Uganda
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Uganda
Počet obyvatel: cca. 43,3 mil.
Hlavní město: Kampala (cca. 1,7 mil. obyv., metropole cca. 6,7 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 12:30:05, celkem upraveno 5 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Země má cca. 29 500 km silnic. Asfaltových je cca. 4 100 km, pak je zde asi 5 280 km štěrkových silnic a ostatní jsou převážně prašné. Celoročně sjízdných je cca. 9 800 km. Silniční síť byla těžce poškozená kvůli slabé údržbě počas nepokojů, co se projevilo na velice špatném stavu silnic v roce 2005, kdy vláda rozběhla obrovské rekonstrukční práce, které pokračují dodnes. Třeba jenom v roce 2008 se vládě podařilo přeměnit až 961 km prašných silnic na asfaltové. V tomto roce má být v zemi celoročně sjízdných cca. 11 000 km, co znamená, že se musí vyasfaltovat ještě minimálně 1050 km a na asi 150 km je záměr silnice vydláždit.
Stavebnictví je taky ovplyvněno rekonstrukcemi silnic; v roce 2008 byl podíl výstavby nových silnic na segmentu stavebnictví až 19% a v tomto roce má dokonce přesáhnout 20%, co souvisí se znížením vládních investic do ostatních projektů (např. spevnění letištných dráh, minimalizace prací na železnici atd.).
Stavebnictví je taky ovplyvněno rekonstrukcemi silnic; v roce 2008 byl podíl výstavby nových silnic na segmentu stavebnictví až 19% a v tomto roce má dokonce přesáhnout 20%, co souvisí se znížením vládních investic do ostatních projektů (např. spevnění letištných dráh, minimalizace prací na železnici atd.).
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Úřad pro státní silnice
http://www.unra.go.ug/
*vznikl z původní organizace "silniční fond Ugandy"
Země má celkem asi 65.000 km silnic, z čeho 9.500 km jsou státní hlavní silnice; o pár příspěvků před tímto je informace o tom, že země má jen kolem 29.500 km silnic, ovšem je třeba doplnit, že v zemi je kolem 30.000 km místních silnic (místné komunikace, různe vjezdy atd.), které v tom mém číslu nejsou zahrnuté.
http://www.unra.go.ug/
*vznikl z původní organizace "silniční fond Ugandy"
Země má celkem asi 65.000 km silnic, z čeho 9.500 km jsou státní hlavní silnice; o pár příspěvků před tímto je informace o tom, že země má jen kolem 29.500 km silnic, ovšem je třeba doplnit, že v zemi je kolem 30.000 km místních silnic (místné komunikace, různe vjezdy atd.), které v tom mém číslu nejsou zahrnuté.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
V roku 2008 se připravila výstavba nové silnice mezi městy Masaka a Mbarara (na JZ od města Kampala).
Název projektu: Masaka-Mbarara
Délka silnice: 154,5 km
Zhotovitel: Reynolds Construction Company (Nigeria)
Začátek stavebních prací: 2008
Ukončení stavebních prací: 01/2011
Financování: vláda Ugandy a EU
Název projektu: Masaka-Mbarara
Délka silnice: 154,5 km
Zhotovitel: Reynolds Construction Company (Nigeria)
Začátek stavebních prací: 2008
Ukončení stavebních prací: 01/2011
Financování: vláda Ugandy a EU
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala, severní Bypass
Začátek výstavby: 05/2004
Konec výstavby: 10/2009
Délka: 21 km
Cíl projektu: nová silnice pro snížení dopravních kongescí
Náklady: 50 mil. USD
Financování: vláda Ugandy a EU (85%)
Začátek výstavby: 05/2004
Konec výstavby: 10/2009
Délka: 21 km
Cíl projektu: nová silnice pro snížení dopravních kongescí
Náklady: 50 mil. USD
Financování: vláda Ugandy a EU (85%)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Ugandský silniční fond
http://roadfund.ug/
*část jeho kompetencí přešla do nového silničního úřadu
Uganda od roku 2005 masivně investuje do rozvoje své silniční sítě. Vždy během 2-3 let zpevní min. 1.000 km silnic asfaltem (silnice mají šířku min. 9m) a zároveň udržuje stávající síť. Během let 2005-2008 země dostavala severní obchvat hlavního města, co je de facto silnice dálničního typu. Náklady šli hlavně z peněz EU.
Na financování se založil právě tento Ugandský silniční fond, protože do roku 2005 se silnice prakticky neudržovali nijak a tak chyběli peníze. Později ale bylo nutné, aby se vypracovali nová pravidla údržby a výstavby. Zadefinovali se technické parametry a jak se silnice rozšiřovali do regionů, vytvářel se tlak na organizaci, která by se o silnice starala a proto vznikl již zmíněný Úřad pro státní silnice. Ten spadá pod Ministerstvo veřejných prací a dopravy.
