Francie všeobecně

Odpovědět
honza86
Příspěvky: 5
Registrován: 31.1.2011 12:03:38

Re: Francie všeobecně, Lyon

Příspěvek od honza86 »

Cestoval jsem z ČR do Barcelony (Praha-Nurnberg-Karlsruhe-Mulhouse-Lyon-Montpellier-Barcelona).

Ve Francii na A36 jsem držel směr Lyon, navigace mě hnala stále směr Lyon (A36-A6) přitom cedule na Lyon ukazovali na A39 (navigace je nová a A39 tam zakreslena byla). Poslechnul jsem francouze a pokračoval jsem po A39, A40 a A42 před Lyon, kde jsem pak držel směr Marseille. Odbočil jsem z A42 na obchvat A432, kde jsem zaplatil za ticket 25,9€. Projel jsem kolem letiště a na konci A432 jsem opět platil jednorázově 1,8€ - jedná se tedy o placený obchvat Lyonu! :o Následně jsem pokračoval na A43, na A46 a pak konečně A7 směr Marseille.

Mohu toto řešení Lyonu vřele doporučit, sice je těch dálnic o něco více a je složitější se v tom orientoval, ale budete-li držet směr Lyon a pak Marseille nemůžete se ztratit. :ok:

Loni jsem jel po obchvatu N346, kde jsem sice už neplatil, ale těch 20 km jsem jel skoro hodinu, :( tak to 1,8€ raději obětuji a pojedu plynule. Toto řešení se úplně vyhýbá Lyonu, vozovka je kvalitní (vždyť A39 byla dokončena v r. 1998) a provoz je na jedničku. Kdybych jel podle navigace, jel bych po A6, což je hlavní spojka mezi dvěma největšími městy ve Francii (Paříž-Lyon) a pak bych i když po dálnici projížděl centrem Lyonu. Od odbočení z A36 na napojení na A7 to bylo celkem 225 km. Obzvláště v létě, když se francouzi stěhují na jih, je toto řešení pro ty, kteří směřují na jih Francii či do Španělska správná volba.

Na zpáteční cestě opět bez problému jsem držel směr Strasbourg a stejným spojem mě to krásně navedlo.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Potvrzuji, rozhodně je lepší jet po A39 než po A36 a pak A6, zejména v létě v čase dovolených.
A6 je strašně přeplněná, na A39 je provoz asi jako u nás na R35. Už jsem to tady taky někde psal. No i dál jsem jel tak jak píše Honza86. Akorát, že tak jsem jel jen zpátky, když jsme jeli tam tak jsme se trochu zamotali v Lyonu a asi hodinu jsem z něj pak nějakou výpadovkou vyjížděli a vlastně vůbec celou cestu po A7 jsme poskakovali díky tomu jevu co vzniká při přeplněné dálnici.
R48 -> D48 se podařilo!
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Francie všeobecně, Lyon

Příspěvek od egelebege »

honza86 píše: jedná se tedy o placený obchvat Lyonu!
Tam jde spíš o kousek A43. Když totiž sjedeš z okruhu na A43 směrem na Chambery tak mýtnice objíždíš a taháš jístek až po několika km na východ. Stejně jako auta jedoucí z centra, který po okruhu nejela.
Ale přidávám se k názoru že je výhodnější si připlatit. Hlavně ve špičce
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Kompletně tuto sekci budu muset aktualizovat, ale prozatím jen základní organizační změna:

VINCI vytvořila novou společnost pro provoz dálnic a to VINCI Autoroutes :arrow:

http://www.vinci-autoroutes.com/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:46:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Standa »

V minulém týdnu jsem navštívil Alsasko a Lotrinsko, tak přidám pár postřehů:

Pohyboval jsem se pouze po neplacených D a R, většinou se jezdilo celkem pohodlně, na R s limitem 110, na D 130 (za deště 110). Povrch i zde dost utrpěl během zimy, často byla na celých dlouhých úsecích snížena rychlost o 20. Nejvíce mě zaujal tento úplně nový úsek N59, krásné "v podstatě D", v mém autoatlase ještě nebyl (ani na mapách.cz se neobjevuje ve všech měřítcích, jde o souvislý úsek - ta divná napojení v odkaze jsou nějaká chyba). Podle odkazu Ondry O.K. jsem zjistil, že byl otevřen loni v listopadu. Škoda, že pro nás nemá moc využití... Je ovšem poměrně dost využíván i kamiony, které následně neskutečně přetěžují "okresku" D415 přes skoro 1000 m vysoký průsmyk - počet kamionů mi silně připomínal I/8 v Českém středohoří...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od martin »

