A5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
A5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Potvrzeno: Z Vídně do Mikulova po dálnici v roce 2013
Tomáš Franěk, Aktuálně.cz, 16.4.2009 22:00
Brno - První dálniční spojení z Rakouska k českým hranicím bude hotovo v roce 2013.
To Rakušané dokončí poslední úsek dálnice na trase mezi Vídní a Mikulovem. Potvrdila to společnost Asfinag, která se o výstavbu dálnic v Rakousku stará.
Na dokončení dálnice A5 už vyčlenila rakouská vláda také peníze, a to jako součást protikrizových opatření.
České spory
Zatímco na rakouské straně je tak jasno o penězích i termínech, o dálnici z Brna do Mikulova se stále vedou spory - patří mezi nejkontroverznější stavby v Česku.
Proti trase do Mikulova dlouhodobě protestují starostové obcí i občanská sdružení. Obávají se poškození přírody u Novomlýnských nádrží a Chráněné krajinné oblasti Pálava. Podle nich je k napojení do Rakouska výhodnější cesta přes Břeclav.
Čtete také:
* České EUnesmysly? Dálnice městem, dotace kouře z komína
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=634879
Přípravy R52 navíc provází řada žalob. Zatím poslední a nejdůležitější nyní projednává Nejvyšší správní soud v Brně. Má posoudit, zda byl územní plán Břeclavska, ve kterém je koridor R52 vyznačen, schválen podle zákona.
Vláda loni rozhodla, že se pro napojení na Rakousko postaví obě zvažované varianty, jak dálnice do Mikulova, tak obchvat Břeclavi a jeho napojení na rakouskou silniční síť.
Uděláme vše
Silnice R52 do Mikulova, která má stát kolem deseti miliard korun, by se měla začít stavět příští rok a má být dokončena v roce 2014. Ředitelství silnic a dálnic chce ještě do konce letošního roku získat územní rozhodnutí na dvě ze tří etap výstavby R52 z Pohořelic do Mikulova.
"Rozhodnutí o termínu dokončení rakouské severní dálnice nás tak trochu zavazuje k tomu, abychom dále postupovali v nastoupeném tempu a udělali všechno pro to, aby se naše rychlostní silnice R52 dobudovala," řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=636440
Tomáš Franěk, Aktuálně.cz, 16.4.2009 22:00
Brno - První dálniční spojení z Rakouska k českým hranicím bude hotovo v roce 2013.
To Rakušané dokončí poslední úsek dálnice na trase mezi Vídní a Mikulovem. Potvrdila to společnost Asfinag, která se o výstavbu dálnic v Rakousku stará.
Na dokončení dálnice A5 už vyčlenila rakouská vláda také peníze, a to jako součást protikrizových opatření.
České spory
Zatímco na rakouské straně je tak jasno o penězích i termínech, o dálnici z Brna do Mikulova se stále vedou spory - patří mezi nejkontroverznější stavby v Česku.
Proti trase do Mikulova dlouhodobě protestují starostové obcí i občanská sdružení. Obávají se poškození přírody u Novomlýnských nádrží a Chráněné krajinné oblasti Pálava. Podle nich je k napojení do Rakouska výhodnější cesta přes Břeclav.
Čtete také:
* České EUnesmysly? Dálnice městem, dotace kouře z komína
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=634879
Přípravy R52 navíc provází řada žalob. Zatím poslední a nejdůležitější nyní projednává Nejvyšší správní soud v Brně. Má posoudit, zda byl územní plán Břeclavska, ve kterém je koridor R52 vyznačen, schválen podle zákona.
Vláda loni rozhodla, že se pro napojení na Rakousko postaví obě zvažované varianty, jak dálnice do Mikulova, tak obchvat Břeclavi a jeho napojení na rakouskou silniční síť.
Uděláme vše
Silnice R52 do Mikulova, která má stát kolem deseti miliard korun, by se měla začít stavět příští rok a má být dokončena v roce 2014. Ředitelství silnic a dálnic chce ještě do konce letošního roku získat územní rozhodnutí na dvě ze tří etap výstavby R52 z Pohořelic do Mikulova.
"Rozhodnutí o termínu dokončení rakouské severní dálnice nás tak trochu zavazuje k tomu, abychom dále postupovali v nastoupeném tempu a udělali všechno pro to, aby se naše rychlostní silnice R52 dobudovala," řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=636440
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Rakousko asi nedostaví dálnici z Vídně do Brna.. viewtopic.php?f=135&t=1933
http://www.novinky.cz/ekonomika/200903- ... -brna.html
http://www.novinky.cz/ekonomika/200903- ... -brna.html
A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Obce má před povodní ochránit nový systém
(...)
