných variant technického
řešení. Mostní varianta prosazovaná Sdružením občanů Prahy 12 byla od počátku
v nevýhodě oproti oficiální radniční pravobřežní variantě, která šla v procesu schvalování
ruku v ruce s nezbytnou změnou územního plánu.
Díky aktivitám místních občanů byl prosazen jeden z požadavků na protihlukové opatření.
Před hlukem projíždějících vozidel by měl obec chránit šestimetrový protihlukový val.
Současné radnici se podařilo vyjednat, aby k tomu posloužila část zeminy u výjezdu z tunelu,
která měla být původně odvezena. S valem, který bude podle místostarostky Evy Tylové
následně osázen stromy, se tak počítá i v projektové přípravě, která je součástí stavebního
řízení. Ačkoliv se zdá, že o napojení Komořan na silniční okruh je rozhodnuto, čekají ještě
vlastníky a občany dotčených nemovitostí další důležitá řízení, ve kterých do určité míry
mohou ovlivnit realizaci a vzhled stavby. Daniela Rázková
zdroj: Noviny Prahy 12 (Listopadové číslo)
Vše směřuje k tomu, že propojení Městské části Praha 12 s Pražským okruhem je
patrně otázkou blízké budoucnosti. Územní řízení dospělo k vydání příslušného rozhodnutí
a nyní už jen zbývá, aby Magistrát hlavního města Prahy dotáhl do závěrečné
fáze i stavební řízení. O tom, že má Praha na připojení na okruh zájem, svědčí také
známý komořanský most „odnikud nikam“, který byl schválen nestandardně jako
změna stavby před dokončením nad hlavní trasou silničního okruhu a který „čeká“ na
Novou Komořanskou.
Ve hře jsou ještě opatření, která na únosnou míru omezí vliv očekávaného zvýšení automobilového
ruchu v okolí obce. Řešení problému napojení Prahy 12 na Silniční okruh kolem
Prahy (SOP) se táhne prakticky od poloviny devadesátých let. V průběhu let se leccos
změnilo. Jak v představách projektantů obchvatu, který se nerodil právě lehce, tak v myslích
urbanistů a ekologů, kteří na všechny nové stavební úpravy pohlížejí jinou než čistě
pragmatickou optikou.
Svého času narazila myšlenka napojení Komořan na silniční okruh na velmi silný odpor
místních obyvatel, kteří se přirozeně obávali o zhoršení životního prostředí v obci. Vyvinuli
velké úsilí, aby jejímu uskutečnění zabránili. Argumentovali přitom, že v původní stavební
projektové dokumentaci byly nájezdy a sjezdy na Pražský okruh umístěny v lokalitě
a v úseku mezi Písnicí a Dolními Břežany, kde byly ostatně i vybudovány.
Dolnobřežanský nájezd na Pražský okruh, který už rok slouží silniční dopravě, by se měl
zprovoznit na jaře příštího roku. Podle ředitele odboru dopravy pražského magistrátu Jana
Heroudka proběhnou po jeho otevření měření, která umožní zjistit dopady, jaké bude mít
zesílení provozu na okolní obce včetně Libuše a Písnice. Jedná se rovněž o otevření nájezdů
u Cholupic a v Libuši.
Občanská iniciativa komořanských sice neuspěla se svou snahou o zrušení a změnu celého
projektu, přesto napomohla k tomu, že bylo navrženo více a lépe zpracovaných variant technického
řešení. Mostní varianta prosazovaná Sdružením občanů Prahy 12 byla od počátku
v nevýhodě oproti oficiální radniční pravobřežní variantě, která šla v procesu schvalování
ruku v ruce s nezbytnou změnou územního plánu.
Díky aktivitám místních občanů byl prosazen jeden z požadavků na protihlukové opatření.
Před hlukem projíždějících vozidel by měl obec chránit šestimetrový protihlukový val.
