Bosna a Hercegovina

Odpovědět
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Bosna a Hercegovina

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

bk-flag.gif
bk-flag.gif (976 bajtů) Zobrazeno 44256 x
bk-map.gif
bk-map.gif (17.01 KiB) Zobrazeno 44254 x
Rozloha: cca. 51 000 km2
Počet obyvatel: cca. 3,3 mil.
Hlavní město Bosny a Hercegoviny a Federace Bosny a Hercegoviny: Sarajevo (cca. 0,6 mil. obyv.)
Hlavní město Republiky srbské: Banja Luka (cca. 0,2 mil. obyv.)

Bosna a Hercegovina se člení na dvě tzv. entity: Federaci Bosny a Hercegoviny (FBaH) a Republiku srbskou (RS).
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 0:48:27, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

základné členění území je vysvětleno znalcem pro toto území: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 58#p162058

Ministerstvo dopravy a komunikací :arrow:

http://www.mkt.gov.ba/

Ministerstvo dopravy Federace Bosna a Hercegovina :arrow:

http://www.fmpik.gov.ba/

Dálnice Federace Bosna a Hercegovina :arrow:

http://www.jpautoceste.ba/

Silnice Federace Bosna a Hercegovina :arrow:

https://jpdcfbh.ba/bs

Dálnice RS (správa dálnic na území RS) :arrow:

http://www.autoputevirs.com

Ředitelství silnic RS (správa silnic na území RS) :arrow:

http://www.putevirs.com/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.10.2021 15:45:05, celkem upraveno 1 x.
Důvod: doplněn obsah
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Ministerstvo spojů a dopravy Bosny a Hercegoviny schválilo trasu dálnice na koridoru Vc. Celková projektovaná délka je 340 km, z čehož 75,5 kilometrů představují tunely a 33 kilometrů mosty.

Již v listopadu 2005 proběhla v Sarajevu Mezinárodní finanční a odborná konference o výstavbě dálnice na koridoru Vc (INFECO – International Financial and Expert Conference on Corridor 5c Motorway).

Dálnice na koridoru Vc – Budapešť-Osijek-Sarajevo-Ploče - by měla procházet Maďarskem v délce 220 km, Chorvatskem 110 km a územím BaH v celkové délce 337 kilometrů. Na severní bh-chorvatské hranici začíná trasa dálnice v místě Svilaj (mezi městy Bosanski Brod a Bosanski Šamac), projekt předpokládá, že bh území na jihu opustí dálnice v místě Zvirovići jihozápadně od bh poutního místa Međugorje a do Chorvatska se vrátí nad přístavem Ploče. Základním posláním této komunikace je (přímé) spojení maďarského území se středním Jadranem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Federální dopravní odbor pro výstavbu, řízení a údržbu dálnic vydává výzvu k předkvalifikaci k výběrovému řízení na výstavbu dálnice na koridoru 5C, úsek Drivuša-Kakanj, podúsek Gorica-Bilješevo. :arrow:

Construction of section Drivuša – Kakanj in total length of 15,4 km, has been divided into three contracts as follows:

- Contract No.1: Subsection Bilješevo-Kakanj, length of 9,40 km, which will be financed by the loan signed with EIB

- Contract No.2: Subsection Gorica-Bilješevo, length 3,10 km, which will be financed by the loan signed with EBRD, and;

- Contract No. 3: Subsection Drivuša-Gorica, length 2,90 km, which will be financed by the loan signed with EIB.

- Left tunnel tube from km 4+437,00 to km 7+379,00 ...L=2942,00m`

- Right tunnel tube from km 4+460,00 to km 7+374,00 ...L=2914,00m`
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.3.2016 14:36:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav ve výstavbě silniční sítě v r. 2008:

Rezort dopravy sehrál v rozvoji národního hospodářství Bosny a Hercegoviny roce 2008 další pozitivní úlohu. Do infrastruktury související s dopravou byly vloženy značné prostředky; jednalo se zejména o realizaci (částí) projektů výstavby rychlostní komunikace Banja Luka – Gradiška (v Republice srbské na severu země) a dalšího úseku dálnice Sarajevo – Zenica (ve Federaci Bosny a Hercegoviny) a zahájení výstavby jejího pokračování na trase panevropského koridoru Vc. Byla zahájena modernizace i několika dalších komunikací I. třídy.

Hlavním nově budovaným objektem v dálniční síti je pokračující výstavba dosud v zemi jediné dálnice - ze Sarajeva směrem na severozápad k městu Zenica. V roce 2008 bylo uvedeno do provozu 6,2 km (před město Kakanj); práce pokračovaly po celý loňský rok, především v závislosti na disponibilitě finančních prostředků (právě kvůli jejich nedostatku z důvodu napjatosti federálního rozpočtu) došlo k pozastavení prací v zimním období.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

V Bosně a Hercegovině silnice často nemají středový pruh, ani zpevněnou krajnici. Často se projíždí hornatými terény. V případě průjezdu k Jadranskému moři je nutno počítat s několika neosvětlenými tunely (zde se situace v poslední době zlepšuje), místy s výmoly ve vozovce a s kolonami aut, které se tvoří na hlavních trasách vedoucích k moři.

