[D56] Obecně
Re: R56 obecně
Přibližně před 10-ti nebo 12-ti roky (cca +/-) byla prováděna totální GO silnice I/56 v úseku FM - Ostrava z důvodu velmi silného zvlnění povrchu vozovky.
Ví někdo co bylo skutečnou příčinou tehdejšího hrbolatého povrchu. Místní si to budou jistě dobře pamatovat, neboť jízda po I/56 věrně simulovala "pravou pouštní pistu" a dokázala prověřit podvozek vozidla lépe než nejpřísnější kontrola v STK.
Pokud se nemýlím, tak to bylo jediné období, kdy zde všechna vozidla bez rozdílu výkonu a pořizovací ceny zcela dobrovolně dodržovala rychlostní limit. Díky za Vaše ohlasy.
Ví někdo co bylo skutečnou příčinou tehdejšího hrbolatého povrchu. Místní si to budou jistě dobře pamatovat, neboť jízda po I/56 věrně simulovala "pravou pouštní pistu" a dokázala prověřit podvozek vozidla lépe než nejpřísnější kontrola v STK.
Pokud se nemýlím, tak to bylo jediné období, kdy zde všechna vozidla bez rozdílu výkonu a pořizovací ceny zcela dobrovolně dodržovala rychlostní limit. Díky za Vaše ohlasy.
Re: R56 obecně
Rekonstrukce byla 2000-1, provedly ji ODS-DSO. Možná to bylo způsobeno konstrukcí vozovky, ale to jen hádám.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
Tak nevím jestli to bylo vysloveně kvůli zvlnění, ale co si pamatuji tak ta cesta byl neskutečný tankodrom, takže bych to viděl spíše na celkovou poruchu všech vrstev AB krytu za velkého příspění důlních vlivů, které se na R56 podepisují ve velké míře i dnes hlavně mezi km 37 a 43.
Jak píše Lenny stavbu provedly v roce 1999-2001 ODS-DSO, nejdříve se budoval směr na F-M a posléze směr Ostrava, jezdilo se v uspořádání 1+1, pokud se nepletu, byl jsem tehdá ještě malý pacholek
Po GO Směr Ova byl kvalitní, směr F-M byl od novoty mírně zvlněný.
Jak píše Lenny stavbu provedly v roce 1999-2001 ODS-DSO, nejdříve se budoval směr na F-M a posléze směr Ostrava, jezdilo se v uspořádání 1+1, pokud se nepletu, byl jsem tehdá ještě malý pacholek
Po GO Směr Ova byl kvalitní, směr F-M byl od novoty mírně zvlněný.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
Kolegové díky za postřehy, dle rychlosti Vaší reakce hádám, že jízda po tomto tankodromu ve Vás taky zanechala nesmazatelné zážitky.
Pravda je, že ta oprava byla opravdu gruntovní. Sám jsem tam často jezdil a byl jsem udiven tou škálou technologií, které se při té opravě používaly.
Pravda je, že ta oprava byla opravdu gruntovní. Sám jsem tam často jezdil a byl jsem udiven tou škálou technologií, které se při té opravě používaly.
Re: R56 obecně
Smer FM je za Makrem zvlneny i ted. Jinak co si pamatuju, byl pred GO hlavne smer FM spise v kvalite "polni cesta".
Re: R56 obecně
Tak jsem našel i konstrukci vozovky v úseku mezi MÚK Hrabová a MÚK Nová Ves
Asfaltový beton..........................8 cm
obalovaná štěrkodřť...................10 cm
dulní hlušina stabil. cementem .....12 cm
dulní hlušina stabil. cementem .....20 cm
štěrk struskový.........................25 cm
celkem ...................................75 cm
Asfaltový beton..........................8 cm
obalovaná štěrkodřť...................10 cm
dulní hlušina stabil. cementem .....12 cm
dulní hlušina stabil. cementem .....20 cm
štěrk struskový.........................25 cm
celkem ...................................75 cm
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R56 obecně
Tak ona to bude s "kauzou D47" novinka vlastně ještě starší než ty 2 roky, co se o posudku poukazujícím na nevhodnost strusky ví... Že se těmi příčinami nikdo nezabýval dříve. Ta ocelárenská struska, svině bobtnavá
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R56 obecně
Struska se pekne podepsala i v prum. zone Hrabova vedle R56 ... takova ulice na Na Rovince mezi Tescem a Makrem je na nekolika mistech pekne nabobtnana ...
http://mapy.cz/s/2IVx
http://mapy.cz/s/2IVx
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
Až mám pocit, že jen udělali skrývku a na holou zem natáhli asfalt.
Obecně je to tam pěkně odbyté.
Obecně je to tam pěkně odbyté.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
Uloce Na Rovince byla a je zvlnena na dvou mistech: vzdy tesne pred kruhovym objezdem smerem od Tesca dozadu do prumyslove zony; poprve u vjezdu do Pegatronu, podruhe u GE Money. Obe mista byla loni (?) opravena a zvlneni se objevilo znovu. Krome zvlneni me fascinuje, jak jsou kazdy druhy rok opravovany spatne navrzene kruhove objezdy znicene projizdejicimi kamoiny a autobusy. Chytraky jeste nenapadlo, ze tu objezdy jsou male, a ze zulove obrubniky na vnitrni strane proste nevydrzi tu zatez.. ale stejne je opravi, aby se za par mesicu problem objevil znovu. Az mi pripada, ze si na tom nejaka firma posila "male domu", protoze jinak takove diletantstvi nedokazu pochopit.balance píše:Struska se pekne podepsala i v prum. zone Hrabova vedle R56 ... takova ulice na Na Rovince mezi Tescem a Makrem je na nekolika mistech pekne nabobtnana ...
http://mapy.cz/s/2IVx
Re: R56 obecně
U těch kruháču není problém náhodou v tom, že se počítalo s výstavbou nějaké komunikace, která dosud nebyla postavena? Tento měsíc o tom byla zpráva v novinách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
Má se stavět něco v tomto smyslu http://www.mapy.cz/#x=18.266062&y=49.771616&z=15&t=r&r
Ale poddimenzovanost kruháču to neomlouvá, neboť jsou poddimenzované všechny a špatně postavené všechny.