Aby ale existovala nějaká kontrola vynaložených peněz a aby byly peníze i na regionální silnice, tak Silniční fond zůstal a spadá pod Ministerstvo financí. Tím se zamezilo i korupčním krokům z regionů, respektivě se stěžila možnost korumpovat, protože než se nějaká silnice opraví aneb postaví, rozhodne o tom více úřadů.
http://roadfund.ug/
*část jeho kompetencí přešla do nového silničního úřadu
Uganda od roku 2005 masivně investuje do rozvoje své silniční sítě. Vždy během 2-3 let zpevní min. 1.000 km silnic asfaltem (silnice mají šířku min. 9m) a zároveň udržuje stávající síť. Během let 2005-2008 země dostavala severní obchvat hlavního města, co je de facto silnice dálničního typu. Náklady šli hlavně z peněz EU.
Na financování se založil právě tento Ugandský silniční fond, protože do roku 2005 se silnice prakticky neudržovali nijak a tak chyběli peníze. Později ale bylo nutné, aby se vypracovali nová pravidla údržby a výstavby. Zadefinovali se technické parametry a jak se silnice rozšiřovali do regionů, vytvářel se tlak na organizaci, která by se o silnice starala a proto vznikl již zmíněný Úřad pro státní silnice. Ten spadá pod Ministerstvo veřejných prací a dopravy.
Aby ale existovala nějaká kontrola vynaložených peněz a aby byly peníze i na regionální silnice, tak Silniční fond zůstal a spadá pod Ministerstvo financí. Tím se zamezilo i korupčním krokům z regionů, respektivě se stěžila možnost korumpovat, protože než se nějaká silnice opraví aneb postaví, rozhodne o tom více úřadů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Stav silniční dopravy k 07/2009 s plánem na rok 2010:
Silniční síť se od roku 1995/1996 mění. Neustále se vyvíjeli kompetence, kdo se má o silnice starat. Vznikali nové instituce a úřady. Nyní se do silnic investují obrovské sumy.
Silniční doprava má v Ugandě obrovský význam. Po silnicích se přepravuje přes 95% osobní dopravy a více než 90% nákladní dopravy. Státní silnice tvoří jen asi 25% silniční sítě, ale na přeprave tovaru a lidí se podílí více jak 80%. Tvoří i významní tranzitní tahy pro sousední země vzhledem k poloze Ugandy.
Stát zaměstnává na údržbu státních silnic asi 1.000 lidí, z čeho 150 je v centrále úřadu. Úřad rozhodl, že původní počet 10.000 km státních silnic se rozšíří o dalších 10.000 km v rámci dostupnosti regionů. Proto má země celkem 80.000 km silnic, ze kterých je 20.000 km státních silnic. Celoročně sjízdných je drtivá většina, ovšem s asfaltovým povrchem bylo k 07/2009 pouze asi 3.000 km. Cílem je do roku 2020 zpevnit dalších 7.000 km asfaltem. Státní silnice v Ugandě se staví v šířce 9m: 3,5m má jízdní pruh, důležité pro zemi jsou krajnice, které často slouží jako chodníky. Ostatních 17.000 km silnic má betonový, dlážděný nebo vysoce kvalitně udržovaný prašný povrch.
Prašné státní silnice se udržují 4x v roce za pomoci grédrů a další techniky. Do roku 2015 má jejich podíl klesnout o 20%. Proto se rozběhli rozsáhlé rekonstrukce silnic, respektivě nová výstavba několika sto km tahů po celé zemi tak, aby silnice byly se zpevněným povrchem.
V letech 2009-2012 se má celkem zpevnit asfaltem rekordních 2.000 km silnic. Směrují sem všechny volné zdroje: z Ministerstva financí a plánovaní, z Ministerstva veřejných prací a dopravy, regionální samosprávy dávají pracovníky, finance jdou od donorů, z afrických bank atd.
V letech 2008/2009 se ukončila modernizace a výstavba těchto silnic:
Jinja-Bugiri Road (73 km)
Kampala Northern Bypass (21 km)
Kawempe – Kafu Road (166 km)
Soroti-Dokolo – Lira Road (123 km)
Masaka-Mbarara Road (154 km)
Matugga – Ssemuto – Kapeeka (41 km)
Kampala – Masaka (124 km)
Busega – Mityana (57 km)
Celkem se zpevnilo asfaltem 759 km silnic.
V roce 2010 se ukončí modernizace těchto silnic:
Kabale-Kisoro-Bunagana/Kyanika Road (100 km)
Kampala—Gayaza – Zirobwe Road (44 km)
Silniční síť se od roku 1995/1996 mění. Neustále se vyvíjeli kompetence, kdo se má o silnice starat. Vznikali nové instituce a úřady. Nyní se do silnic investují obrovské sumy.