Jak jezdíte na Paříž? O Velikonocích jedu a nechce se mi jet stejnou cestou 2x, přemýšlím o asi klasice A6 - Saar - A4, ale druhou zvažuju pozměnit. Buď přes Lucemburk nebo nějakou variantu přes Nancy, Strasbourg, prostě jihem. Máte někdo tip?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od adamos »

Přes Strasbourg. A pokud chcete Strasbourg samotný objet, je dobré uhnout na A35 (je bez mýta) a přejet do Německa přes Iffezheim.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Standa »

Adamos: Ano, to je dobrá cesta, i to napojení obou dálnic přes Rýn je docela v pohodě.

Pokud by byl čas (a počasí), dá se jet i po N-59 (z velké části krásná nová dálnice), potom buď placeným tunelem nebo přes hory a následně s možností odbočky na velmi pěkný hrad Haut Koenigsburg (viz).
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od martin »

Čas asi moc nebude, vychází mi to 1K km/den. Váhám právě mezi tím Štrasburkem a Lucemburkem. Ta severní se mi zdá o fous lepší - je to více po dálnicích.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od kalanis »

Pokud je to bez placení, tak pomůže N4 (stará východní, podle sat něco jako kolínská I/12). O té trase jsem tu už psal. Hotely F1 jsou v Nancy 2 a další vzápětí v Saint Dizier. Pokud se platby za D nebojíš, tak vede A4 a Saarbucken (tam ale s oddechem nepomůžu). V každém případě doporučuju zhlédnout terén pomocí sat.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od martin »

Cesta za mnou, pár postřehů z cesty.

1. varianta: Praha - Saarbrücken (A 6) cca 6,5 hod, hranice - Paříž (A 4) cca 4 hod. Dá se to stlačit na 10 hod i s tankováním a zastávkami.
2. varianta: Paříž Charleville - Luxembourg - Trier - Praha cca 11 hod. Je to poměrně hodně pohodová cesta, znatelně méně mýta, prakticky taky pořád po dálnicích nebo čtyřpruzích. V Lucembursku se dá velmi výhodně natankovat.

Francie je ve srovnání s Německem divočina, vše chaotičtější, značení výrazně méně přehledné. Docela jsem si při zpáteční cestě v Trieru oddychl :) Provoz je hodně živý, ale limity se docela dodržují, jak ve městech, tak na dálnicích a mimo města. Ve srovnání s Francií se v Belgii a Lucembursku na dálnici jelo všeobecně nad více nad limity.

Další věc, palivo. Určitě jste zaznamenali, že v Německu se vedle Naturalu 95 začala prodávat směs E10. Pozor, ve Francii vůbec Natural 95 neseženete, prodává se jenom E10 a 98!

Čekal jsem že A4 bude minimálně v úseku od Reims na Paříž minimálně šesti pruh a ono ne. Zřejmě Ile-de-France si vystačí samo a pohyb ven a do na rozdíl od německých měst moc není, že by v Německu ten tranzitní a příměstský provoz způsobila decentralizace, větší mobilita a dálnice bez mýta?

Radši doporučuji natankovat na dálnici před Paříží, ve městě moc klasických (tedy tak, jak je známe v Česku) benzinek není. Rovněž se mi stalo, že pumpa v sobotu o půl deváté na předměstí už měla obchod zavřený a jediný způsob jak nakoupit bylo přes kartu. Okolo samý imigrant z Afriky, zlaté Česko!