Starosta Poysdorfu Karl Wilfing potvrdil, že stejně jako v jiných zemích i v Rakousku se začíná šetřit. Proto by měla spolková vláda do letošního října rozhodnout, zda se dostaví dálnice po české hranice.
„Už jsme se dohodli na výkupu veškerých potřebných pozemků pro dostavbu dálnice k hranicím. Mají pokračovat i archeologické a geologické průzkumy, které skončí na podzim. Všechno ukazuje k tomu, že z hodnocení této akce by mělo vzejít doporučení pro dostavbu a v příštím roce budeme stavět dále. Cílem zůstává, že chceme být v roce 2014 na české hranici,“ objasnil starosta a současně poslanec zemského parlamentu Karl Wilfing.
(...)
Starosta Poysdorfu Karl Wilfing potvrdil, že stejně jako v jiných zemích i v Rakousku se začíná šetřit. Proto by měla spolková vláda do letošního října rozhodnout, zda se dostaví dálnice po české hranice.
„Už jsme se dohodli na výkupu veškerých potřebných pozemků pro dostavbu dálnice k hranicím. Mají pokračovat i archeologické a geologické průzkumy, které skončí na podzim. Všechno ukazuje k tomu, že z hodnocení této akce by mělo vzejít doporučení pro dostavbu a v příštím roce budeme stavět dále. Cílem zůstává, že chceme být v roce 2014 na české hranici,“ objasnil starosta a současně poslanec zemského parlamentu Karl Wilfing.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 26.6.2010 13:40:41
- Bydliště: Bohumín
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Zřejmě dálnice A5 od Schricku do Mikulova nebude. Jako reálné je rychlostní silnice S7. Samozřejmě pouze dvoupruhová. Pro Rakušany je rychlostní silnice to, co nemá křižovatky. Ještě ale uvidíme, vše se může změnit. Já doufám, že aspoň otevřou tu A5 v polovičním profilu, nebo postaví aspoň tu S7.
http://www.ct24.cz/doprava/nove-silnice ... -mikulova/
Tady máte taky to, o čem jsem mluvil.
http://www.ct24.cz/doprava/nove-silnice ... -mikulova/
Tady máte taky to, o čem jsem mluvil.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 1.3.2021 23:12:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by vedlo k znehodnocení obsahu příspěvku
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
S7 by stačila. Průtahy obcemi na Rakouské straně jsou "real pain in the ass", ale dálnice v tuhle chvíli úplně nutná není. Na druhou stranu, postaví-li Rakousko dvoupruh, můžeme zapomenout na pokračování R52, byl by to nesmysl. Což je dle mého skromného dobře, když se má někde šetřit, tak tady to nebolí. Jen kolem Mikulova by mohli silnici přeložit a s místními komunikacemi vykřížit taky mimoúrovňově, ať je tah homogenní na obou stranách hranice.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Jsem to psal asi do jiného vlákna, ale je uzavřena mezistátní dohoda o dálničním propojení, tu by nejprve někdo musel dohodou zrušit, k čemuž se zatím nic nechystá. Rakušané se zkrátka rozhodnou, zda-li postaví v I. etapě jen poloviční profil nebo komplet. No a u nás stačí obchvat Mikulova a je to ok taky.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
Chlapi, co to je za nesmysl stou S7, S7 je Fürstenfelder Schnellstrasse ktera ma ve Styrsku (Steiermark) vezd z A2 k madarskym hranicim... viz. www.asfinag.at
planovani A5 k ceskym hranicim pokracuje dale, z duvodu smeskani na ceske strane (puvodni termin dostavby R52 do roku 2014 se uz v zadnem pripade nestyhne) a take kvuli setreni kde se opet preskouma veskere dalnicni projekty v rakousku, dalnice do Drasdenhofenu ale urcite bude, otazka je jen kdy a jak. Uvazuje se bud o pozdejsi dostavbu cele A5 at je hotova zaroven z R52 protoze predtym to nema velky smysl, anebo o postavni tzv. Dalnice light - poloprofilova dalnice na ktere by ale byla mytne i dalnicni znamku,.. (tato dalnice by byla i tak oznacena jako A5... a ne S7)... treti moznost je ze se A5, postavi v plnem profilu... toto ale bohuzel neni moc realisticke protoze neni intenzita dopravy a musi se setrit a skrtnout...