Silniční doprava má v Ugandě obrovský význam. Po silnicích se přepravuje přes 95% osobní dopravy a více než 90% nákladní dopravy. Státní silnice tvoří jen asi 25% silniční sítě, ale na přeprave tovaru a lidí se podílí více jak 80%. Tvoří i významní tranzitní tahy pro sousední země vzhledem k poloze Ugandy.
Stát zaměstnává na údržbu státních silnic asi 1.000 lidí, z čeho 150 je v centrále úřadu. Úřad rozhodl, že původní počet 10.000 km státních silnic se rozšíří o dalších 10.000 km v rámci dostupnosti regionů. Proto má země celkem 80.000 km silnic, ze kterých je 20.000 km státních silnic. Celoročně sjízdných je drtivá většina, ovšem s asfaltovým povrchem bylo k 07/2009 pouze asi 3.000 km. Cílem je do roku 2020 zpevnit dalších 7.000 km asfaltem. Státní silnice v Ugandě se staví v šířce 9m: 3,5m má jízdní pruh, důležité pro zemi jsou krajnice, které často slouží jako chodníky. Ostatních 17.000 km silnic má betonový, dlážděný nebo vysoce kvalitně udržovaný prašný povrch.
Prašné státní silnice se udržují 4x v roce za pomoci grédrů a další techniky. Do roku 2015 má jejich podíl klesnout o 20%. Proto se rozběhli rozsáhlé rekonstrukce silnic, respektivě nová výstavba několika sto km tahů po celé zemi tak, aby silnice byly se zpevněným povrchem.
V letech 2009-2012 se má celkem zpevnit asfaltem rekordních 2.000 km silnic. Směrují sem všechny volné zdroje: z Ministerstva financí a plánovaní, z Ministerstva veřejných prací a dopravy, regionální samosprávy dávají pracovníky, finance jdou od donorů, z afrických bank atd.
V letech 2008/2009 se ukončila modernizace a výstavba těchto silnic:
Jinja-Bugiri Road (73 km)
Kampala Northern Bypass (21 km)
Kawempe – Kafu Road (166 km)
Soroti-Dokolo – Lira Road (123 km)
Masaka-Mbarara Road (154 km)
Matugga – Ssemuto – Kapeeka (41 km)
Kampala – Masaka (124 km)
Busega – Mityana (57 km)
Celkem se zpevnilo asfaltem 759 km silnic.
V roce 2010 se ukončí modernizace těchto silnic:
Kabale-Kisoro-Bunagana/Kyanika Road (100 km)
Kampala—Gayaza – Zirobwe Road (44 km)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
V 07/2009 se zadefinoval postup pro údržbu státních silnic:
Podmínky vychází z podílu tranzitní dopravy, počasí a možností země.
Pravidlo číslo 1: asfaltové silnice musí vydržet co nejdéle v nejlepší kvalitě
*každý rok: čištění odvodňovacích systémů a průkop, kvalitní oprava výtluků
*každých 7-9 let: obnova vrchních vrstev vozovky do hroubky 10 cm
*každých 15-20 let: obnova podložních vrstev
Pravidlo číslo 2: štěrkové silnice musí být celoročně sjízdné
*každý rok: rutinní údržba jako v případě asfaltových silnic
*každe 2-4 roky: kompletní obnova silnice (dosypání štěrku, nasazení grédrů)
Pravidlo číslo 3: prašní (ovšem upravené) silnice nesmějí být více jak 12h nesjízdné
*každý týden: pravidelní kontrola (stačí se projít silnicí) a evidence nedostatků
*každý měsíc: odstranění nedostatků; dle možností ručně
*každý rok: za pomocí techniky vyrovnání povrchu
*v případě dešťů: projít silnice a opravit naléhávé poruchy vozovky
Od roku 2009 je v rámci země 22 poboček Úřadu pro státní silnice, takže Kampala má dosah na celý stát.
V letech 2009/2010 vláda vyčlenila 100 mil. USD na postavení nového silničního mostu na řece Victoria Nile. Další 3 mosty na této řece se zásadně opravili. Jde o řeku, která rozděluje celou zemi.
Podmínky vychází z podílu tranzitní dopravy, počasí a možností země.
Pravidlo číslo 1: asfaltové silnice musí vydržet co nejdéle v nejlepší kvalitě
*každý rok: čištění odvodňovacích systémů a průkop, kvalitní oprava výtluků
*každých 7-9 let: obnova vrchních vrstev vozovky do hroubky 10 cm
*každých 15-20 let: obnova podložních vrstev
Pravidlo číslo 2: štěrkové silnice musí být celoročně sjízdné
*každý rok: rutinní údržba jako v případě asfaltových silnic
*každe 2-4 roky: kompletní obnova silnice (dosypání štěrku, nasazení grédrů)
Pravidlo číslo 3: prašní (ovšem upravené) silnice nesmějí být více jak 12h nesjízdné
*každý týden: pravidelní kontrola (stačí se projít silnicí) a evidence nedostatků
*každý měsíc: odstranění nedostatků; dle možností ručně
*každý rok: za pomocí techniky vyrovnání povrchu
*v případě dešťů: projít silnice a opravit naléhávé poruchy vozovky
Od roku 2009 je v rámci země 22 poboček Úřadu pro státní silnice, takže Kampala má dosah na celý stát.