Současné radnici se podařilo vyjednat, aby k tomu posloužila část zeminy u výjezdu z tunelu,
která měla být původně odvezena. S valem, který bude podle místostarostky Evy Tylové
následně osázen stromy, se tak počítá i v projektové přípravě, která je součástí stavebního
řízení. Ačkoliv se zdá, že o napojení Komořan na silniční okruh je rozhodnuto, čekají ještě
vlastníky a občany dotčených nemovitostí další důležitá řízení, ve kterých do určité míry
mohou ovlivnit realizaci a vzhled stavby. Daniela Rázková
zdroj: Noviny Prahy 12 (Listopadové číslo)
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Takže dostavba křižovatky je opět odložená, respektive pozastavená, kvůli podezření ze zmanipulování zakázky. Viz. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... ho-sjezdu/
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
A sakra ... tak takovouhle formulaci jsem fakt ještě neviděl ... to by mě zajímalo, o co opravdu jdeRover píše:Takže dostavba křižovatky je opět odložená, respektive pozastavená, kvůli podezření ze zmanipulování zakázky. Viz. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... ho-sjezdu/
www.ceskatelevize.cz/ct24 píše:"Když se zjistilo, že společnost, která to pro nás dělá, používá software, o který se zajímá policie, protože zřejmě je ovlivnitelný, zakázka se pozastavila," sdělila mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská.
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Generátor "náhodných" čísel?
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Jestli úmyslně zmanipulovali zakázku, tak by měli dostat pokutu, dotyčné lidi poslat do vězení popřípadě zakázat další činnost. Možná i proto je Trojský most o tolik dražší.
Naposledy upravil(a) FlakY` dne 6.4.2015 8:42:46, celkem upraveno 1 x.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
ÚOHS zrušil více než stomilionový tendr pražského magistrátu
Brno 11. února (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil více než stomilionový tendr pražského magistrátu na zpracování projektové dokumentace na propojení Prahy 12 s Pražským okruhem. Rozhodnutí je pravomocné, Praha se proti němu neodvolala. ČTK to zjistila z webu ÚOHS.
Praha tendr vypsala v září 2011. Původní předpokládanou cenu zakázky zvýšila z 95 milionů korun na 145 milionů. Podle ÚOHS měl magistrát v souvislosti s navýšením ceny zakázky přiměřeně prodloužit lhůtu pro firmy, které se chtěly do tendru přihlásit.
Postup města mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS tendr zrušil. Z rozhodnutí vyplývá, že se o zakázku ucházelo deset firem, pouze šest z nich ale splnilo kvalifikaci, jeden z tendru odstoupil.
Hlavní město proti rozhodnutí úřadu neprotestovalo, plně jej respektuje a chybu přiznalo. Tendr vypsala Praha za vlády bývalého primátora Bohuslava Svobody (ODS). 'Úřad ani jinou možnost neměl než zrušit celé zadávací řízení předmětné veřejné zakázky. Zadávací řízení vykazovalo takové nedostatky, pro které jiná forma nápravy technicky ani procesně v podstatě nebyla možná. Nebyl tedy důvod se v této věci odvolávat,' sdělil ČTK mluvčí magistrátu Jakub Stadler. Navíc podle něj by vyřízení rozkladu zabralo více času než vypsat nový tendr. 'Rozhodnutí většinou bývají předsedou vydávána v horizontu tři čtvrtě roku a déle,' dodal.
Chyby v postupu pražského magistrátu našel ÚOHS i v roce 2012. Zrušil tehdy zakázku na zajištění inženýrské činnosti při stavbě propojení Prahy 12 a Pražského okruhu. Elektronickým losováním omezila počet účastníků tendru, podle ÚOHS byl postup města netransparentní.
Brno 11. února (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil více než stomilionový tendr pražského magistrátu na zpracování projektové dokumentace na propojení Prahy 12 s Pražským okruhem. Rozhodnutí je pravomocné, Praha se proti němu neodvolala. ČTK to zjistila z webu ÚOHS.
Praha tendr vypsala v září 2011. Původní předpokládanou cenu zakázky zvýšila z 95 milionů korun na 145 milionů. Podle ÚOHS měl magistrát v souvislosti s navýšením ceny zakázky přiměřeně prodloužit lhůtu pro firmy, které se chtěly do tendru přihlásit.