Nebezpečí představují zaminované prostory. Nelze s určitostí říci, jak rozsáhlá jsou v současné době minová pole v BaH. Zpráva UNDP (United Nations Development Programme) uvádí 11% území BaH s vysokých rizikem výskytu min. Odminována jsou města a obývané části BaH, avšak horská turistika nese značné riziko, neboť ne všechny zaminované oblasti jsou řádně označeny. Návštěvníci by se při cestování měli držet asfaltových silnic a viditelně užívaných cest.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.3.2016 14:38:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejnovější vývoj k 31.12.2009:

Sektor stavebnictví zaznamenal v roce 2009 zaznamenal pád o 28,2% ve Federaci Bosny a Hercegoviny a 8% v Republice srbské. Hlavním nově budovaným objektem je pokračující výstavba dosud v zemi jediné dálnice ze Sarajeva směrem na severozápad k městu Zenica. V roce 2008 bylo uvedeno do provozu dalších 6,2 km (před město Kakanj) celkem tedy 39 km. Práce pokračovaly po celý rok 2009, především v závislosti na disponibilitě finančních prostředků (právě kvůli jejich nedostatku z důvodu napjatosti federálního rozpočtu) došlo k velkým zpožděním výstavby a podle posledních informací by celá dálnice v důsledku nedostatků financí měla být dohotovena až v roce 2011. Plánují se nové dálniční úseky jak ve Federaci Bosna a Hercegovina, tak v Republice srbské, zejména v souvislosti s výstavbou evropského dálničního koridoru 5c.

V zemi je celkem cca. 22.000 km silnic, z čeho ze zpevněným povrchem je cca. 12.500 km, ostatní jsou hlavně silnice štěrkové. Silnice, které se zjevně neužívají, jsou i nadále s rizikem, že jsou na nich zaminovaná pola. Pozitivní informace je, že rok 2009 znamenal pro řadu hlavních silnic I. třídy jejich obnovu.

Zdroj: www.businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda Republiky srbské odstoupila od dohody o výstavbě dálnice

Vláda Republiky srbské dne 17. července 2010 odstoupila od dohody o koncesi na dobu 30 let s rakouským koncernem STRABAG na výstavbu 427 km dálnic v Republice srbské. Pravděpodobně, alespoň prozatím, končí éra uzavírání dohod o projektech formou tzv. přímých voleb partnera mezi vládou a zahraničním investorem. Zahraniční investoři se tak zřejmě budou muset, pokud bude chtít srbská vláda využít úvěry od evropských bank EBRD a EIB, účastnit otevřených mezinárodních tendrů.

Ministerstvo dopravy a spojů Republiky srbské informovalo tento týden prostřednictvím médií, že na zasedání Vlády RS dne 17. července 2010 vláda rozhodla o odstoupení od dohody s rakouskou firmou „STRABAG“, týkající se koncese na dobu 30 let na výstavbu 427 km dálnic v Republice srbské. Předseda vlády Milorad Dodik sdělil, že odstoupení proběhlo formou dohody obou stran. Rakouský koncern STRABA vystoupí ze společné akciové společnosti AUTOPUTEVI RS za odškodnění ve výši 200 000 EUR, což jsou již vynaložené náklady firmy STRABAG za zpracovanou projektovou dokumentaci, která byla srbské straně předána.

Vláda počítá s tím že, projektová dokumentace bude postoupena novému koncesionáři, který tyto náklady Vládě RS zaplatí. Neoficiálně se hovoří o tom, že mezi nové zájemce o koncesi patří italské společnosti Gil Company a Net Engineer, rakouský koncern Alpina, izraelský stavební koncern MC Group, ale i jiné, zatím nejmenované společnosti z Německa, Slovinska, Španělska a dokonce z Číny.

Tato dohoda byla rozjednána začátkem roku 2006 a podepsána v září 2008 jako tzv. „obchod století“ (podobně byl „obchodem století“ nazýván projekt ČEZu na modernizaci TE Gacko v objemu 1,2 mld. euro) a jedna z největších přímých zahraničních investic v RS. Hlavním důvodem krachu tohoto projektu byla neschopnost STRABAGu zajistit profinancování tohoto projektu resp. zabezpečení patřičných úvěrů od Evropské banky za obnovu a rozvoj (EBRD) a Evropské investiční banky (EIB). Dohoda byla podepsána ještě před vypuknutím globální světové finanční a hospodářské krize, kdy STRABAG spoléhal na svoji finanční sílu a dohodnuté úvěrové linky.