V letech 2009/2010 vláda vyčlenila 100 mil. USD na postavení nového silničního mostu na řece Victoria Nile. Další 3 mosty na této řece se zásadně opravili. Jde o řeku, která rozděluje celou zemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Úřad pro státní silnice se stará i o trajektové linky na řekách:
Aktuálně je v provozu 7 linek
*Bukakata (Masaka) to Kalangala na jezeře Victoria,
*Nakiwoko – Kyanvubo (Wakiso) na jezeře Victoria,
*Kiyindi - Buvuma Islands (Mukono) na jezeře Victoria,
*Masindi Port – Kungu (Apac) přes řeku Nile,
*Wanseko (Bulisa) – Panyumoru (Nebbi) na jezeře Albert,
*Laropi (Moyo) – Umi (Adjuman) přes řeku Nile – 2 linky (větší a menší trajekt)
Dále je v provozu testovací 1 linka
*Mbulamuti (Kamuli) – Nabuganyi (Kayunga).
Dále se připravují další 4 licence
*Obongi (Moyo) - Sinyanya (Adjuman) přes řeku Nile - 2 linky
*Lwampanga (Nakasongola) - Namasale (Amolta) na jezeře Kyoga.
*Bukungu (Kamuli) - Kagwara (Kaberamaido) přes jezero Kyoga
Úřad pro státní silnice v letech 2008/2009 obstaral několik mobilních silničních váh
*za nepovolenou nadváhu na nákladních autech do 10% celkové tolerance - vysoká sankce
*za nepovolenou nadváhu na nákladních autech nad 10% celkové tolerance - vězení a pokuty
*celkem je 6 míst na vážení + hlavní tranzitní přechody
Aktuálně je v provozu 7 linek
*Bukakata (Masaka) to Kalangala na jezeře Victoria,
*Nakiwoko – Kyanvubo (Wakiso) na jezeře Victoria,
*Kiyindi - Buvuma Islands (Mukono) na jezeře Victoria,
*Masindi Port – Kungu (Apac) přes řeku Nile,
*Wanseko (Bulisa) – Panyumoru (Nebbi) na jezeře Albert,
*Laropi (Moyo) – Umi (Adjuman) přes řeku Nile – 2 linky (větší a menší trajekt)
Dále je v provozu testovací 1 linka
*Mbulamuti (Kamuli) – Nabuganyi (Kayunga).
Dále se připravují další 4 licence
*Obongi (Moyo) - Sinyanya (Adjuman) přes řeku Nile - 2 linky
*Lwampanga (Nakasongola) - Namasale (Amolta) na jezeře Kyoga.
*Bukungu (Kamuli) - Kagwara (Kaberamaido) přes jezero Kyoga
Úřad pro státní silnice v letech 2008/2009 obstaral několik mobilních silničních váh
*za nepovolenou nadváhu na nákladních autech do 10% celkové tolerance - vysoká sankce
*za nepovolenou nadváhu na nákladních autech nad 10% celkové tolerance - vězení a pokuty
*celkem je 6 míst na vážení + hlavní tranzitní přechody
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Provoz z 03/2010 na Kampala northern Bypass
Kampala je městem, které má téměř 100% pokrytí asfaltem, betonem nebo dlaždicemi na svých komunikacích.
Kampala je nejen hlavní město Ugandy, ale rovněž největší město. Formálně má 1,2 mil. obyvatel, ovšem s aglomerací je to 1,5 mil. Severní obchvat města tvoří jen část celého okruhu, který se stále jenom připravuje (sporné je trasování, protože jakákoliv varianta si vyžádá veliké bourací práce). Ve městě jsou hlavní silnice na 2+2 jízdní pruhy a tyto komunikace jsou jakž takž postačující, ovšem ostatní silnice nepostačují vůbec a tak je jízda městem v autě opravdu nároční na čas, protože se de facto stále stojí v kolonách. Všude je spousta chodců, i když tenhle stav se zlepšuje výstavbou nových chodníků, ale i spousta mopedů, které jezdí, jak se jim chce. Semafor je zde k vidění jen velmi občasně.
Kampala je městem, které má téměř 100% pokrytí asfaltem, betonem nebo dlaždicemi na svých komunikacích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Fort Portal – Bundinbugyo road
Země spustila další zpevňování a novou výstavbu, tentokrát silnici mezi městy Fort Portal a Bundinbugyo. Fort Portal leží na západě země.