Mozna si myslel na Marchfelder Schnellstrasse 8 (rychl. silnice moravske pole - S8) ktera pojede z Vidne pres Gänserndorf a Marchegg do Bratislavy (resp. Devinskou Novou Vsi) - zacatek vystavby je stale naplanovano na rok 2011 a otevrena ma byt v roce 2014, ale jen do Gänserndorfu, druha pulka ma byt hotovy az v roce 2018
planovani A5 k ceskym hranicim pokracuje dale, z duvodu smeskani na ceske strane (puvodni termin dostavby R52 do roku 2014 se uz v zadnem pripade nestyhne) a take kvuli setreni kde se opet preskouma veskere dalnicni projekty v rakousku, dalnice do Drasdenhofenu ale urcite bude, otazka je jen kdy a jak. Uvazuje se bud o pozdejsi dostavbu cele A5 at je hotova zaroven z R52 protoze predtym to nema velky smysl, anebo o postavni tzv. Dalnice light - poloprofilova dalnice na ktere by ale byla mytne i dalnicni znamku,.. (tato dalnice by byla i tak oznacena jako A5... a ne S7)... treti moznost je ze se A5, postavi v plnem profilu... toto ale bohuzel neni moc realisticke protoze neni intenzita dopravy a musi se setrit a skrtnout...
Mozna si myslel na Marchfelder Schnellstrasse 8 (rychl. silnice moravske pole - S8) ktera pojede z Vidne pres Gänserndorf a Marchegg do Bratislavy (resp. Devinskou Novou Vsi) - zacatek vystavby je stale naplanovano na rok 2011 a otevrena ma byt v roce 2014, ale jen do Gänserndorfu, druha pulka ma byt hotovy az v roce 2018
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
No právě že A5 na rakouské straně bez R52 smysl má, protože B7 vede přes řadu obcí, ale na české straně to jde kromě Mikulova mimo intravilán. To esíčko a semafor v Poysdorfu je šílené. Na polovičním profilu se zas až tolik neušetří. Naopak nevidím zas až takový smysl v S8, když do Bratislavy se dá jet perfetně přes Kittsee a v Bratislavě je tunel Sitina a ještě se otevřel severní obchvat Vídně. To šetření a přehodnocení v Rakousku asi nebude tak horké, kdybysme takhle mohli "šetřit" a "škrtat" v ČR!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofen)
S8 se staví hlavně kvůli kritické dopravní situaci při příjezdu do Vídně od SV, tento prostor se poměrně dost zaplňuje "komutéry" aneb venkovskými vídeňáky...
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
v ramci noveho vystavbniho programu statni fy. ASFINAG 2011 - 2016, ktery byl v ramci usporneho balicku (podobny jako v CR) zkracený ze 9,3 Miliard Eur na 6,5 Mil. Eur je pokracovani A5 naplanovano az na rok 2013, a to konkretne takto: usek Schrick - Poysbrunn zacatek vystavby 2013 - zprovozneni 2016 -v plnem profilu, usek Poysbrunn - st.hranice/R52 zacatek vystavby 2015/16 - zprovozneni 2016/17 zalezi na pokracovani v CR. a bude se stavet ve 2 etapach napred obchvat Drasenhofenu v pol. profilu (bude se stavet v predstihu).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 19:00:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Musím Rakušanům přiznat, že ten postavený úsek A5 + S1/S2 od Vídně k nám je naprosto bezchybně a dokonale postaven. Takto si představuji kvalitní práci. Třeba že za celou dobu průjezdu člověk nepocítí jedinou vadu na dokonale hladkém povrchu. Mají také pěkně řešené dalniční křizovatky. Třeba se mi velmi líbí, že při rozdělení dálnice na dva směry se prostřední pruh rozdvojí na dva při odpojení rampy. To že to u nás nejde nechápu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Stačí se podívat na R48 z F-M do Těšína, perfektní CB povrch a proč?
Dělali ho Němci s německým finišérem, pak si člověk projede "naše" nové CB a je to děs.
Dělali ho Němci s německým finišérem, pak si člověk projede "naše" nové CB a je to děs.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
V Rakousku tuším používají vymývaný beton, což je něco jiného než u nás.
A jaký je rozdíl mezi českým a německým finišerem? Na té R48 půlku dělala Skanska a půlku Němci...
A jaký je rozdíl mezi českým a německým finišerem? Na té R48 půlku dělala Skanska a půlku Němci...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Z toho vyplívá, že u nás by měli stavět dálnice Němci a né Číňani.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Mezi finišéry by neměl být žádný rozdíl, ale ruku do ohně bych za to nedal, ale to podstatné je, že to dělali Němci a asi precizně, což mi u našich staveb chybí a osobně se divím, že to těm co to dělají nevadí, že po nich zůstane práce po které lidi plivou.
Ale dost už OT.
Ale dost už OT.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Všechno se to odvíjí od kriteria vyhrává nejnižší cena....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Čili nekvalitní dálnice u nás jsou díky tomu, že se investor snažil stlačit náklady na dřeň? To by A5, v jejímž vlákne jsme, musela být pak s rozpočtem cca 300 ml. Kč/km polňačka...
