Tranzitní doprava přes ČR
Tranzitní doprava přes ČR
Kromě výsledků celostátního sčítání probíhá také pravidelné sčítání tranzitní dopravy v rámci ČR... Ukázka výsledků:
Všechna vozidla za 24 hodin
Nákladní doprava za 24 hodin
Všechna vozidla za 24 hodin
Nákladní doprava za 24 hodin
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Tranzitní doprava přes ČR
...A je neuvěřitelné a do nebe volající,že se toto děje na normálním průtahu 2 vesnicemi + předměstím Třince!!!Martin z Ostravy píše:Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Celkově je tam růst, jenom se mění směry a trochu se to rozkládá. Pokles Břeclav - Rozvadov a nárůst Břeclav - D8 Krásný Les. Pro Poláky (Náchod - Rozvadov) také nejsme tak zajímaví, když zprovozňují dálnice na západ.Martin z Ostravy píše:...jinak spíše tendence klesající
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Souhlasím, ale ani ten zbytek není žádná sláva. Podle té grafiky se to nezdá, ale přes uzel D1xD2xR52 u Brna jde témeř všechen republikový tranzit (kromě Mosty - Těšín, Rozvadov - Náchod a Krásný Les - Hatě).viky píše:...A je neuvěřitelné a do nebe volající,že se toto děje na normálním průtahu 2 vesnicemi + předměstím Třince!!!Martin z Ostravy píše:Tak ty Mosty mají slušný nárůst, to je tou absencí D3 na Slovensku, jinak spíše tendence klesající.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Zcela jednoznačně tam chybí vztah Krásný Les - Dolní Dvořiště. Zejména auta z Drážďan, Berlína, Dánska a Švédska tam figurují - hlavně v létě, ale nejen.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Já tedy nevím, ale moc se mi ta studie věrohodná nezdá... Možná jen někdo počítal auta "nahrubo". Zajímalo by mne jak. Není jasné co to bylo za den, nebo za průměrný den a z kolika dnů a jakých to je průměr. Já bych se osobně zamyslel u takového výzkumu nad použitím dat z mýtnic.
Rozhodně mi tam chybí data z dalších hraničních přechodů - důvod proč budovat D3, R6 či R49...
Jinak souhlas s DD - mapka by značila že na D1 mezi MÚK Brno-jih a MÚK Brno-centrum je celorepublikový bottleneck problém. Ale to všichni z Brna a okolí víme.
Rozhodně mi tam chybí data z dalších hraničních přechodů - důvod proč budovat D3, R6 či R49...
Jinak souhlas s DD - mapka by značila že na D1 mezi MÚK Brno-jih a MÚK Brno-centrum je celorepublikový bottleneck problém. Ale to všichni z Brna a okolí víme.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Zcela jednoznačně je v legendě napsáno, že tam jsou pouze vztahy větší než 100 resp. 150 vozidel/24 hod., Takže se z toho dá odvodit, že jich je méně než toto číslo.Kuba píše:Zcela jednoznačně tam chybí vztah Krásný Les - Dolní Dvořiště. Zejména auta z Drážďan, Berlína, Dánska a Švédska tam figurují - hlavně v létě, ale nejen.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Je vidět že by se nějaká spojnice Plzeň-Příbram-Tábor-Humpolec hezky uživila
Re: Tranzitní doprava přes ČR
neboli existence D19 by vyřešila problematiku R1 a rozšíření D1
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Ale D19 je jen nápad, jehož realizace už je dnes nemožná, stačí se podívat jak to vypadá s tím, co už se připravuje.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Hlavně největší problém na tom všem je neexistence 511. Již dnes pozoruji na Průmyslové, že skoro každý 4. kamion má zahraniční SPZ.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
... ne, největší problém je ta nejtlustší čára, nebo jsi slepý ? Pokud je nevidíš, tak nejtlustší čára je mezi Chotěbuzí a Mosty u Jablunkova.Drak píše:Hlavně největší problém na tom všem je neexistence 511. Již dnes pozoruji na Průmyslové, že skoro každý 4. kamion má zahraniční SPZ.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Problém je D1. Tam je třeba sečíst 5 čar
Re: Tranzitní doprava přes ČR
No já nevím, mně ten "problém" na D1 dává tak 10% provozu.
Království a půl princezny za 511.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
[OT flame]Tak už Baťa za první republiky věděl, že když místo dálnic až ku Praze a Pražského okruhu postavíme D19, tak žádných pět čar sčítat nebudeme muset
[OT flame]
A teď vážně. Je mi jasné, že prvorepublikové požadavky na dálniční a silniční síť byly trochu jiné než dnes a když už se pak v 70. letech začalo s budováním "pavoukovité" sítě s hlavním uzlem v Praze, tak s tím na začátku 90. let nešlo nic moc dělat, ale je vtipné, že už Baťa věděl, že vést tranzitní dopravu Plzeň - Brno přes Prahu není zrovna šťastné.
EDIT: >Bobek: Tak to potom znamená, že zbylých 90% je tuzemská doprava
[OT flame]
A teď vážně. Je mi jasné, že prvorepublikové požadavky na dálniční a silniční síť byly trochu jiné než dnes a když už se pak v 70. letech začalo s budováním "pavoukovité" sítě s hlavním uzlem v Praze, tak s tím na začátku 90. let nešlo nic moc dělat, ale je vtipné, že už Baťa věděl, že vést tranzitní dopravu Plzeň - Brno přes Prahu není zrovna šťastné.