Délka: 103 km
Vypsání tendra: 11/2009
Začátek výstavby: 07/2010
Konec výstavby: 01/2013
Konstrukce: 550 mm různých vrstev stavebního materiálu včetně vozovky
Zhotovitel: Chongqing International Construction Corporation
Náklady: 168 mld. UGX (cca. 51 mil. €)
Země spustila další zpevňování a novou výstavbu, tentokrát silnici mezi městy Fort Portal a Bundinbugyo. Fort Portal leží na západě země.
Délka: 103 km
Vypsání tendra: 11/2009
Začátek výstavby: 07/2010
Konec výstavby: 01/2013
Konstrukce: 550 mm různých vrstev stavebního materiálu včetně vozovky
Zhotovitel: Chongqing International Construction Corporation
Náklady: 168 mld. UGX (cca. 51 mil. €)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Na fóru SSC nalezneme již také vlákno k silnicím v Ugandě (fotek není mnoho a navíc se některé opakují s mými) http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=68287185
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Uganda v roce 2009 nadvázala rozhovory s čínskou stranou, aby se zrealizoval další projekt v hlavním městě a tentokrát jde o o další silnici dálničního typu, ovšem nikoliv o by-pass, ale o propojení s mezinárodním letištěm.
Projekt: Kampala - Entebbe Expressway
První plán: 2009
Výstavba: 2012-2015
Pruhy: 2x2
Délka: 51,4 km
Náklady: 476 mil. USD (350 mil. USD úvěr na 40 let)
Entebbe najdete na mapě v tomto vláknu v 1. příspěvku.
Na této dálnici bude zavedeno mýto.
Více informací: https://www.unra.go.ug/kampala-entebbe- ... onyo-51km/
Projekt: Kampala - Entebbe Expressway
První plán: 2009
Výstavba: 2012-2015
Pruhy: 2x2
Délka: 51,4 km
Náklady: 476 mil. USD (350 mil. USD úvěr na 40 let)
Entebbe najdete na mapě v tomto vláknu v 1. příspěvku.
Na této dálnici bude zavedeno mýto.
Více informací: https://www.unra.go.ug/kampala-entebbe- ... onyo-51km/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 18.10.2020 16:35:52, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Stát se od konce roku 2011 formálně začíná starat o 20.000 km silnic, které zahrnul pod svoje křídla a to i vzhledem k faktu, že státní fondy mají většinu peněz a síť o 9.500 km byla již dokončená, nebo je před ukončením její obrovská rozsáhlá přestavba a modernizace. Síť silnic se má nyní dostat i do vzdálenějších oblastí.Diaľničiar píše:Úřad pro státní silnice
http://www.unra.go.ug/
*vznikl z původní organizace "silniční fond Ugandy"
Země má celkem asi 65.000 km, z čeho 9.500 km jsou státní hlavní silnice; o pár příspěvků před tímto je informace o tom, že země má jen kolem 29.500 km silnic, ovšem je třeba doplnit, že v zemi je kolem 30.000 km místních silnic (místné komunikace, různe vjezdy atd.), které v tom mém číslu nejsou zahrnuté.
Síť státních silnic je nyní podporována: Světová banka, Japonské banky pro rozvoj Afriky, EU, Čína, státní rozpočet, Africká rozvojová banka.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Uganda pro fiskální rok 2012/2013 vyčlení rekordní částku pro sektory: silnice, polnohospodářství a vzdělání. Díky temu bude provedena zásadní rekonstrukce na těchto silnicích (včetně jejich ukončení, jestli již práce probíhají:
Fort-Portal-Bundibugyo (104km), Busega-Masaka (116km), Nyakahita-Kazo-Kamwenge (143km), Kawempe-Kafu (166km), Malaba/Busia-Bugiri (82km), Tororo-Mbale-Soroti (152km), Mbarara-Katuna (124km), Jinja-Kamuli (60km), Mbarara-Kikagati-Murongo Bridge (75km), Hoima-Kaiso-Tonya (85km), Vurra-Arua-Koboko-Oraba (92km), Gulu-Atiak (74km), Ishaka-Kagamba (35.4km), Kabale-Kisoro-Bunagana/Kyanika (101km), Masaka-Mbarara (154km).
Celkem se opraví: 1.563,4 km.
Dále vláda rozestaví zcela nové stavby:
Kampala-Entebbe Expressway (51km), Moroto-Nakapiripirit (93km), dualing of Kampala Northern Bypass (17km), construction of Mbarara Bypass (40km), upgrading of Kamwenge-Fort Portal (66km) and upgrading of Atiak-Nimule (35km).
Celkem se rozestaví: 302 km nových silnic a dálnic.