Ale poddimenzovanost kruháču to neomlouvá, neboť jsou poddimenzované všechny a špatně postavené všechny.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
Ano, ma se stavet cesta na Vratimov a smerem k Dubine, ale kamiony a autobusy budou dal jezdit po vsech zminenych objezdech..Lenny píše:U těch kruháču není problém náhodou v tom, že se počítalo s výstavbou nějaké komunikace, která dosud nebyla postavena? Tento měsíc o tom byla zpráva v novinách.
Re: R56 obecně
Všimli jste si na MÚK Místecká těch čtyřech nižších lamp v místě budoucího křížení D1 s R56?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
Nevím od kdy, ale dnes jsem zjistil, že nám zkrátili R56
Nyní R56 končí ve směru od F-M před sjezdem do prům. zóny Hrabová a ve stejném místě i začíná v opačném směru, respektive bude, protože nevím proč, k dnešnímu dny má dva začátky, ten původní a ten nový.
Viz fotogalerie
http://gallery.ceskedalnice.cz/index.ph ... -nova-bela
Nyní R56 končí ve směru od F-M před sjezdem do prům. zóny Hrabová a ve stejném místě i začíná v opačném směru, respektive bude, protože nevím proč, k dnešnímu dny má dva začátky, ten původní a ten nový.
Viz fotogalerie
http://gallery.ceskedalnice.cz/index.ph ... -nova-bela
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
je to tam od 1.1., tímto způsobem "vyřešili" nezpoplatnění tohoto úseku
Re: R56 obecně
Je to kvůli tomu, aby lidi pracující v Hrabovské průmyslové zóně nemuseli kupovat dálniční známku kvůli těm pár metrům. Takže teď můžou až ke sjezdu do prům. zóny a nemusí odbočovat už u Makra... snad už tam nebudou ty kolony a posunou se dál
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
To je teda řešení jak noha
A který diletant to dělal? Když od 1.1. nebyli schopni dát správně cedule?
A který diletant to dělal? Když od 1.1. nebyli schopni dát správně cedule?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
Správně!!! ...a tohle je přesně ten způsob, jak se vyhnout nezpoplatněným úsekům. Zrušíme D a R a je to, 90 po celé republice a sláva ucpaným silnicím. Při vší úctě, R komunikace by neměla sloužit v první řadě potřebám intravilánu. Přesně to je problém proč R56 ještě dlouho nespojí s D1. O to víc nedává smysl prodlužování takového úseku dále od intraviánu. rozumím potřebě pracujících dostat se do práce, ale Ostrava má jeden s nejrozvitějších dopravních systémů integrované dopravy, takže: Pokuď nemáš na známku, jezdi do roboty jinudy nebo busem!
EDIT: Dle mého by R56 i dnes mohla začínat na křížení s ul. Dr. Martínka
EDIT: Dle mého by R56 i dnes mohla začínat na křížení s ul. Dr. Martínka
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R56 obecně
Po křížení s ul.Dr.Martínka to dle mého být nemůže, vzhledem k existenci autobusových zastávek, které nejsou na MR připojeny dle norem.
Každopádně to co je tam teď, tedy to posunutí začátku R, je pěkná prasárna navíc provedena naprosto neskutečným způsobem.
Přitom stačilo, vzhledem k tomu, že oficiálně je úsek zpoplatněn až od km 40, osadit dodatkové tabulky E 11 a " S poplatkem".
Je možné, že se jedná o provizorium, na špatném provedení však trvám.
Každopádně to co je tam teď, tedy to posunutí začátku R, je pěkná prasárna navíc provedena naprosto neskutečným způsobem.
Přitom stačilo, vzhledem k tomu, že oficiálně je úsek zpoplatněn až od km 40, osadit dodatkové tabulky E 11 a " S poplatkem".
Je možné, že se jedná o provizorium, na špatném provedení však trvám.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R56 obecně
Jde mi spíše o rozlišení R a MR - Rudná = MR (bo souběžná D1), Místecká by měla být R, protože R67 se nám asi nepoštěstí...
Re: R56 obecně
Sundali cedule na MÚK Hrabová, ale na MÚK Hrabová-průmyslová zona zůstaly, jak začátky tak konce. Toto řešení se jim jaksi nepovedlo.Martin z Ostravy píše:Nevím od kdy, ale dnes jsem zjistil, že nám zkrátili R56
Nyní R56 končí ve směru od F-M před sjezdem do prům. zóny Hrabová a ve stejném místě i začíná v opačném směru, respektive bude, protože nevím proč, k dnešnímu dny má dva začátky, ten původní a ten nový.
Viz fotogalerie
http://gallery.ceskedalnice.cz/index.ph ... -nova-bela
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R56 obecně
pevně doufám, že v nejbližší době bude dopravní značení uvedeno do správného stavu. Tzn. začatek nezpoplatněné R56 v původním místě (exit Hrabová) a začátek zpoplatněné části v exitu Hrabová - průmyslová zóna.
Re: R56 obecně
tak dnes už je R56 zase v původní délce, pro změnu přibyly cedule s autíčkem, aby část k MÚK Hrabová - průmyslová zóna byla nezpoplatněnáMartin z Ostravy píše:Nevím od kdy, ale dnes jsem zjistil, že nám zkrátili R56