Postup města mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, proto ÚOHS tendr zrušil. Z rozhodnutí vyplývá, že se o zakázku ucházelo deset firem, pouze šest z nich ale splnilo kvalifikaci, jeden z tendru odstoupil.
Hlavní město proti rozhodnutí úřadu neprotestovalo, plně jej respektuje a chybu přiznalo. Tendr vypsala Praha za vlády bývalého primátora Bohuslava Svobody (ODS). 'Úřad ani jinou možnost neměl než zrušit celé zadávací řízení předmětné veřejné zakázky. Zadávací řízení vykazovalo takové nedostatky, pro které jiná forma nápravy technicky ani procesně v podstatě nebyla možná. Nebyl tedy důvod se v této věci odvolávat,' sdělil ČTK mluvčí magistrátu Jakub Stadler. Navíc podle něj by vyřízení rozkladu zabralo více času než vypsat nový tendr. 'Rozhodnutí většinou bývají předsedou vydávána v horizontu tři čtvrtě roku a déle,' dodal.
Chyby v postupu pražského magistrátu našel ÚOHS i v roce 2012. Zrušil tehdy zakázku na zajištění inženýrské činnosti při stavbě propojení Prahy 12 a Pražského okruhu. Elektronickým losováním omezila počet účastníků tendru, podle ÚOHS byl postup města netransparentní.
Re: Možnost sjezdu na Modřany
Nedá mi to se nezeptat. Když po otevření Blanky vidíš situaci na Strakonické, pořád ještě bys preferoval levobřežní variantu? Nebo už vidíš možnou přidanou hodnotu spojení přes Modřany?mapman píše:Vždy jsem byl zastáncem levobřežní varianty napojení, ....
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Jakýkoli napojení samozřejmě přesune ze Strakonické ty, co jedou na JS do Braníka, na Modřanskou stranu. U mostu z Lahovic by to bylo jednodušší a nekomplikovalo by to situaci na estakádě. Oni si toho ale modřanský brzo všimnou a tudíž žádný napojení nebude, protože "tranzit nechceme"
Re: Napojení Modřan na Pražský okruh
Náměstek Stropnický podpořil prověření šetrnějších alternativ spojení Prahy 12 s Pražským okruhem a výstavbu silničního obchvatu Písnice
Během pracovní návštěvy Prahy 12 a Prahy-Libuše se náměstek primátorky hlavního města Prahy pro územní rozvoj Matěj Stropnický za účasti starosty MČ Praha-Libuš Jiřího Koubka a starostky Prahy 12 Daniely Rázkové seznámil s hlavními rozvojovými záměry a problémy těchto městských částí na jihovýchodním okraji Prahy.
14. říjen 2015
Největší shoda panovala v otázce nutnosti prověření šetrnějších alternativ spojení Prahy 12 a Pražského okruhu a prospěšnosti silničního obchvatu Písnice. “Čtyřpruh zvaný KOMOKO, tedy nové kapacitní trasování Komořanské ulice podél Vltavy považuji za nežádoucí. Dálniční přivaděč přivede do Modřan další automobilovou dopravu,” uvedl Stropnický na adresu této stavby, která již byla součástí rozpočtu města na letošní rok.
Institut plánování a rozvoje s tímto cílem zpracuje srovnávací zátěžovou studii, na základě které bude město moct vybírat mezi alternativami podle srovnání jejich dopadu a přínosu. „Pustit se do nákladné výstavby po letech občanských protestů a bez špičkových podkladů by bylo diletantství. Věřím, že nám posudek ukáže, že lze zvolit levnější a citlivější řešení,“ dodal.
„Současně prosazovaná liniová varianta, vůči které v území dlouhodobě existuje silný občanský odpor, který vyústil v napadení územního rozhodnutí u soudu, je podmíněná velkým množstvím výkupů, přeložek a přesunů stávající infrastruktury,” doplnila starostka Prahy 12 Daniela Rázková.
Náměstek Stropnický navštívil všechny velké rozvojové projekty v Praze 12 a podrobně se seznámil s plánovanými projekty Minimax od Sekyra Group u Free Style parku a Central Group v Komořanech na louce nad Šabatkou.
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magi ... ereni.html