Všichni budoucí zájemci o koncesi budou Vládou RS upozorněni, že EBRD a EIB oznámily, že nebudou úvěrovat jakékoliv projekty, které budou Vládě RS nabízeny formou přímé volby partnera (mimo vypsané mezinárodní tendry). To byl právě případ firmy STRABAG, což je nyní ostře kritizováno. Pravdou je, že před dvěma lety, kdy Vláda RS dohodu s firmou STRABAG formou přímé volby realizovala, politická opozice a ekonomičtí experti včetně představitelů Transparency International BiH vládu upozorňovali, že se tato forma přímé volby partnera může vládě vymstít, což vláda tehdy striktně odmítala.

Rozhodnutí obou entit před čtyřmi lety o upřednostnění výběru investorů formou přímé volby již delší dobu ostře kritizuje také vedoucí zastoupení EBRD v Sarajevu Giulio Moreno. Podle jeho vyjádření je jedinou cestou, pokud entity chtějí jednat skutečně v zájmu státu, jak hledat seriózní partnery a investory, pouze forma vypisování plně transparentních mezinárodních soutěží. Z tohoto důvodu jak EBRD, tak EIB nebudou financovat projekty bez plně transparentních mezinárodních tendrů, neboť je to v rozporu se základními principy těch mezinárodních bankovních institucí.

Negativní atmosféra proti formě udělování zakázek formou přímé volby, která vznikla na základě krachu projektu s koncernem STRABAG, nepřeje českých firmám (OHL ŽS a.s., Brno a AŽD a.s., Praha), které již delší dobu usilují o projekt rekonstrukce a generální opravy železniční tratě Brčko – Banovići v RS právě formou přímé volby. Lze předpokládat, že minimálně do voleb (3. 10. 2010) je jakýkoliv závazek vlád Republiky srbské a Federace Bosny a Hercegoviny prakticky vyloučen.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Sarajevu (Bosna a Hercegovina).

Zdroj: Businessinfo.cz, Datum: 30.07.2010
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2010 se v zemi neotevřel ani 1 km nové dálnice, i když peníze na výstavbu se navýšili. :idea:

Do infrastruktury související s dopravou byly vloženy značné prostředky; jednalo se zejména o realizaci (částí) projektů výstavby rychlostní komunikace Banja Luka – Gradiška (v Republice srbské na severu země) a dalšího úseku dálnice Sarajevo – Zenica (ve Federaci Bosny a Hercegoviny) a zahájení výstavby jejího pokračování na trase panevropského koridoru 5c. Byla zahájena modernizace i několika dalších komunikací I. třídy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Honda »

Začala výstavba dalšího úseku dálnice , koridor Vc v Bosně a Hercegovině
koridor_vc_2.jpg
koridor_vc_2.jpg (35.74 KiB) Zobrazeno 42970 x
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 30.3.2016 14:38:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

no ano začala, ovšem jde pouze o asi 4 km úsek Bijac-Kravice ... na jejich dálnici A1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Před dokončením je obnova a dostavba rychlostní silnice Banja Luka - Gradiška, jedná se o projekt v celkové délce 37 km, zde jeden záběr :arrow:
CIMG3461.jpg
CIMG3461.jpg (144.4 KiB) Zobrazeno 42733 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Tato výše focená silnice je již v provozu. Stalo se tak 30.11.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Extrémní příval sněhu se nevyhnul ani Bosně a Hercegovině. Města jako Mostar aneb Sarajevo mají za 2 dny 60-110 cm sněhu, doslova všude. :arrow:
mostar.jpg
mostar.jpg (98.02 KiB) Zobrazeno 42500 x
mostar_01.jpg
mostar_01.jpg (131.31 KiB) Zobrazeno 42500 x
Sarajevo.jpg
Sarajevo.jpg (83.78 KiB) Zobrazeno 42500 x
Sarajevo_01.jpg
Sarajevo_01.jpg (90.59 KiB) Zobrazeno 42500 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda Republiky srbské dosáhla dohodu s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) na financování výstavby dálnice Banja Luka-Prnjavor-Doboj (72 km). EBRD poskytne 160 mil EUR na 36km úsek z Prnjavoru do Doboje. Dohoda má být podepsána 29. března tohoto roku. Poté bude následovat vypsání mezinárodního soutěže.

Druhá polovina dálnice bude pravděpodobně profinancována Evropskou investiční bankou (EIB), úvěrem ve výši 200mil. EUR. Jednání stále probíhají.

Pomineme-li Černou Horu, která zatím nemá ani kilometr dálnice je Bosna a Hercegovina se svými cca 40 km dálniční sítě mezi bývalými republikami SFRJ na posledním místě. Ve výstavbě nejdále pokročilo Chorvatsko, má 1241 km dálnic, Slovinsko a Srbsko vybudovaly cca po 500 km dálničních komunikací a Makedonie 200 km.