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 19:00:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Tak dobře, na čem zhotovitel může ušetřit, jednak na materiálu, a jednak na odměnách pro zaměstnance. A oboje vede k tomu, že se buď používají horší materiály nebo tam dělá kdo má ruce nohy, jak se lidově říká. Taková firma nebude mít příliš mnoho schopných lidí, kteří budou ochotni dělat za nízké mzdy. Jak říkám, schopné lidi je potřeba dobře zaplatit a to v případě nejnižší ceny není možné. Jak můžete chtít po firmě A, kde např. lidi mají poloviční mzdy než ve firmě B stejnou kvalitu? To rozhodně není možné, ti lidi na to nemají schopnosti. Jen na vysvětlení mého myšlenkového pochodu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Je to dáno z velké části tím, že se jedná o projekt PPP, kde je kvalita nutná, jinak koncesionář nedostává platby. Stavěl to Hochtief v konsorciu s Alpine.Marooned17 píše:Musím Rakušanům přiznat, že ten postavený úsek A5 + S1/S2 od Vídně k nám je naprosto bezchybně a dokonale postaven. Takto si představuji kvalitní práci. Třeba že za celou dobu průjezdu člověk nepocítí jedinou vadu na dokonale hladkém povrchu. Mají také pěkně řešené dalniční křizovatky. Třeba se mi velmi líbí, že při rozdělení dálnice na dva směry se prostřední pruh rozdvojí na dva při odpojení rampy. To že to u nás nejde nechápu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Na Webu ASFINAGu jsou aktualizovány informace z listopadu 2011 k ostatním projektům v Niederoesterreich, jen ne k A5tce... Nevím mno snad jejich plány začít s A5 příští rok nebudou narušeny českou "neaktivitou" na R52... Někde tu proběhlo, že územní plán JM kraje stojí na schválení pár desítkami obcí, takže z CZ strany tu ani asi letos žádná aktivita podporující dostavbu R52 a tím i nepřímo A5 nebude.
Sám jsem si vyzkoušel B47 na Reinthal, průjezd Břeclaví a pak D2kou do Brna. Asi se tak budu v pátek večer v létě z Vídeňského letiště vracet - vyhnu se protijedoucím kolonám CZ-PL dovolenkářů (vždy se najde jeden co riskantně předjíždí). Kdyby byl obchvat Břeclavi, tak je to asi bezkonkurenční cesta jak se dostat z Brna do Vídně (je tam zákaz aut nad 3,5 tuny, takže ani žádné kamiony). Tak snad jen ticho u obchvatu Břeclavi není způsobeno "politicky" tím, aby byl tlak na R52 u Mikulova.
Jsem fakt zvědavý jesli rakušané příští rok začnou s dalším úsekem A5tky...
Sám jsem si vyzkoušel B47 na Reinthal, průjezd Břeclaví a pak D2kou do Brna. Asi se tak budu v pátek večer v létě z Vídeňského letiště vracet - vyhnu se protijedoucím kolonám CZ-PL dovolenkářů (vždy se najde jeden co riskantně předjíždí). Kdyby byl obchvat Břeclavi, tak je to asi bezkonkurenční cesta jak se dostat z Brna do Vídně (je tam zákaz aut nad 3,5 tuny, takže ani žádné kamiony). Tak snad jen ticho u obchvatu Břeclavi není způsobeno "politicky" tím, aby byl tlak na R52 u Mikulova.
Jsem fakt zvědavý jesli rakušané příští rok začnou s dalším úsekem A5tky...
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: 29.3.2009 9:42:31
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
"Územní plán Jihomoravského kraje" = Zásady územního rozvoje JM kraje už nabyly účinnosti a ihned byly napadeny hódně tlustou správní žalobou. Žalobcem je spousta obcí i vlastníků. Pan Firbas nezahálel !!!
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
nejsou nějaké informace jestli se tady pokračuje nebo bude pokračovat směrem k Mikulovu? německy moc neumím tak se mě nepovedlo nic najít
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Letos na jaře by se měl začít stavět úsek Schrick – Poysbrunn, 25 km, termín dokončení 2015–2016. Po jeho dokončení hned zbylý úsek k hranicím, 8,5 km, dokončení do roku 2017. Z tohoto druhého úseku bude předčasně vybudován dvojproudý obchvat Drasenhofenu (patrně zprovozněný s první částí), který bude později rozšířen na čtyři pruhy.Sponik píše:nejsou nějaké informace jestli se tady pokračuje nebo bude pokračovat směrem k Mikulovu? německy moc neumím tak se mě nepovedlo nic najít
Odložení české R52 by snad na to nemělo mít vliv.
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
vyčerpávající info, děkuji vřele
Re: A 5 (Nord Autobahn) Schrick - st. hranice CZ (Drasenhofe
Ještě dodám, že na ten druhý úsek dosud probíhá EIA, ale snad by se to nemělo zadrhnout…
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 25.4.2016 19:01:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek