I/44 tunel Červenohorské sedlo

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od FlakY` »

Jenomže Blanka bude mít spousty MÚK, kdežto tento tunel bude mít snad jen vstup a výstup? Spíše tam může být složitější technologie při takovém dlouhém tunelu. Ale i tak je cena dosti nadsazená. By mě taky zajímalo, proč byla stanovena taková výše... já bych se přikláněl k ceně okolo 8 mld. Kč. Aby pak z toho opravdu nebyl největší tunel v Česku 'myšleno ironicky'.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Lenny »

Např. 0807/IIG Tunel Panenská stal 5,6 mld Kč (včetně DPH, přípravy atd). V té ceně je 2x 2100 m dlouhý tunel, 964 m dlouhý úsek dálnice mimo tunel, most (264 m) a MÚK Petrovice.

Pokud bych použil analogii bez znalosti místních poměrů a specifik, tak cenu tunelu pod Červenohorským sedlem (6150 m) bych tipoval na 6-10 mld. Kč.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od GiuseppeS »

Metrostav udělal na Islandu dvě díry (částečně hloubené) v celkové délce 10 km za 2 miliardy našich (5,5 miliard jejich) korun ... Byl to nejhorší kšeft v historii Metrostavu (že přijde krize se projevolalo různě: někdo měl roupy a nakupoval všelijaké sračkoidní cenné papíry, Metrostav dal dumpingovou nabídku na dalekém severu 8-) ), ale je na tom vidět, že když se chce, jde holt ledacos..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Lenny »

Srovnávat tunely na Islandu s těmi našimi jednoduše nejde, jiná geologie a z toho odvíjející se technologie ražby, realizuje se jen primární ostění. Zase tamní prostředí je náročné na přítoky tlakové vody.

BTW. Metrostav se nezahedgeval kurz, přišla krize, na Islandu padla banka, islanská měna rapidně oslabila, celé to má za následek, méně peněz v korunách. Co vím, tak jednali o nějakých kompenzacích, ale nevím, jak dopadli
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od GiuseppeS »

Lenny píše:Srovnávat tunely na Islandu s těmi našimi jednoduše nejde
Proto jsem napsal "díry" a příspěvek byl vlastně jen nepřímou kritikou našich norem ...

ad Metrostav si nestatečně zajistil kurs

To vím, proto jsem uváděl cenu v isl. korunách a původní přepočet ...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: I/44 - tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Jarda Š. »

Ty tunely na Islandu jsou v uspořádání jeden jízdní pruh s výhybnami, tedy je to blíže průzkumné štole, než silničnímu tunelu, jak je známe z kontinentu.
eccevita
Příspěvky: 41
Registrován: 15.11.2010 15:21:59

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od eccevita »

Geologický průzkum prkazuje,že naše geosituace je jiná,jako třeba v Itálii, kde řada tunelů propouštějící po E 80 z Francie do Janova(Genovy) byla vybudována a slouží.Ve skále jde o něco jiného.Ve Španělsku si pomáhají nižší nivelací terénu před nájezdem do tunelu- pokud se ukáže jako jediné řešení-(A2) pomocí i velmi hlubokých a širokých zářezů do krajiny(A7).
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od obr »

jo, postavit tunel by bylo dobré leckde, ale kolik by tady jezdilo aut ? kolik jezdí jinde, kde tunelu třeba, kde je tento v pořadí preferencí ?
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Pavel Q »

Vlastně nechápu, proč I/44 nevede přes Ramzovské sedlo (po II/369), které je o 250 m nižší než Červenohorské. Pro spojení z Čech by bylo levnější domluvit se s Poláky a upravit trasu přes Náchod (tam obchvat) Kladsko (SV čtvrtinu obchvatu) a Javorník (novostavba nebo reko stávajících silniček Zloty Stok-Javorník). To by snáze získalo dotace EU.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od siesa »

eccevita píše:Geologický průzkum prkazuje,že naše geosituace je jiná,jako třeba v Itálii, kde řada tunelů propouštějící po E 80 z Francie do Janova(Genovy) byla vybudována a slouží.Ve skále jde o něco jiného.Ve Španělsku si pomáhají nižší nivelací terénu před nájezdem do tunelu- pokud se ukáže jako jediné řešení-(A2) pomocí i velmi hlubokých a širokých zářezů do krajiny(A7).
Nechcete to trochu rozvest?? V cem je podle Vas nase geologie zasadne odlisna od j. Francie, resp. sev. Italie? Co to ma spolecneho s vybudovanim tunelu??
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Likas »

Geologie má význam zásadní. Pokud jsem v něčem pevném a poměrně dobře rozpojitelném a bez spodní vody, tak prostě vyrazím díru a ani ji nemusím nijak zvlášť vyztužovat - např. Itálie, Chorvatsko. Pokud razím v žule, tak rostou náklady na rozpojovaní, ale ještě dobrý. Pokud tam mám nestabilní břidlice a se spodní vodou, tak už musí dělat pořádné primární a sekundární ostění - v ČR často. A pokud razím v jílu tak je to peklo - třeba tunel v Brně.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Warcz »

Což teprve až se bude jednou dělat krtek pro auta v Ostravě :-)))
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od siesa »

Likasi, v podstate mate pravdu, nicmene nezjednodusujte to az prilis...Geologie zadneho uzemi neni tak jednoducha, aby se dalo generalizovat ve stylu "Italie je v pohode, Spanelsko je na tom trochu hur"... To proste nejde. Ano mate pravdu, ze nektere useky silnic jsou napr. na pobrezi Lviho zalivu nebo v Chorvatsku razeny ve vapencich, ktere jsou idealnejsi nez fylity a bridlice Cervenohorskeho sedla (kdyz je ovsem rozsekam zlomy a inou tektonikou, tak jsem v haji i v na prvni pohled pohodovych vapencich). Nicmene si dokazu predstavit, ze i v techto zemich jsou na jinych mistech obdobne geologicke pomery jako v CR nebo i horsi...A to nemluvim o variabilite zvodni...
Jedna vec je nicmene jista. Zmahani CH tunelu nebude jednoduche. Mistni geologie je opravdu jedna z nejslozitejsich v sirokem okoli a ani morfologie nebude nahravat nejakemu klidu ohledne podzemni vody.. No ale kdyby se razilo stitem, tak myslim, ze by se to obeslo bez nejakych zavaznejsich komplikaci (pri zamyslene delce CH tunelu by se stit snad i uzivil--coz si o celem projektu nemyslim...).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od jonáš »

Ramzovský sedlo je každopádně na Prahu pohodlnější a výhodnější, aspoň kdykoli jsem jel do Jeseníku či zpět busem, jela linka na trase Ramzová-Pastviny. V současný finanční situaci jsou jakýkoli spekulace o Červenohorsky tunelu opravdu předčasný ;-)
Naposledy upravil(a) jonáš dne 28.11.2011 12:31:56, celkem upraveno 1 x.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Pime »

"Nebylo by lepsi a levnejsi prodat Jesenicko Polakum?"
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od jonáš »

Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety ;-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety ;-)
Nemohli, tehdy Jeseníky hraničily s Německem, ne Polskem :-)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od siesa »

Tak ono kdyby se tehda neprislo o Slezsko, tak se do Jeseniku dalo jezdit luxusne pres Nachod a Kladsko ;)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od jonáš »

Nojo, ale to musíme zpátky k Marii Terezii .. ;-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Standa »

A kdybychom vyhráli na Bílé Hoře, tak bychom třeba byli s Pruskem součástí nějaké protestantské unie a zase by se dalo krásně jezdit přes Kladsko ;) ! Miluju alternativní historii :) !
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od jonáš »

No já furt nevim, co komu brání jezdit přes Kladsko i teď? ;-)
Solo
Příspěvky: 12
Registrován: 29.11.2011 19:39:51

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Solo »

jonáš píše:Myslíte že by dali dobrou cenu? Však kdyby ho opravdu chtěli, mohli ho zabrat spolu s východnim těšínskem už před devadesáti lety ;-)
Tak kvůli tomuhle jsem se musel po roce pasivity zaregistrovat. Poláci měli po první světové válce co dělat, aby vůbec ubránili svoji část Slezska. Československá armáda postoupila během pár dní přes Těšínsko na Polské území a celkem lehce postupovala více do vnitrozemí se značnou převahou a stáhla se až když se to provalilo v zahraničí a Dohoda tomu udělala přítrž. Nechápu proč se o tom moc nemluví a hlavně neučí, protože to byla naše nejúspěšnější "válka" od dob před Bílou horou. http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedmidenn%C3%AD_v%C3%A1lka
Sorry za OT
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od siesa »

jonáš píše:No já furt nevim, co komu brání jezdit přes Kladsko i teď? ;-)
A prave proto si myslim, ze D11 mela prekrocit hranici v Nachode a ne za Trutnovem...
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Houdini »

Jen tak informativně dle mapy.cz : Javorník - Hradec Králové = 121 km za 1:39 a Javorník - Olomouc = 124 km za 1:48.
Ale zdá se, že obchvat Kladska s naší peáží nepočítá. http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... zebieg.jpg
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od multi »

Možná je nejvyšší čas na naší exteritoriální dálnici od Náchoda kolem Klodska směr Javorník. :lol:
Odpovědět

Zpět na „I/44“