Jižní spojka
Jižní spojka
Opět se začalo s měřením rychlosti v úseku od Bráníku na Spořilov ve 2. úseku http://kamery.praha.eu/SemaforDetail.jsp?id=2633628
Magistrát to vyřešil tím, že před první úsek v Bráníku umístil značku "měření rychlosti" a až na Spořilově (před MÚK se Spořilovskou spojkou) je značka konec měření rychlosti. Pro jistotu je tato značka ještě umístěna na všech sjezdech (Na Strži, Vídeňská, D1, Spořilov).
Magistrát to vyřešil tím, že před první úsek v Bráníku umístil značku "měření rychlosti" a až na Spořilově (před MÚK se Spořilovskou spojkou) je značka konec měření rychlosti. Pro jistotu je tato značka ještě umístěna na všech sjezdech (Na Strži, Vídeňská, D1, Spořilov).
Naposledy upravil(a) Drak dne 23.6.2009 16:30:49, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Jížní spojka
Můj dotaz směřuje k MO, případně k R1 v úsecích, kde je vedena (dle značek) ve městě. I když jsou tyto silnice označené značkou silnice pro motorová vozidla, je povoleno na těchto úsecích souběžná jízda + "předjíždění" zprava? Nějako nemám jasno v těchto případech.
Díky.
Díky.
Re: Jižní spojka
Obecně - předjíždění zprava je v obci dovoleno. Jižní spojka v obci je, takže tomu nic nebrání.
Re: Jižní spojka
konkretne je to v zakone 361/2000, povinne bych z tohoto zakona kazdy rok zkousel, protoze by se vetsina ridicu, presvedcila, ze rychlost neni jedina vec, kterou tento zakon upravuje ))
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h -1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h -1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
Re: 513 Jesenice - Lahovice
Pozn.mod.: Přesunuto z diskuse o R1 513
Budou se tyhle polokřižovatky a třičtvrtěkřižovatka (Jižní spojky resp. MO na SS a na D1) někdy doplňovat na plný, nebo to zůstane navždy jako polotovar? Čtvrtá větev na magistrále u výjezdu na Budějovickou taky furt schází, a docela fest. A o kus dál na Pankráci by to chtělo dořešit napojení na Reitknechtku a k Jezerce, jinak je to do Nuslí děsná objížděčka, kor přes všecky ty nový světla kolem Pankráce.
Budou se tyhle polokřižovatky a třičtvrtěkřižovatka (Jižní spojky resp. MO na SS a na D1) někdy doplňovat na plný, nebo to zůstane navždy jako polotovar? Čtvrtá větev na magistrále u výjezdu na Budějovickou taky furt schází, a docela fest. A o kus dál na Pankráci by to chtělo dořešit napojení na Reitknechtku a k Jezerce, jinak je to do Nuslí děsná objížděčka, kor přes všecky ty nový světla kolem Pankráce.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 26.6.2009 22:45:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Jižní spojka
MÚK se SS a s magistrálou se zatím dostavovat nemají, ani v delším výhledu. Jediné co se má dostavovat jsou dvě rampy na magistrále, ona u BBC a sjezd na Vyskočilovu z centra, viz vizualizace: http://www.artoo.cz/ref_210v.html
Re: Jižní spojka
Dík, tedy kromě doplnění Vyskočilovy i sjezd na Michelskou, tedy na Kačerov. Ten by se hodil, škoda že to technicky asi nepude udělat i opačnym směrem, nájezd od Kačerova směrem do centra. I když, kdoví, to dopravní hřiště co dokázali udělat na Pankráci ... stačilo by vykoupit jeden domek, Pod Dálnicí 2, a křižovatku Na Záhonech udělat čtyřramenou, světla tam stejně jsou. Z magistrály prostě bude městskej bulvár s nájezdy a výjezdy každých pár metrů a jednou bude hned nad Kačerovem padesátka.