V Paříži je všude takový specifický chaos, kupodivu jsem nezažil pořádnou zácpu. Vše docela jelo plynule. Problém je, že křižovatky nejsou vůbec vyznačeny vodorovným značením jako v Německu nebo už i u nás, takže člověk se hůře orientuje. Časté jsou i divně uspořádáné směry, kdy jeden směr místo v pravo jede vlevo (tedy v protisměru). MÚK a rampy apod. jsou všelijak zamotané a co jde udělat složitě, je ještě složitější. Rozhodně jsem nemohl jet podle intuice tak, jak jezdím v Německu, Rakousku nebo u nás a i s navigací jsem místy napoprvé netušil, kam vlasně jet a střílel to od boku.

Systém výběru mýta je k zešílení. V době 21. století nemožnost platit elektronicky bez stání ve frontách je k nepochopení! Nehledě na to, že se při placení člověk docela prohne. Koupě švýcarské roční dálniční známky na jednodenní průjezd Švýcarskem je v porovnání s jedním průjezdem Francii ekonomicky výhodná akce.

Odlišnost od Česka, na křižovatce se odbočuje na červenou se žlutou šipkou. Tedy zelenou šipku nečekejte.

Reims má nový obchvat, není ani v googlu.

Všude dost stacionárních radarů, jsou ale značeny a jsou stejné, jako ta první generace pražských (K Barrandovu, Evropská...) a rakouské radary.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jak dlouho se neprodává ten N95?
K tomu mýtu, už jsem to tu psal, ale považuji to za úplný středověk a proto jsem tak jančil, když to tady někdo nadhodil, že by se to dalo použít u nás.
R48 -> D48 se podařilo!
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od martin »

To netuším. Já to do auta rozhodně nalejvat nehodlám. Přijde mi docela šílené to takhle natvrdo stáhnout. Když už to chtějí nasilím prodávat, tak to mají udělat jako v Německu a nechat na šoférech, ať se rozhodnou, co tam nalejou a jak je vidno v Německu ta E10 moc nejede.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Protože jsem byl loni v záři na jihu na dovolené a byl tam všude normálně k dostání N95.
Ale frantíky to asi moc trápit nebude, jelikož co jsem tak mohl vysledovat diesely hodně převládaly.
Každopádně tyhle ekovýmysly to je hnus.
R48 -> D48 se podařilo!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Standa »

Mám pocit, že jsem letos v březnu v Alsasku taky tankoval N95. Tedy až na podruhé, poprvé jsem omylem vzal E12 (později jsem to ověřil na účtence) a autu se to moc nelíbilo - chvíli po tankování se najednou sám vypnul tempomat a krátce probliknul symbol motoru, ale pak už všechno fungovalo více méně normálně (kromě toho, že se asi zvýšila spotřeba). Při dalším tankování jsem si na to už dával pozor.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od egelebege »

Dal jsem si na čas ale trochu zareaguji
martin píše: Francie je ve srovnání s Německem divočina, vše chaotičtější, značení výrazně méně přehledné
Jde o zvyk. Ze začátku jsem s tim taky měl trochu problém. Po několikátý jízdě a hlavně v situaci, kdy jsem byl na neznámém místě někde na venkově daleko od dálnic jsem si uvědomil, že to značení je přehledný a logický
martin píše:Další věc, palivo. Určitě jste zaznamenali, že v Německu se vedle Naturalu 95 začala prodávat směs E10. Pozor, ve Francii vůbec Natural 95 neseženete, prodává se jenom E10 a 98!
Tak tohle mi přišlo jako pěkný nesmysl, ale nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat, dokud si to neověřim. Ve francii jsem se o benzín nikdy nezajímal, tak jsem si nebyl jistý. Bohužel je to pravda. Ono tam toho ethanolu zas nebude tolik. By to muselo být o dost levnější
pumpa.JPG
pumpa.JPG (91.73 KiB) Zobrazeno 18788 x
Osobně bych to do svýho miláčka taky nenalil. Doufám, že tahle móda z Paříže se k nám jen tak nedostane
martin píše: Čekal jsem že A4 bude minimálně v úseku od Reims na Paříž minimálně šesti pruh a ono ne
A16 a právě A4 jsou asi jediný dálnice, které už kus za Paříží pokračují jen jako čtyřpruh. Ono vůbec na úseku Meaux-Metz mi vždycky přišlo, že je tam nějak vymetýno
martin píše:V Paříži je všude takový specifický chaos, kupodivu jsem nezažil pořádnou zácpu
Takovou kliku jsem dlouho neměl
martin píše:Časté jsou i divně uspořádáné směry, kdy jeden směr místo v pravo jede vlevo (tedy v protisměru). MÚK a rampy apod. jsou všelijak zamotané a co jde udělat složitě, je ještě složitější.
No, jestli ti francie přijde složitá, tak vůbec nejezdi do itálie :mrgreen:
martin píše:Systém výběru mýta je k zešílení.
Souhlasim. Ale tohle je asi jedinej systém, kterej se nedá "očůrat". Na krátký vzdálenosti je to docela nepříjemný, ale na dlouhý to neni tak hrozný. Například jel jsem teď o Ženevy k Reims a celá trasa dlouhá něco kolem 530km je prakticky zpoplatněná v kuse a to i přes to, že vede po dálnicích tří různých koncesionářů. Elektronický výběr mýta ve francii taky existuje (i když to nemaj tak vychytaný jako italové, nebo španělé). Slouží k tomu ta nejmenší krabička
mýtoe.JPG
mýtoe.JPG (54.44 KiB) Zobrazeno 18788 x
martin píše:Reims má nový obchvat, není ani v googlu.
O tom jsem se tu někde zmínil. V googlu toho chybí víc. Např. obchvat Lyonu, nebo Nový kus dálnice u Montluconu a několik dalších dokončených úseků rychlostek jako je N145 a další..

