Celkově (tam a zpátky):
- Prakticky celou dobu mlha. Vyjímka v úsecích čára-Halle a kolem Bad Hersfeldu; Kasselský provoz je s mlhou pěkně vražedný.
- Noční mlžná jízda se nedoporučuje. Je fakt o hubu - chybí třeba odrazky v ose pruhu.
- Prakticky na každé dálnici se něco dělo - často výměny povrchu nebo rozšíření.
- České tunely jsou proti německým jak vánoční stromeček; ale vypadají bezpečněji. Mlha i v tunelu pak tolik nevadí.
- Jezdit (nejen) Německo bez mapy je fakt špatný. Značení je v některých ohledech prachbídné (U Lipsak není pořádně vyznačené směrování na Kassel) a tak 10E za atlas Adacu je vhodné utratit.
- Po trase minimum pump i mimo D.
- D8
- D8 byla pro osobáka snazší projet z Úžic až do Doksan po staré; Nová Ves byla zavřená
- Přes středohoří stále totéž, já protahoval skrz
- Trefování se na severním konci Ústí je loterie - do kterého nájezu to vyjde
- A17
- u čáry se opravuje - ujíždí jim svahy
- A14
- Kolem Grimmy se opravoval asfaltový povrch, kamioňáci se to nebáli vzít i pruhem u svodidel (užším)
- U Lipska naprosto chybí navedení na Kassel (kdo má hádat, že ta na Bad Lauchstadt či kam je tou správnou).
- Podjezd pod letištěm Lipsko je během rolování letadla nad hlavou opravdu zážitek
- Náhradní obchvat (spojka když se mine požadovaný sjezd) za Halle se teprve bude dodělávat (!!!).
- Místzní spojka není zápisuhodná, tedy až na ten detail, že v druhé půli snese i 130
- A38
- Na ní se nehrabalo (kupodivu)
- Bez mlhy by to byl větší zážitek -> zářez - most - zážez - těžní věž - zářez - násep... (Sollstedt)
- Tunel blíže Kasselu byl i na německé poměry vybavený (osvětlení, bezpečnostní prvky)
- A7
- nacpaná jedoucí dálnice 3+3 s asfaltem v cca půlce životnosti
- díky tomu předjíždění kamionů v kopci velkým zážitkem (nezapomínali se předhánět sami), naštěstí je značky často omezovaly
- A44
- U Kasselu naprosto nechutně napasovaná dvojitá MÚK s benzinkou
- Na jihu Kasselu evidentně přestavba na 3+3 asfalt
- A7
- Kassel stále za prd, ten jih je ještě o dirku horší.
- Navíc pravděpodobně probíhá rozšiřování na 4+4 asfaltu; omezení, 100-60, kamiony reálně i 30
- Někde je omezení i kvůli neřešitelným zatáčkám
- A4
- Za křižovatku Kirchheim by někdo pro použitý směr potřeboval proplesknout (40 a vyhazuje)
- Prakticky za nedlouho taky omezení, oprava povrchu
- Pak až za Jenu nic
- Provoz menší, hlavně asfalt
- A9
- Také slušně nacpaná 3+3 na betonu
- navádění do ČR je až na Rozvadov, Cheb se loví (!!!)
- A72 nezápisuhodná
- A93 mi spíše připomínala česká R
- R6 všichni známe, do KV je to z čáry dneska pohodička, přes most po půlce, zdrbu akorát kvalitu značení na mostě přes Ohři a pak KV-PHA (oba odrazky, barva)