A napojení na Pankráci do opačnýho směru je jen otázka času, tohle území http://www.mapy.cz/#x=133132480@y=135831328@z=15@mm=FP si vyloženě říká o urbanizaci.
A napojení na Pankráci do opačnýho směru je jen otázka času, tohle území http://www.mapy.cz/#x=133132480@y=135831328@z=15@mm=FP si vyloženě říká o urbanizaci.
Re: Jižní spojka
Jonáš: To se (z Michelské) navrhovalo, a nějaké občanské sdružení dosáhlo zamítnutí.
Re: Jižní spojka
Ten nájezd kolem školky z Vyskočilovy už byl taky několikrát zamítnutej, a třeba se nakonec přecejen postaví, samozřejmě mnohem dráž, s protihlukovkama a leštěnym asfaltem -- žádný sdružení nežije věčně a žádný zamítnutí neni nafurt. Ono by celý magistrále paradoxně pomohlo, kdyby od Spořilova na Prosek byla všude normální padesátka a nehrálo si to furt na bolševickou rychlodráhu, bylo by míň kolizí a krizí a klesl by nejen hluk, ale i zatížení, protože už by se to víc lidem vyplácelo objet.
Re: Jižní spojka
Jinak zamítnutí co vim dosáhl naopak ten sjezd na Michelskou, dokonce už ve fázi vykolíkování a skrývky ornice .. s nájezdem ještě nikdo vážně nepřišel, ale jak řikám, časy se mění (a Brumlovka kyne).
Re: Jižní spojka
Trochu prudičsky se zeptám: Máš za Magistrálu adekvátní náhradu?
Re: Jižní spojka
Tohle není o náhradě. Snížení rychlosti na magistrále by její průjezdnost výrazně neomezilo, jen by se zátěž více rozložila. Dnes je to stejně o tom, že na Pankráci se ještě jede rychle a pak se brzdí a dlouho stojí od Nuseláku přes centrum.kalanis píše:Trochu prudičsky se zeptám: Máš za Magistrálu adekvátní náhradu?
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Jižní spojka
Zdravím,
mám otázku k MÚK s ulicí K Barrandovu. Rampa ve směru R1 - D1 má při napojení i oblouk pro umožnění jízdy i do protisměru. Nesouvisí to s původním zprovozněním mostu pouze v půlprofilu? Případně to má jiný význam?
Díky.
mám otázku k MÚK s ulicí K Barrandovu. Rampa ve směru R1 - D1 má při napojení i oblouk pro umožnění jízdy i do protisměru. Nesouvisí to s původním zprovozněním mostu pouze v půlprofilu? Případně to má jiný význam?
Díky.
Re: Jižní spojka
Dobrý postřechelrondecuba píše:Zdravím,
mám otázku k MÚK s ulicí K Barrandovu. Rampa ve směru R1 - D1 má při napojení i oblouk pro umožnění jízdy i do protisměru. Nesouvisí to s původním zprovozněním mostu pouze v půlprofilu? Případně to má jiný význam?
Díky.
Dle všeho nasvědčuje tomu, že to tak vskutku bylo. V roce 83 zprovozněna jižní polovina Bar. mostu, v roce 1985 Barrand. spojka a 515 a v roce 88 zbytek B. mostu. Takže to asi bylo tak, že tou rampou se najíždělo i sjíždělo na obě strany.
Možná nějaký pamětník to potvrdí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Jižní spojka
Rampa ve směru Barrandov-Smíchov se tutově stavěla úplně naposled. Je tedy opravdu možné, že diskutovaný oblouk se používal pro směr Bar. - Smíchov.Lenny píše:Dobrý postřechelrondecuba píše:Zdravím,
mám otázku k MÚK s ulicí K Barrandovu. Rampa ve směru R1 - D1 má při napojení i oblouk pro umožnění jízdy i do protisměru. Nesouvisí to s původním zprovozněním mostu pouze v půlprofilu? Případně to má jiný význam?