Dále vláda bude mít dostatek peněz pro přípravní práce na zahájení stavebních na silnicích:
Olwiyo-Gulu-Kitgum (167 kms), Moroto-Nakapiripirit (92 kms), Muyembe-Nakapiripirit/Moroto-Kotido (193 kms), Soroti-Katakwi-Moroto-Lokitanyala (208 kms), Kapchorwa-Suam (77 kms), Villa Maria-Sembabule (48 kms), Mpigi-Maddu-Sembabule (135 kms), Mukono-Kyetume-Katosi-Nyenga (74 kms), Ntungamo-Kakitumba/Mirama Hills (37 kms), Rukungiri-Kihihi-Kanungu-Ishasha (74 kms), Kyenjojo-Kabwoya (102.4 km), Buwaya-Kasanje-Mpigi-Kibibi-Mityana (90 kms), Hoima-Butiaba-Wanseko (111 kms), Kayunga-Galiraya-Bbale (88.5 kms), Kabale (Ikumba)-Kanungu-Buhoma (120.0 kms), Ishasha-Katunguru (88.0 kms), Kabale-Bunyonyi (6.0 kms), Mbale-Lwakhakha (41.0 kms), Atiak-Adjumani-Moyo-Afoji (104.0 kms).
Pro střednědobý horizont se připraví: 1.855,9 km silnic pro opravy a výstavbu.
Vláda dále letos začíná s výstavbou následujících mostních staveb:
*Second Nile Bridge at Jinja
*Nalubaale-Kiira Bridge
*Bulyamusenyu and Muzizi Bridges
*3 mosty na Atiak-Moyo-Afogi Road, Kanyamateke (Kisoro), Karujumba (Kasese), Alala (Nebbi) and Kasaigi (Kibale) *Semuliki Bridges
O stávající silnice se stará dostateční technika. Uganda se snaží za každou cenu zlepšit dostupnost odlehlejších oblastí a přítáhnout investory i mimo větší centra země. Je vidět, že přebrání regionální sítě do státní správy přináší ovoce. Na silniční techniku pro 22 oblastí vláda zainvestovala 100 mil. USD, úvěrem na 40 let. Je to krok, který umožní oblastem vyvinout se a po 40 letech převzít starost o své silnice plně do svých rukou. Financne kryje Čína. Hlavním obsahem techniky je 450 těžkých strojů, které mají udržet nezpevněné silnice v celoročně sjízdném stavu. Jde o sklápače, grejdre, kolesové nakladače, dozéry, rýpadla. Technika bude určena pro 13.000 km regionálních silnic, do kterých investuje i vláda i regiony.
Fort-Portal-Bundibugyo (104km), Busega-Masaka (116km), Nyakahita-Kazo-Kamwenge (143km), Kawempe-Kafu (166km), Malaba/Busia-Bugiri (82km), Tororo-Mbale-Soroti (152km), Mbarara-Katuna (124km), Jinja-Kamuli (60km), Mbarara-Kikagati-Murongo Bridge (75km), Hoima-Kaiso-Tonya (85km), Vurra-Arua-Koboko-Oraba (92km), Gulu-Atiak (74km), Ishaka-Kagamba (35.4km), Kabale-Kisoro-Bunagana/Kyanika (101km), Masaka-Mbarara (154km).
Celkem se opraví: 1.563,4 km.
Dále vláda rozestaví zcela nové stavby:
Kampala-Entebbe Expressway (51km), Moroto-Nakapiripirit (93km), dualing of Kampala Northern Bypass (17km), construction of Mbarara Bypass (40km), upgrading of Kamwenge-Fort Portal (66km) and upgrading of Atiak-Nimule (35km).
Celkem se rozestaví: 302 km nových silnic a dálnic.
Dále vláda bude mít dostatek peněz pro přípravní práce na zahájení stavebních na silnicích:
Olwiyo-Gulu-Kitgum (167 kms), Moroto-Nakapiripirit (92 kms), Muyembe-Nakapiripirit/Moroto-Kotido (193 kms), Soroti-Katakwi-Moroto-Lokitanyala (208 kms), Kapchorwa-Suam (77 kms), Villa Maria-Sembabule (48 kms), Mpigi-Maddu-Sembabule (135 kms), Mukono-Kyetume-Katosi-Nyenga (74 kms), Ntungamo-Kakitumba/Mirama Hills (37 kms), Rukungiri-Kihihi-Kanungu-Ishasha (74 kms), Kyenjojo-Kabwoya (102.4 km), Buwaya-Kasanje-Mpigi-Kibibi-Mityana (90 kms), Hoima-Butiaba-Wanseko (111 kms), Kayunga-Galiraya-Bbale (88.5 kms), Kabale (Ikumba)-Kanungu-Buhoma (120.0 kms), Ishasha-Katunguru (88.0 kms), Kabale-Bunyonyi (6.0 kms), Mbale-Lwakhakha (41.0 kms), Atiak-Adjumani-Moyo-Afoji (104.0 kms).