EDIT: >Bobek: Tak to potom znamená, že zbylých 90% je tuzemská doprava
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Až na to, že většina tranzitu by se u Brna odpojila směrem na Bratislavu a Praha tam má okruh v kategorii "Hlavní mezinárodní silnice" byť v té době byl asi na úrovni dnešní Jižní spojky atd. To byl plán poplatný té době (a ani tehdy se neshodli, jestli ten nejlepší) a že by se dnes některé části z něj hodily, to je spíš náhoda.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Je neskutečné,kudy vás pošle vyhledávač trasy nejrychlejší trasou z nejzápadnějšího do nejvýchodnějšího bodu bývalé ČSR
http://www.mapy.cz/s/2HsP
To se Baťa musí v hrobě obracet!
http://www.mapy.cz/s/2HsP
To se Baťa musí v hrobě obracet!
Re: Tranzitní doprava přes ČR
OT: A to skončil za řekou a do Ukrajiny se nedostal. Google to našel trochu líp, i když východniárům se taky radši vyhnul
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Ale dostal.V Tjačevu je most přes Tisu z Rumunska na UA.Jel jsem tudy.dd píše:OT: A to skončil za řekou a do Ukrajiny se nedostal. Google to našel trochu líp, i když východniárům se taky radši vyhnul
Vůbec jsem si nevšiml,že to trasu nedokreslilo.
Re: Tranzitní doprava přes ČR
No jo, ale pšššt, to je tajný. To nikdo nevidí a nehodí se to do krámu ... informace že ČR není tranzitní zemí, nebo-li srdcem Evropy není in. Prostě ty kamióny s mandarinkama co jedou s Istanbulu do Helsinek pojedou přes Suchdol ... co naplatBobek píše:No já nevím, mně ten "problém" na D1 dává tak 10% provozu.
A už vůbec se nehodí do krámu k "D19". Když jsem si vzal kolik po virtuální D19 jezdí aut dneska, přičetl si k tomu ten tranzit, tak nějak asi odhadnul nové auta na této trase (vaření z vody ... dopravní indukce )
Moc rád bych viděl čísla i z jiných zemí, taková informace k Brennerské dálnici, kolik asi tam děla tranzit Itálie <-> Německo by mohla být zajímavá. Nedokážete to někdo dohledat?
Re: Tranzitní doprava přes ČR
Mezi lety 2000-2003 měli přes Rakousko celkem 1,6 miliónu tranzitních jízd náklaďáků za rok, to je asi 6500 na pracovní den za celé Rakousko. A nedávno evropský soud rozhodl, že Rakousko upravovalo čísla o transitu, proto asi i novější statistiky budou irelevantní. Pak jsem našel údaje pro Brenner, kde v roce 2000 projelo 5300 kamionů, z toho cca 50% Rakouskem jen projíždělo.
Jsou to čísla dost zastaralá, ale na internetu jsem žádná novější nenašel.
Pro Švýcarsko jsem našel číslo z těchto let kolem 600 000 transitních jízd kamionů za rok.
Jsou to čísla dost zastaralá, ale na internetu jsem žádná novější nenašel.
Pro Švýcarsko jsem našel číslo z těchto let kolem 600 000 transitních jízd kamionů za rok.
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Proč tolik kamionů v ČR?
Je to spíše tím, že jsme dnes jedním velký překladištěm a skladištěm, tranzitní zemi (až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží) a pak špatná politika státu - spousta věcí, které se daly vyrobit nebo vypěstovat tady se dovážejí z jiných zemí.
Příště nejdříve hledej, než založíš nové téma - porušuješ pravidla! - Martin z Ostravy
Příště nejdříve hledej, než založíš nové téma - porušuješ pravidla! - Martin z Ostravy
Re: Proč tolik kamionů v ČR?
Mohu se zeptat na zdroj této informace?Sporilovak píše:...až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží...
Re: Proč tolik kamionů v ČR?
No, já bych úplně neřekl, že to je špatná politika strany a vlády. Je to spíš vše jen a jen v nás. Jakkoliv už dochází k totální globalizaci, tak i dnes v roce 2013 si nedovedu představit, že by v Bille v Innsbrucku měli české sýry, salámy, jogurty, nebo, že by v Bille v Miláně měli moravská vína (i když výborná). Všude tam bude max. české pivo a někde možná Becherovka. A i kdyby tam něco českého měli, místní si to tam prostě nekoupí. To jen u nás hážeme v těch chrámech konzumu bezmyšlenkovitě vše do vozejku, aniž by se někdo podíval odkud to vlastně je - hlavně, že to je v akci. A o tom je. O stylu uvažovaní a taky o nějaké národní hrdosti. Kdyby jsme ji měli, pak by ten počet kamionů narvaných tím nejlevnější šuntem směrem od rakouské A5, A7 nebo německé A6, A17 nebyl až tak velký. O těch ostatních dálnicích ani nemluvě.Sporilovak píše:Je to spíše tím, že jsme dnes jedním velký překladištěm a skladištěm, tranzitní zemi (až 60% kamionů jen projíždí jinam a nic nedováží) a pak špatná politika státu - spousta věcí, které se daly vyrobit nebo vypěstovat tady se dovážejí z jiných zemí.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)