Díky.
Dle všeho nasvědčuje tomu, že to tak vskutku bylo. V roce 83 zprovozněna jižní polovina Bar. mostu, v roce 1985 Barrand. spojka a 515 a v roce 88 zbytek B. mostu. Takže to asi bylo tak, že tou rampou se najíždělo i sjíždělo na obě strany.
Možná nějaký pamětník to potvrdí.
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Jižní spojka
Jinak bych měl tip pro ty "cvoky" co chtěj nákladní dopravu D5 - D11 vytlačit na Spořilovskou spojku. Doporučuji jim se jít podívat co se teď na Spořilovský spojce děje, když těsně za jejím nájezdem se Jižní spojka zužuje do dvou pruhů. Kamiony stojej až nahoru ke kolektoru s D1. A to tam jezděj jen ty D1 - D11.
Re: Jižní spojka
Spíš D1 - D8, ale je to hrůza ! Přidat k tomu ještě D5 - D11 a R10 by byla katastrofa!Jakub Šponar píše:Jinak bych měl tip pro ty "cvoky" co chtěj nákladní dopravu D5 - D11 vytlačit na Spořilovskou spojku. Doporučuji jim se jít podívat co se teď na Spořilovský spojce děje, když těsně za jejím nájezdem se Jižní spojka zužuje do dvou pruhů. Kamiony stojej až nahoru ke kolektoru s D1. A to tam jezděj jen ty D1 - D11.
Re: Jižní spojka
To bude katastrofa. Pokud je mi dobře známo, tak mám asi rok starou informaci o tom, že jak ŘSD tak pražské TSK jsou za jedno v tom, že to tak prostě bude. Tj tranzit D11/R10/D8 - D5/R6/R7 povede po Spořilovské spojce. Vždyť přeci Barrandovský most bez kamionů je ohromný politický kapitál před obecníma volbama na podzim 2010, že?Standa píše:Jakub Šponar píše:...by byla katastrofa!
Jinak osobně si myslím, že permanentní frontu na Spořilovské spojce směrem dolů se poraří odstranit zúžením Jižní spojky na dva pruhy a přidáním třetího od Spořilova, ovšem jak (jednoduše)vyřešit odbočení z Jižní spojky na Brno s následným vykřížením místní dopravy na Spořilov fakt netuším. Asi semafory ;o)
Re: Jižní spojka
Jediná šance jak z toho ven je 511. Bez ní to prostě nejde. Ale nevím kdy se skutečně začne stavět, i když MMR smete připomínky k ÚR ze stolu tak stejně je to ještě dlouhý proces ke stavebnímu povolení
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Jižní spojka
Akorát nám zbejvá vyřešit výjezd ze Spořilova směrem Bohdalec (to samý co na proti), přes kterej jezdí hodně aut, ale hlavně linky 136, 213, 260 a možná ještě nějáká. Každopádně ve špičce dost solidní konvoj autobusů. A to neřeším, že ten nájezd je přímo zrůdnej - aby to autobus vytočil musí strčit čumák do pravýho pruhu Spořilovský spojky.Petr Pokorný píše:Jinak osobně si myslím, že permanentní frontu na Spořilovské spojce směrem dolů se poraří odstranit zúžením Jižní spojky na dva pruhy a přidáním třetího od Spořilova
Re: Jižní spojka
Netuší někdo, proč je tam pořád ta 60ka u sjezdu na Krč (u OMV) ve směru P9?
Re: Jižní spojka
Jsou tam poměrně slušné rygóly...
V sobotu asfaltovali jeden flastr v pravém pruhu...
V sobotu asfaltovali jeden flastr v pravém pruhu...
Re: Jižní spojka
Dneska jsem na to koukal a v inkriminovaném úseku není o nějakých pracích ani památky. Cosi jako záplata vypadá až o kus dál, ale tam už je efekt 60ky vyrušen MÚK, tak nevím