Pro střednědobý horizont se připraví: 1.855,9 km silnic pro opravy a výstavbu.
Vláda dále letos začíná s výstavbou následujících mostních staveb:
*Second Nile Bridge at Jinja
*Nalubaale-Kiira Bridge
*Bulyamusenyu and Muzizi Bridges
*3 mosty na Atiak-Moyo-Afogi Road, Kanyamateke (Kisoro), Karujumba (Kasese), Alala (Nebbi) and Kasaigi (Kibale) *Semuliki Bridges
O stávající silnice se stará dostateční technika. Uganda se snaží za každou cenu zlepšit dostupnost odlehlejších oblastí a přítáhnout investory i mimo větší centra země. Je vidět, že přebrání regionální sítě do státní správy přináší ovoce. Na silniční techniku pro 22 oblastí vláda zainvestovala 100 mil. USD, úvěrem na 40 let. Je to krok, který umožní oblastem vyvinout se a po 40 letech převzít starost o své silnice plně do svých rukou. Financne kryje Čína. Hlavním obsahem techniky je 450 těžkých strojů, které mají udržet nezpevněné silnice v celoročně sjízdném stavu. Jde o sklápače, grejdre, kolesové nakladače, dozéry, rýpadla. Technika bude určena pro 13.000 km regionálních silnic, do kterých investuje i vláda i regiony.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 964#p57964 již se staví, první práce začali
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 853#p68853 - v lednu 2013 ministryně financí a plánování (na obr.) uvedla, že rozvoj silniční sítě v zemi se stal maximální prioritou pro toto období, kdy je nutno ukončit všechny započaté projekty rekonstrukce a rehabilitace silniční sítě a podívat se na silnice jako na posílení transportu surovin, rozvoje agrární oblasti a v neposlední řadě zlepšit dostupnost nových škol a nemocnic pro široké obyvatelstvo, zároveň v hlavním městě je nutno zlepšit spojení (narážela na novou rychlostní komunikaci a rozšíření některých hlavních silnic na 2+2), postavit nové mosty (mj. se postaví novy Jinja bridge za 120 mil. USD na jihu země) a vláda rovněž nalezla zdroje na 142 silničních strojů pro lokální správu a údržbu silniční sítě v zemi
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala - Entebbe Expressway zde již prezentace jak to bude celé vypadat (bez zvuku):
Celkové náklady jsou nakonec 476 mil. USD a stavební práce potrvají do roku 2016. Je to největší silniční projekt v zemi.
Celkové náklady jsou nakonec 476 mil. USD a stavební práce potrvají do roku 2016. Je to největší silniční projekt v zemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Světová banka informovala, že Uganda za posledních 10 let postavila 893 km zcela nových silnic po celé zemi, v celkových nákladech 2,28 mld. USD. Již se neuvádí, kolik peněz poskytla SB. Dokonce, kdybychom to sebrali již od roku 1996/97 tak je nutno přičíst další investice v hodnotě 1,57 mld. USD, ovšem v tomto prvním období se nové silnice nestavěli. Komplexní rozvoj silnic a údržby je podrobně popsán v tématu. Přitom masivní výstavba a opravy (zesílení povrchů) probíhá neustále i nyní, dokonce ještě tempo akceleruje a přidává se i rychlostní silnice (vyšší příspěvky).
Přednedávnem byla informace ze země, že členové silničních fondů peníze tunelovali, dle informací dostali vysoké tresty. Na mnoho pozic se dostali noví, především mladší čerstvě vystudovaní občané, často vystudovaní za offsetové programy hlavně čínských společností. Byly tak protrženy korupční linky. Řádné vyšetření tunelování peněz proběhlo rychle, protože silniční infrastruktura se vylepšuje především díky peněz z rozvojové pomoci a rozvojových úvěrů. I když i státní rozpočet sem směruje výdaje, zdaleka by to nestačilo na takový rozvoj jaký tady poslední roky je.
Přednedávnem byla informace ze země, že členové silničních fondů peníze tunelovali, dle informací dostali vysoké tresty. Na mnoho pozic se dostali noví, především mladší čerstvě vystudovaní občané, často vystudovaní za offsetové programy hlavně čínských společností. Byly tak protrženy korupční linky. Řádné vyšetření tunelování peněz proběhlo rychle, protože silniční infrastruktura se vylepšuje především díky peněz z rozvojové pomoci a rozvojových úvěrů. I když i státní rozpočet sem směruje výdaje, zdaleka by to nestačilo na takový rozvoj jaký tady poslední roky je.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Vláda společně se Světovou bankou informovali o dalších projektech v hodnotě 1,5 mld. USD
*The Kampala - Jinja expressway project, 600-800 mil. USD, součást Trans-African highway, projektová dokumentace bude dokončena letos, výstavba by se měla započít v roce 2015 a trvat má 3-4 roky, bude to 2. rychlostní silnice v zemi s délkou 80 km
*The Kampala Southern bypass, dokončení obchvatu hl. města a zároveň propojení rychlostních silnic Kampala - Entebbe a Kampala - Jinja, 250 mil. USD, délka 18 km, do roku 2014 se má ukončit přípravní proces a následně v dalších letech zahájit výstavbu
*The Kampala - Mpigi expressway, 300-350 mil. USD, tato RC se napojí na Kampala - Entebbe, délka 40 km, začátek výstavby bude znám při tvořbě rozpočtu na další období
*The Kampala - Bombo expressway, prozatím nejsou známé další informace, vláda je zde ve fázi přípravy
Já jen doplním, že se již se staví 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, formou PPP s pomocí Číny, v délce 51,4 km.
Tak se zdá, že Uganda by mohla mít v roce 2030 přes 200 km silnic dálničního typu.
*The Kampala - Jinja expressway project, 600-800 mil. USD, součást Trans-African highway, projektová dokumentace bude dokončena letos, výstavba by se měla započít v roce 2015 a trvat má 3-4 roky, bude to 2. rychlostní silnice v zemi s délkou 80 km
*The Kampala Southern bypass, dokončení obchvatu hl. města a zároveň propojení rychlostních silnic Kampala - Entebbe a Kampala - Jinja, 250 mil. USD, délka 18 km, do roku 2014 se má ukončit přípravní proces a následně v dalších letech zahájit výstavbu
*The Kampala - Mpigi expressway, 300-350 mil. USD, tato RC se napojí na Kampala - Entebbe, délka 40 km, začátek výstavby bude znám při tvořbě rozpočtu na další období
*The Kampala - Bombo expressway, prozatím nejsou známé další informace, vláda je zde ve fázi přípravy
Já jen doplním, že se již se staví 1. rychlostní silnice Kampala - Entebbe, formou PPP s pomocí Číny, v délce 51,4 km.
Tak se zdá, že Uganda by mohla mít v roce 2030 přes 200 km silnic dálničního typu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala Capital City Authority
http://www.kcca.go.ug/
*kromě jiného spravuje 4.500 km silnic v hl. městě
*v hlavním městě probíhají tyto práce:
- realizace nových asfaltových silnic
- realizace zpevňování silnic
- rozšiřování hlavních silničních tahů
- kompletní nová údržba silnic
Organizace dostala na silnice přidáno rekordní částku, se kterou zajistila novou techniku pro opravy i údržbu a rozběhla masivní stavební práce. Peníze pro rozvoj silnic v hlavním městě potečou i další léta. Je to maximální priorita ministryně financií, která nalezla zdroje na všechny silnice v zemi.
http://www.kcca.go.ug/
*kromě jiného spravuje 4.500 km silnic v hl. městě
*v hlavním městě probíhají tyto práce:
- realizace nových asfaltových silnic
- realizace zpevňování silnic
- rozšiřování hlavních silničních tahů
- kompletní nová údržba silnic
Organizace dostala na silnice přidáno rekordní částku, se kterou zajistila novou techniku pro opravy i údržbu a rozběhla masivní stavební práce. Peníze pro rozvoj silnic v hlavním městě potečou i další léta. Je to maximální priorita ministryně financií, která nalezla zdroje na všechny silnice v zemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Ugandě zmrazují a pozastavují peníze do mezinárodní rozvojové pomoci USA, Světová banka, Norsko, Dánsko a Nizozemsko za kontroverzní homosexuální zákon, který trestá členy této menšiny až na doživotí. Pozastavení pomoci se nyní týká již několik set mil. USD, respektivě téměř 2 mld. USD na veškeré projekty od zdravotnictví přeš školství a infrastrukturu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Ačkoliv je Uganda silně anti-homosexuální, čož již má dopady na financování země ze zahraničí (EU, USA, MMF pozastavují půjčky a dary za stovky mil. USD), zde je výsledek modernizačního programu státních silnic:
Kabale-Kisoro Busega-Mityana Soroti-Dokolo-Lira Matugga-Semuto-Kapeeka road Aswa Bridge New Nile Bridge (výstavba zahájená 01/2014 - stavět se má 4 roky, partnerství s Japonskem) Kawempe-Kafu road Bugiri-Malaba-Busia Kampala Northern Bypass v noci
Kabale-Kisoro Busega-Mityana Soroti-Dokolo-Lira Matugga-Semuto-Kapeeka road Aswa Bridge New Nile Bridge (výstavba zahájená 01/2014 - stavět se má 4 roky, partnerství s Japonskem) Kawempe-Kafu road Bugiri-Malaba-Busia Kampala Northern Bypass v noci
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Uganda
Kampala flyover Projects
Druhá rychlostní silnice bude mezi Kampala a Jinja