16.03.2012
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba koridoru 5c, který spojí Budapešť s chorvatským přístavem Ploče probíhá nejpomaleji v Bosně a Hercegovině. Zatímco maďarská a chorvatská část je před dokončením, v Bosně bylo uvedeno do provozu pouhých 37 km z celkových 337.

Je veřejným tajemství, že EU má zájem na urychlení výstavby této, především pro středoevropany, důležité dopravní tepny.

Studie proveditelnosti navíc prokázala, že výstavba „transbosenské dálnice“ by přinesla užitek celé polovině bosenské populace, která žije v pásu podél její trasy. Výstavba by byla i příležitostí pro místní stavební firmy a jistě by přispěla i ke snížení extrémní bosenské nezaměstnanosti. Dalším pozitivním přínosem by bylo zjednodušení, zrychlení a zlevnění dopravy zboží a surovin - nezbytný předpoklad pro zvýšení nízkého bosenského vývozu.

Špatná dopravní infrastruktura je také jedním z důvodů malého zájmu zahraničních investorů.

Podle studie proveditelnosti se celkové náklady na výstavbu bosenského úseku pohybují kolem 3,77 miliard eur. Nejdražší částí je úsek Konjic - Jablanica.

Do roku 2012 bylo plánováno uvést do provozu celkem 180 km dálnice od Svilaja do Doboje a od Mostaru do Bijače. Zatím je ale v provozu zmíněných 37 km a na dalších 28 km se pracuje. To je celkem pouhých 19 % bosenského úseku.

Podle Ministra pro dopravu Republiky Srbské (RS) v Bosně a Hecegovině - Nedeljko Čubriloviće, jedná Vláda RS s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj o poskytnutí půjčky na stavbu 47km bosenskosrbského úseku. Koridor by měl být napojen i na pro srbskou část Bosny prioritní dálnici Banja Luka - Doboj.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Marooned17 »

Mě tedy přijde šílený, že ta země nemá ani jednotnou mapku dálniční sítě a některé dálnice jsou zcela nesmyslně zdvojené.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 15.7.2012 se odevzdala do provozu stavba: Mahovljani interchange (1,6km) na E-661, mezi Banja Luka a Gradiška. :arrow:
96350029.jpg
96350029.jpg (239.28 KiB) Zobrazeno 41604 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Sponik »

platí se na novém useku nějaké mýtné?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Sponik, nevím - snad eucitizen by věděl, když tak mu napište SZ.

15.5.2009 jsem zde napsal informaci, že se připravuje tendr m.j. i na výstavbu "Contract No.1: Subsection Bilješevo-Kakanj, length of 9,40 km, which will be financed by the loan signed with EIB" a mohu říct, že 23.8.2012 se tato část dálnice A1 dostala do provozu. :arrow:
IMG_1024.JPG
IMG_1024.JPG (137.08 KiB) Zobrazeno 41316 x
IMG_1058.JPG
IMG_1058.JPG (161 KiB) Zobrazeno 41316 x
IMG_1103.JPG
IMG_1103.JPG (128.31 KiB) Zobrazeno 41316 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od eucitizen »

Neviem ci je ten usek spoplatneny, ale opytam sa a dam vediet.

Dalsia dobra sprava je ze Republika Srpska podpisala zmluvu na vystavbu useku Prnjavor-Doboj, dlhy 36 km. Tender vyhral konzorcium «Integral inženjering» Laktaši a «Granit» Skopje. Termin otvorenia tohoto useku je september 2015.
Na buduci rok by mal byt vyhlaseny aj tender na usek Banja Luka-Prnjavor.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od eucitizen »

Mam odpoved ohladne useku Hranica Chorvatsko-Banja Luka: momentalne sa neplati myto, ale uz su tam namontovane budky na myto a zrejme do konca roka bude tento usek spoplatneny.
Sponik
Příspěvky: 350
Registrován: 20.6.2011 10:53:01
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Sponik »

eucitizen: moc děkuji za odpověd :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

Doplnil jsem všechny odkazy na úřady pro silnice/dálnice v zemi. Jedná se o 2. příspěvek v tématu. Dále doplňuji, že se rozrostl počet silnic až na 23.000 km, přičemž se zvětšil i podíl zpevněných silnic na 20.000 km, včetně městských v délce 4.700 km. I tak se ale podíl zpevněných komunikací zvýšil.

BiH získává finance na rozsáhlejší výstavbu koridoru Vc, tak doufejme, že se již brzo rozjedou další úseky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Bosna a Hercegovina

Příspěvek od Diaľničiar »

xwry1.jpg
xwry1.jpg (563.25 KiB) Zobrazeno 39709 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“