No tak to je asi vše.
Zatim...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od martin »

egelebege píše:Dal jsem si na čas ale trochu zareaguji
martin píše:Další věc, palivo. Určitě jste zaznamenali, že v Německu se vedle Naturalu 95 začala prodávat směs E10. Pozor, ve Francii vůbec Natural 95 neseženete, prodává se jenom E10 a 98!
Tak tohle mi přišlo jako pěkný nesmysl, ale nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat, dokud si to neověřim. Ve francii jsem se o benzín nikdy nezajímal, tak jsem si nebyl jistý. Bohužel je to pravda. Ono tam toho ethanolu zas nebude tolik. By to muselo být o dost levnější
Tak teď už nám aspoň budete věřit, že my tady z autorů nekecáme nesmysly :)
egelebege píše:
martin píše:Časté jsou i divně uspořádáné směry, kdy jeden směr místo v pravo jede vlevo (tedy v protisměru). MÚK a rampy apod. jsou všelijak zamotané a co jde udělat složitě, je ještě složitější.
No, jestli ti francie přijde složitá, tak vůbec nejezdi do itálie :mrgreen:
martin píše:Systém výběru mýta je k zešílení.
V Itálii jsem byl právě x násobně víc než ve Francii a tak strašný mi to nepřišlo. Teda samotný provoz ano. Motorky, jízda na červenou, nerespektování předností, parkování v Římě atd., ale samotný systém - dálnice, křižovatky, značení atd. jsou více podobné tomu našemu. Už jenom tak divné dělení dálnic jako je na A4 někde u Metz tuším, to jsem jen tak neviděl. Zkrátka Francouzi.
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od egelebege »

martin píše: Tak teď už nám aspoň budete věřit, že my tady z autorů nekecáme nesmysly :)
Netvrdim, že vy autoři tu kecáte nesmysly, ale některý věci jsou tak neuvěřitelný, že se jim prostě nechce věřit :crazy:
martin píše:Už jenom tak divné dělení dálnic jako je na A4 někde u Metz
Tady nevim, co máš přesně na mysli. Napadá mě jen odpojení A314 od A4, kdy abys pokračoval po A4 musíš jakoby sjet z dálnice, ale takových křižovatek je například jen v německu minimálně 10. Původně jsem myslel, že něco takovýho vyroste u Lipníku.

Když jsem zmiňoval itálii, tak jsem měl na mysli ty jejich šílený propletence
pletenec.JPG
pletenec.JPG (43.12 KiB) Zobrazeno 18673 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Koncern VINCI otevřel stavbu new Térénez bridge :arrow:

*původní most byl otevřen v roce 1925
*nový most se dal do užívání v 04/2011
*hlavní rozpětí: 285m
*náklady na výstavbu: 35 mil. €

Leží na silnici D791

https://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%A9r%C3%A9nez_bridge
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:49:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Fox Mulder »

Chápu to správně? Podle této mapky je dálnice A16 v samotném severním cípu Francie (Dunkerque – Calais) dálnice nezpoplatnělá. Je to tak? A platí to stále? :) Děkuji. ;)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:49:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od pedros »

Jezdil jsem tama do přístavu Dunkerque, když jsem jezdil do Londýna, ale už je to 3 roky co jsem tam byl naposledy. Tehdá se neplatilo, jak je to dneska... Je to dálnice vedoucí z Belgie.
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Marooned17 »

Jel jsem tam letos květnu do Londýna, nic se neplatí.
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Fox Mulder »

pedros píše:Jezdil jsem tama do přístavu Dunkerque, když jsem jezdil do Londýna, ale už je to 3 roky co jsem tam byl naposledy. Tehdá se neplatilo, jak je to dneska... Je to dálnice vedoucí z Belgie.
Ano, tuto dálnici mám na mysli. :) OK, díky. ;)
Marooned17 píše:Jel jsem tam letos květnu do Londýna, nic se neplatí.
Super, díky. ;)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Fox Mulder »

Mám projetou dálnici A16 na úplném severu Francie, již celkem 3x a to v obou směrech, konkrétně úsek od belgických hranic podél pobřeží Severního moře až do města Calais (je to cca 60 km).

Tuto dálnici nevlastní žádný koncesionář, vlastníkem je tedy stát. Ten za dálnici nevybírá žádné poplatky (dálnice je zdarma) a podle toho to také vypadá. :) Povrch je sice v pořádku, bez problémů, ale dálnice je úzká a členitá, připomíná naše 2+2 proudé silnice I. třídy (jako např. I/13 v Ústeckém kraji). Dálnice je označena normálně dopravní značkou "dálnice", povoleno je zde obvykle plných 130 km/h, kolik se smí ve Francii. U městské aglomerace (konkrétně u města Dunkerque) jen 110 km/h.

Zajímavé je, že na dálnici nejsou patníky s odrazky, resp. odrazky na svodidlech (ty jsou u nás standardem nejen na dálnicicích a rychlostnicích, ale i silnicích I. a II. tříd). V některých místech nejsou ani reflexní vodorovné dopravní značení (reflexní čáry na silnici), takže jízda v noci je zde velmi nepříjemná. Francouzské dálniční dopravní cedule (návěsti) jsou velmi nepřehledné, špatně čitelné (je to tenké písmo), je na nich příliš mnoho údajů (potřebovali byste nejlépe zastavit a 2 minuty studovat co tam vše je), jsou příliš vysoko nad dálnicí, takže pokud si je chce v noci přečíst, musíte zapnout dálková světla, jinak vůbec netušíte co tam je.

Problémem je i ve Francii v noci natankovat nebo se najíst v nějakém fastfoodu, protože Francouzi v noci spí a úplně všude je zavřeno a ticho. Takže pokud potřebujete, natankujte a najezte se v Belgii, ta v noci nespí, např. u Bruselu je v noci normálně plný provoz jako je u nás ve dne. Poslední čerpací stanice v Belgii na dálnici je Texaco (v obou směrech), cca 25 km před hranicemi Belgie/Francie, mají otevřeno 24h a mají i LPG. ;) Na této francouzské dálnici se žádné čerpací stanice nenacházejí, takže pokud není noc a Francouzi nespí, lze někam sjet do města a tam natankovat.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Francie všeobecně

Příspěvek od Diaľničiar »

Daň na kamiony (Taxe Poids lourd) je novou ekologickou daní, která má sloužit k financování dopravní infrastruktury.

Instalovaný satelitní systém by měl vybírat daň na všechny nákladní automobily nad 3,5 tuny, které ujedou 12 000 km na státních silnicích a 2 000 km na regionálních. K funkčnosti tohoto systému je nutné, aby kamiony měly umístěné čipy. Systém by měl být zaveden na začátku roku 2013. Daň na těžkou váhu je zapsaná v projektu Grenelle Životní prostředí.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Francie“